Florø SK Klubbtråd

Svar
Daltrey

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Daltrey »

LeSorcier skrev: tor jan 27, 2022 6:59 pm
Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:24 pm
LeSorcier skrev: ons jan 26, 2022 4:05 pm

Egentlig smått utrolig at vi klarte å bikke fire sider uten han. Synd at det fortsatt er noen måneder til sesongen sparkes i gang igjen, men godt at Stimen er på plass!
Haha Nilssinho😂😉 vil nok være mindre aktiv her inne i år. Det å støtte laget på kamp og ellers blir viktigere nå.
Navnet var visst Nelsinho. Det var jeg som bommet, men jeg likte Nilsinho så godt at jeg fortsatte å kalle han det. Det var jo en her inne som trodde at det var komikeren Nils Ingar Aadne, kjent som "Nilsi", som hadde fått på seg Florø-drakten. 🙂
Fort gjort å bomme på en bokstav med eksotiske navn som Nelsinho og Corovic :D

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: tor jan 27, 2022 7:27 pm
LeSorcier skrev: tor jan 27, 2022 6:59 pm
Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:24 pm
Haha Nilssinho😂😉 vil nok være mindre aktiv her inne i år. Det å støtte laget på kamp og ellers blir viktigere nå.
Navnet var visst Nelsinho. Det var jeg som bommet, men jeg likte Nilsinho så godt at jeg fortsatte å kalle han det. Det var jo en her inne som trodde at det var komikeren Nils Ingar Aadne, kjent som "Nilsi", som hadde fått på seg Florø-drakten. 🙂
Fort gjort å bomme på en bokstav med eksotiske navn som Nelsinho og Corovic :D
Jada Patrickhinho😂😉

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:23 pm Siden Aguero16 har vært så snill å opprette Florø tråd her så får jeg vel bidra litt å nevne en del ting for de og Aguero16 om at synsing rundt Florø sitt lag virkelig eksisterer og fra folk som ikke ser Florø kamper.

Florø sin sesong endte som kjent med nedrykk,men der mange deriblant trådstarter var skråsikker på at Florø ville miste mange er realiteten en ganske annen.

Florø har per dags dato minst 15 spillere med videre pluss noen i tankeboksen og uten at det er bekrefta enda, faktisk forsterka seg med ny keeper og midtbanespiller pluss at de ønsker inn en ny midtstopper.
Jeg tror det er bra for Florø at de får et lag som er mer samspillt, det var jo min bekymring for dere i fjor, at det fremstod som et ganske nykomponert lag, om dere greier å beholde stammen som nå har fått ett helt år på seg så kan dere kanskje finne veien opp igjen, skal være ærlig på at jeg vet fint lite om 3. div nivået der dere spiller :-)

Velkommen skal du være her, vært et stort savn, og håper på at dere finner veien tilbake til 2. div raskt.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Canucks skrev: tor jan 27, 2022 8:17 pm
Florø Support skrev: tor jan 27, 2022 6:23 pm Siden Aguero16 har vært så snill å opprette Florø tråd her så får jeg vel bidra litt å nevne en del ting for de og Aguero16 om at synsing rundt Florø sitt lag virkelig eksisterer og fra folk som ikke ser Florø kamper.

Florø sin sesong endte som kjent med nedrykk,men der mange deriblant trådstarter var skråsikker på at Florø ville miste mange er realiteten en ganske annen.

Florø har per dags dato minst 15 spillere med videre pluss noen i tankeboksen og uten at det er bekrefta enda, faktisk forsterka seg med ny keeper og midtbanespiller pluss at de ønsker inn en ny midtstopper.
Jeg tror det er bra for Florø at de får et lag som er mer samspillt, det var jo min bekymring for dere i fjor, at det fremstod som et ganske nykomponert lag, om dere greier å beholde stammen som nå har fått ett helt år på seg så kan dere kanskje finne veien opp igjen, skal være ærlig på at jeg vet fint lite om 3. div nivået der dere spiller :-)

Velkommen skal du være her, vært et stort savn, og håper på at dere finner veien tilbake til 2. div raskt.
Jepp og det er akkurat det som er den store styrken til laget pluss at de nå har en sesong bak seg men i tilegg får en full oppladingsperiode. Videre vil jo klubben forsterke seg med 3-4 stk som er rapportene nå og som vel klubben i grunnen bekrefter.

