Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
mogandisu
Innlegg: 1501

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av mogandisu »

Synes Brice og Elias Hagen så langt har vist seg som gode erstattere i Glimt systemet for Berg og Bjørkan.
Boniface derimot virker litt tung kontra Botheim, til tross for scoringen på hodet.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

mogandisu skrev: tor jan 27, 2022 11:58 am Synes Brice og Elias Hagen så langt har vist seg som gode erstattere i Glimt systemet for Berg og Bjørkan.
Boniface derimot virker litt tung kontra Botheim, til tross for scoringen på hodet.
Ser ut som KK er enig med meg re: Boniface i intervju etter kamp
"– Han gjorde en fantastisk jobb frem til vi reiste på ferie. Hva han har gjort frem til vi startet opp igjen... Det har ikke vært så veldig imponerende, om vi skal være helt ærlige. Det var godt å få ham i gang, og han var bra med ball og viste tendenser til å være en signalspiller, sier han og legger til:
– Men han er for tung til å gjøre det mange nok ganger. Han har nok noen kilo å forbrenne ganske kjapt nå, er den tydelige beskjeden fra Knutsen på ANs direktesending."

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

TV2 melder Runar Hauge til Hibs

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Trekning av kvartfinalene idag kl.1400.
https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... s-torsdag/

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Godt utgangspunkt, nettop tilbake på treningfeltet og så noen gode tendenser tidvis. Så bare andreomgangen, men spesielt gledelig at Komsoon og Sjøvold presset så fint sammen på høyresiden, og at Kvile ser frisk og selvsikker ut.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Veldig bra at Wembangomo er kommet godt i gang. Synd for han at han ikke får spilt i sin favorittposisjon på andre siden for da tror jeg han havner på landslaget ila. et halvår. Men uansett betryggende at venstrebacken er godt besatt så blir det en ren bonus om det skulle komme inn en venstrefotet back til.

Det er veldig skuffende at Glimt kvitter seg med Hauge jr. Særlig når han går til en såpass bra klubb som Hibs. 20-åringer fra Bodø som tiltrekker seg interesse fra klubber på det nivået burde man tviholde på. Kan godt hende at han hadde trengt et utlån til eller to. Kanskje hadde han aldri blitt mer enn stallfyll. Men han er bodøværing og de begynner det å bli få av nå...

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Når du setter overgangsrekord for en høyrekant hvor Ola Solbakken allerede spiller må jo nesten det bety 1 av 2:

1. Glimt selger Solbakken og kjører Plestil inn i favorittposisjonen.
2. Plestil får venstrekanten og Glimt spiller med to innoverkanter med ekstremfart (håper veldig!)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

SuperGunners10 skrev: tor jan 27, 2022 11:50 am Wembangomo ser ut som gull.
Var jo Eliteseriens beste back i fjor på alle underliggende metrics så det var litt av et varp.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Nordlys skrev: tor jan 27, 2022 6:27 pm
SuperGunners10 skrev: tor jan 27, 2022 11:50 am Wembangomo ser ut som gull.
Var jo Eliteseriens beste back i fjor på alle underliggende metrics så det var litt av et varp.
Så lenge han blir effektiv fremover i form av spesielt assists, så blir han en klasseback. Men det kan nok bli enklere for i Glimt enn Sandefjord selvfølgelig.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Er nok noen som har sett seg blinde på målpoeng-tallene hans forrige sesong.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Meen hvor ble det av Mikael Tørset Johnsen? Han skulle jo prøvespille for Glimt. Var han der bare første uka? Har han ikke vært med ennå?

Det er en spiller jeg har tro på.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Etter en totalvurdering tilbys ikke Dominik Plestil kontrakt med Glimt likevel. Jeg trodde egentlig han var klar.
Det antydes i reportasjen til AN at det er den medisinske testen som har gitt Glimt kalde føtter.

Med Runar på tur bort bør det vel handles inn noen.

dada1977

Legg inn av dada1977 »

Dere er vel fortsatt godt forspent på kantene?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Sharaoui ryktes jo til dere.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Første uka oppsummert.

Om de nye spillerne:
Kjetil Knutsen skrev: "Alle tre er spillere som vi har fulgt over tid og som vi mener spiller fotball på en måte som vi mener passer godt inn i Glimt. De må akklimatisere seg til vår måte å trene på. Der har de litt igjen. Det er litt forskjellig fra spiller til spiller, men de må nok få litt tid. Vi forventer ikke for mye av dem i de første obligatoriske kampene, men målet er å få dem i Glimt-form til sesongen."

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt har angivelig lagt inn bud på Japhet Sery Larsen i Brann.

Blir litt sur om det brukes store penger på midtstopper nå. Kvile var kjempegod mot Kiev og fortjener en reell sjanse på å spille seg inn i laget. Amundsen fra Brønnøysund er et helt greit 4. valg å ha i stallen selv om han kanskje aldri blir god nok til å spille fast så er han en nummer 4-stopper som passer profilen bra og dessuten er lokal.

