Er Vestbredden okkupert?

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Er Vestbredden okkupert?

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: ons feb 02, 2022 10:19 pm

En bedre sammenligning med palestinerne hadde vært denne saken fra 2007.

"En 37 år gammel kvinne er hardt skadet etter å ha blitt voldtatt og banket opp i Prinsens gate i Oslo sentrum i natt.
Kvinnen ble angrepet da hun låste seg inn i en oppgang."

"Kvinnen ble kjørt til Ullevål universitetssykehus med alvorlige skader etter stump vold."

https://www.nrk.no/osloogviken/ny-overf ... -1.1735504

Hvordan fremstiller man denne saken nøytralt slik at både offer og gjeringsmann kan si seg fornøyd?
Man skriver det man vet om saken, selvfølgelig., og her fulgte jo NRK opp:

Sju års forvaring for voldtekter:

En 31 år gammel mann er dømt for grove overgrep mot tre kvinner:

Han har innrømmet to av voldtektene, men ikke den tredje.

- Han føler stor skam over det han har gjort, sier 31-åringens forsvarer Hilde Marie Ims.

- På tidspunktet for de straffbare handlingene var han en hjemløs person som ruset seg massivt. Nå er han i en annen situasjon. I varetekt har han reflektert over det han har gjort, og har tatt det inn over seg, sier hun.

Han forklarte i Oslo tingrett at narkotikamisbruk var bakgrunnen for de grove angrepene. Han nektet straffskyld for den siste voldtekten fordi han hevdet at han ikke husket noe fra denne episoden.

Hege Salomon, som er bistandsadvokat for en av de fornærmede, sier klienten hennes tok godt imot dommen.

- Dette var svært viktig for min klient, hun syns det er en rettferdig dom. Det viktigste for henne i denne saken er at samfunnet beskyttes mot ham, sier Salomon til NTB.

https://www.nrk.no/osloogviken/sju-ars- ... -1.5723900


Kan vi ikke gi oss med dette nå? Jeg føler vi avsporer tråden til den glimrende debattanten aicat. , så kan vi eventuelt debattere "mediers fremstillinger" i en mer generell tråd som tar for seg nettopp dette.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Guttorm123 skrev: tor feb 03, 2022 6:12 am Kan vi ikke gi oss med dette nå? Jeg føler vi avsporer tråden til den glimrende debattanten aicat. , så kan vi eventuelt debattere "mediers fremstillinger" i en mer generell tråd som tar for seg nettopp dette.
Du har helt rett, dette er en avsporing som begynte med at NRKs reportere i Midtøsten ble trukket inn i tråden. Og NRKs reportere er hel irrelevante i spørsmålet om hvorvidt Vestbredden er okkupert eller ikke. Om NRKs reportere er nøytrale eller ikke, er helt uvesentlig i denne saken.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Karatel skrev: tor feb 03, 2022 9:14 am
Du har helt rett, dette er en avsporing som begynte med at NRKs reportere i Midtøsten ble trukket inn i tråden. Og NRKs reportere er hel irrelevante i spørsmålet om hvorvidt Vestbredden er okkupert eller ikke. Om NRKs reportere er nøytrale eller ikke, er helt uvesentlig i denne saken.
Ikke avsporing i forhold til poenget "svært få klarer å holde seg nøytrale til saken" som jeg svarte på. Som forsåvidt er et ganske så korrekt utsagn, forøvrig. Men NRK sine nylige reportere er av en helt annen standard enn det som har vært før og godt er det.

aicat

Legg inn av aicat »

Ka9nen skrev: tor feb 03, 2022 2:36 pm
Karatel skrev: tor feb 03, 2022 9:14 am
Du har helt rett, dette er en avsporing som begynte med at NRKs reportere i Midtøsten ble trukket inn i tråden. Og NRKs reportere er hel irrelevante i spørsmålet om hvorvidt Vestbredden er okkupert eller ikke. Om NRKs reportere er nøytrale eller ikke, er helt uvesentlig i denne saken.
Ikke avsporing i forhold til poenget "svært få klarer å holde seg nøytrale til saken" som jeg svarte på. Som forsåvidt er et ganske så korrekt utsagn, forøvrig. Men NRK sine nylige reportere er av en helt annen standard enn det som har vært før og godt er det.
Når en samlet verden (FN, ICC, ICJ, div NGOer, HCJ i Israel, Israelske politikere, EU,....m.fle.- med et par unntak - har definert Vestbredden som okkupert område /under "belligerent occupation" er det selvsagt av underordnet betydning hva kristensionister tilhørende ICEJ og andre ekstremister på ytre høyre fløy måtte mene. De facto ER Vestbredden okkuper av Israel.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg kan ikke huske å ha benektet at vestbredden er okkupert noen plass.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»