Viking FK

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

Ross skrev: man feb 07, 2022 11:47 pm
TAdams6 skrev: man feb 07, 2022 7:17 pm Det som slår meg er at vi henter en spiller som hadde en annen rolle i Stabæk.

Ingen tvil om at Viking ønsker en mer kreativ spiller i anker rollen. Ellers hadde Løkberg blitt vurdert. Med det stopperparet vi nå har kan vi være mer offensive på midten , men selvfølgelig må det defensive sitte.

Spent på Solbakken og ikke minst hvordan vi kommer til å se ut. Berg som type i Glimt er kanskje noe vi ser mot for å utvikle laget og spillet enda mer. Bell ble mer og mer fremover rettet og liker at vi går etter spillere med kreative egenskaper.

Solbakken spilte 6er i Ham-Kam og ble nok hentet som det til Stabæk også.
Spilte kun på tvers og bakover i Obos for Kamma, de fleste der ble vel ikke veldig lei seg for at han dro
Det høres bra ut. Joe Bell spilte også mye på tvers og bakover første sesongen i Viking.

En Stabæk supporter som sa Solbakken var en 8’er. Hvis han var 6’er i HamKam så harmonerer dette mye bedre. Viking har hentet han som 6’er og har sett potensialet.

Kan jo virke som om han kan være brukt feil i Stabæk som Veton i Brann?

Jeg ble tryggete på at dette blir bra nå. Å vende han av med å slå på tvers og bakover greier trenerne. Det gjorde de med Bell og

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Ross skrev: man feb 07, 2022 11:47 pm
TAdams6 skrev: man feb 07, 2022 7:17 pm Det som slår meg er at vi henter en spiller som hadde en annen rolle i Stabæk.

Ingen tvil om at Viking ønsker en mer kreativ spiller i anker rollen. Ellers hadde Løkberg blitt vurdert. Med det stopperparet vi nå har kan vi være mer offensive på midten , men selvfølgelig må det defensive sitte.

Spent på Solbakken og ikke minst hvordan vi kommer til å se ut. Berg som type i Glimt er kanskje noe vi ser mot for å utvikle laget og spillet enda mer. Bell ble mer og mer fremover rettet og liker at vi går etter spillere med kreative egenskaper.

Solbakken spilte 6er i Ham-Kam og ble nok hentet som det til Stabæk også.
Spilte kun på tvers og bakover i Obos for Kamma, de fleste der ble vel ikke veldig lei seg for at han dro
De var sikkert overlykkelige da han dro. Pleier ikke supportere si at de er det når spillere forlater dem?

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

HNilsen skrev: tir feb 08, 2022 6:35 am
Ross skrev: man feb 07, 2022 11:47 pm
TAdams6 skrev: man feb 07, 2022 7:17 pm Det som slår meg er at vi henter en spiller som hadde en annen rolle i Stabæk.

Ingen tvil om at Viking ønsker en mer kreativ spiller i anker rollen. Ellers hadde Løkberg blitt vurdert. Med det stopperparet vi nå har kan vi være mer offensive på midten , men selvfølgelig må det defensive sitte.

Spent på Solbakken og ikke minst hvordan vi kommer til å se ut. Berg som type i Glimt er kanskje noe vi ser mot for å utvikle laget og spillet enda mer. Bell ble mer og mer fremover rettet og liker at vi går etter spillere med kreative egenskaper.

Solbakken spilte 6er i Ham-Kam og ble nok hentet som det til Stabæk også.
Spilte kun på tvers og bakover i Obos for Kamma, de fleste der ble vel ikke veldig lei seg for at han dro
De var sikkert overlykkelige da han dro. Pleier ikke supportere si at de er det når spillere forlater dem?
Så det vi har så langt, er en OBOS klubb som etter sigende var happy for at en Tippeliga-klubb ville ha spilleren, og en klubb som rykka ned hvor de er veldig glade for at en topp 3 eliteserieklubb ville betale penger for å ta han..
Dette lover veldig bra! :D

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Villevesten skrev: tir feb 08, 2022 8:35 am
HNilsen skrev: tir feb 08, 2022 6:35 am
Ross skrev: man feb 07, 2022 11:47 pm

