Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KTBFFH

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: ons mar 02, 2022 7:31 pm Spennende hvem som kommer inn på eiersiden. Da regner jeg med at han har en kjøper klar. Slik klubben er drevet de siste ti årene trenger ikke endringen å ha all verden å si.

Tror dessverre ting vil gå til helvete, takk for at han har bygget opp Cobham. Vi får vell gniene amerikanere som vil ta ut hver eneste krone.

Han krever ikke klubben for lån, men legger vell en del av det i kjøpssummen. Overskuddet av salget vil gå til ofre i Ukraina og til å gjennoppbygge landet.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: ons mar 02, 2022 7:35 pm Hæ? Hele lånet ettergis og overskudd fra salget settes i et fond til støtte for ofrene i Ukraina? Handler dette om at UK ikke hadde tillatt ham å motta disse pengene? Han regner vel da med å få opp til kjøpssum, som ikkevar allverden.

Noen som er smartere enn meg må spekulere her.
Kan fort være det ja. Har du noe kunnskap om han eieren til Dodgers og hvordan han er? Er det profitt først så lag eller ?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Blir spennende å se hva som skjer når Chelsea går fra en eier som alltid har svidd av penger uten hensyn til fortjeneste over til klassiske amerikanske blodigler.

Velkommen i klubben forresten!
Sist redigert av Folk_flesk den ons mar 02, 2022 7:41 pm, redigert 1 gang totalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

The sale of the Club will not be fast-tracked but will follow due process. I will not be asking for any loans to be repaid. This has never been about business nor money for me, but about pure passion for the game and Club. Moreover, I have instructed my team to set up a charitable foundation where all net proceeds from the sale will be donated. The foundation will be for the benefit of all victims of the war in Ukraine. This includes providing critical funds towards the urgent and immediate needs of victims, as well as supporting the long-term work of recovery.

startelver

Legg inn av startelver »

Det skal være en sveitsisk billionær som overtar Chelsea ifølge rykter.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

startelver skrev: ons mar 02, 2022 7:41 pm Det skal være en sveitsisk billionær som overtar Chelsea ifølge rykter.
Det bør være nøytralt nok.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

startelver skrev: ons mar 02, 2022 7:41 pm Det skal være en sveitsisk billionær som overtar Chelsea ifølge rykter.
Sammen med flere, en av de er han som eier 27 % av Dodgers. Han prøvde å kjøpe klubben i 2019 for nærmere 3b dollar.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lew_Ashby skrev: ons mar 02, 2022 7:35 pm Hæ? Hele lånet ettergis og overskudd fra salget settes i et fond til støtte for ofrene i Ukraina? Handler dette om at UK ikke hadde tillatt ham å motta disse pengene? Han regner vel da med å få opp til kjøpssum, som ikkevar allverden.

Noen som er smartere enn meg må spekulere her.
Ikke ofrene i Ukraina, ofrene etter krigen. Men utover det tipper jeg du spekulerer godt. Kanskje han som den eneste oligarken får beholde de pengene som ikke er bundet i Chelsea også. Dette ligner Roman.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Lol

morrisey

Legg inn av morrisey »

Folk_flesk skrev: ons mar 02, 2022 7:40 pm Blir spennende å se hva som skjer når Chelsea går fra en eier som alltid har svidd av penger uten hensyn til fortjeneste over til klassiske amerikanske blodigler.

Velkommen i klubben forresten!
Nå skal jeg ikke påberope meg å vite, men RA sine bidrag har vel ikke vært så store de siste årene?
Jobben med akademiet, forretningene klubben har gjort med utlånte spillere etc har vel langt på vei driftet den?
Jeg tror kanskje antallsbegrensningen på spillere de kan låne ut vil treffe hardere?

startelver

Legg inn av startelver »

KTBFFH skrev: ons mar 02, 2022 7:43 pm
startelver skrev: ons mar 02, 2022 7:41 pm Det skal være en sveitsisk billionær som overtar Chelsea ifølge rykter.
Sammen med flere, en av de er han som eier 27 % av Dodgers. Han prøvde å kjøpe klubben i 2019 for nærmere 3b dollar.
Ok, BBC nevner ihvertfall sveitsiske Hansjorg Wyss som en mulig arvtaker. Er visst kompis med Roman.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

86 år gamle Wyss ja.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

startelver skrev: ons mar 02, 2022 7:45 pm
KTBFFH skrev: ons mar 02, 2022 7:43 pm
startelver skrev: ons mar 02, 2022 7:41 pm Det skal være en sveitsisk billionær som overtar Chelsea ifølge rykter.
Sammen med flere, en av de er han som eier 27 % av Dodgers. Han prøvde å kjøpe klubben i 2019 for nærmere 3b dollar.
Ok, BBC nevner ihvertfall sveitsiske Hansjorg Wyss som en mulig arvtaker. Er visst kompis med Roman.
Ja han sveitseren uttalte i går at det jobbes med bud og det blir en gruppe med milliarderer. Kommet ut i dag at en av de er medeieren til Dodgers som prøvde og kjøpe klubben. Todd Boehly, vet ingenting om han

