Alpint 2022: Storslalåm, menn (13/2)

Svar
Kenrojo

Re: Alpint 2022: Storslalåm, menn (13/2)

Legg inn av Kenrojo »

Feilpost..
Sist redigert av Kenrojo den søn feb 13, 2022 9:20 am, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ble gull til Odermatt, ja. Et mer fortjent gull skal man vel lete lenge etter. Selve kroningsøyeblikket til verdens beste alpinist. Om det liksom skulle være noen tvil før OL, da.

janesaj

Legg inn av janesaj »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 9:15 am Kristoffersen floppet totalt i storslalåm selv om enkelte her inne mente han var stor favoritt til gull.
Dette er det bokstavelig talt ingen som har sagt. Alle har ment at Odermatt var stor favoritt. Det man derimot sa, var at Kristoffersen kunne være en mulig medaljekandidat på en maksdag, og det hadde han jo åpenbart ikke.

Gå og troll et annet sted.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

janesaj skrev: søn feb 13, 2022 10:01 am
TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 9:15 am Kristoffersen floppet totalt i storslalåm selv om enkelte her inne mente han var stor favoritt til gull.
Dette er det bokstavelig talt ingen som har sagt. Alle har ment at Odermatt var stor favoritt. Det man derimot sa, var at Kristoffersen kunne være en mulig medaljekandidat på en maksdag, og det hadde han jo åpenbart ikke.

Gå og troll et annet sted.
Jeg troller ikke. Var blant annet en som sa at Kristoffersen var favoritten etter første omgang.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Team Ingebrigtsen skrev: søn feb 13, 2022 5:46 am Henrik tar dette lett, er den klart beste andreomgangskjøreren, og takler forholdene best. Blir to gull på Henrik i dette OL.
Quoter dette innlegget så folk kan slutte å kalle meg for troll.

janesaj

Legg inn av janesaj »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 10:37 am
Team Ingebrigtsen skrev: søn feb 13, 2022 5:46 am Henrik tar dette lett, er den klart beste andreomgangskjøreren, og takler forholdene best. Blir to gull på Henrik i dette OL.
Quoter dette innlegget så folk kan slutte å kalle meg for troll.
Så én person kalte Henrik for favoritt, og det var sikkert litt ønsketenkning i bildet. Det er vel i grunn din egen feil at du tar det for god fisk.

Henrik var definitivt ikke favoritt. En av mange medaljekandidater som på en maksdag kunne utfordre, ja, men helt klart ikke favoritt.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

4 gull og 4 bronser til Norge i skiskyting så langt, mens oraklet The Baseline mente vi skulle ende opp uten medaljer i skiskyting.

Tror vedkommende gjør lurt i og ikke kritisere andre sine tips her inne...

Luchs

Legg inn av Luchs »

Utrolig langt intervju med Henrik etterpå. Jeg er ikke noen tilhenger av Line, men ho hadde bra "connection" med ham.

startelver

Legg inn av startelver »

hamplenedomplenedis skrev: søn feb 13, 2022 10:47 am 4 gull og 4 bronser til Norge i skiskyting så langt, mens oraklet The Baseline mente vi skulle ende opp uten medaljer i skiskyting.

Tror vedkommende gjør lurt i og ikke kritisere andre sine tips her inne...
Men nå er vedkommende et dokumentert troll og hun , ja det er ei dame, har tydeligvis et mentalt problem så best å la være å kommentere.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Som mange andre er inne på ikkje svar the baseline. Personen er kun ute etter å snakke ned alt som ikkje går veg ned og spamme ned forumet med påstander om alle som flopper.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Noen som vet hva Kristoffersen klaget på i dag da? Været? Utstyret? OL ikke betyr nok? Lagkameratene? Gud? Kunstsnø? Eller seg selv?

janesaj

Legg inn av janesaj »

lok1 skrev: søn feb 13, 2022 4:40 pm Noen som vet hva Kristoffersen klaget på i dag da? Været? Utstyret? OL ikke betyr nok? Lagkameratene? Gud? Kunstsnø? Eller seg selv?
Kristoffersen etter norsk fiasko: − Har bare meg selv å skylde på.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

janesaj skrev: søn feb 13, 2022 10:42 am
TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 10:37 am
Team Ingebrigtsen skrev: søn feb 13, 2022 5:46 am Henrik tar dette lett, er den klart beste andreomgangskjøreren, og takler forholdene best. Blir to gull på Henrik i dette OL.
Quoter dette innlegget så folk kan slutte å kalle meg for troll.
Så én person kalte Henrik for favoritt, og det var sikkert litt ønsketenkning i bildet. Det er vel i grunn din egen feil at du tar det for god fisk.

