Kombinert-OL 22

Svar
Fernandovonarb

Re: Kombinert-OL 22

Legg inn av Fernandovonarb »

Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.

Andy

Legg inn av Andy »

anbessa skrev: tir feb 15, 2022 2:26 pm Utrolig flott reklame for kombinertsporten dette mesterskapet.
Nesten så man må vurdere å se mer.
Nordmenn foretrekker visst heller å se langrenn med kun nordmenn i teten. Uforståelig når man ser hvor flotte og dramatiske skirenn man får med kombinert. Kombinertløperne driver stor idrett, men får lite oppmerksomhet i Norge. Det skjer jo gang på gang at fullsatte tribuner i Norge tømmes, samtidig som Riiber og gjengen står på startstreken, fordi langrennet er ferdig og folk heller går hjem istedenfor å bli værende for å se kombinert. Kombinertsporten fortjener bedre. Det Riiber gjorde i hoppbakken i dag må ha vært ypperste verdensklasse blant spesialhopperne.

lund

Legg inn av lund »

Andy skrev: tir feb 15, 2022 3:21 pm
anbessa skrev: tir feb 15, 2022 2:26 pm Utrolig flott reklame for kombinertsporten dette mesterskapet.
Nesten så man må vurdere å se mer.
Nordmenn foretrekker visst heller å se langrenn med kun nordmenn i teten. Uforståelig når man ser hvor flotte og dramatiske skirenn man får med kombinert. Kombinertløperne driver stor idrett, men får lite oppmerksomhet i Norge. Det skjer jo gang på gang at fullsatte tribuner i Norge tømmes, samtidig som Riiber og gjengen står på startstreken, fordi langrennet er ferdig og folk heller går hjem istedenfor å bli værende for å se kombinert. Kombinertsporten fortjener bedre. Det Riiber gjorde i hoppbakken i dag må ha vært ypperste verdensklasse blant spesialhopperne.
Grunnen til at dette var spennende var jo sykdommen til Riiber. I V-cup er rennene betraktelig mindre dramatiske, for de vinner stort sett alltid Riiber.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Sportsidiot skrev: tir feb 15, 2022 11:59 am Graabak og OL altså. Sjuke sjuke mann.
Så løpet i opptak nå uten å vite resultatet. For en vanvittig avslutning av Graabak og Oftebo :o

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Du vet hva Nils Arne Eggen sa til Øystein Wormdal?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

bønna1/2 skrev: tir feb 15, 2022 4:59 pm
Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Du vet hva Nils Arne Eggen sa til Øystein Wormdal?
Nei

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 5:06 pm
bønna1/2 skrev: tir feb 15, 2022 4:59 pm
Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Du vet hva Nils Arne Eggen sa til Øystein Wormdal?
Nei
Da RBK tok «the double» i 1971, hadde ikke Øystein Wormdal nok kamper til å bli seriemester. Heller ikke til å bli cupmester, og derfor måtte han håpe på et innhopp under selve finalen for å få medaljen. Eggen valgte å sette innpå venn og keeperreserve Tor Røste Fossen på slutten av kampen (TRF skulle legge opp), og sa til Wormdal: "du får mange sjanser senere". RBK vant ikke en dritt etter dette, før seriegullet i 1985. Wormdal la opp rett før sesongstart i 1985.

PS: Wormdal etablerte seg på OL-landslaget og var med på laget som kvalifiserte seg for OL i 1980, men Norge boikottet som kjent lekene. Gikk skeis der også for Wormdal.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Hvem vet om Riiber er noen favoritt om fire år. I Korea var han akkurat ikke god nok til medaljer ennå, nå røk han på covid og gamle synder i form av konsentrasjonssvikt i sporet. Lukter unektelig litt OL-forbannelse.

lund

Legg inn av lund »

