Langrenn 2022: 50 km fellesstart, menn (19/2)

Svar
GoingKronos

Re: Langrenn 2022: 50 km fellesstart, menn (19/2)

Legg inn av GoingKronos »

sertono skrev: lør feb 19, 2022 7:27 am
GoingKronos skrev: lør feb 19, 2022 7:26 am Har vi hørt fra Norge? Kanskje det er vi som har gitt juryen backing?
Den norske landslagssjefen Espen Bjervig forteller Discovery at de støttet juryens avgjørelse.
Må jo være for at det øker Klæbo sine sjanser, ellers meningsløst. Og tipper det er et par norske utøvere som heller ikke er videre fornøyd med Bjervig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Atom Vinter skrev: lør feb 19, 2022 6:24 am Hvordan gikk det med Bolsjunov på sprinten?
Heisann. Takk som spør. Han ble nesten fragått av Valnes på sin siste etappe.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

GoingKronos skrev: lør feb 19, 2022 7:34 am
sertono skrev: lør feb 19, 2022 7:27 am
GoingKronos skrev: lør feb 19, 2022 7:26 am Har vi hørt fra Norge? Kanskje det er vi som har gitt juryen backing?
Den norske landslagssjefen Espen Bjervig forteller Discovery at de støttet juryens avgjørelse.
Må jo være for at det øker Klæbo sine sjanser, ellers meningsløst. Og tipper det er et par norske utøvere som heller ikke er videre fornøyd med Bjervig.
Tror ikke at Klæbo hoder 28.4km heller, dette svekker de norske mulighetene også for de ande som var avhengig av å rykke.

DennisB

Legg inn av DennisB »

anbessa skrev: lør feb 19, 2022 7:32 am
Dette minner meg om da jeg i min staute barndom gikk Ungdommens Holmenkollrenn i nær 20 minusgrader og kald vind i nasjonalanlegget. De kunne ikke avlyse fordi så mange hadde reist så langt! Høres ut som IOC ligger på samme tåpelige nivå.
For ikke å snakke om 3-mila i forcen, på nato-planker, og med solid oppakning på ryggen. DA var det kaldt da! Må ha vært minst 25 minus.. Var det noen som avlyste? Nope.
Sist redigert av DennisB den lør feb 19, 2022 7:37 am, redigert 1 gang totalt.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Lew_Ashby skrev: lør feb 19, 2022 7:35 am
Atom Vinter skrev: lør feb 19, 2022 6:24 am Hvordan gikk det med Bolsjunov på sprinten?
Heisann. Takk som spør. Han ble nesten fragått av Valnes på sin siste etappe.
Riktig, riktig. Jeg ble forvirret av at du surret med begrepene her. All good.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Kunne ikke bare utøverne bare protestert og droppet å stille opp.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Om det er så kaldt som 17 minus og så sterke vinder er det jo langt over effektive 20 minus og da skal de vel ikke gå?? Så her er det jo mye rart å ta tak i. Dette OL er og forblir en vits.

anbessa

Legg inn av anbessa »

lsklars skrev: lør feb 19, 2022 7:37 am Kunne ikke bare utøverne bare protestert og droppet å stille opp.
Hadde vært et fantastisk statement om de 50 beste stod igjen på startstrek og lot røkla gå alene. :lol:

lund

Legg inn av lund »

Tviler på at det blir en selskapsreise dette bare fordi man har kortet ned distansen. Blir nok action.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Canucks skrev: lør feb 19, 2022 7:36 am Tror ikke at Klæbo hoder 28.4km heller, dette svekker de norske mulighetene også for de ande som var avhengig av å rykke.
Sikkert kjedelig for Simen Hegstad Krueger og Sjur Røthe.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Sportsidiot skrev: lør feb 19, 2022 7:38 am Om det er så kaldt som 17 minus og så sterke vinder er det jo langt over effektive 20 minus og da skal de vel ikke gå?? Så her er det jo mye rart å ta tak i. Dette OL er og forblir en vits.
Tror det blir en stund til Skina får arrangere OL igjen ja.
Men de har vel klart seg sånn tålelig greit allikevel. Jeg hadde lave forventninger..

