Norske lag i Europa 2021/22

Svar
Mxzptlk

Re: Norske lag i Europa 2021/22

Legg inn av Mxzptlk »

Sjølvsagt lager Molde fleire hjørnespark, og tilslutt var det slutt på flaksen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lite trøkk her, går ut ifra at det er kamptråder på gang. BG videre 3-2 sammenlagt etter 2 mål fra Boteim, siste 12 min før slutt. Molde trøkker inn 1-1 en million minutter på overtid, og ekstraomgangene starter.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Bare å gratulere Bodø med avansemang , snart gruppe spill nu.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Blir det registert 0,5 poeng og uavgjort på Molde?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Ja. Stillingen ved 90 minutter gjelder.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Spenstig at Molde ryker på bortemål (og 3-3 resultat) i CL kvalikk i fjor, siste året når regelen eksisterte. I år når regelen ikke lenger gjelder spiller de 3-3 borte mot Trabzonspor og er egentlig i utgangspunktet videre på fjorårets regler. Ikke at det uansett hadde hatt veldig mye å si, Molde skulle vært sjanseløse mot Roma uansett. Men ville vært kult å se hvordan de står mot et lag av det kalibre.

Ser også at Sverige gjør det ganske bra i år. Får 2 lag med videre til ECL play off. Hammarby kjører over Serbiske Cukaricki på eget plastdekke og Elfsborg slår Velez Mostar borte. Har også Malmo i UCL play off med ganske fine muligheter. Litt redd for at de skal gå over oss igjen på koeffisient på bakgrunn av denne sesongen. Hatt enklere trekninger enn de norske lagene, selv om både Bajen og Elfsborg skal være underdogs i play off mot henholdsvis Basel og Feyenoord.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Danmark hadde noe så utrolig gullhår som kom inn topp 15 før første året med ECL. Uefa har laget et system med ekstremt lite mobilitet opp og ned.

Brøndby som serievinner går inn i playoff til CL. Er med andre ord sikret Europa League-gruppespill og er bare et dobbeltoppgjør unna CL.

Midtjylland tapte Q3 i League Path i CL-kvalik og går inn i EL-gruppespillet. Slipper Q4-EL-playoff fordi UEFA fant det rimelig.

Randers vant den danske cupen og går inn i playoffrunden til EL. Så enten EL eller ECL på dem.

FCK måtte gjennom flere kvalrunder i ECL, men de har jo en seeding som gjør reisen mot gruppespill meget behagelig. Egentlig helt optimalt for danskene at FCK havnet der i pr.

Aarhus gikk også inn i ECL og dreit på draget og røk ut mot Larne fra Nord-Irland. Det tror jeg ingen av de norske lagene hadde greid. Så ikke kom her og fortell meg at danskene er så mye bedre enn oss (bedre ja, mye bedre - overhodet ikke). Men de kommer til å bli det med det sugerøret de har ned i UEFAs pengebinge.

De kommer til p samle så mange seedingpoeng at det bare er p glemme å hente dem inn. Latterlig opplegg. Drøy skjevfordeling av kvalifiseringsmuligheter.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

aderyn skrev: tor aug 12, 2021 9:29 pm

Ser også at Sverige gjør det ganske bra i år. Får 2 lag med videre til ECL play off. Hammarby kjører over Serbiske Cukaricki på eget plastdekke og Elfsborg slår Velez Mostar borte. Har også Malmo i UCL play off med ganske fine muligheter. Litt redd for at de skal gå over oss igjen på koeffisient på bakgrunn av denne sesongen. Hatt enklere trekninger enn de norske lagene, selv om både Bajen og Elfsborg skal være underdogs i play off mot henholdsvis Basel og Feyenoord.
Det er da faen hvor lette lag de andre får. Seeding er useless.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kan ta en liten oppsummering angående den ruten som Bodø/Glimt har reist i kvalifiseringen.
Det var 16 tapere fra Champions League sin første kvalifiseringsrunde. Ett av lagene(Shamrock Rovers) fikk en bye til tredje kvalifiseringsrunde. De 15 andre dannet sammen med 3 tapere fra Preliminary Rounds 9 kamper i Conference League Champions Path.(Her møtte Bodø/Glimt Valur). De 9 lagene som tapte disse 9 oppgjørene ble utslått mens de 9 vinnerne sammen med Shamrock Rovers dannet 5 nye kamper i den tredje kvalifiseringsrunden av Conference League Champions Path(Bodø/Glimt vs Prishtina). Denne kampen vant Bodø/Glimt og gikk således til playoff. Her skal de møte et lag som tapte i den tredje kvalifiseringsrunden Europa League Champions Path. Som ble Zalgiris Vilnius.
Så litt om hvordan de lagene havnet i Europa League kvaliken og ikke i Conference League kvaliken.
De lagene som havnet i Champions League kvalifiseringen sin andre kvalikrunde ble trekt mot hverandre. Vinnerne gikk til Champions League sin tredje kvalifiseringsrunde mens taperne havnet i Europa League sin tredje kvalifiseringsrunde. Det var 10 lag i denne tredje kvalifiseringsrunden av Europa League Champions Path som dannet 5 kamper. De 5 vinnerne her gikk videre til playoff Europa League mens taperen gikk til playoff Conference League.

