Hvorfor har ikke Norge noen i følgende idretter omtrent?

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: Hvorfor har ikke Norge noen i følgende idretter omtrent?

Legg inn av Canucks »

TylerDurdenNorway skrev: fre feb 18, 2022 7:55 pm
Canucks skrev: fre feb 18, 2022 9:12 am
William_S skrev: fre feb 18, 2022 9:09 am Norge er på mange måter verdens beste vinternasjon og kniver som regel alltid på toppen av medaljestatistikken i Vinter OL. Vi har mange utøvere i mange forskjellige idretter, men i all hovedsak ski og idretter som går på snø. Og vi har noen gode skøyteløpere. Det jeg lurer jo på hvorfor i alle dager vi ikke har noen i feks kortbaneløp på skøyter? Vi har jo nok av distanseløpere på skøyter. Aking, bob og lignende har vi vel aldri hatt noen. For å ikke snakke om kunstløp (det begynner å bli lenge siden Sonja Henie nå). I ishockey kan vi vel på en veldig god dag hamle opp med noen av de bedre nasjonene.
Ikke noe miljø for disse idrettene i Norge, også få steder man kan utøve disse øvelsene i Norge, man har vel kun ene banen fra OL på Lillehammer for Bob f.eks, og det er jo lite miljø rundt det. Selv i hockey er Norge langt i bakleksa når det gjelder haller og muligheten for unge. Så få og ta av.
Danmark er ikke noe imponerende ang haller og spillere i ishockey men Norge tapte 0-2 mot Danmark i kampen hvem som skulle til OL 2022.
Danmark har jobbet ganske så hardt med ishockey de siste årene i forhold til Norge, og har som nevnt over her betydlig flere spillere og ta av i NHL enn Norge, det er kun Zucca for Norge sin del.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

JODDEMM skrev: fre feb 18, 2022 7:56 pm
VivaLV skrev: fre feb 18, 2022 7:50 pm Flere land har det jo slikt. Mange sporter Danmark f.eks. dominerer. Bare til Sverige er jo mange sporter veldig populære som knapt det er utøvere av i Norge.
For ikke å snakke om hopp og kombinert Norge vs. Sverige: "I morgon är det vilodag i VM" stod det i svenske aviser under ski-VM i fjor: Norge tok VM-Gull på "vilodagen" :D

Skal sies at svenskene har et par brukbare i kvinnehopp!
Hvem er den andre hopperen?
Sverige har faktisk både sølv og bronse fra OL i kombinert. I min tid er det vel bare Thomas Nordgren som har hevdet seg (vant vel faktisk hopprennet ihvertfall en gang). Kun en aktiv utøver registrert hos FIS.

Strider

Legg inn av Strider »

Elvebakken skrev: fre feb 18, 2022 8:00 pm
TylerDurdenNorway skrev: fre feb 18, 2022 7:55 pm
Canucks skrev: fre feb 18, 2022 9:12 am

Ikke noe miljø for disse idrettene i Norge, også få steder man kan utøve disse øvelsene i Norge, man har vel kun ene banen fra OL på Lillehammer for Bob f.eks, og det er jo lite miljø rundt det. Selv i hockey er Norge langt i bakleksa når det gjelder haller og muligheten for unge. Så få og ta av.
Danmark er ikke noe imponerende ang haller og spillere i ishockey men Norge tapte 0-2 mot Danmark i kampen hvem som skulle til OL 2022.
Hæ! Danmark har vel 6 eller 7 spillere i NHL. Vi har kun Zucca og det virker ikke som om noen nye norske er i nærheten.
Har kun nevnt at Danmark har lite haller og spillere og i den avgjørende kampen vant Danmark 2-0 mot Norge og kom til OL.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

sexxes skrev: fre feb 18, 2022 8:07 pm Hvem er den andre hopperen?
Nei jeg forestilte meg at hun som heter Astrid Nordstedt lå litt høyere på lista enn 1 WC-poeng- ellers er det jo "som vi alle vet" Frida Westman som ligger helt oppe på 21-plass sammenlagt :)

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

JODDEMM skrev: fre feb 18, 2022 8:50 pm
sexxes skrev: fre feb 18, 2022 8:07 pm Hvem er den andre hopperen?
Nei jeg forestilte meg at hun som heter Astrid Nordstedt lå litt høyere på lista enn 1 WC-poeng- ellers er det jo "som vi alle vet" Frida Westman som ligger helt oppe på 21-plass sammenlagt :)
Egentlig bør jeg beklage som ikke hadde fått med meg Nordstedt i det hele tatt. Nå var det jo en uten verdenscuppoeng i år (og med et i sin karriere som kom hjem med bronse). Riktignok en mann, men Sverige kan vel neppe hevde seg i lag hverken mixed, eller for kvinner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»