Solbakken spilte 6er i Ham-Kam og ble nok hentet som det til Stabæk også.
Spilte kun på tvers og bakover i Obos for Kamma, de fleste der ble vel ikke veldig lei seg for at han dro
De var sikkert overlykkelige da han dro. Pleier ikke supportere si at de er det når spillere forlater dem?
Så det vi har så langt, er en OBOS klubb som etter sigende var happy for at en Tippeliga-klubb ville ha spilleren, og en klubb som rykka ned hvor de er veldig glade for at en topp 3 eliteserieklubb ville betale penger for å ta han..
Dette lover veldig bra! :D
Ja, alt tyder på at det er slik det er.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Mener å huske det var ingen i Bærum som gråt heller da Thorstvedt dro. Så en skal ikke legge for mye i sånt.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

alseboy skrev: tir feb 08, 2022 10:39 am Mener å huske det var ingen i Bærum som gråt heller da Thorstvedt dro. Så en skal ikke legge for mye i sånt.
Er vel snarere et tegn på kvalitet ;)

Champis

Legg inn av Champis »

alseboy skrev: tir feb 08, 2022 10:39 am Mener å huske det var ingen i Bærum som gråt heller da Thorstvedt dro. Så en skal ikke legge for mye i sånt.

To ganske ulike caser som ikke kan sammenlignes.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »



Eg får ikkje gått inn på Facebook-lenka, men ser jo ut som det er gitt klar beskjed her. Bra, i så fall.

Edit: Fann innlegget på Facebook nå. Usedvanleg audmjuk og fin tone, synst eg, og får inntrykk av at Viking òg har gitt klar beskjed om kor skapet skal stå. Bra av alle parter, dette.
Sist redigert av happykjeksbit den tir feb 08, 2022 11:39 am, redigert 1 gang totalt.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Champis skrev: tir feb 08, 2022 11:34 am
alseboy skrev: tir feb 08, 2022 10:39 am Mener å huske det var ingen i Bærum som gråt heller da Thorstvedt dro. Så en skal ikke legge for mye i sånt.

To ganske ulike caser som ikke kan sammenlignes.
Men definitivt også noen likhetstrekk: Ingen spillere er dårligere - i supporternes øyne - enn den som forlater klubben.

Champis

Legg inn av Champis »

Villevesten skrev: tir feb 08, 2022 10:47 am
alseboy skrev: tir feb 08, 2022 10:39 am Mener å huske det var ingen i Bærum som gråt heller da Thorstvedt dro. Så en skal ikke legge for mye i sånt.
Er vel snarere et tegn på kvalitet ;)

Jeg har tro på at Solbakken kan bli bra, etter hvert som han knekker noen koder i spillet sitt. Mitt ankepunkt mot han i Stabæk har vært at han har så dårlig oversikt i spillet at han bruker for mange touch, sjeldent finner gode løsninger framover i banen, sjeldent kan spille framover idet laget vinner ballen, posisjonerer seg noe dårlig defensivt og ender opp med en del unødvendige balltap. Dette er ting han må ta steg på, men det tipper jeg vil kunne komme. Det vil også hjelpe å spille i et mer velfungerende lag. Han er uansett ikke noe Joe Bell-spillertype, så han må spille på andre strenger.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: tir feb 08, 2022 11:34 am

Eg får ikkje gått inn på Facebook-lenka, men ser jo ut som det er gitt klar beskjed her. Bra, i så fall.

Edit: Fann innlegget på Facebook nå. Usedvanleg audmjuk og fin tone, synst eg, og får inntrykk av at Viking òg har gitt klar beskjed om kor skapet skal stå. Bra av alle parter, dette.
Uttalelse fra Felt O sitt samarbeidsutvalg:

Felt O har tatt hendelsen i bortesektoren til Bryne på lørdag på alvor. Det er full enighet i samarbeidsutvalget i Felt O, på tvers av grupperinger, at slike hendelser er fullstendig uakseptable. Vi vil drive målrettet arbeid internt og i samarbeid med klubben, for å forhindre at dette skjer igjen.

Felt O ønsker at SR-bank arena skal fortsette å være en trygg og familievennlig stadion. Felt O vil fortsette med å gi all sin støtte og være laget sin 12 mann. Og vi vet at byen har satt pris på utviklingen vi har hatt, og at det verdsettes av alle, at stemningen og kampopplevelsen nå er på et helt annet nivå enn tidligere. Vi jobber for å bli enda bedre.