Altså misforstå meg rett men som jeg ser det er Florø 2022 et bedre lag enn 2021. For husk at laget mangla over halve 11elveren i fjor i store perioder og kunne ikke stille bortimot toppa før det omtrent var for seint å snu ting,utenom Husa.

Ting ser lysere ut nå og er milvis unna situasjonen i fjor.

Jonsson/Jønsson i Eurosport tipper Florø på 4 plass,til tross for at laget er sterkere i år enn i fjor på samme tid. Noe som vel vitner om tipping uten å være klar over ståa i klubben nå.

Stammen i laget er alle blant de 15 som er med videre og noen utenom er i tankeboksen men nok mest positive til å bli med etter mine opplysninger. Hint: laget mot Eidsvold Turn i siste kampen blir nok nært 11elveren i år pluss forsterkninger.

Min dom er at Florø er bedre rusta enn før Rognsø ga seg. Som taler sitt eget språk med tanke på nivået.

Det er forresten hyggelig at du savner meg Canucks👍,savner våre diskusjoner på vondt og godt faktisk.

PS!: Vil nok være mindre aktiv på forumet her og på nå nesten døde vgd enn tidligere,men dukker plutselig opp etter kamper og sånn hvis lysten er der😉

Topp 3 i år er:

1. Florø: Rutine,kvalitet og at en altså stiller et bedre lag enn i fjor til start. Som er veldig imponerende tatt i betraktning dystre spådommer både her inne og blant media.

2: Elverum. Fordi de over tid har hatt et nogelunde samkjørt lag på nivået over tid,som jeg tror blir bra. Det sagt så er Florø et bedre lag.

3: Hønefoss. Litt det samme som med Elverum,sjøl om Hønefoss har forsterka laget med blant annet 2 spisser, 1 fra Island og Fonstad fra Alta og et talent fra Lyn,så er ikke ting så enkelt at det gir de et favorittstempel. Her trumfer rutine fra høyere nivå,kvalitet og at samholdet Florø viste i fjor er noe som verken Elverum eller Hønefoss har i like stor grad.

Outsider: Brumunddal og eller Førde faktisk. Kam se disse i topp 5 i allefall.

Føler jeg her gir saklige grunner.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Florø Fotball gjør akkurat det jeg har skrevet om,som er å forsterke stallen og i 3 divisjon må de 2 foreløpige bekrefta overgangene sies å være det.
Link og info under:

https://fotball.florosk.no/post/12
"
Szymon Walczak er klar for Florø Fotball!"
"Vi forsterker i forsvarsrekkene!"
"En spennende spiller i rett alder som skal komme inn og spille i midtforsvaret. Han er en hurtig og fysisk sterk spiller som vi vet kan å spille på høyt nivå. Under Florø Fotball er vi sikre på at han kommer til å utvikle seg og ta stegene. Szymon kommer til å gi 110 prosent i Florø drakten!" - Kim Solheim, daglig leder Florø Fotball"

Hvis en vil ha mer info om spilleren klikk deg inn på linken.

Link om spiller nr 2,som er en tidligere Florø spiller og kjenning i miljøet som er ønska varmt velkommen i Martin Hollevik.

Link og tekst under.

https://fotball.florosk.no/post/9

"Det er alltid hygggelig at en lokal spiller kommer tilbake, og vil bidra i den klubben han allerede har vært i mange år, han er en fin type både på og av banen, og kommer til å passe godt inn i gruppen! Vi gleder oss til å se han på den store grønne!" - Kim Solheim, daglig leder Florø Fotball "

Martin Hollevik har for de som ikke vet og er interresert spilt for Florø i 2017 i klubbens beste sesong noensinne, hvor han spilte 5 kamper.

"Når Martin sist spilte i Florø drakten spilte han 41 førstelagskamper og scoret 1 mål. Martin har vært med på flere opprykk, fra 3.divisjon til OBOS-ligaen. Han står også med 5 kamper i OBOS ligaen i 2017."


Håper at det blir 2 viktige bidragsytere i år. For blir de det ender det med opprykk. Til og med før disse bekreftelsene kom så var troa stor. Nå er er den troa blitt til sikker,hvis laget viser hva som kreves. Noe de for alvor gjorde i sine siste kamper i fjor sjøl om det var for seint.

Men nå er store deler av brikkene i laget på plass. Er spent på om det kommer inn en ny keeper/bekreftelse på det snart.

Kampen mot Eid er avlyst/utsatt i følge klubbhold,men de vil komme tilbake med info om ny dag/dato hvis det blir kamp.

