Har Hadia Tajik noe å skjule? (Pendlerbolig)

Svar
lund

Re: Har Hadia Tajik noe å skjule? (Pendlerbolig)

Legg inn av lund »

Gått nedover med Henrik Heldahl ser jeg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: lør feb 26, 2022 12:52 pm
oddvar_kjempebra skrev: lør feb 26, 2022 12:47 pm
Brezjnev skrev: fre feb 25, 2022 10:03 pm

Virker som man får tilgang til SMKs ressurser når man får oppdraget om å danne regjering, ikke når den tiltrår.
Det høres veldig rart ut. Og Støre fikk ikke oppdraget før regjeringsforhandlingene (og regjeringskabalen) var klar. Tirsdag fikk han oppdraget. Onsdag ble regjeringsplattformen lagt frem og torsdag ble regjeringen presentert.
Støre får vel oppdraget før regjeringsforhandlingene? Hvilket mandat har han ellers for å innlede disse forhandlingene?
Mandatet er resultatet fra valget. Når vinnerne av valget har en regjeringserklæring klar så går den avtroppende statsministeren til kongen og anbefaler ham å gi oppdraget til (i dette tilfellet) Støre. Noe som kongen gjør umiddelbart. Dette skjedde på tirsdag 12. oktober. Onsdag ble regjeringsplattformen presentert og torsdag ble den nye regjeringen innsatt.

Jeg synes det er veldig merkelig hvis SMK med Solbergs egne statssekretærer skulle hjelpe den nye regjeringen med vurderinger og intervjuer av potensielle statsråder i perioden frem til oppdraget blir gitt til Støre. Og frem til regjeringsskiftet to dager senere.

startelver

Legg inn av startelver »


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

lund skrev: lør feb 26, 2022 12:54 pm

Gå fritt? Skulle det vært skuddpremie på henne?
Må være lenge siden det har vært skuddpremie på noen her i landet, uavhengig av om de går fritt eller ikke.

AP burde ilegge henne munnkurv om denne saken, og jeg er nesten sikker på at det var det denne debattanten mente, om han da ikke ønsker henne i fengsel (da går man ikke fritt).

Du skulle hatt en forskrudd-premie for å i det heletatt stille spørsmålet.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

LO ut mot Tajik. Begynner å nærme seg ferdig nå vel.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m ... -mot-tajik

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Dette er bra. Peggy har (i motsetning til Støre) baller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tajik er ferdig. Journalistene holder saken lunken mens krigen pågår.

Det var ikke noe sjakktrekk å misbruke tilsvarsretten. Det var et angrep på hele journalist-Norge. Og dette kommer de til å kjøre helt til hun begynner å jobbe i First House.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Haugzu skrev: man feb 28, 2022 12:15 pm LO ut mot Tajik. Begynner å nærme seg ferdig nå vel.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m ... -mot-tajik
Den er lei. Jeg kan ikke helt se hva Tajik skal kunne komme med som hun ikke allerede har sagt, og det er jo LO-ledelsen åpenbart lite godt fornøyd med.

– Om det kommer god dokumentasjon på reell pendling og utgifter har jeg ingen problemer med at hun fortsetter, hun har levert god politikk, det er ikke det som er utfordringen.

Som nevnt tidligere, det å skulle komme med dokumentasjon 15 år etter i praksis umulig. Om så historien hun forteller er 100% sann så vil den ikke kunne dokumenteres, alt står og faller på hvor plausibel historien hennes er og om det er tilstrekkelig at hun sier de kan stole på henne.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Vilt heldig timing på avsløringene for Tajik da, har nesten ikke ofret saken en tanke på en uke, men kommer folket til å glemme svindelen?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Enzino skrev: tor feb 24, 2022 1:54 am
Chromeback skrev: ons feb 23, 2022 11:58 pm
Enzino skrev: ons feb 23, 2022 10:49 pm
Jeg er selvsagt helt enig.

Nå tolererer jeg nok mer feiltrinn fra offentlige personer enn en gjennomsnittlig nordmann.
Det burde med all respekt vært motsatt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Justice 97 skrev: man feb 28, 2022 12:17 pm God nyhet dette. Det er bare å fortsette med å utøve press på kjeltringen.
Tror faktisk hun knekker til slutt. Gleder meg.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

kytec skrev: man feb 28, 2022 2:23 pm
Enzino skrev: tor feb 24, 2022 1:54 am
Chromeback skrev: ons feb 23, 2022 11:58 pm

Jeg er selvsagt helt enig.

