Langrenn: Stafett, kvinner (12/2)

Svar
lund

Re: Langrenn: Stafett, kvinner (12/2)

Legg inn av lund »

tartaglia2 skrev: søn feb 13, 2022 7:03 am
Team Ingebrigtsen skrev: søn feb 13, 2022 6:14 am Den fetisjen kommentatorer har for tyske medaljer i langrenn og alpint er jo helt syk. Viktig for sporten bla bla bla, det viktigste for en idrett er at de som jobber hardest for det vinner uansett hvor de er fra.

Med Weng ute, så var forventningene til denne lave, og jeg klarer ikke å være veldig skuffet. Gledet meg heller over en damestafett med enorm spenning fra start til mål, herlig stafett det ble! Jeg mobber svenskene mye i distanserenn og skiskyting i dette OL, men må sies at Sundlings etappe var enorm, men at de lot fiasko-Frida gå er jo utrolig.
Har vel noe med at det tyske TV- og sponsormarkedet er det største i Europa og det tyskerne primært ønsker å se er tyske utøvere som gjør det bra. Altså blir det slik at når tyskere gjør det bra strømmer pengene inn i idretten og i profesjonell idrett er det i realiteten pengene som er det viktigste.

Enig angående stafetten selv om jeg hadde litt forhåpninger. Selv med Østberg ute, to koronaforfall og felling av Tiril på første etappe var vi faktisk med i medaljekampen helt inn. Totalt sett er det en god prestasjon og føler meg sikker på at vi hadde tatt medalje uten fellingen av Tiril.

Sundling var enorm og selv om jeg har veldig sansen for henne hadde jeg ikke trodd hun skulle være så bra. Enormt imponerende. Tilsvarende var det skuffende å se Pärmakoski gå så rolig ut på sin etappe. Virket som om hun var fornøyd med å spurte om bronsen. Hadde hun satt fart fra start kunne hun hindret Sundling i å få kontakt og kanskje også klart å ta igjen tyskeren. Når man ser avstanden til Tyskland i mål tror jeg Pärmakoski er klar over at taktikken hennes kostet Finland en stafettmedalje.

Svenskene hadde vel begrenset med alternativer til Frida. Problemet var nok like mye taktikken. Utrolig at de syns det var lurt å be Frida gå hardt fra start etter de to store smellene hun gikk på tidligere i mesterskapet. Sverige ville ha en kjempeposisjon for bronse om Frida bare satset på å holde følge med Finland og Norge. De burde mye heller satset på at Niskanen skulle ta ansvar etter sitt kjempemesterskap.
Det var ikke hennes taktikk. Det var trenernes.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Synes det er greit at Johaug sparer seg til 30km. Hadde blitt vanskelig å ta gullet uansett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»