Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
TheBaseline

Re: Hvor mange gull tar Norge

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: man feb 07, 2022 9:28 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:16 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:19 am

Birk Ruud leder forresten.

Gullsjanse i skiskyting i dag hvilket du fullstendig ignorerer. Curling går bra. Et OL vill by på opp og nedturer, små marginer, de beste henter frem det beste osv. Du har jo allerede spådd at vi vil feile i det meste, men samtidig ta 8,9 gull. Det er jo selvmotsigende, det ville være et veldig bra OL med tanke på at vi mangler Riebers gull, og ikke er like sterke i alpint som før.

Bare fortsett.
Nå har altså Sverige 3 gull mens Norge står med 2 fattigslige gull. Hva har du å si til det? Skulle ikke Norge ta 20 gull? Hvorfor har da Sverige flere gull enn Norge?
Se mitt svar i klagetråden din. 20 gull er fullstendig urealistisk. Vil slå rekorden i vinter ol, med 6 gull. Antall øvelser har ikke økt så mye. Sverige har tatt to forventede gull, et sjokk gull. Full fiasko i langrenn for Sverige foreløpig dog.
Det er helt riktig at Sverige har tatt to forventede gull og et sjokk-gull. Men det hjelper ikke så lenge våre favoritter ikke innfrir. Er det som er poenget mitt. Vi har allerede tapt tre "sikre" gull i form av Kleveland, Klæbo og Kilde. Dersom dette fortsetter blir det lite gull på Norge. Vi er da avhengig av at f.eks. Sveriges favoritter ikke innfrir, noe som er lite sannsynlig. Sverige har hatt stang inn på nesten alt, mens vi har hatt stang ut på nesten alt. Om dette fortsetter er vi ute å kjøre.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:56 am
Korgutt skrev: man feb 07, 2022 9:39 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:16 am
Nå har altså Sverige 3 gull mens Norge står med 2 fattigslige gull. Hva har du å si til det? Skulle ikke Norge ta 20 gull? Hvorfor har da Sverige flere gull enn Norge?
Nå må du slutte med å tillegge folk meninger de ikke har gitt uttrykk for. 20 gull er fullstendig på viddene har de aller fleste jeg har registrert ment. Selv om Gracenote har gitt uttrykk for et slikt antall så snakker man her om stang inn i samtlige grener hvor man har en bitteliten sjanse på gull. I den virkelige verden er det ikke realistisk med stang inn i absolutt alle øvelser. Det blir heldigvis noen nedturer innimellom også.
Vi er forøvrig bare i startfasen av mesterskapet. Denne dagen er den tredje av seksten øvelsesdager. Blir garantert noen nedturer og oppturer de siste 13 dagene også.
Vi har allerede tapt 3 "sikre" gull - Klæbo, Kleveland og Kilde. Dersom dette fortsetter får vi et skandale-OL. Jeg ser tendensene allerede. Vi har hatt altfor mye stang ut allerede til å klare 20 gull. Med den hastigheten på gull nå er vi heldig om vi i det hele tatt klarer 10. Blir svært vanskelig om våre favoritter fortsetter å feile, mens favorittene til andre land (som Sverige) fortsetter å innfri.
Sikre?? Ikke faen i helvete. Den eneste såkalte «sikre» jeg har i langrenn er jenta fra Dalsbygda. Henne tror jeg tar 3 individuelle gullmedaljer. Kleveland var i mine øyne en av flere som kunne vinne slopestylefinalen men «sikkert» gull? Ikke hos meg ihvertfall. Utfor er det såpass små marginer at der skal det ikke mye til for å bli vippet ut av pallen.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:59 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 9:28 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:16 am
Nå har altså Sverige 3 gull mens Norge står med 2 fattigslige gull. Hva har du å si til det? Skulle ikke Norge ta 20 gull? Hvorfor har da Sverige flere gull enn Norge?
Se mitt svar i klagetråden din. 20 gull er fullstendig urealistisk. Vil slå rekorden i vinter ol, med 6 gull. Antall øvelser har ikke økt så mye. Sverige har tatt to forventede gull, et sjokk gull. Full fiasko i langrenn for Sverige foreløpig dog.
Det er helt riktig at Sverige har tatt to forventede gull og et sjokk-gull. Men det hjelper ikke så lenge våre favoritter ikke innfrir. Er det som er poenget mitt. Vi har allerede tapt tre "sikre" gull i form av Kleveland, Klæbo og Kilde. Dersom dette fortsetter blir det lite gull på Norge. Vi er da avhengig av at f.eks. Sveriges favoritter ikke innfrir, noe som er lite sannsynlig. Sverige har hatt stang inn på nesten alt, mens vi har hatt stang ut på nesten alt. Om dette fortsetter er vi ute å kjøre.
Men Frida Karlsson var også gullfavoritt på første langrenns øvelsen for damer og mislykkes.
Kilde, jeg holdt sveitseren som større favoritt. Kleveland skuffet, men der er marginene hårfine og konkurransen enormt sterk. Klæbos gull er eneste jeg har bommet på, men var klar over at russerne ville være sterke på denne snøen. Ville vært enklere om du før øvelsene sa klart fra - hva forventningene er, så kan vi måle din skuffelse i etterkant.