Nå tolererer jeg nok mer feiltrinn fra offentlige personer enn en gjennomsnittlig nordmann.
Det burde med all respekt vært motsatt.
Du misforstod hva jeg mente. Mulig det ble litt uklart slik jeg formulerte det.

Poenget var at jeg er mer tolerant enn en gjennomsnittlig nordmann, ovenfor offentlige personer og hva de gjør. Ikke at jeg er mer tolerant ovenfor offentlige personer enn ovenfor normale nordmenn.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Haugzu skrev: man feb 28, 2022 12:15 pm LO ut mot Tajik. Begynner å nærme seg ferdig nå vel.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/m ... -mot-tajik
Gledelig. Også en del lokale politikere i Trøndelag som har tatt til orde for hennes avgang, men ingen av rikspolitikerne.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Enzino skrev: man feb 28, 2022 2:48 pm
kytec skrev: man feb 28, 2022 2:23 pm
Enzino skrev: tor feb 24, 2022 1:54 am

Det burde med all respekt vært motsatt.
Du misforstod hva jeg mente. Mulig det ble litt uklart slik jeg formulerte det.

Poenget var at jeg er mer tolerant enn en gjennomsnittlig nordmann, ovenfor offentlige personer og hva de gjør. Ikke at jeg er mer tolerant ovenfor offentlige personer enn ovenfor normale nordmenn.
Ok. Jeg synes ikke vi skal ha dokumenterte kjeltringer på Tinget og enda mindre som ansvarlige statsråder så da får vi bare være enige om å være uenige om det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ser Ap er indignerte på LO.

Men de må forstå at LO representerer folket. Og vanlige folk slipper ikke unna med å si at de kvapp og at det var uheldig det de gjorde.

En statsråd med ansvar for NAV som har gjort noe sånt har mistet all troverdighet og må trekke seg.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

kytec skrev: man feb 28, 2022 2:52 pm
Enzino skrev: man feb 28, 2022 2:48 pm
kytec skrev: man feb 28, 2022 2:23 pm

Du misforstod hva jeg mente. Mulig det ble litt uklart slik jeg formulerte det.

Poenget var at jeg er mer tolerant enn en gjennomsnittlig nordmann, ovenfor offentlige personer og hva de gjør. Ikke at jeg er mer tolerant ovenfor offentlige personer enn ovenfor normale nordmenn.
Ok. Jeg synes ikke vi skal ha dokumenterte kjeltringer på Tinget og enda mindre som ansvarlige statsråder så da får vi bare være enige om å være uenige om det.
Vi er ikke uenige. Hvis du går tilbake til det opprinnelige innlegget og ikke trekker en setning ut av sammenhengen, så vil du se at jeg mener at dette er langt over grensen.

Investor

Legg inn av Investor »

Er nok bare et tidsspørsmål før hun trekker seg.
Tipper det skjer denne uka.
Jonas kan ikke la henne fortsette etter det som har kommet fram.

startelver

Legg inn av startelver »

Hun snek seg ut bakveien? Det eneste LO har bedt om er at hun kan fremvise bevis på utlegg og kvitteringer for pendlingen.
Kan da ikke være så vanskelig det i den digitale verden?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Justice 97 skrev: man feb 28, 2022 4:19 pm Noe på gang?

Med store deler av norsk rikspresse stående foran hovedinngangen, snek statsminister Jonas Gahr Støre seg ut bakveien fra Aps lokaler på Youngstorget mandag ettermiddag, etter at partiets ledelse hadde vært samlet til sentralstyremøte. Det gjorde også Ap-nestleder Hadia Tajik.

Det var ventet at han skulle komme ut og fortelle om møtets behandling av Ukraina-krigen og Hadia Tajiks pendlerboligsak, etter at tre ledere i LO gikk ut i VG mandag og kritiserte Ap-nestleder Hadia Tajik.
Lov å håpe!
Kunne vært en god nyhet oppe i den driten Putin serverer oss om dagen

Mangler seriøst baller når man sniker seg ut bakveien...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fra VG:

Hvorfor behandles Hadia Tajik mildere enn andre politikere som har fått pendlerbolig på feil grunnlag?