Regner uansett med at resten av kampene blir spilt,så får kampen mot Eid spilles på et annet tidspunkt.

Gleder meg til det og seriestarten nå!

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag i Med Og Motgang*.
Sist redigert av Florø Support den fre jan 28, 2022 4:30 pm, redigert 1 gang totalt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø Support skrev: fre jan 28, 2022 4:18 pm Florø Fotball gjør akkurat det jeg har skrevet om,som er å forsterke stallen og i 3 divisjon må de 2 foreløpige bekrefta overgangene sies å være det.
Link og info under:

https://fotball.florosk.no/post/12
"
Szymon Walczak er klar for Florø Fotball!"
"Vi forsterker i forsvarsrekkene!"
"En spennende spiller i rett alder som skal komme inn og spille i midtforsvaret. Han er en hurtig og fysisk sterk spiller som vi vet kan å spille på høyt nivå. Under Florø Fotball er vi sikre på at han kommer til å utvikle seg og ta stegene. Szymon kommer til å gi 110 prosent i Florø drakten!" - Kim Solheim, daglig leder Florø Fotball"

Hvis en vil ha mer info om spilleren klikk deg inn på linken.
Spennende! Et multitalent, som også har spilt basketball på øverste nivå i Polen!

https://www.proballers.com/basketball/p ... on-walczak

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ender ikke dette med PostNord, så vet ikke jeg.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: fre jan 28, 2022 4:48 pm Ender ikke dette med PostNord, så vet ikke jeg.
Enig!

Laget er sterkere i år,bedre forberedt,har rutinen og vet hva som kreves,forsterker seg og får nå i tilegg en full treningsperiode sammen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø Support skrev: fre jan 28, 2022 4:50 pm
Daltrey skrev: fre jan 28, 2022 4:48 pm Ender ikke dette med PostNord, så vet ikke jeg.
Enig!

Laget er sterkere i år,bedre forberedt,har rutinen og vet hva som kreves,forsterker seg og får nå i tilegg en full treningsperiode sammen.
I tillegg er motstanderne svakere enn i fjor, og det er jo også en fordel. Det ser lyst ut nå, ja - og det bør bli opprykk.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: fre jan 28, 2022 4:55 pm
Florø Support skrev: fre jan 28, 2022 4:50 pm
Daltrey skrev: fre jan 28, 2022 4:48 pm Ender ikke dette med PostNord, så vet ikke jeg.
Enig!

Laget er sterkere i år,bedre forberedt,har rutinen og vet hva som kreves,forsterker seg og får nå i tilegg en full treningsperiode sammen.
I tillegg er motstanderne svakere enn i fjor, og det er jo også en fordel. Det ser lyst ut nå, ja - og det bør bli opprykk.
Jepp og derfor skreiv jeg har rutine,som fra høyere/bedre nivå.

Det som gjør meg mest trygg er stabiliteten som nå endelig blir vist. Dumt det måtte 2 nedrykk til,men bedre seint enn aldri.

Laget ser sterkere ut enn på lenge, klarer å beholde omtrent samtlige som var viktige i fjor og forsterker seg i tilegg med bedre spillere som har spilt på høyere nivå. Når man legger til full treningsperiode på toppen av det mot kun 14 dager i fjor sammen med Pereira,vel så sier det seg sjøl at laget er sterkere som en enhet.

Imponerende av klubben faktisk.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Florø spilte i dag sin første treningskamp for året mot Fjøra i Sognahallen.

Mot Fjøra mangla en Oulo,Dia og Hollevik.

Hadde videre med en keeper i svenske Albin Svensson,som virker ut som en solid keeper. Stjørdal Blink sin nr 2 målvakt med en Obos kamp i fjor.
Fjøra sin klubbreferent er svært subjektiv og partisk,noe innlegget til klubben vitner om etter kampen.
Florø kjørte nemlig over Fjøra i 1 omgang og burde leda med 3-4 mål. Faktisk så kom Fjøra sin eneste målsjanse i 1 omgang når Svensson(Albin vår nye nr1) redder et skudd mesterlig etter en retur fra et innlegg som havna på ca 16 med et tigersprang. Hadde riktignok et mål annulert for offside før Florø sitt 1-0 mål,men umulig å si om det var riktig verken fra sofakroken eller på benken til Fjøra.

Utover det skaper Fjøra ingenting utenom noen farlige innlegg og nesten sjanser.