Vi er alle enige om at Viking har utviklet seg til å bli en fantastisk klubb. Vi har hatt et utrolig godt samarbeid med klubben de siste årene. De har vist oss enorm tillit, og lagt til rette for at Felt O har kunnet vokse så mye som vi har gjort. Klubben fortjener bedre enn dette fra oss. Det er ikke klubben som har pålagt oss å uttale oss, dette gjør vi på eget initiativ.

Vi på Felt O mener vi er heldige for at vi har det samarbeidet vi har med klubben, og det vil vi ikke miste. Derfor vil samarbeidsutvalget og vår indrejustis, sørge for at slike hendelser ikke gjentar seg. Vi ønsker å fortsette å vise at vi har fortjent tilliten vi har fra klubben. Felt O ønsker å være et supporterfelt hele byen kan være stolt av.

På Felt O er vi en stor kompisgjeng, og slike hendelser løser vi gjennom god dialog med hverandre. Vi har bygd opp en solid grunnmur i Felt O sitt samarbeidsutvalg, hvor vi kan diskutere med stor takhøyde og komme oss gjennom slike episoder. Felt O har tenkt å lære av det som skjedde og bli bedre.

Vi har de fire siste årene gått fra 30-40 syngende til over 500, og hatt mange voksesmerter. Hver gang vi har støtt på kriser, så har vi lært og kommet styrket ut av det. Det har vi tenkt å gjøre denne gangen også.

Suksessen til Felt O har vært å være inkluderende og sammen finne gode løsninger. Det er veien videre også. Dialog, samarbeid og gjensidig respekt med klubben er viktig for oss.


Grei uttalelse, men jeg forstår ikke hvorfor begrepet «gjensidig respekt» brukes i denne sammenhengen. Det handler jo ikke om interne uenigheter i en mindre skala her, der man skal respektere mindretallets synspunkter også. Casualskulturen skal ikke respekteres.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 12:09 pm Grei uttalelse, men jeg forstår ikke hvorfor begrepet «gjensidig respekt» brukes i denne sammenhengen. Det handler jo ikke om interne uenigheter i en mindre skala her, der man skal respektere mindretallets synspunkter også. Casualskulturen skal ikke respekteres.
Eg klarer overhodet ikkje å lesa det som om dei meiner at Viking skal ha respekt for casuals-kultur.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: tir feb 08, 2022 12:12 pm
Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 12:09 pm Grei uttalelse, men jeg forstår ikke hvorfor begrepet «gjensidig respekt» brukes i denne sammenhengen. Det handler jo ikke om interne uenigheter i en mindre skala her, der man skal respektere mindretallets synspunkter også. Casualskulturen skal ikke respekteres.
Eg klarer overhodet ikkje å lesa det som om dei meiner at Viking skal ha respekt for casuals-kultur.
Nei, det gjør ikke jeg heller. Men jeg klarer heller ikke lese den som om felt O mener casualskultur er uønsket. Og det er den rosa elefanten de ikke omtaler i uttalelsen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Grei uttalelse av Felt O. Men hvis man bare blir tilsnakket for noe slikt så er jeg ikke overbevist.

De får nok en sjanse nr 2. Men håper virkelig Felt O slår ned på disse samme hvor de slåss. For Viking må overhodet ikke assosieres med idioter som holder på å slåss med motstander fans. Har ingenting med fotball eller supporter kultur å gjøre.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tir feb 08, 2022 12:21 pm Grei uttalelse av Felt O. Men hvis man bare blir tilsnakket for noe slikt så er jeg ikke overbevist.

