Florø SK Klubbtråd

Svar
Florø Support

Re: Florø SK Klubbtråd

Legg inn av Florø Support »

SagaNoren skrev: fre feb 18, 2022 11:24 pm
Florø Support skrev: fre feb 11, 2022 1:44 pm
Mehell skrev: fre feb 11, 2022 1:41 pm Begynner å lese gjennom tråden nå, så snakkes vi når jeg har kommet gjennom :)
Vil dessverre ta litt tid, da jeg har noen andre ting som krever min oppmerksomhet innimellom.
Bare hyggelig at du stakk innom, kan bli litt kjedelig å være 1 av 10 som er innom tråden med innlegg av og til😂😉👍

Står en masse piss på de første sidene forresten i mine øyne og etter at nedrykket ble klart. Ting uten rot i virkeligheten som feks at Florø ville miste mange faste og falle sammen som er korthus. Ting som ikke har rot i virkeligheten. Pluss masse oppgulp likt det på VGD.

Bla deg forbi det!😂😉👍
Eg las ofte gjennom Florø tråden på VGD utenom å kommentere der. Det skulle noko til å unngå den for å sei det sånn. Oppgulp var det kanskje mykje av ja, men det var nå "begge veger" kanskje?

Har ikkje allverden til kontroll på Florø anna enn at eg har spelt ein del mot dei for ein del år sidan. Etter nedrykket så var det kanskje ikkje så merkeleg at det skulle forsvinne spelarar? Ikkje unormalt det da ved eit nedrykk. Så usikker om det skal karaktiseres som oppgulp sånn sett. Florø bør vel ha gode forutsetningar til å hevde seg i 2 div. Vertfall viss stort sett troppen fra i fjor er i takt. Uansett spennande med lokaloppgjør mot Førde da.
Hei du å takk for sist😉


1:
Det skulle en del til for å klare å unngå å klikke seg inn på tråden,men innholdet blir jo så som så når mange bare var der inne for å spre møkk. Sier ikke at jeg ikke overdreiv en del der inne for det gjorde jeg,men fakta er at den overdrivelsen økte litt i takt med møkket. Dumt av meg kanskje men samtidig en god forklaring.

Har jo litt med nivået som var der inne. Merker allerede stor forskjell her inne,som sier en del. Går faktisk an å diskutere her inne ser det ut til,uten at det blir fullstendig søl ut av det.

Mitt poeng er at uten møkket hadde en klart og hatt saklige og bedre diskusjoner rundt tema der inne,som en forhåpentligvis klarer her inne.

2: Mange som har spilt mot Florø og som sitter igjen med sine inntrykk. Ikke en fasit på noe det i seg sjøl.

Nei var ikke merkelig at Florø ville miste noen,men inntrykket var at nå ville alt falle sammen,man ville bli forbigått av Førde og uten at det er skrevet sikkert nok tenkt at det ville ta lang tid for Florø å reise seg igjen.

Sannheten er en helt annen. Etter nedrykket og på både årsfesten og i ettertid var faktisk en del av de som nå har forlatt klubben lenge i tenkeboksen. Brahimi,Makæla,Finnesstrand og Gibson var alle i tenkeboksen. Husa la jo opp men er visstnok i følge han sjøl med i gruppa ved behov. Ellers var Raniowski i våre supporteres øyne ikke vår beste keeper,som sier sitt nå. Finnesstrand skulle en gjerne beholdt,men valget om spilletid på høyere/bedre nivå er forståelig. Det samme kan sies om Brahimi som valgte det samme. Makæla valgte å reise tilbake til Finland,som nok satt litt inne men som var best per nå. Gibson er jo foreløpig uten kontrakt utfra det jeg har hørt og lest,som jo viser at valgene ikke nødvendigvis var enkle.

Hussein er jeg mer usikker på. Der var det bare snakk om lån og han fikk jo godt over halve sesongen spolert med skade og var rusten etter det. Hadde glatt tatt i mot han hvis det blir aktuelt med et nytt opphold,men griner ikke hvis ikke.

Det en har klart å fått inn på både keeperplass,forsvar og midtbane er i allefall på nivå om ikke bedre enn de nevnt ovenfor. Litt tynt på spissplass er det da Liset er urutinert,men samtidig er nivået nå et annet. Han har jo i tilegg fått smake på nivået over og faktisk levert noen mål feks et mot Hødd. Her er jeg usikker,men en burde jo gi en som tross alt bare blir 18 i år en sjans først.

Min konklusjon er at leddene i laget hvor en mista spillere i er styrka fra i fjor. Bredden er vel strengt talt ingenting å si på heller,all den tid det vil bli kjemping om flere plasser fra forsvar til midtbane. Dia for Makæla på kant er heller ingen nedgradering siden disse to er jevngode.

Bør med andre ord ha et lag slagkraftig nok til å kunne rykke opp. Det er ingenting som går av seg sjøl,men stabiliteten jeg føler klubben nå endelig viser og ikke 15 nye inn som i fjor gjør meg trygg. Med en skikkelig oppkjøring med trening og kamp fram til 10 april er i tilegg grunnlaget noe helt annet enn i fjor. Det vil betale seg i år og fortsette å vokse til å bli stabilt bra,så lenge at gruppa forstår hva de må gjøre i hver kamp.

