PodMe

Svar
Hoppidioten

PodMe

Legg inn av Hoppidioten »

Schibsted konsernet startet i fjor høst opp med en ny betalingstjeneste for podcaster hvor de tilbyr ekslusive premium podcasts. Synes det er litt begrenset utvalg foreløpig men kommer seg nok etterhvert. Har ihvertfall fått med seg store navn.

Av nye podcasts kan jeg nevne den nye poden Tore og Haralds podkast med Tore Sagen og Harald Eia som diskturer etikk og moral. Mange interessante synsvinkler.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Hva koster det pr.måned?
Og er det verdt det?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Premium abo koster 79 kr.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

DenFelgen skrev: tor feb 17, 2022 7:33 pm Hva koster det pr.måned?
Og er det verdt det?
Usikker på om det er verdt det foreløpig. Er jo kun noen få podkaster du kun får der. Resten kan du jo stort sett høre gratis.

Hedning

Legg inn av Hedning »

"Nye" Radioresepsjonen er jo der også. Utover det,og konspirasjonspodden (som nå ikke har kommet med nye episoder på lenge) finner jeg ganske lite å høre der. Den nye podcasten til Tore Sagen,og Harald Eia var bra. Den lave prisen gjør at jeg fortsetter pga Papaya som de har valgt å døpe Radioresepsjonen om til.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Jeg skal prøve Podme. Men jeg har allerede for mange faste abonnementer. Spotify, Storytel, Aftenposten og lokalavisen. Og patreon på FriDiskusjon, for ikke å glemme. Det er en hard konkurranse om vår oppmerksomhet og der tror jeg Podme faller ut for min del.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Hoppidioten skrev: tor feb 17, 2022 6:55 pm Schibsted konsernet startet i fjor høst opp med en ny betalingstjeneste for podcaster hvor de tilbyr ekslusive premium podcasts. Synes det er litt begrenset utvalg foreløpig men kommer seg nok etterhvert. Har ihvertfall fått med seg store navn.

Av nye podcasts kan jeg nevne den nye poden Tore og Haralds podkast med Tore Sagen og Harald Eia som diskturer etikk og moral. Mange interessante synsvinkler.
Tore Sagen og Harald Eia er veldig bra, men jeg er tvilende til plattformen. Om PodMe har livets rett over tid. Det vil overraske meg fordi det er hard konkurranse om oss. For min del blir det med prøveperioden.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Holdt med to gratis uker her.

"Må på behandling" og Vegard 😍
"Avhørt" er også bra, men det meste er å finne gratis

kibby

Legg inn av kibby »

Dessverre har flere av mine favoritter havnet her, så jeg skaffet meg premium tilbake i februar...

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Hoppidioten skrev: tor feb 17, 2022 6:55 pm Schibsted konsernet startet i fjor høst opp med en ny betalingstjeneste for podcaster hvor de tilbyr ekslusive premium podcasts. Synes det er litt begrenset utvalg foreløpig men kommer seg nok etterhvert. Har ihvertfall fått med seg store navn.

Av nye podcasts kan jeg nevne den nye poden Tore og Haralds podkast med Tore Sagen og Harald Eia som diskturer etikk og moral. Mange interessante synsvinkler.
Som Aftenposten abonnent har jeg premium. Jeg er fan av Tore og Harald. Men det ble stopp etter 10 episoder. Er den avsluttet?

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

FjodorDVD skrev: fre mai 27, 2022 9:18 am
Hoppidioten skrev: tor feb 17, 2022 6:55 pm Schibsted konsernet startet i fjor høst opp med en ny betalingstjeneste for podcaster hvor de tilbyr ekslusive premium podcasts. Synes det er litt begrenset utvalg foreløpig men kommer seg nok etterhvert. Har ihvertfall fått med seg store navn.

Av nye podcasts kan jeg nevne den nye poden Tore og Haralds podkast med Tore Sagen og Harald Eia som diskturer etikk og moral. Mange interessante synsvinkler.
Som Aftenposten abonnent har jeg premium. Jeg er fan av Tore og Harald. Men det ble stopp etter 10 episoder. Er den avsluttet?
Første sesong er over ja. Tatt sommerferie. Regner med de er tilbake til høsten.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Jeg digger Eia, men føler jeg ikke må ha Podme

Savner Tryggeseid litt

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Kommer mer og mer gøy på PodMe nå fremover. VG har netttopp kommet med en podcast ledet av Asbjørn Slettemark som tar for seg de største jukseskandalene vi har sett i idretten. Første episode tar for seg den famøse avlsøringen til Steffen Kjærgård.

Ellers slippes det 9.juli en ny Big 5 podcast med Harald Eia og Nils Brenna. Regner med den er ganske lik som de andre programmene de to har hatt tidligere men er nok verdt en lytt.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Hoppidioten skrev: tor jul 07, 2022 11:38 pm Kommer mer og mer gøy på PodMe nå fremover. VG har netttopp kommet med en podcast ledet av Asbjørn Slettemark som tar for seg de største jukseskandalene vi har sett i idretten. Første episode tar for seg den famøse avlsøringen til Steffen Kjærgård.

