🥇🥈🥉 Medaljetråden

Svar
TheBaseline

Re: 🥇🥈🥉 Medaljetråden

Legg inn av TheBaseline »

LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:49 pm Tipper vi må opp på minst 12 gull for å bli beste nasjon.
Johaug på 3 mil, Ruud i slopestyle, sprintstafett herrer, begge stafettene i skiskyting, begge fellesstartene i skiskyting og slalåm herrer er vel våre beste muligheter som gjenstår.

Covid gutta Kruger og Riiber er wildcards, er de på sitt beste nivå så kan de ta gull.
Kleveland stoler jeg ikke på
Enig. Er dessverre mange sikre gullkort som har skuffet i dette OL. Men dette fourtså jeg før OL. Derfor jeg tippet 8-10 gull. Kanskje jeg bommet med et par gull men jeg er fortsatt mye nærmere fasiten enn de som gjettet 20. Jeg forutså at en del av våre gullfavoritter ville floppe, noe som har skjedd.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 12:52 pm Enig. Er dessverre mange sikre gullkort som har skuffet i dette OL. Men dette fourtså jeg før OL. Derfor jeg tippet 8-10 gull. Kanskje jeg bommet med et par gull men jeg er fortsatt mye nærmere fasiten enn de som gjettet 20. Jeg forutså at en del av våre gullfavoritter ville floppe, noe som har skjedd.
Pisspreik. Ingen sikre gullkort har sviktet så langt om du ikke tar med coronasmittede Riiber. Det finnes ikke "sikre" kort i så marginale idretter som alpint, hopp (hvor vi vant), freestyle og snowboard.

startelver

Legg inn av startelver »

LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:49 pm Tipper vi må opp på minst 12 gull for å bli beste nasjon.
Johaug på 3 mil, Ruud i slopestyle, sprintstafett herrer, begge stafettene i skiskyting, begge fellesstartene i skiskyting og slalåm herrer er vel våre beste muligheter som gjenstår.

Covid gutta Kruger og Riiber er wildcards, er de i nærheten sitt beste nivå så kan de ta gull.
Kleveland stoler jeg ikke på
Skal ikke se bort fra laghopp heller, hvis Norge treffer med vindforholdene, selv om Slovenia er storfavoritter.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

startelver skrev: søn feb 13, 2022 12:53 pm
LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:49 pm Tipper vi må opp på minst 12 gull for å bli beste nasjon.
Johaug på 3 mil, Ruud i slopestyle, sprintstafett herrer, begge stafettene i skiskyting, begge fellesstartene i skiskyting og slalåm herrer er vel våre beste muligheter som gjenstår.

Covid gutta Kruger og Riiber er wildcards, er de i nærheten sitt beste nivå så kan de ta gull.
Kleveland stoler jeg ikke på
Skal ikke se bort fra laghopp heller, hvis Norge treffer med vindforholdene, selv om Slovenia er storfavoritter.
Med 2 mann som misset finale omgangen i går så forventer jeg ikke mye fra det rennet

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Med den uttellingen vi hadde i dag, med 25 %, kan vi se LANGT etter ny gullrekord. Dessverre har en del av våre gullfavoritter floppet dette OL.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Sodajr skrev: søn feb 13, 2022 12:50 pm
TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 12:48 pm Enda en pissdårlig dag hvor vi bare får 1 gull av 4 solide gullsjanser. Meget skuffende.
LOL Har vert en meget god dag for Norge, Svenskene feks har tatt 0 medaljer idag!
Er ikke Elvira Øberg svensk? Litt sykt at så mange fortsatt er opptatt av at svenskene skal gjøre det dårligst mulig.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

KongOlav2 skrev: søn feb 13, 2022 12:53 pm
TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 12:52 pm Enig. Er dessverre mange sikre gullkort som har skuffet i dette OL. Men dette fourtså jeg før OL. Derfor jeg tippet 8-10 gull. Kanskje jeg bommet med et par gull men jeg er fortsatt mye nærmere fasiten enn de som gjettet 20. Jeg forutså at en del av våre gullfavoritter ville floppe, noe som har skjedd.
Pisspreik. Ingen sikre gullkort har sviktet så langt om du ikke tar med coronasmittede Riiber. Det finnes ikke "sikre" kort i så marginale idretter som alpint, hopp (hvor vi vant), freestyle og snowboard.
Ingen sikre gullkort har floppet? Er du seriøs? Kleveland, Kilde, Klæbo, Bø i dag. Listen er LANG.

startelver

Legg inn av startelver »

LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:54 pm
startelver skrev: søn feb 13, 2022 12:53 pm
LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:49 pm Tipper vi må opp på minst 12 gull for å bli beste nasjon.
Johaug på 3 mil, Ruud i slopestyle, sprintstafett herrer, begge stafettene i skiskyting, begge fellesstartene i skiskyting og slalåm herrer er vel våre beste muligheter som gjenstår.