Solo1980

Legg inn av Solo1980 »

PapaSmurf skrev: tor aug 12, 2021 11:55 pm Det er da faen hvor lette lag de andre får. Seeding er useless.
Kan nok føles litt useless når man trekker det verst tenkelige laget i alle 3 rundene...

Statistikk er noe merkelige greier. I går så jeg at over 1000 fullvaksinerte hadde fått COVID her til lands. Det utgjorde ca. 0.02 prosent av de vaksinerte, eller 0.2 promille. Så.... vaksine er useless? ;)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solo1980 skrev: fre aug 13, 2021 12:14 am
PapaSmurf skrev: tor aug 12, 2021 11:55 pm Det er da faen hvor lette lag de andre får. Seeding er useless.
Kan nok føles litt useless når man trekker det verst tenkelige laget i alle 3 rundene...

Statistikk er noe merkelige greier. I går så jeg at over 1000 fullvaksinerte hadde fått COVID her til lands. Det utgjorde ca. 0.02 prosent av de vaksinerte, eller 0.2 promille. Så.... vaksine er useless? ;)
Noen vinner vel i Lotto også. Håper det blir meg :)

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nordlys skrev: tor aug 12, 2021 11:51 pm Danmark hadde noe så utrolig gullhår som kom inn topp 15 før første året med ECL. Uefa har laget et system med ekstremt lite mobilitet opp og ned.

Brøndby som serievinner går inn i playoff til CL. Er med andre ord sikret Europa League-gruppespill og er bare et dobbeltoppgjør unna CL.

Midtjylland tapte Q3 i League Path i CL-kvalik og går inn i EL-gruppespillet. Slipper Q4-EL-playoff fordi UEFA fant det rimelig.

Randers vant den danske cupen og går inn i playoffrunden til EL. Så enten EL eller ECL på dem.

FCK måtte gjennom flere kvalrunder i ECL, men de har jo en seeding som gjør reisen mot gruppespill meget behagelig. Egentlig helt optimalt for danskene at FCK havnet der i pr.

Aarhus gikk også inn i ECL og dreit på draget og røk ut mot Larne fra Nord-Irland. Det tror jeg ingen av de norske lagene hadde greid. Så ikke kom her og fortell meg at danskene er så mye bedre enn oss (bedre ja, mye bedre - overhodet ikke). Men de kommer til å bli det med det sugerøret de har ned i UEFAs pengebinge.

De kommer til p samle så mange seedingpoeng at det bare er p glemme å hente dem inn. Latterlig opplegg. Drøy skjevfordeling av kvalifiseringsmuligheter.
Virker som de sakte men sikkert innfører tiltak som favoriserer toppnasjonene, for å gi de best forutsetninger for å holde seg på toppen. Samtidig som ECL fører til at noen svake ligavinnere fra dårlige fotballnasjoner nå kan kvalifisere seg så folk fra disse nasjonene skal være happy. Taperne her er vel de rett under topp 15, som Norge. Der vi får en enda vanskeligere vei til å ta igjen de foran samtidig som jeg er usikker på at vi får så veldig mange flere lag med i Europa. Den norske ligavinneren skal i utgangspunktet klare å kvalifisere seg igjennom EL Champions Path i det gamle systemet.