Mot Førde blir det alltid liv og røre,som i år automatisk gjør noe med stemninga på stadion. Det utgjør en stor forskjell for spillerene.

Tror at Florø er å finne i 2 divisjon neste år,men at det er bare begynnelsen på noe. Stabilitet er et nøkkelord her og Pereira virker ut å bringe med seg akkurat det. Bør være fullt mulig å bli et stabilt godt 2 divisjon lag,men samtidig ha målsettninger om å vokse steg for steg.

Gleder meg til sesongstarten,som ikke kan komme fort nok!

SagaNoren
Innlegg: 433

Legg inn av SagaNoren »

Mykje fornuftig her. Men det nokon gjorde med å komme med sine tankar om laget og ved eit nedrykk er ikkje nødvendigvis å spre møkk da.

Viss Florø sin stall er betre enn i fjor, så bør jo dette bli ein god sesong. Nå har Florø skuffa ein del siste åra og spesielt i fjor, men det er veldig stor forskjell på 2 og 3 div. Blir kjekt med duellen mellom Førde og Florø vertfall. Kven av dei som vil gjere det best i år er vanskeleg å sei per nå. Såg Fjøra - Florø for nokon veker sidan. Florø har absolutt eit par spennande spelara

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

SagaNoren skrev: lør feb 19, 2022 9:42 am Mykje fornuftig her. Men det nokon gjorde med å komme med sine tankar om laget og ved eit nedrykk er ikkje nødvendigvis å spre møkk da.

Viss Florø sin stall er betre enn i fjor, så bør jo dette bli ein god sesong. Nå har Florø skuffa ein del siste åra og spesielt i fjor, men det er veldig stor forskjell på 2 og 3 div. Blir kjekt med duellen mellom Førde og Florø vertfall. Kven av dei som vil gjere det best i år er vanskeleg å sei per nå. Såg Fjøra - Florø for nokon veker sidan. Florø har absolutt eit par spennande spelara
1: Fint å høre og mitt mål for god diskusjon,uten alt møkket fra tidligere. Sier ikke at det du skreiv var av det møkket i utgangspunktet, det vil jeg du skal vite. Syns du diskuterer helt greit og på et ønska nivå. Det er alt det andre jeg sikter til i tråden generelt som endte med å ta knekken på nesten alt av diskusjoner,men heldigvis ikke alt livet. Langt derifra.

2: Florø sin stall er i allefall mer robust i år for 3 divisjon enn den var for 2 divisjon i fjor på samme tid. I fjor led en under det at Pereira satt fast i Portugal, ikke kom før i begynnelsen av mai og fikk 14 dager med laget. Videre sier det seg sjøl at ting tar tid å sette seg i enda større grad når sånne uforutsette ting skjer. Videoanalyse av et lag erstatter aldri fysisk tilstedeværelse og måten en legger opp all trening. Når en da i tilegg hadde opp mot 11 mann ute over lengre tid ble klubben smådesperat og henta inn spiller etter spiller for å tette hullene. Det som da skjedde var at disse og pådro seg litt skader og tap av form, før de på slutten klarte å hente seg inn igjen men noen kamper for seint. Slutten av sesongen(5siste feks) var meget oppløftende og man kunne se hva skadehistorikken betydde. Det til tross så hang laget med i stort sett alle kamper,minus Kongsvinger på Gjemselund i store deler, Hødd borte sjøl om spillet var bedre enn hva resultatet skulle tilsi og muligens Tromsdalen borte. Mot Kongsvinger hjemme følte jeg en ble bortdømt med Oulu sin utvisning som var meget streng,men hang med i over en omgang. Faktisk fram til Kongsvinger bytta ut sine antatte beste angripere med unge meget talentfulle spillere som åpna opp alt og målene til slutt rant inn bak et lag med 11 mot 10 i nesten en hel kamp.

Men når en da tenker over laget en stilte med i den perioden var det egentlig ikke et sjokk. Det var forventa.

Ellers hang laget med i samtlige kamper og ble aldri utspilt. Marginer imot er ofte det som preger et lag i motgang. Sleng da på 11 sentrale ute med skade spredt utover sesongen å du får fort et lag som til slutt ikke blir gode nok. Når en da fikk tilbake flesteparten av disse så kunne en se stor forskjell,men bare at det var for kort tid igjen å redde seg.

Det skiller 2021 fra 2022. Noe som er ganske voldsomt i mine øyne og som ville vært med å prege alle lagene på nivået over,det inkluderer Kongsvinger og Hødd, som med samme skadeproblematikk neppe ville tatt stort flere poeng enn Florø faktisk tok.