Covid gutta Kruger og Riiber er wildcards, er de i nærheten sitt beste nivå så kan de ta gull.
Kleveland stoler jeg ikke på
Skal ikke se bort fra laghopp heller, hvis Norge treffer med vindforholdene, selv om Slovenia er storfavoritter.
Med 2 mann som misset finale omgangen i går så forventer jeg ikke mye fra det rennet
Ikke jeg heller, men det snur fort i hopp.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:49 pm Tipper vi må opp på minst 12 gull for å bli beste nasjon.
Johaug på 3 mil, Ruud i slopestyle, sprintstafett herrer, begge stafettene i skiskyting, begge fellesstartene i skiskyting og slalåm herrer er vel våre beste muligheter som gjenstår.

Covid gutta Kruger og Riiber er wildcards, er de i nærheten sitt beste nivå så kan de ta gull.
Kleveland stoler jeg ikke på
Med 10-20 % uttelling, slik de siste dagene har vist, vil vi ende med 2 gull til og dermed totalt 11 gull. Noe jeg mener er realistisk. Vi får aldri i livet fullklaff på all de sjansene som er igjen, uansett hva optimistene her inne måtte mene.

Mehell

Legg inn av Mehell »

PapaSmurf skrev: lør feb 12, 2022 4:43 pm Det er jo 890 medaljeøvelser i Bob/aking/skeleton og hva de heter alle sammen. Og Tyskland vinner alle disse.

På tide med et slik miljø i Norge. Hvor vanskelig kan det være? Er man dumdristig, rask og flink til å vugge til begge sider er mye gjort 😉
Kan man si at tyskere blir født med en bob mellom bena? Eller hvordan er dette?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 1:03 pm Ingen sikre gullkort har floppet? Er du seriøs? Kleveland, Kilde, Klæbo, Bø i dag. Listen er LANG.
Klarer du å lese hva jeg skriver? Det finnes ingen sikre gullkort i idretter med så små marginer som disse. Sikre gullkort kan være i langrenn eller langdistanser på skøyter (Van der Poel for Sverige), men ikke i freestyle, snowboard, hopp, alpint eller skiskyting. Vi har også tatt 4 gull i skiskyting, og man skal være rimelig frakoblet virkeligheten for å hevde at Klæbo var et sikkert gullkort på skiatlon i langrenn eller på 15 km mot Niskanen og Bols. Da er man rett og slett idiot.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Riiber testet negativt igår, kan være ute av karantene hotellet imorgen. Håper å rekke tirsdagens renn
https://www.nettavisen.no/sport/riiber- ... 1644727399

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 1:05 pm
LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:49 pm Tipper vi må opp på minst 12 gull for å bli beste nasjon.
Johaug på 3 mil, Ruud i slopestyle, sprintstafett herrer, begge stafettene i skiskyting, begge fellesstartene i skiskyting og slalåm herrer er vel våre beste muligheter som gjenstår.

Covid gutta Kruger og Riiber er wildcards, er de i nærheten sitt beste nivå så kan de ta gull.
Kleveland stoler jeg ikke på
Med 10-20 % uttelling, slik de siste dagene har vist, vil vi ende med 2 gull til og dermed totalt 11 gull. Noe jeg mener er realistisk. Vi får aldri i livet fullklaff på all de sjansene som er igjen, uansett hva optimistene her inne måtte mene.
3 gull i helgen og du får det til å bli 10-20 % uttelling. Jeez.
Trenger ikke fullklaff for å få 3-4 gull når vi har gode muligheter i nærmere 10 gjenstående øvelser.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sodajr skrev: søn feb 13, 2022 1:10 pm Riiber testet negativt igår, kan være ute av karantene hotellet imorgen. Håper å rekke tirsdagens renn
https://www.nettavisen.no/sport/riiber- ... 1644727399
Men da vel uten å ha hatt noen hopp i bakken i det hele tatt. I tillegg kjenner han ikke langrennsløypene, han har ikke fått trent skikkelig på 10 dager eller hva det er, og han har ikke fått erfart hvordan kroppen reagerer på forskjellige løpsopplegg i Bejing.