lund

Legg inn av lund »

Men hvordan blir det med skibytte nå? Kan jo bli et desto viktigere moment nå.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Hahaha og nå, 45 minutter etter løpet skulle startet driver de å forandrer starten??? Hva i himmelens navn er det kineserne driver med?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

DennisB skrev: lør feb 19, 2022 7:43 am
Sportsidiot skrev: lør feb 19, 2022 7:38 am Om det er så kaldt som 17 minus og så sterke vinder er det jo langt over effektive 20 minus og da skal de vel ikke gå?? Så her er det jo mye rart å ta tak i. Dette OL er og forblir en vits.
Tror det blir en stund til Skina får arrangere OL igjen ja.
Men de har vel klart seg sånn tålelig greit allikevel. Jeg hadde lave forventninger..
Juryen ville vært omtrent den samme uansett hvor man er i verden.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

Kan det være ishockey-finalen klokka 5:10 i morra tidlig som "blokkerer" muligheten for 50.kilometeren før damenes løp?

Nei for en vits! For en vits dette er! Nærmest halvere løpet og gjøre det kortere enn 3-mila til og med (!)

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

sertono skrev: lør feb 19, 2022 7:27 am
GoingKronos skrev: lør feb 19, 2022 7:26 am Har vi hørt fra Norge? Kanskje det er vi som har gitt juryen backing?
Den norske landslagssjefen Espen Bjervig forteller Discovery at de støttet juryens avgjørelse.
Ikke overraskende. Bjervig har jo også tidligere vist at han er helt på bærtur.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Atom Vinter skrev: lør feb 19, 2022 7:37 am Riktig, riktig. Jeg ble forvirret av at du surret med begrepene her. All good.
Hehe. Godt gjort å bli forvirret der mtp at det var umulig å tolke det jeg skrev på annen måte. Nesten imponerende.

All good!
Sist redigert av Lew_Ashby den lør feb 19, 2022 7:49 am, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

netrebske skrev: lør feb 19, 2022 7:46 am
DennisB skrev: lør feb 19, 2022 7:43 am
Sportsidiot skrev: lør feb 19, 2022 7:38 am Om det er så kaldt som 17 minus og så sterke vinder er det jo langt over effektive 20 minus og da skal de vel ikke gå?? Så her er det jo mye rart å ta tak i. Dette OL er og forblir en vits.
Tror det blir en stund til Skina får arrangere OL igjen ja.
Men de har vel klart seg sånn tålelig greit allikevel. Jeg hadde lave forventninger..
Juryen ville vært omtrent den samme uansett hvor man er i verden.
Såklart, men problemene hadde neppe oppstått i første omgang..

Været får man sjelden gjort noe med da, men disse stedene er kjent for kaldt og ustabilt vær.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Hvordan påvirker dette Oddsen?

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

anbessa skrev: lør feb 19, 2022 7:44 am Hahaha og nå, 45 minutter etter løpet skulle startet driver de å forandrer starten??? Hva i himmelens navn er det kineserne driver med?
Rett skal være rett: dette er vel ikke kinesernes avgjørelse.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Lew_Ashby skrev: lør feb 19, 2022 7:48 am
Atom Vinter skrev: lør feb 19, 2022 7:37 am Riktig, riktig. Jeg ble forvirret av at du surret med begrepene her. All good.
Hehe. Godt gjort å bli forvirret der mtp at det var umulig å tolke det jeg skrev på annen måte. Nesten imponerende.

