Skihopping under Vinter-OL 2022

Svar
Seeberik

Re: Skihopping under Vinter-OL 2022

Legg inn av Seeberik »

Man snakker mye om at Norge har for høye forventninger i vintersport, men dette var ikke noe annet enn en solid skuffelse. Forventet ikke gull, men slik det utartet seg var det jo rett og slett veldig overraskende at den alltid så solide Lindvik skulle levere to av sine svakeste hopp for sesongen på rappen. Dritt og møkk

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Hadde jo vunnet klart om Lindvik hadde hoppet som Kobayashi i dag. Men synes det individuelle gullet er så stort at jeg ikke ville byttet det bort med sølv der + gull i lagkonkurransen.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Mange hoppere med gode OL. Fettner med gull og sølv. Koba med gull og sølv. Prevc med gull og sølv blant annet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: man feb 14, 2022 2:05 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 2:04 pm Ja det er jo slik at det er de som er tøffest i hodet som lykkes over tid i hopp.
Jaja, da er det bare å selge oljen til Sverige, fisket til Island, skiløypene til Danmark og legge ned landet.

Noe annet vi bør kvitte oss med før vi sprenger hele driten?
Kan vi ikke heller annektere Slovenia? Jeg orker ikke dette maset med å pakke ned alt pikkpakket mitt i pappesker og flyttekostnader.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

DrilloIce skrev: man feb 14, 2022 2:09 pm Hadde jo vunnet klart om Lindvik hadde hoppet som Kobayashi i dag. Men synes det individuelle gullet er så stort at jeg ikke ville byttet det bort med sølv der + gull i lagkonkurransen.
Absolutt, og det var den klart mest rettferdige konkurransen i hele OL. Det var en konkurranse som viste hvem som er best der da uten innflytelse fra forholdene. Dette gjør at den seieren smaker enda bedre

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

DrilloIce skrev: man feb 14, 2022 2:09 pm Hadde jo vunnet klart om Lindvik hadde hoppet som Kobayashi i dag. Men synes det individuelle gullet er så stort at jeg ikke ville byttet det bort med sølv der + gull i lagkonkurransen.
Kunne også hoppet som Stoch.
Egoistisk av Lindvik å sikre gull til selv og ødelegge medaljemulighetene for de andre på laget...

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 2:10 pm Kan vi ikke heller annektere Slovenia? Jeg orker ikke dette maset med å pakke ned alt pikkpakket mitt i pappesker og flyttekostnader.
Hmmmm, interessant. Om vi sniker oss ned og annekterer nå, som Russland er på grensen til Ukraina, så er det antageligvis ingen som merker noe.

Ring Jonas, så drar vi!

Investor

Legg inn av Investor »

Når skuffelsen har lagt seg ser man at det utelukkende er positivt for interessen i andre land at Norge ikke vinner alt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Seeberik skrev: man feb 14, 2022 2:12 pm
DrilloIce skrev: man feb 14, 2022 2:09 pm Hadde jo vunnet klart om Lindvik hadde hoppet som Kobayashi i dag. Men synes det individuelle gullet er så stort at jeg ikke ville byttet det bort med sølv der + gull i lagkonkurransen.
Absolutt, og det var den klart mest rettferdige konkurransen i hele OL. Det var en konkurranse som viste hvem som er best der da uten innflytelse fra forholdene. Dette gjør at den seieren smaker enda bedre
Haha påtide å anerkjenne Koba som en stor hopper. Tar man alle 4 hoppene i begge bakkene har han totaltsett vært best.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

startelver skrev: man feb 14, 2022 2:04 pm
Kenrojo skrev: man feb 14, 2022 2:01 pm Faktisk Lindvik som skuffer i dag. Den så jeg ikke komme….
Kombinasjon av forhold og litt for tidlig på hoppkanten. Det er små marginer i skihopp.

Nå var det ingen som er overrasket over at Norge misser medaljene i denne øvelsen.
Nei, hadde forventet null medalje før start, men da var det Tande og Johansen jeg trodde vi ville ryke på, men hadde Lindvik levert etter potensiale, så tror jeg faktisk vi hadde tatt gullet i dag. Så når de andre leverer som de gjør, og at Norge henger med, gjør at jeg likevel er veldig skuffet over å ikke engang stå på pallen

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hehe Granerud hater å bli slått av tyskere

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Veldig spennende konkurranse. Veldig kjedelig utfall.

Bra OL hittil, men i dag er vi deppa….

Investor

Legg inn av Investor »

Rart å se Espen Bredesen med grått skjegg og briller...

lund

Legg inn av lund »

Spesielt å spørre om det var riktig å bruke Lindvik som sistemann.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Investor skrev: man feb 14, 2022 2:25 pm Rart å se Espen Bredesen med grått skjegg og briller...
Bedre med grått skjegg og briller enn hoggtenner og briller. Tåler spriten godt da Bredesen, i dag trøstedrikkes det

startelver

Legg inn av startelver »

Sodajr skrev: man feb 14, 2022 2:19 pm Hehe Granerud hater å bli slått av tyskere
Oldefar Thorbjørn Egner hatet sikkert også å bli slått av tyskere ! :D

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Tjaaah skrev: man feb 14, 2022 2:12 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 2:10 pm Kan vi ikke heller annektere Slovenia? Jeg orker ikke dette maset med å pakke ned alt pikkpakket mitt i pappesker og flyttekostnader.
Hmmmm, interessant. Om vi sniker oss ned og annekterer nå, som Russland er på grensen til Ukraina, så er det antageligvis ingen som merker noe.

Ring Jonas, så drar vi!
Kan vi ikke bare annektere Ukraina da, foran nesen på Putin?
Mye mer å hente der. Da har vi vel også NATO i ryggen om russerne skulle yppe seg.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

KTBFFH skrev: man feb 14, 2022 2:15 pm
Seeberik skrev: man feb 14, 2022 2:12 pm
DrilloIce skrev: man feb 14, 2022 2:09 pm Hadde jo vunnet klart om Lindvik hadde hoppet som Kobayashi i dag. Men synes det individuelle gullet er så stort at jeg ikke ville byttet det bort med sølv der + gull i lagkonkurransen.
Absolutt, og det var den klart mest rettferdige konkurransen i hele OL. Det var en konkurranse som viste hvem som er best der da uten innflytelse fra forholdene. Dette gjør at den seieren smaker enda bedre
Haha påtide å anerkjenne Koba som en stor hopper. Tar man alle 4 hoppene i begge bakkene har han totaltsett vært best.
Absolutt, han er den beste hopperen generelt sett om dagen, men på lørdag var heldigvis Lindvik best!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tjaaah skrev: man feb 14, 2022 2:05 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 2:04 pm Ja det er jo slik at det er de som er tøffest i hodet som lykkes over tid i hopp.
Jaja, da er det bare å selge oljen til Sverige, fisket til Island, skiløypene til Danmark og legge ned landet.

Noe annet vi bør kvitte oss med før vi sprenger hele driten?
Bergen.





























( :roll: :lol: )

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»