Hurtigløp på skøyter under Vinter-OL 2022

Svar
CrazyHorse

Re: Hurtigløp på skøyter under Vinter-OL 2022

Legg inn av CrazyHorse »

Guttorm123 skrev: søn feb 13, 2022 11:34 am
Sodajr skrev: søn feb 13, 2022 11:29 am Vi møter USA i kvartfinalen på lagtempoen
QF1: Sør Korea - Italia
QF2: Nederland - Canada
QF4: Kina - ROC
Skal Kongshaug gå, eller Allan?
Vanskelig avveining . Basert på resultatene i OL bør det bli Kongshaug , Engebråten og SLP. Samtidig har ikke Lunde Pedersen gått løp siden EM , og Norge gikk en veldig bra lagtempo med Johansson på laget under EM . Jeg tror det blir Kongshaug, Pedersen og Engebråten

Rocambole

Legg inn av Rocambole »

Foran lagtempo-h – kvartfinale/kvalik:

Det er altså lagene med de 4 beste tidene som går videre til semifinalene, slik at det i og for seg ikke spiller noen rolle om man vinner sitt par.

I distanse-em i Hrv vant NED, med samme lag som nå, på sterke 3.37.95, og vi kan nok forvente en tilsvarende tid nå. NOR var i em bare sekundet bak Ned, og ADJ gikk imponerende godt og jevnt i front, mens PK ikke fungerte like bra i vc3-4. Men nå på 1500 viste PK kanonform, mens ADJ ikke viste tegn på formstigning. Antagelig tar lagledelsens sjansen på å stille med samme lag som i em, i håp om at ADJ går like bra nå, og kjører hele løpet uten en eneste veksling, hvilket jeg ikke selv tror er den beste taktikken om vi skal ha noe håp om å slå Ned. Siden HE er i enda bedre form enn i em og SLP neppe har blitt dårligere, er det frontmannen i dyttetoget som er spørsmålet. Under 3.40 kan være realistisk.

USA satte vrek med 3.34 i SLC og kan også tenkes under 3.40, selv om det bare er Lehman som nå fremstår i bedre slag enn da. RUS setter nå inn formsterke Trofimov, slik at de omsider stiller med toppet lag. Zak gikk godt på 1500, mens Aldo ikke overbeviste. Men dette er et sterkt lag, så RUS kan også tenkes under 3.40.

Disse 4 lagene peker seg ut på papiret som de sannsynlige semifinalistene. Jokeren her er KOR som stiller med JW Chung og SH Lee fra deres sterke lag i forrige OL, men nå med MS Kim som tredjemann. Lee er ikke like skarp som i forrige OL, mens Chung er litt bedre. MS Kim viste storform med sin gjentatte 1500-bronse. På papiret er også dette et sterkt lag om de er nok samkjørte. Men de stilte med samme lagoppstilling i vc3 i SLC og endte opp hele 6 sek dårligere enn USA trass i at Lee gikk sterkt i front mot slutten.

Hvis KOR går under 3.40 (eller 3.41) i første par, er det fare på ferde, og NOR må prestere meget godt for å komme blant topp4 og gå videre til semifinalen. Mest sannsynlig klarer vi oppgaven.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Tucan skrev: søn feb 13, 2022 1:10 am Ganske utrolig at snittiden på de 2 5000 metrene van der Poel gikk ville gitt 7. plass på 5000 m.

Håper han får gått ett løp i nord-Amerika på 10000 m før han legger opp igjen.. sub 12.20?
Har vel sagt at det ikke blir han som kommer under 12.30 og 6 min grensene og når han nå har lagt ut treningsplanen så er det vel ingenting som tyder på at han fortsetter etter OL.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Real-_- skrev: søn feb 13, 2022 1:52 pm Har vel sagt at det ikke blir han som kommer under 12.30 og 6 min grensene og når han nå har lagt ut treningsplanen så er det vel ingenting som tyder på at han fortsetter etter OL.
Vet du om det mesterskap i SLC eller Calgary de neste par sesongene? Burde jo definitivt fortsette til etter et slikt mesterskap.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

KongOlav2 skrev: søn feb 13, 2022 1:54 pm
Real-_- skrev: søn feb 13, 2022 1:52 pm Har vel sagt at det ikke blir han som kommer under 12.30 og 6 min grensene og når han nå har lagt ut treningsplanen så er det vel ingenting som tyder på at han fortsetter etter OL.
Vet du om det mesterskap i SLC eller Calgary de neste par sesongene? Burde jo definitivt fortsette til etter et slikt mesterskap.
15-18 februari 2024: WK Afstanden (Calgary, CAN)

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Engebråthen, Kongshaug og SLP som går