Konklusjon: 1 omgang er det 2 divisjoner mellom lagene i kvalitet,alt fra ballbehandling med og uten ball,sjanser etter spill og avslutninger.

2 omgang: Florø gjør først et bytte i pausen med Svensson ut for urutinerte Mortensen. Det utgjør en stor forskjell utover i kampen,sammen med bytter av dagens mann Nelsinho,Hepsø Vetås og Nordal Fanøy. Alle byttene gjorde at Fjøra beit seg inn i kampen uten å skape det helt store. Får et trøstemål på overtid med et utagbart skudd for Mortensen fra Bjelde,som nok Svensson hadde tatt. Mangel på rutine ved den situasjonen der og noen bytter er nok grunnen.

Målene til Florø ble begge skårt av Nelsinho,hvor det første er en riktig perle av et mål.
Fjøra sitt trøstemål kom på overtid av Bjelde på langskudd.

Alt i alt vant Florø fullt fortjent.

Kampen kan forresten ses i opptak på youtube på Hallo Sogn. Den ligger ute i sin helhet med link under:



Utover det blir neste treningskamp mot Volda i Svelgen neste helg,siden Brann 2 måtte avlyse på grunn av for mange spillere i aksjon for U-18 landslaget.

Ellers møter en Førde 26 februar,Lysekloster og Spjelkavik i generalprøven hvis alt går etter planen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Florø Support skrev: fre feb 04, 2022 11:56 pm Fjøra sin klubbreferent er svært subjektiv og partisk,noe innlegget til klubben vitner om etter kampen.
Dette hørtes kjent ut.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø Support skrev: fre feb 04, 2022 11:56 pm Florø spilte i dag sin første treningskamp for året mot Fjøra i Sognahallen.

Mot Fjøra mangla en Oulo,Dia og Hollevik.

Hadde videre med en keeper i svenske Albin Svensson,som virker ut som en solid keeper. Stjørdal Blink sin nr 2 målvakt med en Obos kamp i fjor.
Fjøra sin klubbreferent er svært subjektiv og partisk,noe innlegget til klubben vitner om etter kampen.
Florø kjørte nemlig over Fjøra i 1 omgang og burde leda med 3-4 mål. Faktisk så kom Fjøra sin eneste målsjanse i 1 omgang når Svensson(Albin vår nye nr1) redder et skudd mesterlig etter en retur fra et innlegg som havna på ca 16 med et tigersprang. Hadde riktignok et mål annulert for offside før Florø sitt 1-0 mål,men umulig å si om det var riktig verken fra sofakroken eller på benken til Fjøra.

Utover det skaper Fjøra ingenting utenom noen farlige innlegg og nesten sjanser.

Konklusjon: 1 omgang er det 2 divisjoner mellom lagene i kvalitet,alt fra ballbehandling med og uten ball,sjanser etter spill og avslutninger.

2 omgang: Florø gjør først et bytte i pausen med Svensson ut for urutinerte Mortensen. Det utgjør en stor forskjell utover i kampen,sammen med bytter av dagens mann Nelsinho,Hepsø Vetås og Nordal Fanøy. Alle byttene gjorde at Fjøra beit seg inn i kampen uten å skape det helt store. Får et trøstemål på overtid med et utagbart skudd for Mortensen fra Bjelde,som nok Svensson hadde tatt. Mangel på rutine ved den situasjonen der og noen bytter er nok grunnen.

Målene til Florø ble begge skårt av Nelsinho,hvor det første er en riktig perle av et mål.
Fjøra sitt trøstemål kom på overtid av Bjelde på langskudd.

Alt i alt vant Florø fullt fortjent.

Kampen kan forresten ses i opptak på youtube på Hallo Sogn. Den ligger ute i sin helhet med link under:



Utover det blir neste treningskamp mot Volda i Svelgen neste helg,siden Brann 2 måtte avlyse på grunn av for mange spillere i aksjon for U-18 landslaget.

Ellers møter en Førde 26 februar,Lysekloster og Spjelkavik i generalprøven hvis alt går etter planen.
Strålende rapport! 🙂👍

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø Support skrev: fre feb 04, 2022 11:56 pm Målene til Florø ble begge skårt av Nelsinho,hvor det første er en riktig perle av et mål.
Igjen: Denne mannen kommer til å herje! Jeg kan ikke se for meg at man finner én eneste spiller på nivå fire som er i nærheten av Nilsinho mtp. nivå. Pur klasse!