All good!
Neida :) Du skrev at han viste ørliten svakhet på sprinten, jeg mente selv å huske at han ikke gikk denne, og lurte på om hukommelsen spilte meg et puss. Men etter at du oppklarte din egen begrepsforvirring er vi på nett.

startelver

Legg inn av startelver »

Hoppidioten skrev: lør feb 19, 2022 7:51 am Hvordan påvirker dette Oddsen?
Godt spørsmål, har en del spill inne, kanskje de blir kansellert? Nå er jo Bulsjonov kanskje en større favoritt, og Klæbo øker vel også sine sjanser for en medalje.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

chelsea8 skrev: lør feb 19, 2022 7:42 am
Canucks skrev: lør feb 19, 2022 7:36 am Tror ikke at Klæbo hoder 28.4km heller, dette svekker de norske mulighetene også for de ande som var avhengig av å rykke.
Sikkert kjedelig for Simen Hegstad Krueger og Sjur Røthe.
Krueger har nok alt tatt i betraktning en fordel av redusert distanse og sikkert Røthe også med ryggen sin. Nordmenn setter jo alltid helse foran og er jo alltid de første som trekker seg når det blir kaldt, korona, etc. Så de er nok mer happy over redusert distanse, mens utlendingene sutrer og bruker opp energien.
Tipper russerne legger om taktikken og går ut i et morderisk tempo fra start av.
Sist redigert av netrebske den lør feb 19, 2022 7:55 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

anbessa skrev: lør feb 19, 2022 7:44 am Hahaha og nå, 45 minutter etter løpet skulle startet driver de å forandrer starten??? Hva i himmelens navn er det kineserne driver med?
Man kan kritisere Kina og kineserne for mye, men dette her kommer nok fra FIS-pampene og de som er der fra Europa og arrangerer dette.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: lør feb 19, 2022 7:53 am
Hoppidioten skrev: lør feb 19, 2022 7:51 am Hvordan påvirker dette Oddsen?
Godt spørsmål, har en del spill inne, kanskje de blir kansellert? Nå er jo Bulsjonov kanskje en større favoritt, og Klæbo øker vel også sine sjanser for en medalje.
Burde vært mulighet for void om man har spilt før avgjørelsen ble besluttet for denne farsen.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Tenk å ha gullmedalje fra en ikke offisiell øvelse. Gull med en bismak. Like bra som Emil Iversen sitt da klæbo og bolsh ble deplassert. Tenk at i alle sammenhengene vinneren nevnes, så kommer det alltid et -men- bak...

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JODDEMM skrev: lør feb 19, 2022 7:47 am Kan det være ishockey-finalen klokka 5:10 i morra tidlig som "blokkerer" muligheten for 50.kilometeren før damenes løp?

Nei for en vits! For en vits dette er! Nærmest halvere løpet og gjøre det kortere enn 3-mila til og med (!)
Nei, i forrige OL gikk tremila og hockeykampen samtidig. Husker at Tyskerne tapte like før Bjørgen gikk iimål og Norge gikk da forbi Tyskland på medaljestatistikken.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Canucks skrev: lør feb 19, 2022 7:53 am
anbessa skrev: lør feb 19, 2022 7:44 am Hahaha og nå, 45 minutter etter løpet skulle startet driver de å forandrer starten??? Hva i himmelens navn er det kineserne driver med?
Man kan kritisere Kina og kineserne for mye, men dette her kommer nok fra FIS-pampene og de som er der fra Europa og arrangerer dette.
Okk, koker bare litt i toppen her nå. Meget meget skuffet over dagens endring i program. Menmen, gir ENDA høyere status til Holmenkollen, det er da noe. Niskanen gjorde et sjakktrekk med å dra hjem.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

I mitt hode vil man ikke få kåret noen vinneren på dagens øvelse. Hva man skal kalle seieren vet jeg ikke. Hva sier man på medaljeutdelingen "Winner of the 50k"(?) Sug meg....

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Canucks skrev: lør feb 19, 2022 7:54 am Burde vært mulighet for void om man har spilt før avgjørelsen ble besluttet for denne farsen.
Mine spill på dagens øvelse er faktisk annullert, så der er pengene tilbake.

Oddsen på Bols og Klæbo litt ned, Holund litt opp.
Sist redigert av Lew_Ashby den lør feb 19, 2022 8:01 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»