Som tidligere sagt: 20 gull har ingen vært i nærheten av før. Ville blitt flau på vegne av Norge og dominans om vi tok 20 gull.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Norge nå nr 3 på medaljestatistikken bak Sverige og Russland. Glimrende start! Lol.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Korgutt skrev: man feb 07, 2022 10:04 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:56 am
Korgutt skrev: man feb 07, 2022 9:39 am

Nå må du slutte med å tillegge folk meninger de ikke har gitt uttrykk for. 20 gull er fullstendig på viddene har de aller fleste jeg har registrert ment. Selv om Gracenote har gitt uttrykk for et slikt antall så snakker man her om stang inn i samtlige grener hvor man har en bitteliten sjanse på gull. I den virkelige verden er det ikke realistisk med stang inn i absolutt alle øvelser. Det blir heldigvis noen nedturer innimellom også.
Vi er forøvrig bare i startfasen av mesterskapet. Denne dagen er den tredje av seksten øvelsesdager. Blir garantert noen nedturer og oppturer de siste 13 dagene også.
Vi har allerede tapt 3 "sikre" gull - Klæbo, Kleveland og Kilde. Dersom dette fortsetter får vi et skandale-OL. Jeg ser tendensene allerede. Vi har hatt altfor mye stang ut allerede til å klare 20 gull. Med den hastigheten på gull nå er vi heldig om vi i det hele tatt klarer 10. Blir svært vanskelig om våre favoritter fortsetter å feile, mens favorittene til andre land (som Sverige) fortsetter å innfri.
Sikre?? Ikke faen i helvete. Den eneste såkalte «sikre» jeg har i langrenn er jenta fra Dalsbygda. Henne tror jeg tar 3 individuelle gullmedaljer. Kleveland var i mine øyne en av flere som kunne vinne slopestylefinalen men «sikkert» gull? Ikke hos meg ihvertfall. Utfor er det såpass små marginer at der skal det ikke mye til for å bli vippet ut av pallen.
Utfor og langrenn var sikre gull. Alle de norske ekspertene hadde Kilde og Klæbo som store favoritter. Så der mistet vi 2 gull.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 10:10 am Utfor og langrenn var sikre gull. Alle de norske ekspertene hadde Kilde og Klæbo som store favoritter. Så der mistet vi 2 gull.
Ikke tale om at Klæbo på skiatlon var regnet som sikkert gull.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Hadde Beat Feuz og Bolsjunov som like store favoritter.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

KongOlav2 skrev: man feb 07, 2022 10:11 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 10:10 am Utfor og langrenn var sikre gull. Alle de norske ekspertene hadde Kilde og Klæbo som store favoritter. Så der mistet vi 2 gull.
Ikke tale om at Klæbo på skiatlon var regnet som sikkert gull.
Han var jo ikke favoritt en gang, og jeg vurderte å spille på Kilde i utfor til 3 i odds (altså at han skal vinne minst 1 av 3 ganger) - så det er også langt unna et sikkert gull.