Man skal nok ikke uten videre være optimistiske på hans muligheter til å ta medalje, men selvfølgelig hyggelig for ham hvis han kan komme seg bort fra karantenehotellet.

startelver

Legg inn av startelver »

Mehell skrev: søn feb 13, 2022 1:19 pm
Sodajr skrev: søn feb 13, 2022 1:10 pm Riiber testet negativt igår, kan være ute av karantene hotellet imorgen. Håper å rekke tirsdagens renn
https://www.nettavisen.no/sport/riiber- ... 1644727399
Men da vel uten å ha hatt noen hopp i bakken i det hele tatt. I tillegg kjenner han ikke langrennsløypene, han har ikke fått trent skikkelig på 10 dager eller hva det er, og han har ikke fått erfart hvordan kroppen reagerer på forskjellige løpsopplegg i Bejing.

Man skal nok ikke uten videre være optimistiske på hans muligheter til å ta medalje, men selvfølgelig hyggelig for ham hvis han kan komme seg bort fra karantenehotellet.
Får han noen treningsrunder og treningshopp så skal du ikke se bort fra at villdyret våkner :D

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Mine Gulltips i konkurransetråden om norske medaljer:

Alpint
Slalåm menn: Gull- Kristoffersen
Storslalåm: Gull- Kristoffersen
Super-G: Gull- Kilde


Hopp
Stor bakke: Gull- Lindvik

Kombinert
10 km stor bakke: Gull- Riiber (å kom igjen

Langrenn
10 km: Gull- Johaug
15 km: Gull- Johaug

30 km: Gull- Johaug
Stafett: Gull

Sprint: Gull- Klæbo
Sprintstafett: Gull
50 km: Gull- Klæbo
Stafett: Gull

Skiskyting
Sprint kvinner: Gull- Røiseland
Jaktstart: Gull- Røiseland


Sprint menn: Gull- Thingnes Bø
Jaktstart: Gull- Thingnes Bø
Stafett- Gull


* Birk Ruud og mix-stafett i skiskyting hvor jeg vel tippa sølv har kommet i tillegg!
* En "dårlig dag i dag" da både Kristoffersen, Thingnes Bø og herrestafetten røk og nå havner i selskap med damestafetten og super-G

18 Gull var altså tipset mitt- tippet med hodet, men også litt med hjertet!
Blir nok ikke fullt så mange Gull- men at vi står med 9 Gull når det er en hel uke igjen: nei her er det mer i vente tenker jeg 😀

Av mine gjenstående tips har jeg mest tro på Johaug og herrestafetten i skiskyting, og så finnes det ingen større favoritt på damenes fellesstart i skiskyting enn Marte Olsbu Røiseland!

Og hvis Riiber nå kommer ut av "fengselet" og virkelig finner ut av bakken- så blir det spennende å se om vi ikke kan være gode for noe gult der også?

Lagtempo på skøyter er heller ikke utenkelig for den regjerende mester- og så "skal" vi jo ha det sedvanlige alpin-Gullet!

18 Gull blir det nok ikke- men opp mot rekorden fra sist slik de fleste av oss her inne vel har tippa: det er meget realistisk: "bare" 5 Gull unna!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Land med medaljer hver eneste OL-dag: 🇧🇻
Da det ikke ble delt ut Gull og medaljer til Tyskland i bobbanen- så er det vi som nå er eneste land med medalje hver dag til nå 😁

9-5-7= 21: alene på topp i antall Gull like foran tyskerne- mens medaljesamlingen vår nå er klart størst med 21 vs. 17 på russerkomiteen. 1 sølv mindre enn Østerrike og Frankrike, 2 bronser mindre enn Canada- 1 mindre enn Russland

Og nå er vi oppe i 6 dager på rad med Gull! Har det noensinne skjedd før?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kverulanten skrev: søn feb 13, 2022 1:15 pm
TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 1:05 pm
LBJ91 skrev: søn feb 13, 2022 12:49 pm Tipper vi må opp på minst 12 gull for å bli beste nasjon.
Johaug på 3 mil, Ruud i slopestyle, sprintstafett herrer, begge stafettene i skiskyting, begge fellesstartene i skiskyting og slalåm herrer er vel våre beste muligheter som gjenstår.

Covid gutta Kruger og Riiber er wildcards, er de i nærheten sitt beste nivå så kan de ta gull.
Kleveland stoler jeg ikke på
Med 10-20 % uttelling, slik de siste dagene har vist, vil vi ende med 2 gull til og dermed totalt 11 gull. Noe jeg mener er realistisk. Vi får aldri i livet fullklaff på all de sjansene som er igjen, uansett hva optimistene her inne måtte mene.
3 gull i helgen og du får det til å bli 10-20 % uttelling. Jeez.
Trenger ikke fullklaff for å få 3-4 gull når vi har gode muligheter i nærmere 10 gjenstående øvelser.
I dag hadde vi 4 muligheter, fikk 1 gull, med andre ord 25 %.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Dagens medaljeoversikt (tar bare med de nasjonene som tok Gull)

🇧🇻 1-2-1
🇷🇺 1-1-2
🇨🇵 1-0-2
🇳🇱 1-0-0
🇨🇭 1-0-0
🇭🇺 1-0-0
🇺🇲 1-0-0
Kun de 3 øverste tok mer enn én medalje i dag!