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

KongOlav2 skrev: søn feb 13, 2022 1:54 pm
Real-_- skrev: søn feb 13, 2022 1:52 pm Har vel sagt at det ikke blir han som kommer under 12.30 og 6 min grensene og når han nå har lagt ut treningsplanen så er det vel ingenting som tyder på at han fortsetter etter OL.
Vet du om det mesterskap i SLC eller Calgary de neste par sesongene? Burde jo definitivt fortsette til etter et slikt mesterskap.
Tror rett og slett at han ikke bryr seg. Han har verdensrekord, OL-gull og VM-gull og vist for hele verden at han og kun han har gjort det på en måte som ingen andre tidligere ikke engang har tenkt var mulig. Det som må til, tror jeg, for at han skal gjøre enda et comeback er at noen tar begge rekordene hans.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

USA uten Mantia. Flatt løp av Nederland , kan være en fordel på denne isen

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

12.9 to halvrunder på rad . Nå må de ikke brenne kruttet for tidig her

villanoss

Legg inn av villanoss »

For hard åpning?

villanoss

Legg inn av villanoss »

Bra!!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bestetid :)

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Yes ! Det gikk . Overbevisende av både Norge og ikke minst USA

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Jadda! Veldig solid. De 3 hundedelene der kan vise seg å bli veldig viktig!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Puttemans skrev: søn feb 13, 2022 1:58 pm
KongOlav2 skrev: søn feb 13, 2022 1:54 pm
Real-_- skrev: søn feb 13, 2022 1:52 pm Har vel sagt at det ikke blir han som kommer under 12.30 og 6 min grensene og når han nå har lagt ut treningsplanen så er det vel ingenting som tyder på at han fortsetter etter OL.
Vet du om det mesterskap i SLC eller Calgary de neste par sesongene? Burde jo definitivt fortsette til etter et slikt mesterskap.
15-18 februari 2024: WK Afstanden (Calgary, CAN)
Danke. Hva er for øvrig praksis for VM nå? For EM er det jo annethvert år allround/enkeltdistanser. Hva med VM? Enkeltdistanser hvert år utenom OL-år og allround i partallsår?

villanoss

Legg inn av villanoss »

Er det de to beste tidene videre i semifinalen, eller er det vinneren av hver duell?

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

villanoss skrev: søn feb 13, 2022 2:17 pm Er det de to beste tidene videre i semifinalen, eller er det vinneren av hver duell?
4 beste tider til semi

villanoss

Legg inn av villanoss »

CrazyHorse skrev: søn feb 13, 2022 2:18 pm
villanoss skrev: søn feb 13, 2022 2:17 pm Er det de to beste tidene videre i semifinalen, eller er det vinneren av hver duell?
4 beste tider til semi
Ja, det vet jeg, men nå lurte jeg på semifinalene.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

1 møter 4. 2 møter 3. vinnerne av hver semi til finale.
Sist redigert av Kenrojo den søn feb 13, 2022 2:20 pm, redigert 1 gang totalt.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

villanoss skrev: søn feb 13, 2022 2:19 pm
CrazyHorse skrev: søn feb 13, 2022 2:18 pm
villanoss skrev: søn feb 13, 2022 2:17 pm Er det de to beste tidene videre i semifinalen, eller er det vinneren av hver duell?
4 beste tider til semi
Ja, det vet jeg, men nå lurte jeg på semifinalene.
Beklager , i semifinalen er det ren duell

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Håper ikke ROC slår Nederland

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Da blir det NOR -NED i semifinalen som i 2018

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Men f… da. Så ble det Nederland likevel.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Fuck maks uflaks

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Sodajr skrev: søn feb 13, 2022 2:21 pm Håper ikke ROC slår Nederland
Tror vi skal ha en helt OK sjanse til å ta Nederland i en semifinale

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

NOR-NED i semien. Brukbar sjanse til å nå finalen.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

KongOlav2 skrev: søn feb 13, 2022 2:17 pm
Puttemans skrev: søn feb 13, 2022 1:58 pm
KongOlav2 skrev: søn feb 13, 2022 1:54 pm
Vet du om det mesterskap i SLC eller Calgary de neste par sesongene? Burde jo definitivt fortsette til etter et slikt mesterskap.
15-18 februari 2024: WK Afstanden (Calgary, CAN)
Danke. Hva er for øvrig praksis for VM nå? For EM er det jo annethvert år allround/enkeltdistanser. Hva med VM? Enkeltdistanser hvert år utenom OL-år og allround i partallsår?
Riktig.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Sodajr skrev: søn feb 13, 2022 2:22 pm Fuck maks uflaks
Nederland er oppskrytt. De var mye bedre for 4 år siden, og da banka Norge de ut i semien.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Har forøvrig noen hørt noen nyheter om hvem ellers som vil legge opp etter sesongen utover Kramer? Bergsma og Bloemen er jo samme årgang. Nuis er noe yngre, men i en slik alder og med så mye suksess at det ikke ville vært noen overraskelse om han la opp. Jeg synes det ser tynt ut bak de 3-4 virkelig toppene til Nederland på distanser fra 1500m og oppover.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Fantastisk flott kvartfinale av Norge. Ledet nærmest fra start til mål, og tiden er jo strålende! Litt redd for at Nederland har en del mer inne, men uansett skal vi være strålende fornøyd med at vi faktisk går inn i semi som favoritt mot Nederland. Utrolig om vi faktisk skulle klare å forsvare gullet fra PC.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»