Felleski, noen tips?

Svar
Queenie

Felleski, noen tips?

Legg inn av Queenie »

Jeg skal gå til innkjøp av felleski, noen med erfaringer? Ser det er store prisforskjeller. Tenker fortrinnsvis mest til klassisk og turbruk. Middels nivå

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Queenie skrev: man jan 24, 2022 10:22 am Jeg skal gå til innkjøp av felleski, noen med erfaringer? Ser det er store prisforskjeller. Tenker fortrinnsvis mest til klassisk og turbruk. Middels nivå
Kjøpte meg en Rossignol-skipakke for et par år siden. Det jeg tenker om felleski er følgende (ta her høyde for at jeg også går klassisk og middels nivå):
- Passer veldig fint for oss som kan spenne på oss skia rett utenfor stuedøra eller har veldig kort vei til skiløyper/ områder å gå i.
- Veldig viktig at man får god oppfølging i sportsbutikk med tanke på spenn (høyde/ vekt).
- Det tar litt tid å venne seg til, så en må ikke bli "motløs" de første 10 turene.
- Synes selv at det fungerer best i gjennomsnittslig vintervær. Når det blir skikkelig kaldt (20 minus og ned) så lugger det veldig. Også dårlig gli i varmere vær.
- Passer sikkert best for folk med middels aktivitetsnivå hva gjelder å gå på ski. Av bekjente som ligger skinnflate i skiløyper hver helg og etter arbeid flere ganger i uken så blir det en del slitasje på fellene.

Queenie

Legg inn av Queenie »

GiPazzini_85 skrev: man jan 24, 2022 10:52 am
Queenie skrev: man jan 24, 2022 10:22 am Jeg skal gå til innkjøp av felleski, noen med erfaringer? Ser det er store prisforskjeller. Tenker fortrinnsvis mest til klassisk og turbruk. Middels nivå
Kjøpte meg en Rossignol-skipakke for et par år siden. Det jeg tenker om felleski er følgende (ta her høyde for at jeg også går klassisk og middels nivå):
- Passer veldig fint for oss som kan spenne på oss skia rett utenfor stuedøra eller har veldig kort vei til skiløyper/ områder å gå i.
- Veldig viktig at man får god oppfølging i sportsbutikk med tanke på spenn (høyde/ vekt).
- Det tar litt tid å venne seg til, så en må ikke bli "motløs" de første 10 turene.
- Synes selv at det fungerer best i gjennomsnittslig vintervær. Når det blir skikkelig kaldt (20 minus og ned) så lugger det veldig. Også dårlig gli i varmere vær.
- Passer sikkert best for folk med middels aktivitetsnivå hva gjelder å gå på ski. Av bekjente som ligger skinnflate i skiløyper hver helg og etter arbeid flere ganger i uken så blir det en del slitasje på fellene.
Du tar vel på glider uansett?

Det er faktisk enda bedre trening, og jeg liker at det er så lite vedlikehold med dem. Testet et par i helgen, men det var størrelse hest. Men skal absolutt gå for det ja.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Queenie skrev: man jan 24, 2022 12:09 pm
GiPazzini_85 skrev: man jan 24, 2022 10:52 am
Queenie skrev: man jan 24, 2022 10:22 am Jeg skal gå til innkjøp av felleski, noen med erfaringer? Ser det er store prisforskjeller. Tenker fortrinnsvis mest til klassisk og turbruk. Middels nivå
Kjøpte meg en Rossignol-skipakke for et par år siden. Det jeg tenker om felleski er følgende (ta her høyde for at jeg også går klassisk og middels nivå):
- Passer veldig fint for oss som kan spenne på oss skia rett utenfor stuedøra eller har veldig kort vei til skiløyper/ områder å gå i.
- Veldig viktig at man får god oppfølging i sportsbutikk med tanke på spenn (høyde/ vekt).
- Det tar litt tid å venne seg til, så en må ikke bli "motløs" de første 10 turene.
- Synes selv at det fungerer best i gjennomsnittslig vintervær. Når det blir skikkelig kaldt (20 minus og ned) så lugger det veldig. Også dårlig gli i varmere vær.
- Passer sikkert best for folk med middels aktivitetsnivå hva gjelder å gå på ski. Av bekjente som ligger skinnflate i skiløyper hver helg og etter arbeid flere ganger i uken så blir det en del slitasje på fellene.
Du tar vel på glider uansett?

Det er faktisk enda bedre trening, og jeg liker at det er så lite vedlikehold med dem.
Det kommer vel egentlig helt an på bruken og slitasjen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Gikk for disse, kjempefornøyd hittil: https://www.xxl.no/rossignol-r-skin-del ... /1171372_b

Corvus

Legg inn av Corvus »

Queenie skrev: man jan 24, 2022 10:22 am Jeg skal gå til innkjøp av felleski, noen med erfaringer? Ser det er store prisforskjeller. Tenker fortrinnsvis mest til klassisk og turbruk. Middels nivå
Har disse, best i test og veldig bra!

https://prisguiden.no/produkt/fischer-t ... pro-317558

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»