2022 er en helt annen historie. For i år vil en 11elver bli satt relativt tidlig i motsetning til i fjor på et mye tidligere tidspunkt enn i fjor. Når en da klarer å tettene hullene fra i fjor,har type 7-8 faste fra laget i fjor i 11elveren(mot Eidsvold Turn feks i siste kampen)så er det meste satt og lagt til rette.

I år bør en se hva all treninga Pereira har lagt opp til med laget betyr. Både fra i fjor men i aller største grad i år. Bør være/bli bedre trent enn noengang gruppa og det vil bære frukter over en lang sesong.

Som jeg som sagt tror fører Florø opp i 2 divisjon igjen.

Florø har ikke bare et par spennende spillere men gjerne bortimot en full toppa 11elver pluss bredden. Når en altså mangler/har mangla Oulu og Dia på grunn av sein tilbakekomst på grunn av Covid19 så føler jeg laget faktisk ser mer spennende ut enn i fjor og siden Røgnsø trente laget. Som sier det aller meste om 2021 egentlig i forhold til 2022.

Det blir i mine øyne flere spennende oppgjør i år enn i fjor og lysten til å se hvordan ting ligger an er ekstrem i år. For det er absolutt noe på gang igjen i Florø.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Malacay skrev: lør feb 19, 2022 10:24 am Florøs nedrykk skyldes eneste og alene styret slik jeg ser det. 2. halvdel av sesongen i fjor var ikke så gal, men man gjorde alt i feil rekkefølge før sesongen startet. Man lot en oppsagt trener sitte, man hentet nye spillere før ny trener var på plass, og man fikk tak i en trener som ikke kunne komme til Norge til slutt. Men jeg håper de rykker opp, synes det er flott med engasjement.
Styret tok en råsjans med Pereira inn i januar,noe som egentlig burde blitt fiksa i slutten av 2020. Det at han skulle komme i måneden landet stengte ned var både udyktighet men og kjempe uflaks i mine øyne. Det var nok med på å prege ting i en langt større grad enn en trodde var mulig på nivået, etterfulgt av 11 sentrale ute i store perioder og en rytme som aldri fikk satt seg,sett bort fra type 5 kamper på slutten og selvfølgelig i enkeltkamper.

Florø mista vel 5-6 stk hvor 1 bare var på lån. Inn har en fått 3 pluss Omerovic som en ikke regnte med ville bli med videre. Føler kun en trenger en keeper ekstra pluss kanskje en spiss før at laget i mine øyne er bedre enn i fjor på samme tid. Sier jo det meste.

I år har styret og klubben generelt tatt lærdom og faktisk klart å heve standarden.

7-8 faste fra i fjor i 11elveren pluss 3 nye inn som forsterker laget sier i allefall meg det.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Florø Support skrev: lør feb 19, 2022 11:00 am

I år har styret og klubben generelt tatt lærdom og faktisk klart å heve standarden.

7-8 faste fra i fjor i 11elveren pluss 3 nye inn som forsterker laget sier i allefall meg det.
Det er bra at Florø har hørt på meg :-) bygge opp en stamme, det ble for mye utskiftninger i fjor, og det har vi sett med andre lag også at svært sjeldent går bra når man bytter ut og river opp alt med mindre man har såpass med resurser at man kan kjøpe spillere som er på et såpass høyt nivå at samspill ikke er like relevant. Forsterkninger der det trengs som nå er veien og gå, så får vi se om dere rykker opp.

Bra og se at du kommer og oppdaterer jevnt og trutt her med treningskampene og forsterkninger.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Canucks skrev: lør feb 19, 2022 1:09 pm
Florø Support skrev: lør feb 19, 2022 11:00 am

I år har styret og klubben generelt tatt lærdom og faktisk klart å heve standarden.

7-8 faste fra i fjor i 11elveren pluss 3 nye inn som forsterker laget sier i allefall meg det.
Det er bra at Florø har hørt på meg :-) bygge opp en stamme, det ble for mye utskiftninger i fjor, og det har vi sett med andre lag også at svært sjeldent går bra når man bytter ut og river opp alt med mindre man har såpass med resurser at man kan kjøpe spillere som er på et såpass høyt nivå at samspill ikke er like relevant. Forsterkninger der det trengs som nå er veien og gå, så får vi se om dere rykker opp.

Bra og se at du kommer og oppdaterer jevnt og trutt her med treningskampene og forsterkninger.

Florø har nok klart å hørt på råd fra folk i og rundt klubben, men og tidligere spillere har vært kritisk til omtrent null stabilitet. Får dessuten disse tingene her med en trener som faktisk ønsker å bygge opp et lag uten for store utskiftninger og som nok har vært tydelig på de tingene. Som nå har blitt hørt på både av Solheim og styret i klubben tydeligvis.

Som sagt i tidligere innlegg så er akkurat stammen i et lag det viktigste å ha på plass,uansett om det er Eliteserie,Obos,2 divisjon eller 3 divisjon.

Når laget nå stiller bedre forberedt enn i fjor på nivået over så sier det seg sjøl at ting ikke var som de skulle. Alt det er nå snudd på hodet og laget er per dags dato bedre rusta enn i fjor på samme tid.