Til hans forsvar fikk han vel ikke særlig tid til å gå gjennom løypen på forhånd. Selvfølgelig lett å si etterpå, men man burde nok hatt en mann som viste vei på kritiske punkter i løypen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Jeg må si det var veldig hyggelig å se Riiber smile og være genuint glad på Graabaks vegne. Det var jo en liten seier bare å være med i konkurransen etter nesten to uker i isolasjon. Og ikke minst det fantastiske hoppet, selv om det kanskje ikke endte slik han ønsket med et gull.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

lund skrev: tir feb 15, 2022 6:11 pm Til hans forsvar fikk han vel ikke særlig tid til å gå gjennom løypen på forhånd. Selvfølgelig lett å si etterpå, men man burde nok hatt en mann som viste vei på kritiske punkter i løypen.
Det var en i studio i dag som sa han var ikke helt sikker men han trodde de pleide å ha løypefolk før, og at det var merkelig at det ikke var det i Beijing.

emin

Legg inn av emin »

Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Sikker på at det er siste OL? Mener jeg leste at han har en baby som han håper får oppleve at pappa er i OL.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

emin skrev: tir feb 15, 2022 9:13 pm
Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Sikker på at det er siste OL? Mener jeg leste at han har en baby som han håper får oppleve at pappa er i OL.
Vet du det er jeg ikke sikker på, men tok en forutinntatt holdning på akkurat denne(trodde kanskje jeg hadde lest det). Han har jo passert 30, og det tenkte jeg holdt. Ikke noe mer ville gledet meg om han fortsatte.

Jompa

Legg inn av Jompa »

emin skrev: tir feb 15, 2022 9:13 pm
Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Sikker på at det er siste OL? Mener jeg leste at han har en baby som han håper får oppleve at pappa er i OL.
På radioen sa de at han kanskje skulle ta fire år til.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror ikke Riiber hadde vunnet faktisk, langrennsformen var rett og slett for dårlig.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Riiber slet med kulden og høyden etter å ha mistet verdifull oppladning, men hadde nok vunnet uten tabben. Han tapte minst 30 sekunder på å gå feil, og var 39 sekunder bak i mål etter å ha roet veldig ned den siste kilometeren. Graabak tok jo åpenbart ut alt, så at Riiber ikke skulle ha klart å gå 10 sekunder raskere dersom det sto om OL-gull høres i overkant pessimistisk ut.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

e-lectron skrev: tir feb 15, 2022 11:40 pm Riiber slet med kulden og høyden etter å ha mistet verdifull oppladning, men hadde nok vunnet uten tabben. Han tapte minst 30 sekunder på å gå feil, og var 39 sekunder bak i mål etter å ha roet veldig ned den siste kilometeren. Graabak tok jo åpenbart ut alt, så at Riiber ikke skulle ha klart å gå 10 sekunder raskere dersom det sto om OL-gull høres i overkant pessimistisk ut.
Ahhh, var det såpass nære? Nice. Får håpe han er i ok fysisk form til lagkonkurransen.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Riiber går ikke stafetten, da vil nok Norge ligge et stykke bak etter hoppingen, får håpe at de norske leverer over evne i bakken.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja måtte jo bli sånn , Riiber følte seg ikke god i løypa.
Hoppingen vil avgjøre ja.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Riiber stiller ikke i lagkonken. Fullt forståelig men RIP til norske medaljer.

Andy

Legg inn av Andy »

Synd at Riiber må stå over lagkonkurransen, tipper han føler seg i rimelig dårlig forfatning etter en hard konkurranse i -20 grader på toppen av 12 dagers isolasjon.

Det var en utrolig norsk triumf i går, men synes fortsatt det er småbittert at vi ble snytt for Riibers kamp om gullet. Hadde vært en helt makeløs prestasjon og utrolig historie om det hadde gått.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TheBaseline skrev: ons feb 16, 2022 10:37 am Riiber stiller ikke i lagkonken. Fullt forståelig men RIP til norske medaljer.
Medalje har man da fortsatt muligheter på, men jobben mot Tyskland og Østerrike blir hardere, selv uten Riiber er vi en meget het medaljekandidat bak de to, men kanskje noe tøffere mot Japan.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Tyskland har dermed fått «donert» 2 gull på Riibers positive covid test. Og vi får 2 gull færre enn om Riiber hadde stilt. Veldig kjedelig når det først så ut som han skulle rekke å ta et par gull likevel…

