Håndballgutta

Svar
kibby

Håndballgutta

Legg inn av kibby »

En generell tråd der håndballguttas tropper og kamper kan diskuteres.

kibby

Legg inn av kibby »

Håndballgutta spiller Gjensidige Cup i Trondheim i november.

https://www.handball.no/nyheter/2021/09 ... trondheim/

kibby

Legg inn av kibby »

Troppen til Gjensidige Cup.

https://www.handball.no/nyheter/2021/10 ... idige-cup/

Ingen store overraskelser. Men litt merkelig at Rambo er tilbake. Og jeg hadde et lite håp om Horgen på bekostning av Bjørnsen.

Syns også Tobias Grøndahl kunne fått sjansen igjen. Var god sist.

kibby

Legg inn av kibby »

Variabelt spill av Norge disse tre kampene. Ja, Danmark og Frankrike manglet mange spillere, men også Norge spilte uten mange av sine stjerner + de som har lagt opp.

Totalt sett syns jeg Simen Holand Pettersen kommer best fra det. Også pluss til Kevin Gulliksen, Alexander Blonz, Vetle Eck Aga og Sander Drange Heieren. Et friskt pust var også Eskil Dahl Reitan.

Synd Solstad, Øverjordet og Grøndahl (rekrutt) måtte melde forfall.

Det er bare én ting jeg ikke skjønner. Hvorfor er Kristian Bjørnsen fortsatt med, og hvordan/hvorfor har han blitt ny kaptein? Her hadde Norge en glitrende mulighet til å spille inn Aksel Horgen.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Får en dårlig smak i munnen av at Tobias Grøndahl er utelatt av bruttotroppen til EM til fordel for Kolstad-spiller Reitan. Vet han gikk glipp av Gjensidige Cup men det kan da ikke være i tvil hvem av dem som er den beste håndballspilleren.

Håper dette er Berges siste turnering uavhengig om han er engasjert i Kolstad eller ei.

kibby

Legg inn av kibby »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: fre des 03, 2021 7:35 pm Får en dårlig smak i munnen av at Tobias Grøndahl er utelatt av bruttotroppen til EM til fordel for Kolstad-spiller Reitan. Vet han gikk glipp av Gjensidige Cup men det kan da ikke være i tvil hvem av dem som er den beste håndballspilleren.

Håper dette er Berges siste turnering uavhengig om han er engasjert i Kolstad eller ei.
Helt enig!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Herrene vil aldri gjøre det bra så lenge Berge er trener. OL var en komplett fiasko. Han skal ha for å ha fått troppen opp på det nivået de er nå, det ville vært utenkelig å se herrene i toppen bare for noen få år siden. Samtidig tror jeg ikke han er den rette personen til å heve de enda et nivå. Det jeg så i OL var nitriste greier. Han hadde ingen løsninger når spillet ble vanskelig. Tror de må ha en som er en bedre problemløser enn Berge.

kibby

Legg inn av kibby »

Dagens treningskamp mot Danmark er avlyst pga smittefare.

https://www.handball.no/nyheter/2021/12 ... -er-avlyst

MadBum

Legg inn av MadBum »

Blir knust av Danmark nå. Berge out!

janesaj

Legg inn av janesaj »

Horribelt forsvar, fraværende keeperspill og planløst angrep. Blir vel knapt verre enn dette.

Blir ikke akkurat kjempeoptimist med tanke på EM av dette her.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Knust av Danmark. Jaja... dette er jo et positivt tegn like før EM :lol:

https://www.vg.no/sport/haandball/i/8Qv ... kamprustne

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

TheBaseline skrev: lør des 04, 2021 8:59 am Herrene vil aldri gjøre det bra så lenge Berge er trener. OL var en komplett fiasko. Han skal ha for å ha fått troppen opp på det nivået de er nå, det ville vært utenkelig å se herrene i toppen bare for noen få år siden. Samtidig tror jeg ikke han er den rette personen til å heve de enda et nivå. Det jeg så i OL var nitriste greier. Han hadde ingen løsninger når spillet ble vanskelig. Tror de må ha en som er en bedre problemløser enn Berge.
Quoter meg selv for dagens kamp beviser at jeg har rett. Spark Berge.

kibby

Legg inn av kibby »

Forferdelig målvaktsspill. Bergerud er oppskrytt. På tide med nye kluter. Både på trenersiden og målvaktssiden. Sats på Paulsen Haug og Drange Heieren nå!

