Herrer: EM 2022 (Ungarn/Slovakia)

Svar
thewaterfall

Re: Herrer: EM 2022 (Ungarn/Slovakia)

Legg inn av thewaterfall »

kibby skrev: lør jan 29, 2022 7:45 pm
thewaterfall skrev: lør jan 29, 2022 1:09 pm Jeg har sagt det før, jeg sier det igjen. Enkelte synes jeg er litt historieløse når de krever medalje hvert mesterskap og kaller det skandale at man ikke greier det. Selv om vi har vært bortskjemt på damesiden internasjonalt så har vi ikke vært det på herresiden. Jeg synes også det er større bredde i toppen på herresiden og vanskeligere å forutse hvem som tar medaljene.

Når det er sagt så må det mer endring til hvis Berge fortsetter. Han må forsette i det sporet han har startet i etter dette mesterskapet også med å bruke bredden i troppen enda mer, og kanskje røske opp litt blant veteranene for å få inn litt ny sult. Men med Abelvik Rød og Johannesen inn, og en Sagosen med litt mer overskudd neste VM så kan det være nok til at vi holder unna for f.eks. Sverige i stedet for å bli hentet igjen.
Her er det ingen som er historieløse. Selvfølgelig kan vi kreve medalje i hvert mesterskap ettersom det er et uttalt mål fra forbundet hver gang Norge deltar i mesterskap.

Vi må heller ikke la oss blende av retorikken "VM-sølv 2017 og 2019, og EM-bronse i 2020". Innimellom der ble altså Norge nummer 7 i EM 2018. Og etter EM 2020 altså tre mesterskap med 6., 7. og 5.plass. Vil ikke akkurat si at Berge tar landslaget i riktig retning med nedadgående kurve. Så er det lett å si at Norge mangler enkeltspillere. Men altså, Abelvik Rød manglet også i VM 2021 og Johannesen i OL 2020 (2021). I EM 2020 manglet Myrhol og Tønnesen (som har misset flere mesterskap i tiden da Reinkind ikke fungerte og Tønnesen var vårt desiderte førstevalg på h.back). Norge spilte et helt fantastisk EM 2020, og det var bare uflaks at det ikke ble finale etter det knepne tapet i semifinalen. Men etter det har det vært skralt. Og da blir det for lett å skylde på at vi mangler enkeltspillere. Se bare på Sverige nå; de har fått det ene coronaforfallet etter det andre, og likevel står de der i EM-finalen. Og akkurat det skal Glenn Solberg ha mye av æren for.
Jeg mener noen her inne er historieløse, spesielt de som omtaler det som en skandale at Berge ikke har blitt sparket allerede. Jeg lar meg ikke blende av noen som helst retorikk, jeg er klar over at kurven har gått nedover men jeg synes jeg så positive tegn dette mesterskapet som jeg håper Berge tar med seg videre (skulle han fortsette) og jeg mener han fortjener en sjanse til på å snu dette. Litt på spissen kan man si at det siste året (fra VM21 til og med EM22) har vært for dårlig. Samtidig så klarer jeg helt å forstå at fordi man skuffet i 1 av 4 mesterskap så skal de tre medaljene snakkes ned, å ta medalje i 3 av 4 mesterskap er sykt imponerende spør du meg. Husk at det er de eneste medaljene vi har på herresiden. Som nevnt, Berges bunnivå er like bra som toppnivået til forgjengerne og jeg synes folk glemmer dette litt. Jeg synes Berge fortjener litt mer respekt for det han har klart å gjøre med landslaget, før var målet å komme til hovedrunden og håpte kanskje på en plass i semifinalen. Nå forventer vi medalje.

Uansett så skal Berge til Kolstad senest sommeren 23, det er en dårlig skjult hemmelighet spør du meg, og med tanke på jobben han har gjort for landslaget så fortjener han å bestemme sin egen skjebne i forbindelse med landslaget. Vil han gi seg nå, eller vil han ta en samling i bånn å gå for det etterlengtede gullet han ønsker seg i VM om et år.

Jeg skylder ikke på at vi manglet enkeltspillere, i så fall formulerte jeg meg klønete. Jeg mener at Norge ikke har bredden til at når vi mangler toppspillere så kan de nøkkelspillerne som er med ha et mesterskap som i beste fall er rundt pari, da må de rett og slett prester hele gjengen skal vi ta medalje. Men det er også snakk om marginer, vi hadde to et-målstap i dette mesterskapet og var sinnsykt nære en semifinaleplass. Det fritar ikke Berge fra kritikk, men jeg synes det er vel mye negativt fokus. Poenget er at jeg tror marginene hadde gått vår vei hadde vi hatt med spillere som hadde styrket laget og spillerne presterer jevnt opp mot toppnivået sitt når det trengs, men samtidig mener jeg at man skulle ha slått Sverige når man leder i 59 minutter av kampen uavhengig av hvem som mangler.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Bronsefinalen straks i gang på TV3.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

MadBum skrev: fre jan 28, 2022 8:52 pm Elendig start av Sverige. Under 5-1 umiddelbart

:o

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da ble det bronse til Danmark, det er bare å gratulere.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Deilig start av Sverige

MadBum

Legg inn av MadBum »

Palicka på fra start hvertfall.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Nå er Sverige dårlige. Spania 13-12 til pause.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Tenk at Sverige søler bort dette

MadBum

Legg inn av MadBum »

SVERIGE KAN VINNE. 18 SEKUNDER IGJEN OG SVERIGE HAR BALLEN

MadBum

Legg inn av MadBum »

STRAFFE SVERIGE 60.00 PÅ KLOKKA

milanB

Legg inn av milanB »

Gratulerer Sverige. Spark Berge og få Solberg inn fort som faen!

MadBum

Legg inn av MadBum »

GLENN SOLBERG MÅ PÅ SOKKEL

Milwaukee_Bucks_2021  
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Tidenes mest vinnbare turnering. Fuck off, Berge.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Spania fucked av dommerne

Laban

Legg inn av Laban »

Herregud så flaks Sverige har. Alle dommeravgjørelsene i favør de siste 10 minuttene

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Så lenge en nordmann får æren for svenskenes gull, får det vel gå greit.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Det ble to meget spennende og tette kamper i dag. Morro at Solberg svarer på dritten han har fått fra endel i Sverige.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Norge dårligst i Skandinavia og eneste skandinaviske land uten medalje i EM. Flaut.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: søn jan 30, 2022 7:56 pm Tidenes mest vinnbare turnering. Fuck off, Berge.
This. Berge er så utrolig svak. Er drittlei hele fyren. To kamper på rad hvor de leder men roter bort hele seieren (Sverige så Island). Et mirakel gjorde at de klarte ekstraomganger mot Island. Men igjen... de ledet med flere mål så det var unødvendig at det måtte ekstraomganger til... og for hva? En jævla pinlig femteplass. Lol. For en vits.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

Laban skrev: søn jan 30, 2022 7:57 pm Herregud så flaks Sverige har. Alle dommeravgjørelsene i favør de siste 10 minuttene
Vilken kjempestor skuffelse! :lol:
Sist redigert av MacanGTS den søn jan 30, 2022 9:37 pm, redigert 1 gang totalt.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

MacanGTS skrev: søn jan 30, 2022 9:35 pm
Laban skrev: søn jan 30, 2022 7:57 pm Herregud så flaks Sverige har. Alle dommeravgjørelsene i favør de siste 10 minuttene
Gratulerar Sverige som täppte till truten på alla belackare :P

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»