Er disse mer enn bra nok for programmering

Svar
Sesare

Er disse mer enn bra nok for programmering

Legg inn av Sesare »

Skal ikke game så trenger ikke toppmodellene, men liker størrelsen på disse to.
Er disse brukbare til mitt bruk? kravet er to + skjermer og at de er bra til programmering.

HP EliteDesk 805 G6 DM

Ryzen 5 PRO 4650G, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Pro

Lenovo ThinkCentre M70q Tiny

Core i7-10700T, 16GB RAM, 512GB SSD, Windows 10 Pro

Visa

Legg inn av Visa »

Hva skal du programmere? Hva du trenger kommer jo an på hva du skal lage, og hva du lager det i. Jeg har programmert en del i Python og da trenger man ikke noen doning akkurat.. Merk at Lenovoen har 1x HDMI og HPen har 2x Displayport. Ser også ut som at Lenovoen har VGA porter, men det er jo gammalt ræl. Noen grunn til valget? Minst mulig? I denne prisklassen får du jo også laptoper som kan kobles opp til to skjermer med en docking stasjon.

Edit: Sjekka den lenovoen på komplett sine sider nå, og den har tydeligvis 2 Displayport porter og, så da funker det så lenge du har minst en skjerm med displayport.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Jeg ville valgt HP EliteDesk 805 G6 DM, den har et ledig minnespor, så legg til 8Gb eller 16Gb ekstra

Sesare

Legg inn av Sesare »

Visa skrev: man jan 31, 2022 9:32 pm Hva skal du programmere? Hva du trenger kommer jo an på hva du skal lage, og hva du lager det i. Jeg har programmert en del i Python og da trenger man ikke noen doning akkurat.. Merk at Lenovoen har 1x HDMI og HPen har 2x Displayport. Ser også ut som at Lenovoen har VGA porter, men det er jo gammalt ræl. Noen grunn til valget? Minst mulig? I denne prisklassen får du jo også laptoper som kan kobles opp til to skjermer med en docking stasjon.

Edit: Sjekka den lenovoen på komplett sine sider nå, og den har tydeligvis 2 Displayport porter og, så da funker det så lenge du har minst en skjerm med displayport.
Tenkte å første omgang å lære meg Python har ikke tenkt så mye på hva jeg skal programmere. Har to skjermer nå kobla til jobb pc med displayport. Ønsket en maskin som tar liten plass da jeg har jobb pc også her. Siden jeg ikke har tenkt å game så trenger jeg ikke det heftigste.

InternalExile skrev: man jan 31, 2022 9:53 pm Jeg ville valgt HP EliteDesk 805 G6 DM, den har et ledig minnespor, så legg til 8Gb eller 16Gb ekstra
Har tenkt på den jeg også. Fant disse to som kunne være aktueller.

Visa

Legg inn av Visa »

Går ikke galt med noen av disse. Tilsvarende størrelse (noen mm her og der mindre på HPen). På begge kan du oppgradere både ram og SSD på sikt. Ta den du føler for. Om du har lyst å spare 2500 går du for HP, om du har lyst på litt bedre prosessor, større minne og SSD går du for Lenovo (som sagt kan dette oppgraderes på begge).

Anbefaler deg å sjekke på finn, mange bedrifter etc som bruker å selge maskiner billig der.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Data & Internett Generelt»