De får nok en sjanse nr 2. Men håper virkelig Felt O slår ned på disse samme hvor de slåss. For Viking må overhodet ikke assosieres med idioter som holder på å slåss med motstander fans. Har ingenting med fotball eller supporter kultur å gjøre.
Det var mine tanker også. Jeg synes Felt O skulle tatt tydeligere avstand fra kulturen, ikke bare fra denne isolerte hendelsen. Og Viking burde også gjort det. Disse elementene er rett og slett uønskede, om de ikke klarer å oppføre seg som folk.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 12:14 pm
happykjeksbit skrev: tir feb 08, 2022 12:12 pm
Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 12:09 pm Grei uttalelse, men jeg forstår ikke hvorfor begrepet «gjensidig respekt» brukes i denne sammenhengen. Det handler jo ikke om interne uenigheter i en mindre skala her, der man skal respektere mindretallets synspunkter også. Casualskulturen skal ikke respekteres.
Eg klarer overhodet ikkje å lesa det som om dei meiner at Viking skal ha respekt for casuals-kultur.
Nei, det gjør ikke jeg heller. Men jeg klarer heller ikke lese den som om felt O mener casualskultur er uønsket. Og det er den rosa elefanten de ikke omtaler i uttalelsen.
Vel, eg lar tvilen komma dei til gode denne gongen.

ashley

Legg inn av ashley »

https://www.aftenbladet.no/sport/i/bGwj ... se-til-usa

Ganske latterlig at Traore, med fulltidsstilling i en toppklubb, i et såkalt alliert land, nektes innreise fordi han er fra et land i Afrika. Reinspikka rasisme.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

eppaen skrev: tir feb 08, 2022 2:00 pm Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?
Mener de ble invitert til en turnering og får oppholdet dekket. Sosialt sett og motstandsmessig er det nok gull. Men en kan jo spørre hvor lurt det er å sende dem i kamp etter åtte timer på fly og jetlag mens de driver med fysisk fostring.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: tir feb 08, 2022 2:00 pm Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?
Det gjør jeg. God matching mot bedre lag enn de ville møtt i Spania. Attraktiv tur for spillerne. God anledning til å knytte bånd og skaffe kontakter i et marked som er forholdsvis nytt for norske lag.

Så er det selvsagt helt høl i huet at Traoré ikke får være med. Da kan det ikke være rom for skjønn i det hele tatt. Men jeg vil likevel være forsiktig med å bruke ord som rasisme.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 2:07 pm
eppaen skrev: tir feb 08, 2022 2:00 pm Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?
Det gjør jeg. God matching mot bedre lag enn de ville møtt i Spania. Attraktiv tur for spillerne. God anledning til å knytte bånd og skaffe kontakter i et marked som er forholdsvis nytt for norske lag.

Så er det selvsagt helt høl i huet at Traoré ikke får være med. Da kan det ikke være rom for skjønn i det hele tatt. Men jeg vil likevel være forsiktig med å bruke ord som rasisme.
Syns ingen av de argumentene trumfer det som burde vært en selvsagt forutsetning for en treningsleir: At alle kan være med (og i alle fall ikke at spillere utestenges på grunn av nasjonalitet).

Får bare anta at kontrakter var signert og turen booket og bestilt da Viking ble klar over at det kunne bli vanskelig for Traore å få visum.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

kaffi skrev: tir feb 08, 2022 3:26 pm
Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 2:07 pm
eppaen skrev: tir feb 08, 2022 2:00 pm Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?
Det gjør jeg. God matching mot bedre lag enn de ville møtt i Spania. Attraktiv tur for spillerne. God anledning til å knytte bånd og skaffe kontakter i et marked som er forholdsvis nytt for norske lag.

Så er det selvsagt helt høl i huet at Traoré ikke får være med. Da kan det ikke være rom for skjønn i det hele tatt. Men jeg vil likevel være forsiktig med å bruke ord som rasisme.
Syns ingen av de argumentene trumfer det som burde vært en selvsagt forutsetning for en treningsleir: At alle kan være med.

Får bare anta at kontrakter var signert og turen booket og bestilt da Viking ble klar over at det kunne bli vanskelig for Traore å få visum.
For meg virker det åpenbart at de har vært bevisst på problemstillingen og har jobbet aktivt for å få det til.
Jeg antar dette er noe som er diskutert med involverte parter, og at Traore selv har vært innforstått med at dette er et mulig utfall.
Selvfølgelig skal de strekke seg for å få med alle, og det har jo vært intensjonen, men det vil jo være helt feil å frasi seg en slik mulihget fordi det "kan være vanskelig" å få visum til en av spillerne. Visumsøknad er til tider både spesielt og langtekkelig, og dette er jo ikke endelig avgjort før nå rett før de reiser...

