Langrenn 2022: 10 km klassisk, kvinner (10/2)

Svar

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 11, 2022 5:56 am
george_hincapie skrev: tor feb 10, 2022 4:57 pm At Frida er langt bedre enn nest beste norske (og derfor blir kjempeviktig på stafetten) er ett poeng siden du flåsete sier at hun (og flere svensker) bare kan dra hjem.
Det som er flåsete er når du og andre begynner å snakke om at det ikke er så ille med Frida Karlsson, hun slår jo nest beste norske og så videre. Det er selvfølgelig full katastrofealarm med svenskenes forberedelser, og det har kanskje aldri vært større fall på en løper som ble hypet opp til å konkurrere om gull, kanskje aldri noensinne i langrennssporten historie. Hva jeg har lest meg til, så kanskje Oddvar Brå i 1980 og 1984, og kanskje Per Ellofson, men han var jo i alle fall i ballparken.
Dette er jo som om Klæbo skulle bli slått ut i kvartfinalen på sprinten, eller som om Johaug skulle hatt to 8.plasser så langt.
Ja, og dersom Johaug hadde hatt to 8.plasser så langt skulle hun selvsagt ikke dratt hjem, da hun behøvs i stafetten.

Det er poenget mitt: å snakke om at Frida (og flere andre svensker) skal dra hjem er bare tull.

At hun presterer svakere enn forventet er ingen uenig i. Det jeg påpekte handler utelukkende om at du overdriver og skrev at de burde dra hjem.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

De norske og svenske damestafettlagene er klare:

TUW - Johaug - Fossesholm - Haga
Dahlqvist - Andersson - Karlsson - Sundling

Overraskende at de velger Dahlqvist som startkvinne.

lund

Legg inn av lund »

Spennende lag det der. Litt halvgambling av svenskene å kjøre Dahlqvist på stafetten uten å ha gått distanseløp, men skal vel holde greit følge med TUW normalt.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

lund skrev: fre feb 11, 2022 11:01 am Spennende lag det der. Litt halvgambling av svenskene å kjøre Dahlqvist på stafetten uten å ha gått distanseløp, men skal vel holde greit følge med TUW normalt.
Tviler på at TUW er den beste løperen på første etappe. Problemet for både Tiril og Maja blir nok å holde følge med Stupak og Matintalo som jeg gjetter kommer til å starte for Finland og Russland. Gir Tiril en god del bedre odds på å klare den oppgaven.

Syns uansett det er merkelig av svenskene å satse på en løper som ikke har gått en førsteetappe tidligere i en OL-stafett. Var ingen suksess med urutinert førsteetappeløper i VM.

Edit: Om finsken min er korrekt ser det ut til at finnene stiller med Kyllönen - Matintalo - Niskanen - Pärmakoski.

Ivaj

Legg inn av Ivaj »

tartaglia2 skrev: fre feb 11, 2022 11:07 am
lund skrev: fre feb 11, 2022 11:01 am Spennende lag det der. Litt halvgambling av svenskene å kjøre Dahlqvist på stafetten uten å ha gått distanseløp, men skal vel holde greit følge med TUW normalt.
Tviler på at TUW er den beste løperen på første etappe. Problemet for både Tiril og Maja blir nok å holde følge med Stupak og Matintalo som jeg gjetter kommer til å starte for Finland og Russland. Gir Tiril en god del bedre odds på å klare den oppgaven.

Syns uansett det er merkelig av svenskene å satse på en løper som ikke har gått en førsteetappe tidligere i en OL-stafett. Var ingen suksess med urutinert førsteetappeløper i VM.

Edit: Om finsken min er korrekt ser det ut til at finnene stiller med Kyllönen - Matintalo - Niskanen - Pärmakoski.
Maja är svagast just nu på distans och det är vanligt att den första sträckan har de svagaste åkarna och hen får garanterat gå i rygg där. Svårt att se vad som skulle vara bättre.

startelver

Legg inn av startelver »

Kan ikke helt se vi har en sjanse her, med Fossesholm og Haga, med mindre formen plutselig er på topp. Holder en knapp på FInland, Russland og Sverige.

