OL i Skiskyting 2022

Svar
e-lectron

Re: OL i Skiskyting 2022

Legg inn av e-lectron »

I det minste på kurs til 2 medaljer. Det er velfortjent til to virkelig store skiskyttere. Men etter den suverene starten fremdeles bittelitt skuffende med overlegen fransk seier. Flott opptur for Eckhoff etter skjelvingen på stafetten. Hadde muligens vunnet med kun 1 runde på siste skyting. Og Marte Olsbu Røiseland er kun 15 bitre stafettsekunder fra å ta medalje på alle løp som i VM for 2 år siden. Det er sterkt!

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Røiseland har tatt medalje på alle individuelle øvelser, det er meget bra !

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:37 am
Canucks skrev: fre feb 18, 2022 8:34 am
KTBFFH skrev: fre feb 18, 2022 8:34 am Bochet utklaser de på stående i dag
Sånn er det når man har kongevind på 2 blad stående, mens de andre ikke har like god vind.
Flaks på tredje skyting, men at hun hadde bedre forhold på siste var jo "fortjent" ettersom hun rykket fra de andre i sporet på den runden
I tillegg til å skyte hurtig å ikke stå der i 20 sekunder ekstra

MadBum

Legg inn av MadBum »

Herlig innsats!

startelver

Legg inn av startelver »

Da kan vi kåre Marte Røiseland til OL-dronningen.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

MadBum skrev: fre feb 18, 2022 8:39 amHerlig innsats!
Fantastisk med 2 medaljer

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

startelver skrev: fre feb 18, 2022 8:39 am Da kan vi kåre Marte Røiseland til OL-dronningen.
Heia Froland!

Ghost

Legg inn av Ghost »

e-lectron skrev: fre feb 18, 2022 8:38 am I det minste på kurs til 2 medaljer. Det er velfortjent til to virkelig store skiskyttere. Men etter den suverene starten fremdeles bittelitt skuffende med overlegen fransk seier. Flott opptur for Eckhoff etter skjelvingen på stafetten. Hadde muligens vunnet med kun 1 runde på siste skyting. Og Marte Olsbu Røiseland er kun 15 bitre stafettsekunder fra å ta medalje på alle løp som i VM for 2 år siden. Det er sterkt!
Absolutt, og det med gjennomgående verst forhold også. Fire bom totalt er egentlig bra. Tror det hadde blitt flere om de hadde gamblet og fyrt med en gang. Var jo umulig de første 10 sekundene på tredje stå.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kjempeglad for Tirils medalje. Skuffet over at det ikke ble gull. Skal vi ende opp med 14 gull til slutt? Har vel et par gullmuligheter igjen. Vi får se hvordan det går.

startelver

Legg inn av startelver »

DenFelgen skrev: fre feb 18, 2022 8:40 am
startelver skrev: fre feb 18, 2022 8:39 am Da kan vi kåre Marte Røiseland til OL-dronningen.
Heia Froland!
Froland ruler!

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

PowersIave skrev: fre feb 18, 2022 8:36 am Unner virkelig Tiril denne medaljen.
Tiril Eckhoff

1-1-1 i dette OL

2-2-4 i OL totalt.

Fantastiske resultater i VM (10 gull) og verdenscup (26 seire).

Legende.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Veldig bra av de Norske, dessverre ble vi tatt av vinden på siste skyting, men jeg tror Tiril er veldig fornøyd med sølvet, samme for bronsen til Marte

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fire gullmuligheter igjen. Fellesstart for gutta. 50 km, 30 km og lagkonkurranse alpint.

Og så kan vi jo håpe på en sensasjon fra Kongshaug på fellestart skøyter.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den fre feb 18, 2022 8:46 am, redigert 1 gang totalt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:42 am
PowersIave skrev: fre feb 18, 2022 8:36 am Unner virkelig Tiril denne medaljen.
Tiril Eckhoff

1-1-1 i dette OL

2-2-4 i OL totalt.

Fantastiske resultater i VM (10 gull) og verdenscup (26 seire).

Legende.
Mangler det individuelle Gullet

lund

Legg inn av lund »

Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am Veldig bra av de Norske, dessverre ble vi tatt av vinden på siste skyting, men jeg tror Tiril er veldig fornøyd med sølvet, samme for bronsen til Marte
De ble tatt av vinden på begge stående skytinger.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Ja, det blir mer åpent når forholdene er som de er nå.