Florø har klart å erstatte omtrent samtlige av de som i mine øyne var sentrale i fjor. Brahimi med Hollevik,Svensson for Finnesstrand ikke Raniowski,Walzcak kan en vel si kan være med å erstatte Makæla og Omerovic var som ny signering å regne. Man sitter da igjen med Gibson og innlånte Hussein,som i allefall Dia erstatter en av de.

Spiss er kanskje det en må få inn pluss en eventuell ny nr 2 i mål. Sjøl om Liset er en spennende spiller med noe uforløst over seg som i en alder av 17 blir 18 i år fort kan få ut med jevnlig spilletid. Med andre ord griner ikke hvis ikke ny spiss skulle komme inn. Keeper er nok det mest usikre kortet med tanke på rutinen til nr 2,men det er jo fortsatt tid til å endre noe.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Tap 3-1 mot rivalen Førde må vel svi selv om det bare er treningskamp?

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: lør feb 26, 2022 5:51 pm Tap 3-1 mot rivalen Førde må vel svi selv om det bare er treningskamp?
Kan du være trygg på mister😉,svir jo litt men ingenting av betydning.

Florø mangla nemlig over halve første 11elveren med Covid og skade. Stilte med 6stk fra 2laget og hadde 6 ute i tilegg til at Nelson og Oulu bare spilte 1 omgang.

Ganske grei kontroll utfra det jeg har hørt i 1 omgang, faktisk fram til byttene i pausen og utover i 2 omgang.

Florø er i tilegg på spillerjakt etter mine opplysninger og vil nok være slagkraftig og klare for serien.

Treningskamper sier ingenting av betydning. Florø har nå igjen i allefall 3 treningskamper som ikke er noe annet enn god trening og utforsking.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Florø Support skrev: lør feb 26, 2022 6:00 pm Florø mangla nemlig over halve første 11elveren med Covid og skade. Stilte med 6stk fra 2laget og hadde 6 ute i tilegg til at Nelson og Oulu bare spilte 1 omgang.
Virker som Florø ikke har bredden i troppen som skal til for å kjempe om opprykk og virker svært sårbare for skader og sykdom.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: lør feb 26, 2022 11:04 pm
Florø Support skrev: lør feb 26, 2022 6:00 pm Florø mangla nemlig over halve første 11elveren med Covid og skade. Stilte med 6stk fra 2laget og hadde 6 ute i tilegg til at Nelson og Oulu bare spilte 1 omgang.
Virker som Florø ikke har bredden i troppen som skal til for å kjempe om opprykk og virker svært sårbare for skader og sykdom.
Når en har 7 stk ute(Dia var heller ikke med)preger det et hvert fotballlag. Tviler sterkt på at Skeid hadde overlevd Obos eller for den slags skyld Postnord hvis de hadde hatt 7 sentrale ute i seriespill.

Men nå har det seg sånn at det var en treningskamp i februar. Lenge til 10 april enda og jeg ville vært bekymra om skadene hadde begynt å samle seg opp da.

Klubben har etter mine opplysninger fortsatt spillere på blokka,uten at det i utgangspunktet er noe i veien med bredden er det klokt. Blir automatisk sårbar når 7 sentrale ikke er med og 2 blir tatt av etter en omgang.

Florø står nok uansett svært godt rusta til å ta imot Hødd 2 10 april. Ikke minst mot Førde 16 mai når det faktisk er alvor,men og de andre lagene spådd til å være topplag i år.

Frykter absolutt ingen av de andre lagene. Noe annet ville vært tåpelig.

SagaNoren
Innlegg: 433

Legg inn av SagaNoren »

Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 11:12 am Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.
Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 11:12 am Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.
Tja så mange hadde ikke Førde ute men noen. Det sagt så hadde de med seg 3 prøvespillere som de etter hva som er sagt vil signere,som etter Rognsø sine egne utsagn fort blir å se i startoppstillinga i serien.

For Florø sin del så vil nok ingen av de 7 fra 2laget som spilte kampen i går være noe annet enn benkvarmere i årets sesong. For de 7 en mangla er såpass sentrale i laget at de utgjør en stor forskjell. Florø er fortsatt i markedet å ser etter spillere utfra mine opplysninger,så er spent på hva som skjer der.

Ellers så dominerte nå Florø 1 omgang og hadde grei kontroll fram til byttene i pausen og utover. Til og med Rognsø sa at de sleit med å skape sjanser og var for omstendelige i spillet og ikke direkte som han sa Florø var.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 1:15 pm
SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 11:12 am Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.
Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)
Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 1:15 pm
SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 11:12 am Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.
Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)
Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Blir en parademarsj for Florø, med andre ord :)

SagaNoren
Innlegg: 433

Legg inn av SagaNoren »

Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:40 pm
SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 11:12 am Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.
Tja så mange hadde ikke Førde ute men noen. Det sagt så hadde de med seg 3 prøvespillere som de etter hva som er sagt vil signere,som etter Rognsø sine egne utsagn fort blir å se i startoppstillinga i serien.