Forsvaret heller ikke mye å skryte av, og en blek Sagosen. Reinkind Norges beste. Også godkjent av Thorsteinsen Toft og Tønnesen. Og det var det. Strekspillerne våre fortsetter å bomme og bomme og bomme og bomme...

kibby

Legg inn av kibby »

Berges siste tropp er tatt ut.

https://www.handball.no/nyheter/2022/02 ... i-danmark/

Grøndahl, Imsgaard og Heldal er med, Tangen, Johannessen og Abelvik Rød er tilbake. Reinkind, Heieren og Blonz er ute.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: man feb 28, 2022 7:13 pm Berges siste tropp er tatt ut.

https://www.handball.no/nyheter/2022/02 ... i-danmark/

Grøndahl, Imsgaard og Heldal er med, Tangen, Johannessen og Abelvik Rød er tilbake. Reinkind, Heieren og Blonz er ute.
I tillegg er Sagosen og Holand Pettersen ute.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

kibby skrev: man feb 28, 2022 7:51 pm
kibby skrev: man feb 28, 2022 7:13 pm Berges siste tropp er tatt ut.

https://www.handball.no/nyheter/2022/02 ... i-danmark/

Grøndahl, Imsgaard og Heldal er med, Tangen, Johannessen og Abelvik Rød er tilbake. Reinkind, Heieren og Blonz er ute.
I tillegg er Sagosen og Holand Pettersen ute.
Sagosen og Reinkind hviler vel pga voldsom kampbelastning over tid. Simen H. Pettersen er ute med hofteskade.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: man feb 28, 2022 10:06 pm
kibby skrev: man feb 28, 2022 7:51 pm
kibby skrev: man feb 28, 2022 7:13 pm Berges siste tropp er tatt ut.

https://www.handball.no/nyheter/2022/02 ... i-danmark/

Grøndahl, Imsgaard og Heldal er med, Tangen, Johannessen og Abelvik Rød er tilbake. Reinkind, Heieren og Blonz er ute.
I tillegg er Sagosen og Holand Pettersen ute.
Sagosen og Reinkind hviler vel pga voldsom kampbelastning over tid. Simen H. Pettersen er ute med hofteskade.
Tenkte meg det var noe sånt. Fornuftig. Skulle ønske Hergeirsson tenkte det samme... :roll:


kibby

Legg inn av kibby »

Abelvik Rød og Aar har meldt forfall. Inn kommer Simen Schønningsen og Trym Johnsen.

kibby

Legg inn av kibby »

Også Hermann Vildalen hentes inn.

kibby

Legg inn av kibby »

Danmark - Norge 37-21.

Dette var altså Danmark C mot Norge B. Og vi blir rett og slett lammetævet. Jeg har ikke ord.

Berge, thank you. And good night.

Pluss til Gullerud, og debutant Heldal.

kibby

Legg inn av kibby »

Det er nesten ufattelig. VG har fortsatt ikke laget en eneste sak om kampen. Ei heller ei litta notis i "sportsdøgnet" (men fikk med seg at Vipers slo Storhamar på onsdag, lol).

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hvem er den nye målvakten til Norge? God redning på straffe der.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ingen som ser på kampen mot Spania?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Norge ledet med 5 mål. Ble til slutt uavgjort med 26-26 mot Spania. Nok en kamp hvor de taper HELE LEDELSEN de siste minuttene. Får flashback til Sverige kampen her. Fy faen ass. De var overlegne hele kampen men klarer å rote bort seieren nok en gang. Tror det skal bli godt med ny trener. Berge takler åpenbart ikke motgang. Har null svar. De trenger en ny trener med visjon og friske ideer. Det mangler Berge.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 2:49 pm Hvem er den nye målvakten til Norge? God redning på straffe der.
Imsgard? Han reddet to. Heieren, som var med i EM, reddet en.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 2:50 pm Ingen som ser på kampen mot Spania?
Joda, men orket ikke kommentere.

Fortjent bestemannspris til Emil Kheri Imsgard.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 3:11 pm Norge ledet med 5 mål. Ble til slutt uavgjort med 26-26 mot Spania. Nok en kamp hvor de taper HELE LEDELSEN de siste minuttene. Får flashback til Sverige kampen her. Fy faen ass. De var overlegne hele kampen men klarer å rote bort seieren nok en gang. Tror det skal bli godt med ny trener. Berge takler åpenbart ikke motgang. Har null svar. De trenger en ny trener med visjon og friske ideer. Det mangler Berge.
Jepp. Jeg tenkte akkurat det samme. Tragisk.

Disponeringen også under enhver kritikk. Langaas fungerte ingen veier, og Solstad fikk nesten ikke spilletid. I tillegg satt Grøndahl for lenge da Øverjordet (etter en glitrende 1.omgang) ikke funket i 2.omgang.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Uten å ta Berge i forsvar så er vel det han kritiseres for en av hovedgrunnene til at han også ville trene et klubblag. Slik at han selv følte han klarte å være mer på og i forkant på avgjørelser underveis i kamper, fordi han hadde "feelingen/instinkt/intuisjonen" skjerpet ved å være i slike situasjoner mye oftere enn noen ganger i løpet av et år.

kibby

Legg inn av kibby »

Ikke en av håndballgutta, men altså... Ola Hoftun Lillelien ❤️🌈

Hva skal man si? Håper han blir et forbilde for mange!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»