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

startelver skrev: ons mar 02, 2022 7:45 pm
KTBFFH skrev: ons mar 02, 2022 7:43 pm
startelver skrev: ons mar 02, 2022 7:41 pm Det skal være en sveitsisk billionær som overtar Chelsea ifølge rykter.
Sammen med flere, en av de er han som eier 27 % av Dodgers. Han prøvde å kjøpe klubben i 2019 for nærmere 3b dollar.
Ok, BBC nevner ihvertfall sveitsiske Hansjorg Wyss som en mulig arvtaker. Er visst kompis med Roman.
Er snakk om et konsortium med Wyss og Boehly i spissen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Angående dette med «overskudd». Hadde ikke Chelsea nærmere £2 milliarder i gjeld til Roman? Han sitter ikke igjen med allverden til «ofrene etter krigen» da, tipper jeg. Er nok ren PR. Ser bra ut i en slik pressemelding.

Utover det kan man selvsagt godta salget, og fryse midlene umiddelbart etterpå.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Amerikanske eiere må ikke være elendige. FSG har gjort en formidabel jobb med Liverpool, selvom om Stewart Downing og Andy Carroll var en litt trang fødsel. Man kan jo håpe at dette betyr at Tuchel får tid og rom til å bygge et lag.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:49 pm Angående dette med «overskudd». Hadde ikke Chelsea nærmere £2 milliarder i gjeld til Roman? Han sitter ikke igjen med allverden til «ofrene etter krigen» da, tipper jeg. Er nok ren PR. Ser bra ut i en slik pressemelding.

Utover det kan man selvsagt godta salget, og fryse midlene umiddelbart etterpå.
Gjerne les før du uttaler deg! Han sier "I will not ask for any loans to be repaid", altså han ettergir gjelda i stedet for å kreve inn pengene. Det er forsåvidt snakk om rundt £1,5 milliard.

b0lle

Legg inn av b0lle »

tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:49 pm Angående dette med «overskudd». Hadde ikke Chelsea nærmere £2 milliarder i gjeld til Roman? Han sitter ikke igjen med allverden til «ofrene etter krigen» da, tipper jeg. Er nok ren PR. Ser bra ut i en slik pressemelding.

Utover det kan man selvsagt godta salget, og fryse midlene umiddelbart etterpå.
Fryser de midleneså håper jeg de går til formålet som det er ment og ikke i lomma på den britiske stat.

caliblue

Legg inn av caliblue »

Problemet for Chelsea er jo stadion.

Abramovich hadde planer for stor kostbar utbygging klare, men de ble lagt til side når han ikke fikk innvilget visum til UK. Skal Chelsea være konkurransedyktige fremover uten en rik onkel, må nok de planene tas fram igjen eller helt ny stadion bygges.

Ellers er sikkert ikke timingen for et salg gunstig. Måten det skjer på åpner for at det kommer inn noen med kortsiktige planer om å tjene gode penger. Slikt er skummelt.

Men om penger ikke betyr noe når klubben selges, har man kanskje mulighet til å velge riktige eiere.

morrisey

Legg inn av morrisey »

thewaterfall skrev: ons mar 02, 2022 7:52 pm
tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:49 pm Angående dette med «overskudd». Hadde ikke Chelsea nærmere £2 milliarder i gjeld til Roman? Han sitter ikke igjen med allverden til «ofrene etter krigen» da, tipper jeg. Er nok ren PR. Ser bra ut i en slik pressemelding.

Utover det kan man selvsagt godta salget, og fryse midlene umiddelbart etterpå.
Gjerne les før du uttaler deg! Han sier "I will not ask for any loans to be repaid", altså han ettergir gjelda i stedet for å kreve inn pengene. Det er forsåvidt snakk om rundt £1,5 milliard.
De skal jo ikke dermed ikke regnes som en del av overskuddet av salget... Om han kjøper for 1 mrd, selger for 2,5 mrd og har "pusset opp" klubben for 1,5 mrd, så går han i null. Altså ikke overskudd. Slik tenker ihvertfall jeg.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

thewaterfall skrev: ons mar 02, 2022 7:52 pm
tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:49 pm Angående dette med «overskudd». Hadde ikke Chelsea nærmere £2 milliarder i gjeld til Roman? Han sitter ikke igjen med allverden til «ofrene etter krigen» da, tipper jeg. Er nok ren PR. Ser bra ut i en slik pressemelding.