Bruk pengene på venstreback og en kant. Eller Evjen mot slutten av vinduet om spilletiden fortsetter å utebli.

TWU

Legg inn av TWU »

Nordlys skrev: man jan 31, 2022 3:18 pm Glimt har angivelig lagt inn bud på Japhet Sery Larsen i Brann.

Blir litt sur om det brukes store penger på midtstopper nå. Kvile var kjempegod mot Kiev og fortjener en reell sjanse på å spille seg inn i laget. Amundsen fra Brønnøysund er et helt greit 4. valg å ha i stallen selv om han kanskje aldri blir god nok til å spille fast så er han en nummer 4-stopper som passer profilen bra og dessuten er lokal.

Bruk pengene på venstreback og en kant. Eller Evjen mot slutten av vinduet om spilletiden fortsetter å utebli.
Hva i alle dager skal en klubb som knapt roterer på spillere gjennom en hel sesong med en kjeks?

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Syns også det virker litt rart med Sery Larsen. Stort talent, ja, men hva med all tid og energi vi har lagt i Kvile+Amundsen?
Selv er jeg jo også der at det er trist om vi slipper en nordlending uten at han egentlig har fått gode sjanser til å ta en plass i 11-eren. Henter vi Sery Larsen så må vi låne ut 1/2 stoppere, evt. selge.
Usikker altså.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt kjøper "kjeks" støtt de. Espejord og Vetti er jo ikke akkurat kjent for å være laget av stål. Glimt ser potensiale og sørger for å ha bred nok tropp til at de kan bruke tid på spillerne og ikke forhaste seg med å gjøre dem spilleklare der det nok har vært drevet litt rovdrift på dem i tidligere klubber hvor de har vært blant de beste spillerne. Om Sery Larsen også er en slik skadeutsatt spiller så er vel tanken den samme der vil jeg tro.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Nordlys skrev: man jan 31, 2022 3:36 pm Glimt kjøper "kjeks" støtt de. Espejord og Vetti er jo ikke akkurat kjent for å være laget av stål. Glimt ser potensiale og sørger for å ha bred nok tropp til at de kan bruke tid på spillerne og ikke forhaste seg med å gjøre dem spilleklare der det nok har vært drevet litt rovdrift på dem i tidligere klubber hvor de har vært blant de beste spillerne. Om Sery Larsen også er en slik skadeutsatt spiller så er vel tanken den samme der vil jeg tro.
Skjønner ikke helt om han mente at Sery er en kjeks, var det Evjen han siktet til, kanskje? Sery fikk blindtarmbetennelse når han ankom, så den skaden kommer nok neppe tilbake. Så var han ute mot slutten av sesongen, det skal sies, men litt tidlig å stemple ham som det ene eller det andre.

Overraskende god var han, i hvert fall. Så om dere ender med å kjøpe ham, så blir det nok bra.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tjaaah skrev: man jan 31, 2022 5:37 pm
Nordlys skrev: man jan 31, 2022 3:36 pm Glimt kjøper "kjeks" støtt de. Espejord og Vetti er jo ikke akkurat kjent for å være laget av stål. Glimt ser potensiale og sørger for å ha bred nok tropp til at de kan bruke tid på spillerne og ikke forhaste seg med å gjøre dem spilleklare der det nok har vært drevet litt rovdrift på dem i tidligere klubber hvor de har vært blant de beste spillerne. Om Sery Larsen også er en slik skadeutsatt spiller så er vel tanken den samme der vil jeg tro.
Skjønner ikke helt om han mente at Sery er en kjeks, var det Evjen han siktet til, kanskje? Sery fikk blindtarmbetennelse når han ankom, så den skaden kommer nok neppe tilbake. Så var han ute mot slutten av sesongen, det skal sies, men litt tidlig å stemple ham som det ene eller det andre.

Overraskende god var han, i hvert fall. Så om dere ender med å kjøpe ham, så blir det nok bra.
Han er skadet nå også.

Var Kvile mye skadet i fjor? Det snakkes om en byttehandel med et visst mellomledd her, men tror Brann ønsker en stopper som kan være frisk store deler av sesongen. Det er bare snakk, men det virker jo ikke helt unaturlig i og med at Kvile er bergenser og sannsynligvis blir skjøvet et stykke bak i køen hvis Larsen kommer.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: man jan 31, 2022 5:41 pm Han er skadet nå også.