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Vi leder altså gull og total medalje statistikken, til tross for 3 gull muligheter som gikk tapt søndag. Det viser styrke og stor bredde. Vil påstå at grunnlaget for resten av OL, det medalje fundamentet vi nå har etter 1 uke er enormt solid. 5 gull til for å tangere rekorden - er nå ikke urealistisk. Med klaff på nøkkel grenene skiskyting og langrenn ( gutta + Johaug), samt et lag gull ( hopp, skøyter), og ev Riiber inn ( long shot) så kan dette nåes. Og da har jeg ikke regnet med snowboard, freestyle og alpint øvelsene som gjenstår.

Med andre ord: Norge på vei til å gjøre et av sine beste OL.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Vi gjør absolutt et bra OL. Tror bare det føles delvis skuffende når det kunne vært en god del bedre. Fleste gullene vi har var gullfavoritter i utgangspunktet, mens en del favoritter har sviktet og noen marginer i mot her og der. Pluss covid som har tatt knekken på en av våre beste menn i Riiber. Basert på form/nivå før OL burde vi smadret rekorden for antall gull i et OL. Rekorden er 14, mens Norge ble tippet å ta 22 gull. Så får vi se hva vi ender på til slutt men om vi ikke tar rekorden blir det litt skuffende mtp forutsetningene men isolert sett gjør vi det selvfølgelig bra, kan vel nesten ikke si noe annet så lenge vi er beste nasjon.

BioDex

Legg inn av BioDex »

VillaForever skrev: søn feb 13, 2022 6:02 pm Vi leder altså gull og total medalje statistikken, til tross for 3 gull muligheter som gikk tapt søndag. Det viser styrke og stor bredde. Vil påstå at grunnlaget for resten av OL, det medalje fundamentet vi nå har etter 1 uke er enormt solid. 5 gull til for å tangere rekorden - er nå ikke urealistisk. Med klaff på nøkkel grenene skiskyting og langrenn ( gutta + Johaug), samt et lag gull ( hopp, skøyter), og ev Riiber inn ( long shot) så kan dette nåes. Og da har jeg ikke regnet med snowboard, freestyle og alpint øvelsene som gjenstår.

Med andre ord: Norge på vei til å gjøre et av sine beste OL.
Det vil i så fall være mye bedre enn forventet etter at vi ble hardt rammet av covid. Riiber og Krüeger KAN gi oss medaljer, men det vil være overraskende hvis så skjer. 9 gull og 20 medaljer totalt med en uke igjen er meget bra.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

aderyn skrev: søn feb 13, 2022 6:17 pm Vi gjør absolutt et bra OL. Tror bare det føles delvis skuffende når det kunne vært en god del bedre. Fleste gullene vi har var gullfavoritter i utgangspunktet, mens en del favoritter har sviktet og noen marginer i mot her og der. Pluss covid som har tatt knekken på en av våre beste menn i Riiber. Basert på form/nivå før OL burde vi smadret rekorden for antall gull i et OL. Rekorden er 14, mens Norge ble tippet å ta 22 gull. Så får vi se hva vi ender på til slutt men om vi ikke tar rekorden blir det litt skuffende mtp forutsetningene men isolert sett gjør vi det selvfølgelig bra, kan vel nesten ikke si noe annet så lenge vi er beste nasjon.
Det føles vel skuffende for folk, fordi vi er i ferd med å bli så dominerende i flere grener, at vi omtrent kunne vunnet halvparten av gullmedaljene i OL. Når vi ikke moser forrige gullrekord da, så føler folk at vi mislykkes. Og så er det jo irriterende med koronarotet.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

VillaForever skrev: søn feb 13, 2022 6:02 pm Vi leder altså gull og total medalje statistikken, til tross for 3 gull muligheter som gikk tapt søndag. Det viser styrke og stor bredde. Vil påstå at grunnlaget for resten av OL, det medalje fundamentet vi nå har etter 1 uke er enormt solid.
Sagt på en annen måte: vi har så enormt mange Gull- og medaljekandidater at det ikke er rart at endel skuffer i enkelte øvelser/ evt. gjennom hele OL!