Mange i politikken kvier seg for å kritisere Tajik åpent. Hun har opplevd mye hets og har tidvis vært fritt vilt i kommentarfelt.

Om det er slik at mange politikere kvier seg for å kritisere Tajik på grunn av hennes bakgrunn, så kan ikke dette være bra.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/G3 ... nlige-folk

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Ap-Raymond fornekter seg ikke.

– Jeg synes det er utrolig rart at de(LO) går ut i VG før sentralstyremøtet, når vi har den situasjonen vi har i Ukraina, sa Johansen på vei inn til sentralstyremøtet.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... row17_pos2

Skal man le eller gråte av fyren? Hva med to tanker i hodet samtidig, men det ligger kanskje ikke for Raymond?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

nometalhorse skrev: man feb 28, 2022 5:51 pm Ap-Raymond fornekter seg ikke.

– Jeg synes det er utrolig rart at de(LO) går ut i VG før sentralstyremøtet, når vi har den situasjonen vi har i Ukraina, sa Johansen på vei inn til sentralstyremøtet.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... row17_pos2

Skal man le eller gråte av fyren? Hva med to tanker i hodet samtidig, men det ligger kanskje ikke for Raymond?
Ja det er intet mindre enn kynisk og ondskapsfullt å kamuflere en lokal politisk sak med menneskelige tragedier. En skam.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Håper Tajik blir sittende. Det kan bli god underholdning hvis hun i neste valgkamp skal fortsette å harselere med ærlige mennesker som arbeider med å maksimere næringslivets verdiskapning innenfor lovens rammer.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

nometalhorse skrev: man feb 28, 2022 5:51 pm Ap-Raymond fornekter seg ikke.

– Jeg synes det er utrolig rart at de(LO) går ut i VG før sentralstyremøtet, når vi har den situasjonen vi har i Ukraina, sa Johansen på vei inn til sentralstyremøtet.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... row17_pos2

Skal man le eller gråte av fyren? Hva med to tanker i hodet samtidig, men det ligger kanskje ikke for Raymond?
Svakt av Raymond, men skal ha kred for å ikke snike seg ut bakveien slik Støre og Tajik valgte å gjøre.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ikke verdig en plass i Dax18 i dag - det er jo en temmelig stor sak at LO går så knallhardt ut her..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: man feb 28, 2022 6:03 pm Håper Tajik blir sittende. Det kan bli god underholdning hvis hun i neste valgkamp skal fortsette å harselere med ærlige mennesker som arbeider med å maksimere næringslivets verdiskapning innenfor lovens rammer.
Det blir umulig for henne fremover. Blir som på film dette: «Alt du sier kan og vil bli brukt mot deg»

startelver

Legg inn av startelver »

LO har sikkert fått beskjed om å roe seg ned, AP og LO er jo gift.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

daoooo skrev: tor feb 24, 2022 12:21 am Gahr Støre er en svak rotte. Svak nok til å ikke tuppe hun ut, rotte nok til å forsvare hun. Faen for en tragisk pikk av en statsminister. Jeg hater deg Jonas.
Begrunn, begrunn, begrunn. Si noe om hvorfor du mener Gahr Støre er svak. Ellers er innlegget ditt tydelig nok. Statsminister Jonas Gahr Støre bør anbefale DNP, Det Norske Arbeiderparti, også bare kalt Ap, å kaste nestleder Hadia Tajik. Tror du virkelig at Jonas har total makt over Arbeiderpartiet, og at han kan "tuppe ut" den han vil? Ellers liker jeg ditt sterke språk og engasjement i saken. Hvis du kobler det med saklighet neste gang, så er det et vinnerformular. Lykke til!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Hadia Tajik innrømmer nå å ha "feilvurdert" i håndteringen av spørsmålene rundt pendlerboligsaken.

Link

Nok et forsøk på å legge seg flat der altså...

Det mest oppsiktsvekkende kommer i siste avsnitt:

" Jeg har prøvd å gå opp løypa for å få opp mest mulig informasjon, og spurt foreldrene mine, men vi hadde ikke noen skriftlig avtale, vi avtalte bare muntlig at jeg skulle dekke løpende utgifter. Det dreier seg om store og små innkjøp, sier Tajik."

Dekking av små og store innkjøp kvalifiserer ikke til skattefri pendlerbolig.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Spørs om ikke det ryker nå. På tide i tilfelle.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»