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Lilleborg skrev: lør feb 05, 2022 12:01 pm
Florø Support skrev: fre feb 04, 2022 11:56 pm Fjøra sin klubbreferent er svært subjektiv og partisk,noe innlegget til klubben vitner om etter kampen.
Dette hørtes kjent ut.
Du sier noe der..

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: lør feb 05, 2022 12:01 pm
Florø Support skrev: fre feb 04, 2022 11:56 pm Fjøra sin klubbreferent er svært subjektiv og partisk,noe innlegget til klubben vitner om etter kampen.
Dette hørtes kjent ut.
Tror ikke du meg så anbefaler jeg deg å se kampen fra ditt "objektive" ståsted.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: lør feb 05, 2022 5:46 pm
Lilleborg skrev: lør feb 05, 2022 12:01 pm
Florø Support skrev: fre feb 04, 2022 11:56 pm Fjøra sin klubbreferent er svært subjektiv og partisk,noe innlegget til klubben vitner om etter kampen.
Dette hørtes kjent ut.
Det samme gjelder deg: Tror ikke du på meg eller føler det er overdrivelse,se kampen i opptak😉

Fjøra har 1 stor sjanse i 1 omgang etter at Florø leda 1-0.

1 avgjørende blokk fra Walcznak i 2 omgang. Det er alt de faktisk skapte av noe en kan kalle for sjanser.

Florø hadde derimot 3-4 de burde skårt på når det var 2-0,pluss 1 stor i 2 omgang, et skudd fra Nelsinho pluss noen halvsjanser.

Tips: Se kampen å finn ut om det jeg skriver faktisk stemmer. Kanskje du får et annet syn på meg som bruker?😉

Du sier noe der..

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: lør feb 05, 2022 2:51 pm
Florø Support skrev: fre feb 04, 2022 11:56 pm Målene til Florø ble begge skårt av Nelsinho,hvor det første er en riktig perle av et mål.
Igjen: Denne mannen kommer til å herje! Jeg kan ikke se for meg at man finner én eneste spiller på nivå fire som er i nærheten av Nilsinho mtp. nivå. Pur klasse!
Han var uten tvil banens gigant og fram til alle byttene Florø gjorde(6stk derav keeper Svensson som er pur klasse).

Altså se kampen i opptak å du ser at jeg ikke overdriver. Florø var 2 divisjoner bedre enn Fjøra spesielt i 1 omgang og før byttene. Flere jeg syns stepper up og nyervervelsen Walczak er solid.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Kom forresten til skade for å ikke nevne treningskampen mot Brattvåg 5 Mars.

Videre så ser det ut til at klubben planlegger kamp 19 mars. Her er motstander foreløpig ukjent.

Florø's treningskamper foreløpige treningskamper er for øyeblikket:

Florø vs Volda 11,12 eller 13 Februar.

Florø vs Brattvåg 5 Mars.

Florø vs Førde 26 Februar.

Florø vs foreløpg Ukjent lag 19 Mars.

Florø vs Lysekloster i Åsane 26 Mars.

Florø vs Spjelkavik 2 April.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Florø Support skrev: søn feb 06, 2022 8:50 pm Florø vs Førde 26 Februar.
Det blir vel pyroshow denne dagen?

Nilsinho mot Førde blir rått parti.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

LeSorcier skrev: søn feb 06, 2022 9:37 pm
Florø Support skrev: søn feb 06, 2022 8:50 pm Florø vs Førde 26 Februar.
Det blir vel pyroshow denne dagen?

Nilsinho mot Førde blir rått parti.
Bør bli full fyr i teltet og man bør generelt oppleve bedre stemning på stadion i år,uavhengig av nivået.

Bluss i x-antall mengder bør en få oppleve mot Førde både hjemme å borte forresten😊💥😂👍

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Florø Fotball har i dag offentliggjort signeringen av svenske Albin Svensson som var nr 2 keeper i Stjørdals Blink.

Han virker ut å være en solid keeper. God med begge bein og hadde både målgivende å solid redning på Fjøra sitt eneste skudd på mål. Solid omgang i den omgangen han faktisk spilte og bør være Florø sin nr 1 i mål.

Link til saken under og litt tekst:
https://fotball.florosk.no/post/17

"Albin Svensson har signert for Florø Fotball"
Den svenske keeperen har ambisjoner om å rykke opp med Florø Fotball"

"Ambisjonene om å rykke opp med Florø Fotball ligger høyt hos svensken som tidligere har jobbet i barnehage og assistent lærer ved siden av fotball."