Utover det kan man selvsagt godta salget, og fryse midlene umiddelbart etterpå.
Gjerne les før du uttaler deg! Han sier "I will not ask for any loans to be repaid", altså han ettergir gjelda i stedet for å kreve inn pengene. Det er forsåvidt snakk om rundt £1,5 milliard.
Nettopp! Og overskudd etter salg er trolig etter at han trekker fra tapet på gjelden. Mao Roman selger Chelsea for feks £1 650 mill, kjøpte for £150 mill (samt slettet noe gjeld?) og slettet gjeld for £1 500 mill. Hvor mye er det da igjen til ofrene?

b0lle

Legg inn av b0lle »

tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:59 pm
thewaterfall skrev: ons mar 02, 2022 7:52 pm
tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:49 pm Angående dette med «overskudd». Hadde ikke Chelsea nærmere £2 milliarder i gjeld til Roman? Han sitter ikke igjen med allverden til «ofrene etter krigen» da, tipper jeg. Er nok ren PR. Ser bra ut i en slik pressemelding.

Utover det kan man selvsagt godta salget, og fryse midlene umiddelbart etterpå.
Gjerne les før du uttaler deg! Han sier "I will not ask for any loans to be repaid", altså han ettergir gjelda i stedet for å kreve inn pengene. Det er forsåvidt snakk om rundt £1,5 milliard.
Nettopp! Og overskudd etter salg er trolig etter at han trekker fra tapet på gjelden. Mao Roman selger Chelsea for feks £1 650 mill, kjøpte for £150 mill (samt slettet noe gjeld?) og slettet gjeld for £1 500 mill. Hvor mye er det da igjen til ofrene?
"Trolig" er nøkkelordet i det du skriver. Vi vanlige uvitende mennesker får vente å se så får slike som deg spekulere videre.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

b0lle skrev: ons mar 02, 2022 8:04 pm
tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:59 pm
thewaterfall skrev: ons mar 02, 2022 7:52 pm

Gjerne les før du uttaler deg! Han sier "I will not ask for any loans to be repaid", altså han ettergir gjelda i stedet for å kreve inn pengene. Det er forsåvidt snakk om rundt £1,5 milliard.
Nettopp! Og overskudd etter salg er trolig etter at han trekker fra tapet på gjelden. Mao Roman selger Chelsea for feks £1 650 mill, kjøpte for £150 mill (samt slettet noe gjeld?) og slettet gjeld for £1 500 mill. Hvor mye er det da igjen til ofrene?
"Trolig" er nøkkelordet i det du skriver. Vi vanlige uvitende mennesker får vente å se så får slike som deg spekulere videre.
Nøkkelordene i det Roman skriver er du derimot mindre opptatt av?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Blir interessant dette gitt. Mister sine to beste stoppere uten å få penger for de også.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Superspennende likvideringscase, og er det ikke det han sveitseren har tjent penger på tidligere?

Her handler det om å omregulere eiendomene deres i London, selge til en dyktig eiendomsutvikler, flytte stadion/treningsfelt til en rimeligere lokasjon og få ut verdiene av spillerstallen. Bør være 10-15 % risikofritt.

Føler meg rimelig sikker på at Terry og Lampard ville endt opp i Man Utd dersom Roman ikke hadde dukket opp. Sånn sett mener jeg at Man Utd bør få dips på James og Kovacic.
Sist redigert av tbb den ons mar 02, 2022 8:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:59 pm
thewaterfall skrev: ons mar 02, 2022 7:52 pm
tbb skrev: ons mar 02, 2022 7:49 pm Angående dette med «overskudd». Hadde ikke Chelsea nærmere £2 milliarder i gjeld til Roman? Han sitter ikke igjen med allverden til «ofrene etter krigen» da, tipper jeg. Er nok ren PR. Ser bra ut i en slik pressemelding.

Utover det kan man selvsagt godta salget, og fryse midlene umiddelbart etterpå.
Gjerne les før du uttaler deg! Han sier "I will not ask for any loans to be repaid", altså han ettergir gjelda i stedet for å kreve inn pengene. Det er forsåvidt snakk om rundt £1,5 milliard.
Nettopp! Og overskudd etter salg er trolig etter at han trekker fra tapet på gjelden. Mao Roman selger Chelsea for feks £1 650 mill, kjøpte for £150 mill (samt slettet noe gjeld?) og slettet gjeld for £1 500 mill. Hvor mye er det da igjen til ofrene?
Han krever visstnok 4mrd£ for klubben, og det ser ut som om han får det. Da er det idioti å tro at ikke gjelden er inkludert i den summen der.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Kan jeg nå få lov til å foreslå at Chelsea FC er en ren sportsvaskingklubb til fordel for Putin, uten å bli direkte truet og hengt ut som fyllik på denne tråden?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Klubben i frittfall og Luton leder 1-0. Nå kan de e... Pool supporterne runke dagen lang

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Luton har tatt ledelsen 1-0

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Oddesen skrev: ons mar 02, 2022 8:19 pm Kan jeg nå få lov til å foreslå at Chelsea FC er en ren sportsvaskingklubb til fordel for Putin, uten å bli direkte truet og hengt ut som fyllik på denne tråden?
Jeg tviler på det, men det burde du absolutt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»