For Florø sin del så vil nok ingen av de 7 fra 2laget som spilte kampen i går være noe annet enn benkvarmere i årets sesong. For de 7 en mangla er såpass sentrale i laget at de utgjør en stor forskjell. Florø er fortsatt i markedet å ser etter spillere utfra mine opplysninger,så er spent på hva som skjer der.

Ellers så dominerte nå Florø 1 omgang og hadde grei kontroll fram til byttene i pausen og utover. Til og med Rognsø sa at de sleit med å skape sjanser og var for omstendelige i spillet og ikke direkte som han sa Florø var.
Det blir nok knallharde kampar i serien. Eg blir overraska viss Florø tek desse 2 kampane. Men mykje kan skje til seriestart.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 3:00 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 1:15 pm

Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)
Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Blir en parademarsj for Florø, med andre ord :)
Høres kanskje enkelt ut men la meg forklare:

Florø blir bedre trent og mer klar enn i fjor på nivået over, første 11elver er blitt styrka sånn som jeg ser det og erfaringen og samholdet i gruppa er meget sterkt. Januar til Mai med trening og forbredelser i motsetning til 14 dager i fjor for Pereira gjør noe med ei spillergruppe.

Når en da tenker at Florø avslutta sterkt i fjor med 8 av 11 fra det laget med videre og man har klart å erstatte i allefall 2 av de foreløpig, vel så ser ting lyst ut. Det sagt så må spillerene være påskrudd fra første kamp, ingenting er gratis å en må kjempe for hverandre i hver kamp som en avslutta med å gjøre i fjor. Gjør en det så ser jeg ingen andre kandidater til opprykket.

Men jobben må gjøres å gutta er klar når vi skriver 10 april, ikke 26 Februar etter en treningskamp som ikke betyr noe annet enn ære. Den æren er tilbake igjen 16 mai😉

For når en skal spille om poeng vil en komme til å få sett et helt annet Florø lag. Såpass masse kan jeg love👍

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 5:05 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:40 pm
SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 11:12 am Høyrte Førde hadde fleire ute også. Sånn at kanskje det og blir med i ein "vurdering". 3-1 og fullt fortjent høyrte eg.
Tja så mange hadde ikke Førde ute men noen. Det sagt så hadde de med seg 3 prøvespillere som de etter hva som er sagt vil signere,som etter Rognsø sine egne utsagn fort blir å se i startoppstillinga i serien.

For Florø sin del så vil nok ingen av de 7 fra 2laget som spilte kampen i går være noe annet enn benkvarmere i årets sesong. For de 7 en mangla er såpass sentrale i laget at de utgjør en stor forskjell. Florø er fortsatt i markedet å ser etter spillere utfra mine opplysninger,så er spent på hva som skjer der.

Ellers så dominerte nå Florø 1 omgang og hadde grei kontroll fram til byttene i pausen og utover. Til og med Rognsø sa at de sleit med å skape sjanser og var for omstendelige i spillet og ikke direkte som han sa Florø var.
Det blir nok knallharde kampar i serien. Eg blir overraska viss Florø tek desse 2 kampane. Men mykje kan skje til seriestart.
Vel da må du nok forberede deg på å bli overraska, for de 7 som var ute nå sist pluss at Nelson og Sergio Oulu bare spilte 1 omgang utgjør en massiv forskjell.

Florø i seriespill er noe ganske annet enn i en treningskamp 26 Februar hvor en mangler godt over halve første 11elveren. Det er hvor bra forberedt og skjerpa en er når det er spill om poeng som betyr noe. Der tror jeg Florø er vesentlig bedre enn Førde.

SagaNoren
Innlegg: 433

Legg inn av SagaNoren »

Ja godt mogleg eg blir overraska. Men ein skal vel ikkje undervurdere Førde med Rognsø vel? Og eg trur Førde og er litt annerledes i serien enn i treningskamp. Hugs å ta med begge lag på sånne vurderinger.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

SagaNoren skrev: søn feb 27, 2022 6:15 pm Ja godt mogleg eg blir overraska. Men ein skal vel ikkje undervurdere Førde med Rognsø vel? Og eg trur Førde og er litt annerledes i serien enn i treningskamp. Hugs å ta med begge lag på sånne vurderinger.
Det er mer sannsynlig enn ikke😉

Ingen undervurderer verken Førde eller Rognsø,det ville vært rein idioti. Førde kan godt mulig opptre annerledes i serien enn i treningskamper,men erfaringen Florø nå har som lag og det faktum at de har klart å erstatte de som er forsvunnet på en grei måte gjør meg trygg. Man viser tegn til stabilitet som mange har etterlyst de siste 4 årene og en har ei sulten gruppe som er ivrig etter å vise at de hører hjemme på et høyere nivå.

Husk på at Florø kom seg på slutten i fjor og har med 8-9stk som mer eller mindre var som faste å regne. Sånt bygger en bare videre på og Pereira ser ut til å vite hva han gjør.