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kenrojo skrev: ons feb 16, 2022 11:18 am Tyskland har dermed fått «donert» 2 gull på Riibers positive covid test. Og vi får 2 gull færre enn om Riiber hadde stilt. Veldig kjedelig når det først så ut som han skulle rekke å ta et par gull likevel…
Ikke sikkert Tyskland vinner, Faisst, Schmid og Rydzek har ikke akkurat vist veldig god langrennsform.
Sist redigert av Sodajr den ons feb 16, 2022 11:24 am, redigert 2 ganger totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Canucks skrev: ons feb 16, 2022 11:09 am
TheBaseline skrev: ons feb 16, 2022 10:37 am Riiber stiller ikke i lagkonken. Fullt forståelig men RIP til norske medaljer.
Medalje har man da fortsatt muligheter på, men jobben mot Tyskland og Østerrike blir hardere, selv uten Riiber er vi en meget het medaljekandidat bak de to, men kanskje noe tøffere mot Japan.
Ja, du har rett. Medalje er kanskje mulig, men gull er vel lite sannsynlig.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Tror faktisk Østerrike for første gang på lenge er knepen favoritt i lagkonkurransen. Alle på laget har hoppet stabilt godt, men Lamparter av alle har vist svakhetstegn i løypa. For tyskerne vil det nok hjelpe å få ut Frenzel fra karantenen, men ikke godt å si hva som er det beste laget deres om dagen. Faisst var jo i utgangspunktet sjette best av de tyske, men plutselig best av deres da Graabak vant. Tipper Geiger og Schmid er sikre, men ellers helt åpent hvem som får sjansen. Norge er selvsagt svekket uten verdenseneren, men dersom laget endelig hopper like bra i konkurranse som på trening, så blir vi nok med helt der oppe.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Svært få utøvere i dagens 3 treningsomganger. Frenzel og Bjørnstad de eneste av de mer etablerte. Bjørnstad klart best av de to i den andre omgangen. Ellers vanskelig å lese noe særlig ut av dette, annet enn at begge vel da skal delta i lagkonkurransen.

lund

Legg inn av lund »

e-lectron skrev: ons feb 16, 2022 11:23 am Tror faktisk Østerrike for første gang på lenge er knepen favoritt i lagkonkurransen. Alle på laget har hoppet stabilt godt, men Lamparter av alle har vist svakhetstegn i løypa. For tyskerne vil det nok hjelpe å få ut Frenzel fra karantenen, men ikke godt å si hva som er det beste laget deres om dagen. Faisst var jo i utgangspunktet sjette best av de tyske, men plutselig best av deres da Graabak vant. Tipper Geiger og Schmid er sikre, men ellers helt åpent hvem som får sjansen. Norge er selvsagt svekket uten verdenseneren, men dersom laget endelig hopper like bra i konkurranse som på trening, så blir vi nok med helt der oppe.
Frenzel må da vel være en svakhet i langrennssporet etter det som har skjedd.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Det var passe ignorant konklusjon. Graabak hadde 2 gull og 2 sølv i OL pluss 2 gull og 3 sølv i VM før gårdagens gull, så det har ikke manglet på belønning.
I tillegg til at Riiber fikk ødelagt dette OL pga. korona har han antagelig bare en sjanse igjen hvis han ikke skal holde på til han er 32 år.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kverulanten skrev: ons feb 16, 2022 9:08 pm
Fernandovonarb skrev: tir feb 15, 2022 2:39 pm Jeg kjenner jeg driter i Riiber når det var Graabak tok gullet. Det er siste OL for han, og Riiber kommer til å ta nok gull i årene som kommer uansett. Viktig for stayere å få belønning for slitet på tampen av karrieren.
Det var passe ignorant konklusjon. Graabak hadde 2 gull og 2 sølv i OL pluss 2 gull og 3 sølv i VM før gårdagens gull, så det har ikke manglet på belønning.
I tillegg til at Riiber fikk ødelagt dette OL pga. korona har han antagelig bare en sjanse igjen hvis han ikke skal holde på til han er 32 år.
Er vel få topp kombinertløpere i dag som gir seg før de er 32 år. Riiber har dog snakket om å gå over til spesialhopp, men har hørt lite snakk om det i de siste årene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»