Langrenn: Lagsprint klassisk (16/2)

Svar
Boccherini

Re: Langrenn: Lagsprint klassisk (16/2)

Legg inn av Boccherini »

george_hincapie skrev: ons feb 16, 2022 11:16 am
Boccherini skrev: ons feb 16, 2022 11:13 am Hva skjedde egentlig på damesiden ? Satt i et tøysemøte, forventet et enkelt gull til svenskene.
Dahlqvist var litt slækk, Sundling måtte bruke mer krefter underveis.
Det forklarer jo saken. Må være en massiv nedtur for svenskene, dette.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Boccherini skrev: ons feb 16, 2022 11:17 am

Det forklarer jo saken. Må være en massiv nedtur for svenskene, dette.
Avisene kjører nå "silverextra"., men sikkert en nedtur for utøverne ja.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Håper Niskanen står over femmila, reiser hjem og forbereder seg ordentlig til 15 kilometeren i Lahti og femmila i Kollen. Niskanen er en altfor legendarisk langrennsløper til å ikke vinne femmila i Kollen.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: ons feb 16, 2022 8:10 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 16, 2022 5:54 am På damesiden er spørsmålet om Russland og/eller Finland kan kjøre slutt på Dahlqvist. Den store spenningen ligger der. Kan de det, så kan Sverige havne utenfor medaljene, kan de ikke det så tar Sverige gull. Litt spennende om Sverige forsøker med et taktisk mottrekk hvor Sundling gjør det samme, altså ikke venter til siste runden, men kjører hardt fra start.
Greier ikke helt å bestemme meg, men tror at Sverige tar gull, Russland sølv og Finland bronse. 5.plass høres greit ut for oss, selv om man håper på noe mer.

På herresiden føler jeg meg trygg på gull til Norge og sølv til Russland. Bronsen? Kanskje en liten følelse av at Italia tar den.
Er enig i dine vurderinger på damesiden, men hvordan du kan være trygg på norsk gull i herreklassen skjønner jeg ikke.
Det er da åpenbart at det er en fare for at Bols får luke på Valnes. Spesielt med tanke på de skiene russerne har hatt i dette mesterskapet.
Selvfølgelig kan Norge vinne det her, men trygt er det ikke. Jeg ser det som 50/50.

Forklar gjerne hvorfor du mener at Norge er trygge på gull her.
Min vurdering var at det er kvalitetsforskjell på Valnes på fri teknikk og klassisk. Jevnt over har han vært den nest beste på klassisk sprint de siste tre sesongene. Nå er sprintstafett noe annet enn sprint, men det er jo heller ikke distanselangrenn, det er noe midt i mellom. Men det vil ikke være utenkelig å si at Valnes er nest best der også.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

BioDex skrev: ons feb 16, 2022 10:39 am Hahaha...null gull til Dahlquist :D Ler ikke så mye av Johaug nå lenger.
Fikk meg en god latter jeg også :)
Sundling er der oppe, men hun er til gjengjeld sympatisk, så den er grei.
Dahlqvist og Svahn skulle dominere mesterskapene, hvordan gikk det? :twisted:

Shine

Legg inn av Shine »

Før vi tar av så bør vi få høre mer fra Fredrik Aukland og den manglende høydetreningen over mange år. Da kunne Valnes ha avgjort dette tidligere. Vi har jo ingenting av løpere bak Klæbo, og dessuten burde Emil Iversen ha gått istedenfor Valnes. Dette er veldig bekymringsfullt

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Bolsjunov hadde også betraktelig kortere hvileperiode før finialen så jeg tror ikke vi skal avskrive han på 50km.

Når det er sagt så har han ikke sett slåelig ut i de siste rennene.
Sist redigert av Jeremiah den ons feb 16, 2022 11:43 am, redigert 1 gang totalt.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Klæbo har dermed 11 mesterskapsgull. Bolshunov har 3, såvidt foran Valnes med 2.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

PapaSmurf skrev: ons feb 16, 2022 11:40 am Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.
5 mil i fristil i høyden er rimelig hardt da. Har klart størst tro på Kruger av de norske her. Om han er i maksform da.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: ons feb 16, 2022 11:40 am Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.
Femmilen er 100 % åpen.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: ons feb 16, 2022 11:42 am
PapaSmurf skrev: ons feb 16, 2022 11:40 am Jeg tror Klæbo kan gjøre det bra på femmila og jeg. Han virker å ha funnet roen og plutselig har vi en fight til døra som i fjorårets VM.
5 mil i fristil i høyden er rimelig hardt da. Har klart størst tro på Kruger av de norske her. Om han er i maksform da.
For meg hadde han vært en gigafavoritt uten korona. Med er det helt umulig å si.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Bare å gratulere gutta med suveren teamsprint og gull. Spådde jo selv at Bolsjunov kom til å gå fra Valnes, men der tok jeg skammelig feil. Når Klæbo fikk det utgangspunktet, var der kun uhell som kunne ta fra Norge gullet. Var så overlegen at vi knapt fikk se han på oppløpet.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Uheldig dag for Tiril x2 på stafettene i dag.Eckhoff og TUW er absolutt ikke landsforædere.Men skjønner at de føler at ødelegger for både lagvenninner og Norge som nasjon.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Tendy skrev: ons feb 16, 2022 11:56 am Uheldig dag for Tiril x2 på stafettene i dag.Eckhoff og TUW er absolutt ikke landsforædere.Men skjønner at de føler at ødelegger for både lagvenninner og Norge som nasjon.
Ja noen må fortelle TUW at de ikke tapte på grunn av det stavbrekket. Spesielt Maiken var betydelig svakere fysisk, og hadde falt av på sin andre etappe uansett.