Det eneste sikre gullet til nå var Johaug, hun hadde ca 75% sjanse til seier i følge oddsmarkedet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Favoritter som nå ikke har innfridd og derav tapte gull: Kleveland, Kilde, Røiseland, Klæbo.

startelver

Legg inn av startelver »

Sett Baseline på blokkering via kontrollpanelet. Hvor vanskelig er det? Ikke svar trollet.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Norge må ta minst 1 gull hver øvelse dag for å nå 20 gull. Gleder meg. Ingen nasjon har noensinne klart mer en 14🥳🤭

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Norge på 4.plass på medaljestatistikken nå.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 11:15 am Norge på 4.plass på medaljestatistikken nå.
Hvor mange gull forventer du av Norge i morgen, tirsdag, og hvem mener du er klare norske favoritter til gull? Bare så vi vet hvilke realistiske forventninger du har. Fordi jeg ser aldri at du analyserer - realistiske forventninger i forkant. Du stikker bare hodet inn når øvelsene er ferdig. Kom igjen nå. Hvem tar sikre gull i morgen?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VG har skjønt det. De påpeker at Sverige har flere gull og at de kan ende med flere gull. Altfor mye stang ut på Norge. Alle favorittene skuffer.

https://direkte.vg.no/vinter-ol-2022/ne ... =share-btn

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

VG som tabloid hype analyse verktøy. Kos deg med Schibstedt «banter» med Aftonbladet.
Vi andre kan glede oss over to uker til med spenning og medaljer.

Goodbye…eh…Base et eller annet🤭

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: man feb 07, 2022 11:37 am VG som tabloid hype analyse verktøy. Kos deg med Schibstedt «banter» med Aftonbladet.
Vi andre kan glede oss over to uker til med spenning og medaljer.

Goodbye…eh…Base et eller annet🤭
Vi får se hvem som får rett til slutt :) De som gjetter 20 gull eller jeg som gjettet 8-10 gull. Foreløpig er jeg nærmere.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Norge nå helt nede på en femteplass på medaljestatistikken.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 11:51 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 11:37 am VG som tabloid hype analyse verktøy. Kos deg med Schibstedt «banter» med Aftonbladet.
Vi andre kan glede oss over to uker til med spenning og medaljer.

Goodbye…eh…Base et eller annet🤭
Vi får se hvem som får rett til slutt :) De som gjetter 20 gull eller jeg som gjettet 8-10 gull. Foreløpig er jeg nærmere.
Skulle ikke bite på her. Men ja, vi får se. Jeg har enda ikke forstått hvem som har tippet 20 gull til Norge. Jeg tror fortsatt at Norge slår Sverige i antall gull, i motsetning til deg. Så jeg vedder i mot. VI får se. Er vel bare i Torino det gikk andre veien. 80 tallet også, Calgary. Siden har Norge dominert Sverige kraftig i de fleste vinter idretter, bortsett fra ishockey og dame alpint.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Norge helt nede på 6. plass nå. Vintersportslandet Kina har hått forbi. Fantastisk!

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Queenie skrev: man feb 07, 2022 9:58 am Jeg har veddet på 12, men tror jeg taper.
Da kommer spørsmålet: Hvorfor veddet du ikke noe annet?

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Litt blåmandag. Men, sikret sølv i morgen med curling og kan ta 4 gull i morgen tirsdag. Hvis Bøe, Klæbo og Kilde - alle innfrir. Det ville vært i overkant tenker jeg. Fornøyd med 2. Hvis Klæbo er i form igjen, så er det få som tar han på sprinten. Kilde - tror jeg gullet glippet for, blir for tøft.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