Lok1 sin "Antimedalje-statistikk" viser litt av dette da Kina er klart på topp med 12 "Gull"- men hvor også andre stornasjoner som Italia, Polen, Australia, Ukraina og Canada har flere Gull. USA, Frankrike, Russland og Tyskland har 1 "Gull" og flere "medaljer" mens Norge bare har 2 "bronser"

Så jo flere toppkandidater- jo flere skuffelser (som oppveies greit med antall Gull og medaljer 🙂)


Ukraina ja: det må da være det "største landet" som fortsatt ikke har inntatt medaljeoversikten?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

JODDEMM skrev: søn feb 13, 2022 6:41 pm
VillaForever skrev: søn feb 13, 2022 6:02 pm Vi leder altså gull og total medalje statistikken, til tross for 3 gull muligheter som gikk tapt søndag. Det viser styrke og stor bredde. Vil påstå at grunnlaget for resten av OL, det medalje fundamentet vi nå har etter 1 uke er enormt solid.
Sagt på en annen måte: vi har så enormt mange Gull- og medaljekandidater at det ikke er rart at endel skuffer i enkelte øvelser/ evt. gjennom hele OL!

Lok1 sin "Antimedalje-statistikk" viser litt av dette da Kina er klart på topp med 12 "Gull"- men hvor også andre stornasjoner som Italia, Polen, Australia, Ukraina og Canada har flere Gull. USA, Frankrike, Russland og Tyskland har 1 "Gull" og flere "medaljer" mens Norge bare har 2 "bronser"

Så jo flere toppkandidater- jo flere skuffelser (som oppveies greit med antall Gull og medaljer 🙂)


Ukraina ja: det må da være det "største landet" som fortsatt ikke har inntatt medaljeoversikten?
De er sannsynlig ikke det landet med flest deltagere men jeg vil tro at India er noget større enn Ukraina.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

JODDEMM skrev: søn feb 13, 2022 5:54 pm Dagens medaljeoversikt (tar bare med de nasjonene som tok Gull)

🇧🇻 1-2-1
🇷🇺 1-1-2
🇨🇵 1-0-2
🇳🇱 1-0-0
🇨🇭 1-0-0
🇭🇺 1-0-0
🇺🇲 1-0-0
Kun de 3 øverste tok mer enn én medalje i dag!
Tror morgendagen blir den første dagen uten medaljer for Norge dette OL.

TWU

Legg inn av TWU »

Ingen land hittil med gull i mer enn 4 ulike grener (bruker VG sin inndeling her). Norge har vel muligheter i å få gull i alpint, skøyter (lag), kombinert og snowboard, så jeg vil tørre å påstå at vi er det landet med desidert mest variert blanding av medaljekandidater.

TWU

Legg inn av TWU »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 7:29 pm
Tror morgendagen blir den første dagen uten medaljer for Norge dette OL.
Er vel kun laghopp i morgen hvor vi har mulighet å vinne medalje overhode.. Tror vi tar bronsen jeg.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 7:29 pm
JODDEMM skrev: søn feb 13, 2022 5:54 pm Dagens medaljeoversikt (tar bare med de nasjonene som tok Gull)

🇧🇻 1-2-1
🇷🇺 1-1-2
🇨🇵 1-0-2
🇳🇱 1-0-0
🇨🇭 1-0-0
🇭🇺 1-0-0
🇺🇲 1-0-0
Kun de 3 øverste tok mer enn én medalje i dag!
Tror morgendagen blir den første dagen uten medaljer for Norge dette OL.
Næmmen sier du det 😛 Er dette noe du har forkynt i flere tråder?

Ja ja: blir ikke så mange som "flopper" da :lol:

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

JODDEMM skrev: søn feb 13, 2022 7:43 pm
TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 7:29 pm
JODDEMM skrev: søn feb 13, 2022 5:54 pm Dagens medaljeoversikt (tar bare med de nasjonene som tok Gull)

🇧🇻 1-2-1
🇷🇺 1-1-2
🇨🇵 1-0-2
🇳🇱 1-0-0
🇨🇭 1-0-0
🇭🇺 1-0-0
🇺🇲 1-0-0
Kun de 3 øverste tok mer enn én medalje i dag!
Tror morgendagen blir den første dagen uten medaljer for Norge dette OL.
Næmmen sier du det 😛 Er dette noe du har forkynt i flere tråder?

Ja ja: blir ikke så mange som "flopper" da :lol:
Er veldig få norske medaljeøvelser i morgen, kun laghopp. Sier seg selv at vi da kanskje ikke tar medalje.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»