Ellers slippes det 9.juli en ny Big 5 podcast med Harald Eia og Nils Brenna. Regner med den er ganske lik som de andre programmene de to har hatt tidligere men er nok verdt en lytt.
Jeg er fortsatt på Podme ved abonnement på Aftenposten. Jeg vet ikke hva de pønsker på, men det ligger vel en til en betalingmur som stenger meg ute. Det er noen podcaster der jeg har fulgt i årevis. Ser ikke fram til å ta farvel med Aftenpodden og Giæver og gjengen, men det spørs om jeg ønsker flere abonnementer.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Synes PodMe virkelig har fått til forbedring siden jeg prøvde det i fjor sommer. Appen er mye bedre, og de har fått flere av podcastene man likte å høre gratis før, som Konspirasjonspodden, Verdens verste, Sektpodden og Henrettelsespodden.
I tillegg begynner jo NRK å fjerne mer og mer fra "gratis"-podcatcherne, og deres app er heller ikke dum.
Er fortsatt såpass mye bra som er gratis at jeg føler ikke jeg trenger å betale for noen tjenester enda.

Hedning

Legg inn av Hedning »

FjodorDVD skrev: fre mai 27, 2022 9:18 am
Hoppidioten skrev: tor feb 17, 2022 6:55 pm Schibsted konsernet startet i fjor høst opp med en ny betalingstjeneste for podcaster hvor de tilbyr ekslusive premium podcasts. Synes det er litt begrenset utvalg foreløpig men kommer seg nok etterhvert. Har ihvertfall fått med seg store navn.

Av nye podcasts kan jeg nevne den nye poden Tore og Haralds podkast med Tore Sagen og Harald Eia som diskturer etikk og moral. Mange interessante synsvinkler.
Som Aftenposten abonnent har jeg premium. Jeg er fan av Tore og Harald. Men det ble stopp etter 10 episoder. Er den avsluttet?
Den er i gang igjen nå hvis du ikke har oppdaget det.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Papaya er et must for meg.
Det er også Henrettelsespodden. Ergo abonnerer jeg på Podme og Untold. Må ha begge.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Taarnfyrsten skrev: man aug 29, 2022 10:20 pm Synes PodMe virkelig har fått til forbedring siden jeg prøvde det i fjor sommer. Appen er mye bedre, og de har fått flere av podcastene man likte å høre gratis før, som Konspirasjonspodden, Verdens verste, Sektpodden og Henrettelsespodden.
I tillegg begynner jo NRK å fjerne mer og mer fra "gratis"-podcatcherne, og deres app er heller ikke dum.
Er fortsatt såpass mye bra som er gratis at jeg føler ikke jeg trenger å betale for noen tjenester enda.
Hørtes spennende ut, alle de nevnte. Noen som kan gi en kort redegjørelse om hva dem omhandler?

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Slik podkastene selv presenterer seg som:

Konspirasjonspodden
tar konspirasjoner på alvor. Fredrik Sjaastad Næss og Bjørn-Henning Ødegaard tar i hver uke for seg en kjent eller en ukjent konspirasjon.

Verdens verste:
Dette er en podcast om noen av verdens verste mennesker, og det er mange av dem. I hver episode kan du lære noe nytt om mennesker du allerede kjenner til, og noen du aldri har hørt om. Denne podcasten kan inneholde sterke skildringer, som kan virke støtende for noen.
(Verdens verste er laget av de samme som i Konspirasjonspodden.)

Sektpodden:
En truecrime-podkast som gir deg innblikk i alle de grusomme, morsomme og bisarre sektene som finnes der ute, og historiene som satte de på kartet. Med Caroline Glomnes og Andreas Preus Efskin.

Henrettelsespodden:
Om de henrettede. Hvem var de? Hva hadde de gjort? Hvordan ble de drept? Var bøddelen full? En ny historie hver uke. Med henrettelsesekspert Torgrim Sørnes og programleder Kyrre Holm Johannessen.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Taarnfyrsten skrev: søn okt 09, 2022 11:40 am Slik podkastene selv presenterer seg som:

Konspirasjonspodden
tar konspirasjoner på alvor. Fredrik Sjaastad Næss og Bjørn-Henning Ødegaard tar i hver uke for seg en kjent eller en ukjent konspirasjon.

Verdens verste:
Dette er en podcast om noen av verdens verste mennesker, og det er mange av dem. I hver episode kan du lære noe nytt om mennesker du allerede kjenner til, og noen du aldri har hørt om. Denne podcasten kan inneholde sterke skildringer, som kan virke støtende for noen.
(Verdens verste er laget av de samme som i Konspirasjonspodden.)

Sektpodden:
En truecrime-podkast som gir deg innblikk i alle de grusomme, morsomme og bisarre sektene som finnes der ute, og historiene som satte de på kartet. Med Caroline Glomnes og Andreas Preus Efskin.

Henrettelsespodden:
Om de henrettede. Hvem var de? Hva hadde de gjort? Hvordan ble de drept? Var bøddelen full? En ny historie hver uke. Med henrettelsesekspert Torgrim Sørnes og programleder Kyrre Holm Johannessen.
Takker og bukker. Helt klart fristende å forsøke alle disse.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Liker du krimpodcasts er nok PodMe et must. Det virker å være litt av forretningsmodellen til Schibsted. De vet at true crime podcasts fanger lyttere, når man i tillegg hanker inn et par av de mest populære podcastene her til lands får man jo med seg folk. Man gjør jo det.

Men NRK slår knallhardt på podcast tromma nå og lanserer nye podcasts med store og kjente navn nesten hver uke. Blir spennende å følge denne kampen om lytterne framover.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Er det bare meg som synes PodMe appen er altfor rotete? Vanskelig å finne frem i podcastsjungelen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Podcast»