BioDex

Legg inn av BioDex »

seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am Veldig bra av de Norske, dessverre ble vi tatt av vinden på siste skyting, men jeg tror Tiril er veldig fornøyd med sølvet, samme for bronsen til Marte
Var vel først og fremst på 3. skyting at de ble tatt av vinden. Kom inn med 50 sek. ledelse, men måtte stå og vente og vente. Max uflaks med vinden i dag. Sølv og bronse er jo bra det, men gullet blåste rett og slett bort for Tiril i dag.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Synd at Braisaz-Bouchet hadde så sykt flaks med vinden på siste skyting, men to medaljer er jo uansett strålende. For et OL man har hatt i skiskyting.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Fortjent nok seier til Braisaz, men for en sisterunde det ville blitt om Eckhoff bare hadde bommet én gang...

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am Veldig bra av de Norske, dessverre ble vi tatt av vinden på siste skyting, men jeg tror Tiril er veldig fornøyd med sølvet, samme for bronsen til Marte
Veldig flott å se Tiril ta medalje etter "storsjelven" på stafetten. Godt jobbet med å riste av seg dette.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

BioDex skrev: fre feb 18, 2022 8:46 am
seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am Veldig bra av de Norske, dessverre ble vi tatt av vinden på siste skyting, men jeg tror Tiril er veldig fornøyd med sølvet, samme for bronsen til Marte
Var vel først og fremst på 3. skyting at de ble tatt av vinden. Kom inn med 50 sek. ledelse, men måtte stå og vente og vente. Max uflaks med vinden i dag. Sølv og bronse er jo bra det, men gullet blåste rett og slett bort for Tiril i dag.
I forhold til den franske gullvinneren så hadde de uflaks med vinden også på siste stående.

lund

Legg inn av lund »

LBJ91 skrev: fre feb 18, 2022 8:37 am
Canucks skrev: fre feb 18, 2022 8:34 am
KTBFFH skrev: fre feb 18, 2022 8:34 am Bochet utklaser de på stående i dag
Sånn er det når man har kongevind på 2 blad stående, mens de andre ikke har like god vind.
Flaks på tredje skyting, men at hun hadde bedre forhold på siste var jo "fortjent" ettersom hun rykket fra de andre i sporet på den runden
Jepp, var avgjørende det. Man må ha litt flaks for å vinne under disse forholdene, uansett hvor god man er. Sånn er det bare. Ikke noe galt i det.

BioDex

Legg inn av BioDex »

lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Lukter nytt gull til Qfilet i dag. Men håper JTB har flaks med vinden i dag.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 8:38 am
Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 8:35 am
oddvar_kjempebra skrev: fre feb 18, 2022 8:31 am

Men hun er den dårligste på standplass. Merkelig at du ikke tar høyde for det. Og de fem stykker. Ikke to.
Tiril er MYE bedre enn Olsbu og alle andre på sisterunden, merkelig at du ikke tok det med i betraktning.
Jeg gjorde det. Jeg sa aldri at Tiril ikke kunne vinne. Kun at det gullet ikke var så sikkert som du påstod.
Du sa at gullet til Tiril var halveis ned i lomma før hun hadde skutt stående.
Det er en merkelig påstand. Hun har 78% på stående i dette OL.
Når du går så mye fortere enn alle andre så er faktisk 78% helt greit på stående. Dog litt overraskende at Eckhoff kun gikk en strafferunde bedre enn Olsbu på siste runden. Før løpet trodde jeg Eckhoff ville tatt henne med mer en halvminuttet på sisterunden.

Marte er jo helt fantastisk, men det er på tide å gi Tiril hyllest også!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Synd at OL avvikles på slike forblåste steder. Vinden er helt avgjørende. Men bra med 2 medaljer da.

Number4

Legg inn av Number4 »

seriemester2013 skrev: fre feb 18, 2022 8:43 am dessverre ble vi tatt av vinden
Det gjorde Vivien Leigh også.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

lund skrev: fre feb 18, 2022 8:45 am Med disse forholdene tror jeg JTB kan få det litt tøft på fellesstarten etterpå. Her må man rett og slett ha litt flaks for å vinne.
Tvert i mot, han må bare ligge opp mot sitt beste, så vinner han 4/5 ganger.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fyttirakkern så jeg kommer til å savne disse to når de har lagt opp (dette er vel sikkert deres siste OL). Nydelige Tiril og überblide og positive Marte. Vi har hatt mange flotte idrettsdamer tidligere også, men to slike samtidig i samme idrett tror jeg er eller mindre unikt!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

sexxes skrev: fre feb 18, 2022 7:56 am Russer som kommer inn for Tandrevold. Hadde vært å foretrekke at Tandrevold møtte opp, og ga seg i det starten gikk.
Neida, hun ble 20 og bidro til at 3 av de 4 svenske havnet utenfor topp 20 :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»