startelver

Legg inn av startelver »

Eckhoff prøvde seg på en Lægreid spesial, begge to helt ute av skyteform.

startelver

Legg inn av startelver »

Oops feil tråd

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Bjervig likte ikke spørsmålene

villanoss

Legg inn av villanoss »

Sundby klink på ball angående Bjervig.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Bjervig tåler virkelig ikke kritiske spørsmål.

Sundby forøvrig helt outstanding i studio

Jompa

Legg inn av Jompa »

Hva sa Bjervig?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Tendy skrev: ons feb 16, 2022 11:56 am Uheldig dag for Tiril x2 på stafettene i dag.Eckhoff og TUW er absolutt ikke landsforædere.Men skjønner at de føler at ødelegger for både lagvenninner og Norge som nasjon.
Var jo Maiken vi tapte på, ikke Tiril

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

villanoss skrev: ons feb 16, 2022 12:06 pm Sundby klink på ball angående Bjervig.
Hva sa han?

Arrogante Bjervig bør være ferdig som langrennssjef etter denne sesongen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Bjervig mener man bare skal ha fokus på Johaugs prestasjoner., og slutte å snakke om de andre.

Det er vel nettopp dette som er blitt gjort feil de siste åra.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Jompa skrev: ons feb 16, 2022 12:10 pmHva sa Bjervig?
Prøvde å svare morsomt opp berettiget spørsmål om jentene bak Johaug, for så å få den tilbake i trynet igjen med en gang. Svarte flåsete og dårlig for seg

villanoss

Legg inn av villanoss »

fugletitteren skrev: ons feb 16, 2022 12:11 pm
villanoss skrev: ons feb 16, 2022 12:06 pm Sundby klink på ball angående Bjervig.
Hva sa han?

Arrogante Bjervig bør være ferdig som langrennssjef etter denne sesongen.
Svarte vel blant annet noe sånt som "er det de andre jentene sin feil at de har uhell og at Therese har vært så god" når Bergh-Johnsen spurte om hvordan ståa er bak Johaug på kvinnesiden.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sundby er så sterk i studio. Vært det hele mesterskapet.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Sundby i studio er den største positive utenomsportslige overraskelsen i OL.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Sundby er enorm i studio ja. Det han ikke våger å si rett ut, avslører han med ansiktsuttrykk.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 16, 2022 11:28 am
oddvar_kjempebra skrev: ons feb 16, 2022 8:10 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 16, 2022 5:54 am På damesiden er spørsmålet om Russland og/eller Finland kan kjøre slutt på Dahlqvist. Den store spenningen ligger der. Kan de det, så kan Sverige havne utenfor medaljene, kan de ikke det så tar Sverige gull. Litt spennende om Sverige forsøker med et taktisk mottrekk hvor Sundling gjør det samme, altså ikke venter til siste runden, men kjører hardt fra start.
Greier ikke helt å bestemme meg, men tror at Sverige tar gull, Russland sølv og Finland bronse. 5.plass høres greit ut for oss, selv om man håper på noe mer.

På herresiden føler jeg meg trygg på gull til Norge og sølv til Russland. Bronsen? Kanskje en liten følelse av at Italia tar den.
Er enig i dine vurderinger på damesiden, men hvordan du kan være trygg på norsk gull i herreklassen skjønner jeg ikke.
Det er da åpenbart at det er en fare for at Bols får luke på Valnes. Spesielt med tanke på de skiene russerne har hatt i dette mesterskapet.
Selvfølgelig kan Norge vinne det her, men trygt er det ikke. Jeg ser det som 50/50.

Forklar gjerne hvorfor du mener at Norge er trygge på gull her.
Min vurdering var at det er kvalitetsforskjell på Valnes på fri teknikk og klassisk. Jevnt over har han vært den nest beste på klassisk sprint de siste tre sesongene. Nå er sprintstafett noe annet enn sprint, men det er jo heller ikke distanselangrenn, det er noe midt i mellom. Men det vil ikke være utenkelig å si at Valnes er nest best der også.
Kan se ut som du fikk rett, men du svarte jo også først etter at du fikk rett...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»