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: fre feb 11, 2022 11:35 am Kan ikke helt se vi har en sjanse her, med Fossesholm og Haga, med mindre formen plutselig er på topp. Holder en knapp på FInland, Russland og Sverige.
Ja, hvis vi får en medalje så må vi si at det er veldig bra.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Russland stiller med Stupak - Nepryaeva - Sorina - Stepanova

janesaj

Legg inn av janesaj »

hamplenedomplenedis skrev: fre feb 11, 2022 11:43 am Russland stiller med Stupak - Nepryaeva - Sorina - Stepanova
Finland: Kyllönen - Matintalo - Niskanen - Pärmäkoski
USA: Swirbul - Brennan - McCabe - Diggins
Tyskland: Sauerbrey - Hennig - Carl - Krehl

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Ivaj skrev: fre feb 11, 2022 11:29 am
tartaglia2 skrev: fre feb 11, 2022 11:07 am
lund skrev: fre feb 11, 2022 11:01 am Spennende lag det der. Litt halvgambling av svenskene å kjøre Dahlqvist på stafetten uten å ha gått distanseløp, men skal vel holde greit følge med TUW normalt.
Tviler på at TUW er den beste løperen på første etappe. Problemet for både Tiril og Maja blir nok å holde følge med Stupak og Matintalo som jeg gjetter kommer til å starte for Finland og Russland. Gir Tiril en god del bedre odds på å klare den oppgaven.

Syns uansett det er merkelig av svenskene å satse på en løper som ikke har gått en førsteetappe tidligere i en OL-stafett. Var ingen suksess med urutinert førsteetappeløper i VM.

Edit: Om finsken min er korrekt ser det ut til at finnene stiller med Kyllönen - Matintalo - Niskanen - Pärmakoski.
Maja är svagast just nu på distans och det är vanligt att den första sträckan har de svagaste åkarna och hen får garanterat gå i rygg där. Svårt att se vad som skulle vara bättre.
Alternativene er jo Ribom og Kalla. Ribom viste fin form på sprinten og gikk omtrent som forventet i går. Hun gikk også førsteetappen på Lillehammer. Kalla har også gått to brukbare renn og har masse erfaring. I utgangspunktet er begge to litt svakere enn de andre løperne som går første etappe, men likevel gode nok til å ha brukbare sjanser til å holde følge inn til veksling. Dahlqvist er derimot en skikkelig gambling. Kan selvsagt gå bra, men også mulig hun kommer til å tape mye.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

janesaj skrev: fre feb 11, 2022 11:45 am
hamplenedomplenedis skrev: fre feb 11, 2022 11:43 am Russland stiller med Stupak - Nepryaeva - Sorina - Stepanova
Finland: Kyllönen - Matintalo - Niskanen - Pärmäkoski
USA: Swirbul - Brennan - McCabe - Diggins
Tyskland: Sauerbrey - Hennig - Carl - Krehl
Er vel ikke umulig at Russland, Norge og Tyskland går samlet ut på tredje etappe med Finland og Sverige jagende litt bak og USA et stykke bak der.

Zarzio

Legg inn av Zarzio »

Veldig merkelig at de velger Dahlqvist på første, hva har hun vist på distanse tidligere. Heldigvis bare 5 km, men jeg tror både Kalla og Ribom er mer "sikre" kort som flere sier.

Når det gjelder USA ville jeg kanskje bytta om Swirbul og McCabe, men mulig de velger Swirbul siden hun hvertfall har noe erfaring med stafett. Tror dog Brennan skal få slite godt med å ta igjen nok til at USA realistisk sett kan håpe på medalje. Men McCabe er en dame for fremtiden.

Tyskland har et jevnt fint lag, men jeg tror uansett at det er Finland, Russland og Sverige som tar de tre første plassene. Noe annet vil overraske meg - men stafett er stafett!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

hamplenedomplenedis skrev: fre feb 11, 2022 11:43 am Russland stiller med Stupak - Nepryaeva - Sorina - Stepanova
Overaskende at Russland vraker Rygalina, slo Sorina med 1min på skøytedelen av Skiathlonen.

lund

Legg inn av lund »

Jeg tipper vi går ut først etter to etapper (men sannsynligvis ikke med nok til noe annet enn en bronse at best). Interessant at russerne setter sin beste på 2. etappe. Tyder på at de er veldig redde for Johaug. Haga og Fossesholm har åpenbart et høyere nivå inne enn duoen Sorina og Stepanova om man ser hva som er levert tidligere, men noe annet om de får det ut på stafetten.