Henrik var definitivt ikke favoritt. En av mange medaljekandidater som på en maksdag kunne utfordre, ja, men helt klart ikke favoritt.
Sånn historisk sett så er Henrik en andreomgangskjører, gjerne bedre da, og en som tar vare på godt utgangspunkt. Han gunnet på, og gikk for gull. Gjorde en stor feil, og vil man være ekstremt opptatt av kun sluttresultater, så er det uinteressant hvem, hva og hvorfor. For min del, ingen problem med å si at jeg tok feil, men jeg elsker holdningen til Henrik etter løpet hvor han ikke angrer noe på at han satset alt og ikke forsøkte å safe til bronse. Helt overbevist om at i det lange løp, så lønner holdningen til Henrik seg. Så overdriver jeg selvsagt med tanke på Odermatt i går, og jeg kommer til å overdrive angående Noel på onsdag. Begge har latterlig høyt potensial, men ikke dermed sagt på forhånd at de kan takle presset. Odermatt misset i super-g og klarte det i går. Utrolig sterk prestasjon, også mentalt, fra det som må sies å være den største stjernen i alpintsirkuset.

På onsdag har jeg igjen god tro på norske medaljer og spesielt Henrik. Eneste med høyere maksnivå enn han er Noel, men han misser en del franskmannen, og kjenner jeg Henrik rett, så vil han være ufattelig fokusert og revansjesugen inn mot slalåm. Sebastian kan fort ta medalje han også, mens jeg ikke har troen på at unggutta kan det.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

lok1 skrev: søn feb 13, 2022 4:40 pm Noen som vet hva Kristoffersen klaget på i dag da? Været? Utstyret? OL ikke betyr nok? Lagkameratene? Gud? Kunstsnø? Eller seg selv?
Dere skal få herje med kommentarer om Kristoffersen :) kjør på!
Han sa vel noe som om at han gjorde en stor feil, og at vi dermed aldri får vite om han hadde tatt gullet uten missen. Men sånn er livet. Videre synes han som alle andre at snøforholdene var vanskelig, men det var vel mest etter første omgang han nevnte det.

Sånn; ta han ;)

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

PowersIave skrev: søn feb 13, 2022 8:57 am Skuffende. Løypa må være usedvanlig krevende, bare tilfeldigheter at de siste fire ikke har kjørt ut.
Desto mer imponerende av Odermatt som kanskje totalt sett hadde de vanskeligste forholdene av alle, om man tenker på at traseen bare ble verre og verre utover andre omgang.Det kan ikke sies sterkt nok hvor utrolig imponerende prestasjon det var av Odermatt.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Kenrojo skrev: søn feb 13, 2022 8:48 am Oj, oj, oj! Hvilken omgang av Kranjec!! Hvem kan slå dette da?
Den kom litt fra ingensteds. Etter farens død så har det gått bratt nedover med han, veldig fortjent opptur for en som tross alt har vært en av de mest stabile i toppen i storslalåm totalt sett over de siste årene.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 5:50 am
lok1 skrev: søn feb 13, 2022 4:40 pm Noen som vet hva Kristoffersen klaget på i dag da? Været? Utstyret? OL ikke betyr nok? Lagkameratene? Gud? Kunstsnø? Eller seg selv?
Dere skal få herje med kommentarer om Kristoffersen :) kjør på!
Han sa vel noe som om at han gjorde en stor feil, og at vi dermed aldri får vite om han hadde tatt gullet uten missen. Men sånn er livet. Videre synes han som alle andre at snøforholdene var vanskelig, men det var vel mest etter første omgang han nevnte det.