Som du sier har f.eks Danmark, som er ranket som 14-15 i Europa nå en veldig stor fordel kontra landene rett under. Der de egentlig ikke trenger å gjøre det veldig bra i Europa for å opprettholde en ok koeffisient. Danmark har i år 5 lag med, der 2 er 100% garantert plass i Europa(Ligavinneren til CL eller EL) og Cupvinneren(EL eller Conference). Samt et lag nr 2 i CL med Midtjylland som starter i R2 og bare trenger å vinne 1 av 3 kamper for å nå et gruppespill i en av turneringene. Samt har de 2 lag i Conference. Alle de kampene de får "gratis" i gjennom 2-3 lag garantert gruppespill vil gi de ganske mange poeng alene. Selv om jeg egentlig ikke tror de danske lagene er så jævla gode. Brøndby ryker nok i UCL play off men får gratis EL plass, Midtjylland er ute av CL men får EL. Randers ryker sannsynligvis i EL play off men får gratis Conference plass. AGF allerede ute mot lag fra Nord-Irland som du sier. FCK blir nok eneste laget de egentlig trenger bruke noe energi på å få inn i et gruppespill, og de klarer seg fint pga høy seeding. Som du sier har Danmark virkelig vært heldige med timing og utviklingen. De var jo virkelig på vei ned også på koeffisient rangeringen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Hvem møter Rosenborg og Bodø/Glimt i neste runde ? Er det siste hinder mot gruppespill ?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

PapaSmurf skrev: fre aug 13, 2021 12:32 am Noen vinner vel i Lotto også. Håper det blir meg :)
Kan du vente med å tippe til lørdag i så fall? Jeg tenkte nemlig å vinne de 940 millionene i morgen.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Big George skrev: fre aug 13, 2021 12:40 am Hvem møter Rosenborg og Bodø/Glimt i neste runde ? Er det siste hinder mot gruppespill ?
Rosenborg møter franske Rennes.
Bodø/Glimt møter Litauske Zalgiris Vilnius. Et lag de slo 3-1 i EL-kvalikk i fjor på Aspmyra.

Det er siste runde før gruppespill ja.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kjello skrev: fre aug 13, 2021 1:10 am
PapaSmurf skrev: fre aug 13, 2021 12:32 am Noen vinner vel i Lotto også. Håper det blir meg :)
Kan du vente med å tippe til lørdag i så fall? Jeg tenkte nemlig å vinne de 940 millionene i morgen.
Det er dessverre for seint. Men vinner jeg skal du få 100.000 som trøst. Det har du mitt ord på.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

PapaSmurf skrev: tor aug 12, 2021 11:55 pm
aderyn skrev: tor aug 12, 2021 9:29 pm

Ser også at Sverige gjør det ganske bra i år. Får 2 lag med videre til ECL play off. Hammarby kjører over Serbiske Cukaricki på eget plastdekke og Elfsborg slår Velez Mostar borte. Har også Malmo i UCL play off med ganske fine muligheter. Litt redd for at de skal gå over oss igjen på koeffisient på bakgrunn av denne sesongen. Hatt enklere trekninger enn de norske lagene, selv om både Bajen og Elfsborg skal være underdogs i play off mot henholdsvis Basel og Feyenoord.
Det er da faen hvor lette lag de andre får. Seeding er useless.
Lincoln Red Imps med tap i cl, tap i el. Belønnes med playoff mot Riga.. Så Latvia eller Gibraltar der altså i ecl..

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Bodø/Glimt stiller med følgende lag i bortekampen mot Zalgiris Vilnius med avspark kl.1900.
Haikin
Sampsted- Moe- Lode- Konradsen
Brustad Fet- Berg- Saltnes
Vetlesen- Botheim- Solbakken

Benken til Bodø/Glimt: Smits, Høibråten, Bjørkan, Pellegrino, Kongsro, Moberg, Hagen, Selvåg Nordås, Kvile, Pernambuco, Mugisha.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Med Malmøs CL-suksess i går, er det 9.gang et svensk eller dansk lag deltar i CL siden sist Norge var representert.

Nåløyet er ikke trangere enn at vi bør få skvist gjennom et moldelag ganske snart.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

For å gjøre det enda flauere for norske fotballsupportere: Sheriff Tiraspol fra Moldova er i CL etter å ha slått ut Dinamo Zagreb (som slo ut Glimts overmenn, Legia) i playoffen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvorfor er det flaut for norske lag at Sheriff har stablet et historisk godt lag på beina? Kudos til dem!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg ser på Wikipedia at Sheriff har 22 utlendinger i stallen. Ganske ekstremt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Penger er naturlig nok også inne i bildet og nyanserer bildet. Med det sagt er det på høy tid at Norge får med et lag i CL-gruppespill for det er beviselig fortsatt høyst mulig å oppnå.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Nordlys skrev: tor aug 26, 2021 10:07 am Penger er naturlig nok også inne i bildet og nyanserer bildet. Med det sagt er det på høy tid at Norge får med et lag i CL-gruppespill for det er beviselig fortsatt høyst mulig å oppnå.
De tjener rått på å komme inn i gruppespillet, men de har ikke kastet penger rundt seg for å komme inn dit. De kommer fra den fattigste regionen i Europas fattigste land. De henter spillere for småpenger (eller spillere uten kontrakt) og har en verdi på laget som er 1m euro lavere enn Glimt (i følge transfermarkt).