"Vi er veldig fornøyd med å signere Albin på en to-års kontrakt, han er en ambisiøs keeper med erfaring fra høyere nivå. Han er også en type som vil passe godt inn i laget og nærmiljøet på utsiden av banen. Vi gleder oss til å se Albin utvikle seg i Florø Fotball!" - Kim Solheim, daglig leder Florø Fotball".

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø Support skrev: man feb 07, 2022 11:05 pm Florø Fotball har i dag offentliggjort signeringen av svenske Albin Svensson som var nr 2 keeper i Stjørdals Blink.

Han virker ut å være en solid keeper. God med begge bein og hadde både målgivende å solid redning på Fjøra sitt eneste skudd på mål. Solid omgang i den omgangen han faktisk spilte og bør være Florø sin nr 1 i mål.

Link til saken under og litt tekst:
https://fotball.florosk.no/post/17

"Albin Svensson har signert for Florø Fotball"
Den svenske keeperen har ambisjoner om å rykke opp med Florø Fotball"

"Ambisjonene om å rykke opp med Florø Fotball ligger høyt hos svensken som tidligere har jobbet i barnehage og assistent lærer ved siden av fotball."

"Vi er veldig fornøyd med å signere Albin på en to-års kontrakt, han er en ambisiøs keeper med erfaring fra høyere nivå. Han er også en type som vil passe godt inn i laget og nærmiljøet på utsiden av banen. Vi gleder oss til å se Albin utvikle seg i Florø Fotball!" - Kim Solheim, daglig leder Florø Fotball".
Apropos Stjørdals-Blink, Dejan Corovic er ferdig der etter endt kontrakt. Blir det noe gjensyn?

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: tir feb 08, 2022 9:37 pm
Florø Support skrev: man feb 07, 2022 11:05 pm Florø Fotball har i dag offentliggjort signeringen av svenske Albin Svensson som var nr 2 keeper i Stjørdals Blink.

Han virker ut å være en solid keeper. God med begge bein og hadde både målgivende å solid redning på Fjøra sitt eneste skudd på mål. Solid omgang i den omgangen han faktisk spilte og bør være Florø sin nr 1 i mål.

Link til saken under og litt tekst:
https://fotball.florosk.no/post/17

"Albin Svensson har signert for Florø Fotball"
Den svenske keeperen har ambisjoner om å rykke opp med Florø Fotball"

"Ambisjonene om å rykke opp med Florø Fotball ligger høyt hos svensken som tidligere har jobbet i barnehage og assistent lærer ved siden av fotball."

"Vi er veldig fornøyd med å signere Albin på en to-års kontrakt, han er en ambisiøs keeper med erfaring fra høyere nivå. Han er også en type som vil passe godt inn i laget og nærmiljøet på utsiden av banen. Vi gleder oss til å se Albin utvikle seg i Florø Fotball!" - Kim Solheim, daglig leder Florø Fotball".
Apropos Stjørdals-Blink, Dejan Corovic er ferdig der etter endt kontrakt. Blir det noe gjensyn?
Nja tviler da jeg rater Hollevik høyere enn Corovic etter det jeg tidligere har sett av begge.

Høyvik Jacobsen er i tilegg en bedre back. Samme er Yonas Larsen.

Svaret på spørsmålet er nei fra min side,men hva klubben føler er gjerne en annen ting sjøl om jeg tviler.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Florø Fotball har igjen offentliggjort(i går)ny signering og denne gangen er det Dino Omerovic som har valgt å signere for 2 nye år i svart og blått.

Omerovic som har vært med ei stund nå hadde i utgangspunktet kontrakt ut 2021,men har nå endelig signert for nye år. Som i likhet med signeringene av Hollevik,Walczak og Svensson er som forsterkning å regne. For en regnte faktisk ikke med at han ville signere ny kontrakt. Det har nå altså skjedd,noe som viser at Omerovic og resten av gutta mener alvor og vil vise at de hører hjemme på et høyere nivå.

Link til sak under med tekst:

https://fotball.florosk.no/post/18

"Dino Omerovic forlenger!
Florøværingen har skrevet under en ny avtale med moderklubben"
Midtbane spilleren har forlenget avtalen med Florø Fotball for to nye år. 25 åringen som har spilt barne, ungdom og senior fotball for Florø Fotball, kom tilbake til Florø i 2020 etter å ha vært i Lysekloster året før. Han hadde 12 kamper i Obos ligaen for Florø Fotball i 2017-2018. "

"Dino har ambisjoner om å rykke opp igjen med Florø Fotball og har troen på at Florø kommer til å gjøre det bra i denne divisjonen."