Sånn; ta han ;)
Enig om Kristoffersen. Han fremstår kanskje som litt usympatisk eller egoistisk til tider, men samtidig fremstår han også som en meget målrettet og seriøs utøver.
Og husk at han hadde dårlig utstyr hele fjoråret uten å klage offentlig over det. Selv om de fleste sikkert mistenkte at det var et problem så sa han ingenting offentlig om det som jeg har fått med meg i hvert fall. Når han har vært kritisk til noe så har det vel stort sett vært seg selv han har pekt på og når han konsekvent presterte dårligere enn både vi og han selv forventet så synes jeg det skal gi respekt å stå med rak rygg og ta alt på egen kappe.

Om folk vil like Kristoffersen eller ikke får selvfølgelig være opp til hver enkelt. Men respekt for sine prestasjoner og sin målbevissthet synes jeg han har gjort seg berettiget til.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Mehell skrev: man feb 14, 2022 6:55 am Enig om Kristoffersen. Han fremstår kanskje som litt usympatisk eller egoistisk til tider, men samtidig fremstår han også som en meget målrettet og seriøs utøver.
Og husk at han hadde dårlig utstyr hele fjoråret uten å klage offentlig over det. Selv om de fleste sikkert mistenkte at det var et problem så sa han ingenting offentlig om det som jeg har fått med meg i hvert fall. Når han har vært kritisk til noe så har det vel stort sett vært seg selv han har pekt på og når han konsekvent presterte dårligere enn både vi og han selv forventet så synes jeg det skal gi respekt å stå med rak rygg og ta alt på egen kappe.

Om folk vil like Kristoffersen eller ikke får selvfølgelig være opp til hver enkelt. Men respekt for sine prestasjoner og sin målbevissthet synes jeg han har gjort seg berettiget til.
Henrik snakker rett fra levra, da kommer ting ufiltrert ut, så han sier bare rett og slett det han tenker/føler. Er nok en del so, synes han skulle la alt gå gjennom manager, eller en manager som står att med han hele tiden og forteller hva kan skal si. Hver sin smak hva man ønsker :)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 7:27 am
Mehell skrev: man feb 14, 2022 6:55 am Enig om Kristoffersen. Han fremstår kanskje som litt usympatisk eller egoistisk til tider, men samtidig fremstår han også som en meget målrettet og seriøs utøver.
Og husk at han hadde dårlig utstyr hele fjoråret uten å klage offentlig over det. Selv om de fleste sikkert mistenkte at det var et problem så sa han ingenting offentlig om det som jeg har fått med meg i hvert fall. Når han har vært kritisk til noe så har det vel stort sett vært seg selv han har pekt på og når han konsekvent presterte dårligere enn både vi og han selv forventet så synes jeg det skal gi respekt å stå med rak rygg og ta alt på egen kappe.

Om folk vil like Kristoffersen eller ikke får selvfølgelig være opp til hver enkelt. Men respekt for sine prestasjoner og sin målbevissthet synes jeg han har gjort seg berettiget til.
Henrik snakker rett fra levra, da kommer ting ufiltrert ut, så han sier bare rett og slett det han tenker/føler. Er nok en del so, synes han skulle la alt gå gjennom manager, eller en manager som står att med han hele tiden og forteller hva kan skal si. Hver sin smak hva man ønsker :)
Er ikke det jeg reagerer på. Han har hele tiden vært arrogant. Tror han ble litt for god litt raskt og det førte til et stort ego. Den gangen kom han unna med å være arrogant og ego fordi han presterte bra. Han hadde det i kjeften men beviste etterpå at han hadde rett i å være arrogant for han var også best. Nå som han ikke er på topp lenger har han ikke anledning til å være så arrogant og ego. Han har ingenting å backe det opp med så lenge prestasjonene uteblir. Dermed synes jeg også det er vanskelig å heie på ham. Jeg synes det er mye enklere å heie på Bråthen eller McGrath.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Fair nok det, det er jo ingen automatikk at vi skal heie på alle norske utøvere. En viss grad av smak og behag er det jo.
Nå mener jeg at Henrik ikke er arrogant, men det er jo opp til hver enkelt hva man mener.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»