Langrenn 2022: Skiathlon, menn (6/2)

Svar
george_hincapie

Re: Langrenn 2022: Skiathlon, menn (6/2)

Legg inn av george_hincapie »

tartaglia2 skrev: tir feb 08, 2022 8:13 am
Mehell skrev: tir feb 08, 2022 1:18 am Så er spørsmålet: Fortjener rene russiske utøvere som aldri har vært en del av denne statssanksjonerte dopingen å, som du skriver det, føle vekten av nasjonens synder på sine skuldre?
Jeg vil si det kommer litt an på. De som velger en trener som i høyeste grad har vært en del av det russiske dopingprogrammet bør definitivt føle litt på akkurat det.
Det er jo en del forskjeller på det norske og det russiske systemet. Jeg er faktisk usikker på om løperne (spesielt i den fasen der de er unge og kommer inn i "elitemiljøet") faktisk har noe å si når det gjelder å velge trener eller om det blir valgt av trenerne.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: tir feb 08, 2022 8:22 am
tartaglia2 skrev: tir feb 08, 2022 8:13 am
Mehell skrev: tir feb 08, 2022 1:18 am Så er spørsmålet: Fortjener rene russiske utøvere som aldri har vært en del av denne statssanksjonerte dopingen å, som du skriver det, føle vekten av nasjonens synder på sine skuldre?
Jeg vil si det kommer litt an på. De som velger en trener som i høyeste grad har vært en del av det russiske dopingprogrammet bør definitivt føle litt på akkurat det.
Det er jo en del forskjeller på det norske og det russiske systemet. Jeg er faktisk usikker på om løperne (spesielt i den fasen der de er unge og kommer inn i "elitemiljøet") faktisk har noe å si når det gjelder å velge trener eller om det blir valgt av trenerne.
Er heller ikke sikker på hvilke muligheter de har når de kommer inn i elitemiljøet, men vil tro de kan bytte senere.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

tartaglia2 skrev: tir feb 08, 2022 8:19 am
Armando71 skrev: man feb 07, 2022 8:59 pm Takk! Syns han belyser det som kan bli et problem for norske langrennsløpere i dette mesterskapet. Vi har ikke fasit ennå, så det er for tidlig å felle en dom, men det første rennet kan jo tyde på at det blir et trått mesterskap - bortsett fra for Johaug.
Han utelater to vesentlige ting i den artikkelen. Nemlig at pandemien gjorde det vanskelig med høydetrening før forrige sesong og det som historisk er Norges største problem i forhold til OL-prestasjoner, den harde konkurransen for å kvalifisere seg og dermed behov for tidligere formtopper enn konkurrentene.
Enig. Vet at for eksempel Klæbo hadde lagt planer om lange høydeopphold da pandemien kom.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»