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Florø mangler nå bare 1 spiller i form av en angrepsspiller før at stallen er komplett i år. Får en inn det er laget per nå topp 5 materiale i 2 divisjon. Sier jo litt etter fjorårssesongen hvor en opplevde klubbens kanskje største skadehistorikk og en trener som kun fikk 14 dager fysisk trening med laget før seriestart.

Alt det er nå snudd på hodet,man har klart å erstatte de som er forsvunnet av faste spillere og bredden er nogelunde lik den i fjor. Pereira får i tilegg nå tid på seg til 10 april til å virkelig sette en toppa 11elver. Motstanden i treningskamper tar jeg virkelig med den største ro i verden. Det er hvor godt trent og forberedt man er til seriestart som betyr noe uansett.

Min antatte toppa 11elver for øyeblikket er:

Keeper: Karl Albin Svensson.

Midtstopper: Sergio Oulo.

Midtstopper: Martin Hollevik.

Midtstopper: Scymon Walczak.

Høyre/venstre back: Leander Høyvik Jacobsen.

Høyre/Venstre back: Yonas Larsen.

Midtbane: Håkon Giæver Gjerstad.

Midtbane: Rodrigo Carreiro Lima.

Midtbane/ving: Even Hepsø Vetås.

Ving/Kant: Sofiane Dia.

Spiss: Nelson De Jesus Correia,bedre kjent som Nelsinho.

Formasjonen ser ut til å være 4-5-1/5-4-1,sjøl om jeg tror det blir 4-3-3. Alt er nok avhengig av motstanden.

Benk: Herman Solheim Mortensen eventuell ny keeper på grunn av rutine,Dino Omerovic sjøl om han fort er en starter for noen andre på midten, Vetle Fiskerstrand(kan bli en joker/starter hvis han holder seg skadefri),Håvard Rosø, Enok Naustdal(har visstnok trent med Sogndal),Kim Christian Liset(eventuell ny spiss inn for han på grunn av rutine), Oskar Andre Fanøy Nordal, Daniel Sagen Sundal, Jørgen Espeseth Larsen.

Kan fort skje noen få endringer før seriestart som gjør at 11elver og benk blir endra, men inntil da er det min 11elver og benk.

Forza Florø Fotball!* Vi Følger Vårt Blåe Lag i Med Og Motgang!*

Mehell

Legg inn av Mehell »

Begynner å lese gjennom tråden nå, så snakkes vi når jeg har kommet gjennom :)
Vil dessverre ta litt tid, da jeg har noen andre ting som krever min oppmerksomhet innimellom.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Mehell skrev: fre feb 11, 2022 1:41 pm Begynner å lese gjennom tråden nå, så snakkes vi når jeg har kommet gjennom :)
Vil dessverre ta litt tid, da jeg har noen andre ting som krever min oppmerksomhet innimellom.
Bare hyggelig at du stakk innom, kan bli litt kjedelig å være 1 av 10 som er innom tråden med innlegg av og til😂😉👍

Står en masse piss på de første sidene forresten i mine øyne og etter at nedrykket ble klart. Ting uten rot i virkeligheten som feks at Florø ville miste mange faste og falle sammen som er korthus. Ting som ikke har rot i virkeligheten. Pluss masse oppgulp likt det på VGD.

Bla deg forbi det!😂😉👍

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Florø Fotball spilte i dag treningskamp mot Volda i Svelgen som endte 1-1.

Florø dominerte kampen og hadde nok av sjanser til å vinne komfortabelt,men bærer nok preg av å være en typisk treningskamp.

Florø sin lagoppstlling var:
Albin Svensson
Yonas Larsen
Szymon Walczak
Elias Hovland
Håvard Rosø
Dino Omerovic
Håkon Giæver Gjerstad
Rodrigo Lima
Even Vetås
Nelsinho
Oscar Nordal

Firdaposten opererte med feilopplysning på lagoppstillinga på kampen,siden Elias Hovland starta for Hollevik.