Var Kvile mye skadet i fjor? Det snakkes om en byttehandel med et visst mellomledd her, men tror Brann ønsker en stopper som kan være frisk store deler av sesongen. Det er bare snakk, men det virker jo ikke helt unaturlig i og med at Kvile er bergenser og sannsynligvis blir skjøvet et stykke bak i køen hvis Larsen kommer.
Aha, kanskje best å selge ham da, hehe.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Solvgutt1 skrev: man jan 31, 2022 5:41 pm Var Kvile mye skadet i fjor? Det snakkes om en byttehandel med et visst mellomledd her, men tror Brann ønsker en stopper som kan være frisk store deler av sesongen. Det er bare snakk, men det virker jo ikke helt unaturlig i og med at Kvile er bergenser og sannsynligvis blir skjøvet et stykke bak i køen hvis Larsen kommer.
Jeg tror ikke han var skadet i det hele tatt. Blir meget overrasket om man bytter Kvile mot Sery. Selv om de fleste snakker om Høibråten som Lodes naturlige arvtaker så må jeg si at jeg personlig er spent på hvor fort Kvile tar den plassen. Jeg tror han kan bli kjempegod. Mye mer lik Lode i ferdighetsregisteret.

Jeg synes hele sagaen virker rar. Hadde vært mer positiv om det var Wolfe som ble forsøkt hentet, men man kan jo nesten ikke kritisere midasene i trenerrommet lenger. Det blir jo gull okke som.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Nordlys skrev: man jan 31, 2022 6:13 pm
Solvgutt1 skrev: man jan 31, 2022 5:41 pm Var Kvile mye skadet i fjor? Det snakkes om en byttehandel med et visst mellomledd her, men tror Brann ønsker en stopper som kan være frisk store deler av sesongen. Det er bare snakk, men det virker jo ikke helt unaturlig i og med at Kvile er bergenser og sannsynligvis blir skjøvet et stykke bak i køen hvis Larsen kommer.
Jeg tror ikke han var skadet i det hele tatt. Blir meget overrasket om man bytter Kvile mot Sery. Selv om de fleste snakker om Høibråten som Lodes naturlige arvtaker så må jeg si at jeg personlig er spent på hvor fort Kvile tar den plassen. Jeg tror han kan bli kjempegod. Mye mer lik Lode i ferdighetsregisteret.

Jeg synes hele sagaen virker rar. Hadde vært mer positiv om det var Wolfe som ble forsøkt hentet, men man kan jo nesten ikke kritisere midasene i trenerrommet lenger. Det blir jo gull okke som.
Larsen er også veldig lik Lode, så jeg antar at de er tiltenkt samme rolle. Så hvis Glimt er veldig gira på Larsen så har de neppe tenkt at Kvile skal bli et førstevalg i år.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Krysser fingre og tær for at Ismaheel ikke blir solgt i kveld. Etter at Plestil røk klarer jeg ikke se andre spennende venstrekantnavn innenfor landegrensene som det er verdt å hente. Taylor, Wikheim og Velde som kunne vært noe har alle funnet seg ny klubb eller er på god vei.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Den kreativiteten laget trenger? Tenker i "Evjen-rollen". Litt usikker på hvordan nivået står seg nå, men husker jeg hadde et lite mancrush på ham da vi var i OBOS og han spilte på Arendal.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »




I jakten på mulige forsterkninger kom jeg over Taha Abdi Ali i Sverige. 98-modell som har spilt for V"æ"sterås denne sesongen på utlån fra Ørebro. Ekstremt begavet ballspiller med et ekstremt driv og glimrende dribleegenskaper. Har også et bra overblikk. Dette er en spiller som kan bekle begge kantene og spille på begge indreløperne. Kan helt sikkert også vikariere som back om det kniper. Når han ikke spiller fotball for Ørebro så er han aktiv futsalspiller for Hammarby og på det svenske landslaget. Vet ikke så mye om hvilken type han er utenfor banen, men han virker som en avstøpning av det Knutsen ser etter i en Glimt-spiller. En nordisk Seko Fofana?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Japhet Sery Larsen reiser til Bodøs treningsleir.

lund

Legg inn av lund »

Zanick skrev: tir feb 01, 2022 11:40 am Japhet Sery Larsen reiser til Bodøs treningsleir.
Hva pokker for slags idioti er dette? Her bør man ha opp mot 10 mill om det skal være verdt å selge. (Men virker som man har tenkt å selge for småpenger om man skal tro ryktene).

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

lund skrev: tir feb 01, 2022 11:45 am
Zanick skrev: tir feb 01, 2022 11:40 am Japhet Sery Larsen reiser til Bodøs treningsleir.
Hva pokker for slags idioti er dette? Her bør man ha opp mot 10 mill om det skal være verdt å selge. (Men virker som man har tenkt å selge for småpenger om man skal tro ryktene).
« Jacobsen innrømmer at klubben lovet dansken – dersom det ble nedrykk – å være åpne for å selge.

– Man kan si at det var et premiss som var nødvendig om vi skulle få Japhet til oss, sier Jacobsen til BT.»

Snakker vi under 5 mill?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»