Står fortsatt på at jeg tror at Florø rykker opp igjen,men samtidig at Førde blir en joker og fort er å finne i topp 5. Rognsø er en god luring, så ingen har på noen måte undervurdert eller avskrevet Førde.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 5:58 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 3:00 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm

Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Blir en parademarsj for Florø, med andre ord :)
Høres kanskje enkelt ut men la meg forklare:

Florø blir bedre trent og mer klar enn i fjor på nivået over, første 11elver er blitt styrka sånn som jeg ser det og erfaringen og samholdet i gruppa er meget sterkt. Januar til Mai med trening og forbredelser i motsetning til 14 dager i fjor for Pereira gjør noe med ei spillergruppe.

Når en da tenker at Florø avslutta sterkt i fjor med 8 av 11 fra det laget med videre og man har klart å erstatte i allefall 2 av de foreløpig, vel så ser ting lyst ut. Det sagt så må spillerene være påskrudd fra første kamp, ingenting er gratis å en må kjempe for hverandre i hver kamp som en avslutta med å gjøre i fjor. Gjør en det så ser jeg ingen andre kandidater til opprykket.

Men jobben må gjøres å gutta er klar når vi skriver 10 april, ikke 26 Februar etter en treningskamp som ikke betyr noe annet enn ære. Den æren er tilbake igjen 16 mai😉

For når en skal spille om poeng vil en komme til å få sett et helt annet Florø lag. Såpass masse kan jeg love👍
Skal unngå å dra denne diskusjonen om treningsperioden ut i det uendelige, men du argumenterte for at Pereira gjennom videolink hadde full kontroll på forsesongen i fjor. Nå blir det opp til eksamen om en drøy måned.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 6:27 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 5:58 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 3:00 pm

Blir en parademarsj for Florø, med andre ord :)
Høres kanskje enkelt ut men la meg forklare:

Florø blir bedre trent og mer klar enn i fjor på nivået over, første 11elver er blitt styrka sånn som jeg ser det og erfaringen og samholdet i gruppa er meget sterkt. Januar til Mai med trening og forbredelser i motsetning til 14 dager i fjor for Pereira gjør noe med ei spillergruppe.

Når en da tenker at Florø avslutta sterkt i fjor med 8 av 11 fra det laget med videre og man har klart å erstatte i allefall 2 av de foreløpig, vel så ser ting lyst ut. Det sagt så må spillerene være påskrudd fra første kamp, ingenting er gratis å en må kjempe for hverandre i hver kamp som en avslutta med å gjøre i fjor. Gjør en det så ser jeg ingen andre kandidater til opprykket.

Men jobben må gjøres å gutta er klar når vi skriver 10 april, ikke 26 Februar etter en treningskamp som ikke betyr noe annet enn ære. Den æren er tilbake igjen 16 mai😉

For når en skal spille om poeng vil en komme til å få sett et helt annet Florø lag. Såpass masse kan jeg love👍
Skal unngå å dra denne diskusjonen om treningsperioden ut i det uendelige, men du argumenterte for at Pereira gjennom videolink hadde full kontroll på forsesongen i fjor. Nå blir det opp til eksamen om en drøy måned.
Full kontroll gjennom video hadde han overhodet ikke,hvor har jeg skrevet det? Kun skrevet at jeg var sikker på at ting vil løse seg når han kom som jeg jo trodde,men med kun 14 dager fysisk trening med laget sier det seg sjøl at det ville bli tøft. Hadde en hatt noen kamper igjen er jeg sikker på at laget ville holdt seg,men det igjen blir bare synsing nå.

I år er det derimot noe helt annet og en får en full oppkjøring sammen. Det er jeg sikker på at gjør noe med grunnlaget en har å stille med i serien og som vil gjøre laget sterkere enn i fjor over en hel sesong.

Bør se allerede mot Hødd 2 at det jeg sier stemmer,bare en unngår de verste skadeproblemene vel og merke men samtidig kanskje får 1 eller 2 nye inn.

Treningskamper er ikke noe annet enn god trening og utforsking/prøving. Svaret på hvor bra treningsopplegget faktisk har vært får vi 10 april å utover.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 3:00 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 1:15 pm

Blir nok litt av en batalje 16. Mai, da :) Så spørs det hvor det vil smelle verst, på banen, eller her på forumet ;)
Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Blir en parademarsj for Florø, med andre ord :)
Ja denne er det bare å legge på minnet.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Elvebakken skrev: søn feb 27, 2022 8:58 pm
Daltrey skrev: søn feb 27, 2022 3:00 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 2:44 pm

Vil nok smelle verst på banen og tribunen!😊

Florø slår Førde med toppa lag,både hjemme og borte i serien. Hva et tap i treningskamp i februar måned angår så betyr den ingenting,utenom litt kløe.

Når det er alvor og 3 poeng på spill slår Florø Førde 10 av 10 ganger. Ikke bare Førde men resten av lagene i serien.
Blir en parademarsj for Florø, med andre ord :)
Ja denne er det bare å legge på minnet.
Legge hva på minnet? Ingen som har nevnt noe som helst om en parademarsj mot et opprykk. Skal jo selvfølgelig jobbes for det og med full oppkjøring med trener i år i motsetning til 14 dager i fjor, bør en være bedre trent og klar for årets sesong enn tilfelle var i fjor.