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

FranciscoM skrev: tor aug 26, 2021 10:24 am De tjener rått på å komme inn i gruppespillet, men de har ikke kastet penger rundt seg for å komme inn dit. De kommer fra den fattigste regionen i Europas fattigste land. De henter spillere for småpenger (eller spillere uten kontrakt) og har en verdi på laget som er 1m euro lavere enn Glimt (i følge transfermarkt).
Det er ikke pinlig for norske klubber at andre gjør noe rett. Men det bør kunne tjene dem til inspirasjon.
Sist redigert av slankebrusmannen den tor aug 26, 2021 11:52 am, redigert 1 gang totalt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

FranciscoM skrev: tor aug 26, 2021 10:24 am
Nordlys skrev: tor aug 26, 2021 10:07 am Penger er naturlig nok også inne i bildet og nyanserer bildet. Med det sagt er det på høy tid at Norge får med et lag i CL-gruppespill for det er beviselig fortsatt høyst mulig å oppnå.
De tjener rått på å komme inn i gruppespillet, men de har ikke kastet penger rundt seg for å komme inn dit. De kommer fra den fattigste regionen i Europas fattigste land. De henter spillere for småpenger (eller spillere uten kontrakt) og har en verdi på laget som er 1m euro lavere enn Glimt (i følge transfermarkt).
De er sponset av det mafia-lignende selskapet Sheriff. Men spillerne er vel ikke akkurat rekruttert fra de øverste hyllene nei.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

slankebrusmannen skrev: tor aug 26, 2021 11:51 am
FranciscoM skrev: tor aug 26, 2021 10:24 am De tjener rått på å komme inn i gruppespillet, men de har ikke kastet penger rundt seg for å komme inn dit. De kommer fra den fattigste regionen i Europas fattigste land. De henter spillere for småpenger (eller spillere uten kontrakt) og har en verdi på laget som er 1m euro lavere enn Glimt (i følge transfermarkt).
Det er ikke pinlig for norske klubber at andre gjør noe rett. Men det bør kunne tjene dem til inspirasjon.
"Pinlig" var vel ikke rett ord, kanskje "trist" er ordet jeg leter etter? Vi er på en eksklusiv liste med nasjoner som ikke har vært representert i CL siden 08/09: Finland, Slovakia, Estland, Latvia, Litauen, Kosovo, Bosnia, Montenegro, Albania, Nord-Makedonia, Luxembourg, Lichtenstein og Andorra. Vet ikke om alle disse nasjonene har nasjonal serie heller.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

HarryH skrev: tor aug 26, 2021 7:11 am Jeg ser på Wikipedia at Sheriff har 22 utlendinger i stallen. Ganske ekstremt.
28/28 i stallen er utlendinger om man skal være teknisk korrekt. Fra et norsk perspektiv selvsagt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Bodø/Glimt vs Zalgiris Vilnius
Aspmyra Stadion
Kl.1800
Kan sees på direktesport.no og VG+
Dommer: John Beaton(Skottland)
Sammenlagt 2-2

Rosenborg vs Rennes
Lerkendal
Kl.1900
Kan sees på adressa.no og VG+
Dommer: Paweł Raczkowski(Polen)
Sammenlagt 0-2

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Jeg har liten tro på avansement, men likevel gleder jeg meg til å dra på kamp i kveld... Det er liksom ingen ting å tape, håper vi stiller med et ungt og sultent lag med lave skuldre og som kan oppleve at de kan spille jevnt med dette Renneslaget...

Dette er en vanskelig kamp taktisk sett... Fordi vi må unngå baklengs, samtidig som jeg tror vi er avhengig av et tidlig mål for å vinne... Jeg håper på individualistprestasjoner med likhetstrekk til Ajaxoppgjørene. Jeg frykter vi får en leksjon i nivåforskjell mellom norsk og fransk fotball...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»