VillaForever skrev: man feb 07, 2022 1:19 pm eg tror fortsatt at Norge slår Sverige i antall gull, i motsetning til deg. Så jeg vedder i mot. VI får se. Er vel bare i Torino det gikk andre veien. 80 tallet også, Calgary. Siden har Norge dominert Sverige kraftig i de fleste vinter idretter, bortsett fra ishockey og dame alpint.
Det er ikke det verste i verden om Sverige faktisk klarer å slå oss en og annen gang heller. Det holder interessen oppe, sånn at det er desto surere for de, hver gang når vi banker de.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Tjaaah skrev: man feb 07, 2022 3:16 pm
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 1:19 pm eg tror fortsatt at Norge slår Sverige i antall gull, i motsetning til deg. Så jeg vedder i mot. VI får se. Er vel bare i Torino det gikk andre veien. 80 tallet også, Calgary. Siden har Norge dominert Sverige kraftig i de fleste vinter idretter, bortsett fra ishockey og dame alpint.
Det er ikke det verste i verden om Sverige faktisk klarer å slå oss en og annen gang heller. Det holder interessen oppe, sånn at det er desto surere for de, hver gang når vi banker de.
Enig. Spesielt i kvinne langrenn. Ellers så hadde tv interessen for langrenn i Norden vært minimal. Russland er viktig for herre langrenn interessen. Vi har forsynt oss grådig de siste årene, og langrenn har derfor ikke samme tv kraft på kontinentet som - skiskyting, alpint, hopp, hvor i samtlige grener det er ekstrem konkurranse.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

VillaForever skrev: man feb 07, 2022 3:34 pm Enig. Spesielt i kvinne langrenn. Ellers så hadde tv interessen for langrenn i Norden vært minimal. Russland er viktig for herre langrenn interessen. Vi har forsynt oss grådig de siste årene, og langrenn har derfor ikke samme tv kraft på kontinentet som - skiskyting, alpint, hopp, hvor i samtlige grener det er ekstrem konkurranse.
Ja, og det har gjort at særlig skiskyting har vært gøyere, synes jeg. Knivingen med Frankrike på herresiden er helt glimrende. Man blir jo frustrert når man taper, men da er det faktisk gøy å vinne også.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Kvinnelangrenn ble veldig lite interessant synes jeg, når det bare var et spørsmål om hvor mange norske som kom topp ti og hvor stor differensen ned til første ikkenorske konkurrent. Det ble litt drepen for interessen min for kvinnelangrenn.
Idretten gjør seg mye bedre når det er reell konkurranse og flere er med i toppen. Toppene og seirene smaker ikke like godt uten litt skuffelse og frustrasjon å tynne de ut med.
Kanskje er det bare sunt om vi får litt nedtur i dette ol..?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Med russisk juks og klassisk norsk choking ser det meget mørkt ut. Vi er drittheldig hvis vi klarer 8 gull.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi skal være fornøyd med 1 gull i morgen. Og det blir på sprint. Kan bli en del medaljer i alle valører.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Henningsen skrev: man feb 07, 2022 3:56 pm Kvinnelangrenn ble veldig lite interessant synes jeg, når det bare var et spørsmål om hvor mange norske som kom topp ti og hvor stor differensen ned til første ikkenorske konkurrent. Det ble litt drepen for interessen min for kvinnelangrenn.
Dog utjevnet vel dette forholdet seg litt etter de 2 første langrennskonkurransene i årets OL 😊

* OK Johaug vant 15 km (denne gangen derimot en OL-tittel hun ikke hadde fra før), mens der var 4 i kamp om de 2 øvrige medaljene: medaljer som gikk til Russland og Østerrike- og hvor vår nestbeste ble nr.18. I tillegg var topp 6 fra 6 ulike land

* herrenes 3-mil ble kort etter skibyttet et av de kjedeligste langrenn jeg har sett på lange tider hvor det skilte +- ett minutt mellom hver medaljevinner, og hvor vår mann på "den sure fjerdeplassen" også var ganske så sjanseløs på medalje

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

I morgen kan bli en stor dag, vi har faktisk hele 7 medalje muligheter: Starter med Freestyle: Big Air finale damer, fortsetter med Super G menn, så er det 20km skiskyting menn, neste er Langrenn sprint damer og menn, samtidig er det 1500m menn skøyter, før dagen avsluttes med Curling Mix finalen!

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Sodajr skrev: man feb 07, 2022 6:34 pm I morgen kan bli en stor dag, vi har faktisk hele 7 medalje muligheter: Starter med Freestyle: Big Air finale damer, fortsetter med Super G menn, så er det 20km skiskyting menn, neste er Langrenn sprint damer og menn, samtidig er det 1500m menn skøyter, før dagen avsluttes med Curling Mix finalen!
Tipper 3-1-1 i morgen :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»