Når en da tenker over at 8-9stk av de som en så på som mer eller mindre fast enda er i laget,vel så ser det unektelig lyst ut. Florø må rett og slett fortsette der de slapp på slutten av forrige sesong å ikke se seg tilbake, vise hva som kreves i hver kamp så får vi se. Har i tilegg klart å erstatte i allefall 3 av de som forlot klubben med i mine øyne bedre spillere på papiret. Kun et par spørsmålstegn ved en eventuell ny spiss og keeper. 2lags keeperen stod vel godt over en omgang i går og viser vel at han er for urutinert, men en må nok kanskje få inn en spiss i tilegg som eventuell makker til Nelsinho på grunn av rutinen til Liset. Det sagt så kan det være bra at Liset får prøve seg. Keeperplass blir da det mest usikre kortet i form av en god nok nr 2.

Bør være klar den 10 april uansett!

11elveren Florø har per nå uten skader er solid. I mine øyne bedre enn 2021 11elveren, dog jevngod men. Per nå syns jeg at stallen på papiret er et ok 2 divisjon lag. Det gjenstår å bevise det i serien fra den 10 april som sagt!

Her vil all treningen vise seg å bære frukter😉

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 10:19 pm Legge hva på minnet? Ingen som har nevnt noe som helst om en parademarsj mot et opprykk.
Du skriver at Florø slår Førde OG alle de andre lagene i ligaen 10 av 10 ganger når det er alvor. Ergo sier du at Florø kommer til å vinne alle kampene den kommende sesongen. Ergo sier du at det blir en parademarsj mot opprykk.

Det er ingenting i veien med å ha trua på ditt eget lag, og hvis de klarer dette så er det en råsterk prestasjon! Jeg tror dog Florø vil få utfordringer med både Hønefoss og Elverum i jakten på opprykk, og jeg blir ikke overrasket hvis også Brumunddal vil være med i kampen.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: man feb 28, 2022 2:29 pm
Florø Support skrev: søn feb 27, 2022 10:19 pm Legge hva på minnet? Ingen som har nevnt noe som helst om en parademarsj mot et opprykk.
Du skriver at Florø slår Førde OG alle de andre lagene i ligaen 10 av 10 ganger når det er alvor. Ergo sier du at Florø kommer til å vinne alle kampene den kommende sesongen. Ergo sier du at det blir en parademarsj mot opprykk.

Det er ingenting i veien med å ha trua på ditt eget lag, og hvis de klarer dette så er det en råsterk prestasjon! Jeg tror dog Florø vil få utfordringer med både Hønefoss og Elverum i jakten på opprykk, og jeg blir ikke overrasket hvis også Brumunddal vil være med i kampen.
Sier jo ikke at det blir snakk om noe parademarsj,men at en slår Førde over 2 kamper og resten av lagene. Men at det blir enkelt har ingen sagt og det skal jo noe på plass før 10 april, skal gjennom en masse trening og prøving før en er skikkelig klar. Det er i tilegg med en skadefri første 11elver jeg er sikker på at Florø er det beste laget i divisjonen med. Bredden er jo ok men tåler ikke å få 7 ute og at 2 må gå av,sjøl om jeg er usikker på om det var snakk om skade der.

Uansett over en lang full sesong så tror jeg uten tvil at Florø har den sterkeste stallen. Skader eller litt uforutsette ting vil jo alltid kunne dukke opp,men sånn er det stort sett for alle lag.

Når det er alvor og spill om poeng tror jeg laget er skjerpa og stiller på en helt annen måte skadefri. Med muligens 2 nye inn i troppen hvis en da ikke er fornøyd, er Florø sterkere og bedre rusta enn de var i fjor,både med tanke på stall men og med en full oppkjøring bak seg. Bare det i seg sjøl bør gi en pekepinn på hvordan ståa er innad i laget.

Når vi da skriver 10 april får vi se om all treningen har begynt å bære frukter. 4 måneder ekstra trening med Pereira i motsetning til i fjor burde jo vise igjen fra og med da.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Mitt tabelltips blir:

1: Florø. Fra nedrykket i fjor er 9 stk som blei sett på som faste/nær fast med videre som er stammen i laget. Man har fått inn 3 solide navn på papiret pluss re-signering av Omerovic som forsterker første 11elveren. Omerovic spilte i fjor.

Utover det så har en i år fått trene bortimot optimalt,sjøl om været har vært så som så. Vil nok uansett tro at Pereira blir fornøyd og trygg når kalenderen viser 10 april. Bør være både bedre trent men og samtidig mer trygg enn på samme tid i fjor og ikke minst skjerpa og klar.

Bryr meg fint lite om treningskamper, sett bortfra god trening og prøving. Alt det er godt for,men som jo er bra siden en da veit hva en må gjøre bedre,utover det ingenting.