Zarzio

Legg inn av Zarzio »

Sodajr skrev: fre feb 11, 2022 11:59 am
hamplenedomplenedis skrev: fre feb 11, 2022 11:43 am Russland stiller med Stupak - Nepryaeva - Sorina - Stepanova
Overaskende at Russland vraker Rygalina, slo Sorina med 1min på skøytedelen av Skiathlonen.
Synes også Russland gambler litt med Stepanova på siste. Ja hun gjorde en god figur på Lillehammer, (og forsåvidt en god sprint) men det var noe helt annet. Vasilieva gjrode en veldig god klassisk etappe, så kanskje de heller burde satset på Vasilieva - Stupak - Sorina - Nepryaeva. Nepryeva har både kapasitet og er god i sprint.

Syns forøvrig Vasilieva og Rygalina har vært i "overraskende" god form dette OL...

startelver

Legg inn av startelver »

tartaglia2 skrev: fre feb 11, 2022 11:51 am
janesaj skrev: fre feb 11, 2022 11:45 am
hamplenedomplenedis skrev: fre feb 11, 2022 11:43 am Russland stiller med Stupak - Nepryaeva - Sorina - Stepanova
Finland: Kyllönen - Matintalo - Niskanen - Pärmäkoski
USA: Swirbul - Brennan - McCabe - Diggins
Tyskland: Sauerbrey - Hennig - Carl - Krehl
Er vel ikke umulig at Russland, Norge og Tyskland går samlet ut på tredje etappe med Finland og Sverige jagende litt bak og USA et stykke bak der.
Det kan fort skje, men så har du Niskanen og Karlsson som kommer jagende, da skal det forspranget være solid.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Feil tråd.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Det blir jo en veldig spennende stafett. Her er det utrolig mange ting som kan skje. Men det blir tøft for Norge å sikre seg medalje.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Litt overraskende at USA kjører Swirbul på første siden McCabe var bedre på 10 km. Og når Swirbul først settes på første er det litt rart at det blir McCabe og ikke Laukli på tredje.

Forøvrig tror jeg Dahlqvist normalt sett skal klare seg veldig bra på førsteetappen. Sauerbrey og Stupak er de to beste løperne, og de er ikke SÅ gode.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Finnene vil kaste ut speakeren fra 10 kilometeren. Det rapporteres at han har vært aktiv i sekunderingen i favør Nepryaeva i kampen om bronsen. Påstanden var ny for Mignerey.
https://www.eurosport.no/langrenn/beiji ... tory.shtml

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

george_hincapie skrev: fre feb 11, 2022 8:05 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 11, 2022 5:56 am
george_hincapie skrev: tor feb 10, 2022 4:57 pm At Frida er langt bedre enn nest beste norske (og derfor blir kjempeviktig på stafetten) er ett poeng siden du flåsete sier at hun (og flere svensker) bare kan dra hjem.
Det som er flåsete er når du og andre begynner å snakke om at det ikke er så ille med Frida Karlsson, hun slår jo nest beste norske og så videre. Det er selvfølgelig full katastrofealarm med svenskenes forberedelser, og det har kanskje aldri vært større fall på en løper som ble hypet opp til å konkurrere om gull, kanskje aldri noensinne i langrennssporten historie. Hva jeg har lest meg til, så kanskje Oddvar Brå i 1980 og 1984, og kanskje Per Ellofson, men han var jo i alle fall i ballparken.
Dette er jo som om Klæbo skulle bli slått ut i kvartfinalen på sprinten, eller som om Johaug skulle hatt to 8.plasser så langt.
Ja, og dersom Johaug hadde hatt to 8.plasser så langt skulle hun selvsagt ikke dratt hjem, da hun behøvs i stafetten.

Det er poenget mitt: å snakke om at Frida (og flere andre svensker) skal dra hjem er bare tull.

At hun presterer svakere enn forventet er ingen uenig i. Det jeg påpekte handler utelukkende om at du overdriver og skrev at de burde dra hjem.
Om Frida burde dratt hjem, absolutt! Therese sier jo akkurat det samme som meg. Frida er nok knekt etter denne opplevelsen, og som Ellofson vil hun aldri komme seg etter dette. Det pleier å lønne seg å forberede seg på renn i høyden, dette OL er intet unntak.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»