Mener du virkelig at Viking burde trukket seg fra turneringen, og heller bare trent hjemme? Det er jo heller ikke slik at en bare kan reise en annen plass i stedet..!

kaffi

Legg inn av kaffi »

Villevesten skrev: tir feb 08, 2022 3:35 pm
kaffi skrev: tir feb 08, 2022 3:26 pm
Syns ingen av de argumentene trumfer det som burde vært en selvsagt forutsetning for en treningsleir: At alle kan være med.

Får bare anta at kontrakter var signert og turen booket og bestilt da Viking ble klar over at det kunne bli vanskelig for Traore å få visum.
Selvfølgelig skal de strekke seg for å få med alle, og det har jo vært intensjonen, men det vil jo være helt feil å frasi seg en slik mulihget fordi det "kan være vanskelig" å få visum til en av spillerne.
En slik mulighet? Hva er det som er så spesielt med denne muligheten utover at mange sikkert synes det er stas å reise til USA? Mulig at motstanden er bra, vet veldig lite om nivået i MLS, men de hadde jo fått relevant matching mot eliteserieklubber i Spania også.
Villevesten skrev: tir feb 08, 2022 3:35 pm Mener du virkelig at Viking burde trukket seg fra turneringen, og heller bare trent hjemme? Det er jo heller ikke slik at en bare kan reise en annen plass i stedet..!

Nei, jeg mener de burde holdt seg til planen og dratt til Spania om de skjønte at en av spillernes nasjonalitet kunne bli et problem.

alseboy

Legg inn av alseboy »

[/quote]

Syns ingen av de argumentene trumfer det som burde vært en selvsagt forutsetning for en treningsleir: At alle kan være med (og i alle fall ikke at spillere utestenges på grunn av nasjonalitet).

Får bare anta at kontrakter var signert og turen booket og bestilt da Viking ble klar over at det kunne bli vanskelig for Traore å få visum.
[/quote]

Viser vel først og fremst hvor langt man er villig til å gå for å slippe unna et uunngåelig tap mot Sandnes Ulf 17. februar.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 2:07 pm
eppaen skrev: tir feb 08, 2022 2:00 pm Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?
Men jeg vil likevel være forsiktig med å bruke ord som rasisme.
Nei, ,,shithole countries’’ var vel terminologien forrige president benyttet ved forrige innstramming…

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Rantanplan skrev: tir feb 08, 2022 4:47 pm
Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 2:07 pm
eppaen skrev: tir feb 08, 2022 2:00 pm Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?
Men jeg vil likevel være forsiktig med å bruke ord som rasisme.
Nei, ,,shithole countries’’ var vel terminologien forrige president benyttet ved forrige innstramming…
Og derfor mener du det er rasisme at Traoré ikke får visum til USA? Eller hva er poenget ditt?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kjipt for Traore. Synes og Viking skulle takket nei hvis de visste at Traore høyst sannsynlig ikke kom inn i USA. Kjipt for Viking, men ikke så kjipt som det er for Traore som blir holdt utenfor.

Bør være en tur med bismak for Viking nå

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

kaffi skrev: tir feb 08, 2022 3:26 pm
Vikingen skrev: tir feb 08, 2022 2:07 pm
eppaen skrev: tir feb 08, 2022 2:00 pm Forstår ikke helt avgjørelsen om å dra til USA i utgangspunktet?
Det gjør jeg. God matching mot bedre lag enn de ville møtt i Spania. Attraktiv tur for spillerne. God anledning til å knytte bånd og skaffe kontakter i et marked som er forholdsvis nytt for norske lag.

Så er det selvsagt helt høl i huet at Traoré ikke får være med. Da kan det ikke være rom for skjønn i det hele tatt. Men jeg vil likevel være forsiktig med å bruke ord som rasisme.
Syns ingen av de argumentene trumfer det som burde vært en selvsagt forutsetning for en treningsleir: At alle kan være med (og i alle fall ikke at spillere utestenges på grunn av nasjonalitet).

Får bare anta at kontrakter var signert og turen booket og bestilt da Viking ble klar over at det kunne bli vanskelig for Traore å få visum.
Enig. Alle eller ingen.

tokk

Legg inn av tokk »

Viking burde holdt seg til Spania ja.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Dette med Traore og visum spiller jo ingen rolle. Viking kunne uansett ikke dratt på treningsleir noen steder da Fridjonsson er skadet. Alle eller ingen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»