Med rutine, nær full første 11elver som spilte i fjor,forsterkninger som er bedre totalt sett enn de en hadde i fjor og nå full oppkjøring fører til at laget er bedre rusta enn på mange år. Med skadefri første 11elver er Florø det sterkeste laget.

2: Hønefoss. Har fått inn 4 nye spillere. 2stk fra Island, 1 spiss og en back som kan bekle midt og kant. Omar Fonstad kom inn fra Alta med erfaring fra høyere nivå og et talent ifra Lyn. Ellers er det re-signerte spillere som er med videre.

3 av disse er totalt uprøvd på et sånt nivå, sjøl om de 2 fra Island er rutinerte er de ferske på nivået i Norge. Spilleren fra Lyn er enda ung og uerfaren og vil nok kun bli bredde.

Stort sjansespill av Hønefoss de 3 nevnte.

Kun Fonstad som vel har vist noe på både nivået og det over. Ikke noe spesielt med Fonstad som spiller, helt middels spiss som har reist en del og vært i en del klubber over noen år nå. Kan slå til, sjøl om jeg tror det blir for variabelt og ustabilt til noe opprykk.

3: Elverum. Her er det meste nytt,sjøl om noe av det gamle fortsatt er der. Her er det nok flere spørsmål enn svar,siden såpass mange spillere er nye og uprøvd på nivået og i norsk fotball.

Tror uansett at de blir å finne i toppen.

4: Førde. For Førde sin del så har de med noen rutinerte spillere, signerer nok 3 nye innen kort tid og har ellers en masse ungt. Blir spennende å se hvor bra de takler opprykket, da det kan slå ut begge veier. Tror uansett at med Rognsø som trener,rutine blanda med ungt pågangsmot at de vil kunne overraske. Ikke nok til å være i nærheten av opprykk,men nok til å være i toppen.

5: Brumunddal. Ingen nye spillere inn etter hva jeg har lest på sidene til laget. Sett bortfra Haave tilbake etter langt skadeavbrekk så er lite nytt. Liker stabiliteteten som blir vist der,men viste jo i fjor at de ikke var i nærheten av gode nok for opprykk. Tror heller ikke at det blir tilfelle i år.

Blir uansett å finne i toppen.

6: Spjelkavik. Veit for lite om laget, sjøl om de leverte en god sesong i fjor over 13 kamper. Skal spilles 26 i år og har etter hva jeg har hørt mista mange spillere. Spent på om de har klart å erstatte de.

Plasserer de her på grunn av usikkerheten rundt om de klarer å erstatte de som er borte,men og følge opp i en full sesong ikke bare i 13 kamper.

7: Volda. Veit lite om laget, sett bortfra at de har fått en islandsk trener og 2 nye spillere inn per nå etter mine opplysninger. Klarte uavgjort mot Florø på nøytral bane i Svelgen på dårlig matte,men Florø dominerte den kampen greit uten flere sentrale spillere.

Blir noe ganske annet å spille om poeng.

8: Aalesund 2. Tilfeldig hva de stiller med.

9: Raufoss 2. Tilfeldig hva de stiller med.

10: Toten. Tror de klarer seg på grunn av mange 2-lag, sjøl om de var nære på å rykke ned i fjor tror jeg det hjelper at det er så mange 2-lag.

11: Molde 2. Tilfeldig hva de stiller med.

12: Lillehammer. Veit nesten ingenting om laget. Nyopprykka og skal vel få inn en del nye for å ha en sjanse til å klare seg. Hvis ikke tror jeg det blir tøft. Masse ungt etter hva jeg leste på sidene deres,men kanskje de kan overraske?

13: Hødd 2. Tilfeldig hva de stiller med.

14: Kongsvinger 2. Tilfeldig hva de stiller med.
Sist redigert av Florø Support den man feb 28, 2022 7:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Florø Support skrev: man feb 28, 2022 5:52 pm Uansett over en lang full sesong så tror jeg uten tvil at Florø har den sterkeste stallen. Skader eller litt uforutsette ting vil jo alltid kunne dukke opp,men sånn er det stort sett for alle lag.
Hvordan vil du sette Florøs stall opp mot Elverum, Hønefoss og Brumunddal sine? Hva er det Florø har som disse mangler?

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Lilleborg skrev: man feb 28, 2022 7:08 pm
Florø Support skrev: man feb 28, 2022 5:52 pm Uansett over en lang full sesong så tror jeg uten tvil at Florø har den sterkeste stallen. Skader eller litt uforutsette ting vil jo alltid kunne dukke opp,men sånn er det stort sett for alle lag.
Hvordan vil du sette Florøs stall opp mot Elverum, Hønefoss og Brumunddal sine? Hva er det Florø har som disse mangler?
Rutine,samhold og kvaliteter i ledd som de ikke har i samme grad.

Legg til 4 måneder ekstra trening med Pereira i motsetning til i fjor i tilegg til at en avslutta sterkt. Det siste gjør at en bygger videre på det.

9 faste/nær fast er med videre og en har klart å erstatte de som er borte.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Må et mirakel til for at Florø ikke skal rykke opp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»