Link til sak under med tekst:

https://fotball.florosk.no/post/20

" Treningskampen mot Volda
Uavgjort 1-1 mot Volda i skikkelig vestlandsvær i Svelgen
A-laget spilte kamp mot Volda i Svelgen tidligere i dag etter en uke med variert treningsprogram. Mandag hadde de tung trening med småbanespill, etterfulgt av spinning og styrke på Spenst senere i uken. Nå kan endelig a-laget trene sammen i gruppe inne i gruppesaler og innebaner.

Torsdagen håper jeg ingen valgte de gode raspeballene til Bistroen, for da var fokuset på hurtighet. Hovedtrener Pereira legger ekstra fokus på den fysiske formen til guttene våre, nå når vi nærmer oss midten av februar.

Tilbake til dagens kamp, det var mye vind og regn under kampen som ga utfordringer for begge lag. Vi fikk en treg start de første 20 minuttene før kampen ble styrt av oss. Første målet i kampen kom etter en straffe til Volda som keeper Albin Svensson redda, men returen gikk inn. Florø fortsatt å skape flest sjanser og dominerte kampen, toppscorer "Nelsinho" utligna med et velplasert skudd til høyre for keeper rett før pause. Ander omgang kom begge lag til med gode sjanser men resultatet stod når kampen ble blåst av. Dommer trio under dagens treningskamp var alle lokale dommere fra Florø, med Sivert Orheim som hoveddommer og assistentdommere Emil Herstad og Arvin Træland.

"Det var en typisk treningskamp. Spillerne er fortsatt ikke der jeg vil ha dem i et fysisk perspektiv, men vi klarte å dominere det meste av kampen. Kom til flere gode målsjanser og skapte mer enn motstanderen, noe som vitner om kontrollen vi hadde på kampen. Det er selvfølgelig fortsatt en lang vei å gå, men spillerne gjorde en veldig god jobb, spesielt hvis vi tar i betraktning forholdene vi har hatt så langt denne sesongen." - Gonçalo Pereira, Hovedtrener Florø Fotball"

Så blir lagoppstillinga nevnt men den er delvis feil. Det riktige er at Hovland starta og Hollevik kom inn. Ble ellers gjort mange bytter i pausen som klubben melder om.

Sofiane Dia og Sergio Oulu var forresten ikke med på grunn Covid19,men er nok tilbake igjen snart.

Som en sikkert ser så er ikke Pereira 100% fornøyd med formen enda og at en fortsatt har en lang vei å gå,men at spillet har begynt å bedre seg.

Uansett så er det bare god trening med motstand fra nivået,som ikke viser noe annet enn at form er viktigst å ha når en spiller om poeng.

Møter jo Volda igjen 28 Mai som fortsatt er veldig lenge til så vi får se da😉

Innen den tid er det masse trening og terping som skal på plass før 10 april.

Forza Florø Fotball!*Vi Følger Vårt Blåe Lag i Med Og Motgang!*

SagaNoren
Innlegg: 433

Legg inn av SagaNoren »

Florø Support skrev: fre feb 11, 2022 1:44 pm
Mehell skrev: fre feb 11, 2022 1:41 pm Begynner å lese gjennom tråden nå, så snakkes vi når jeg har kommet gjennom :)
Vil dessverre ta litt tid, da jeg har noen andre ting som krever min oppmerksomhet innimellom.
Bare hyggelig at du stakk innom, kan bli litt kjedelig å være 1 av 10 som er innom tråden med innlegg av og til😂😉👍

Står en masse piss på de første sidene forresten i mine øyne og etter at nedrykket ble klart. Ting uten rot i virkeligheten som feks at Florø ville miste mange faste og falle sammen som er korthus. Ting som ikke har rot i virkeligheten. Pluss masse oppgulp likt det på VGD.

Bla deg forbi det!😂😉👍
Eg las ofte gjennom Florø tråden på VGD utenom å kommentere der. Det skulle noko til å unngå den for å sei det sånn. Oppgulp var det kanskje mykje av ja, men det var nå "begge veger" kanskje?

Har ikkje allverden til kontroll på Florø anna enn at eg har spelt ein del mot dei for ein del år sidan. Etter nedrykket så var det kanskje ikkje så merkeleg at det skulle forsvinne spelarar? Ikkje unormalt det da ved eit nedrykk. Så usikker om det skal karaktiseres som oppgulp sånn sett. Florø bør vel ha gode forutsetningar til å hevde seg i 2 div. Vertfall viss stort sett troppen fra i fjor er i takt. Uansett spennande med lokaloppgjør mot Førde da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»