Situasjonen i Ukraina

Låst
Ormen den lange

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Ormen den lange »

olek1970 skrev: ons mar 09, 2022 11:50 am
PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 11:40 am
missChance skrev: ons mar 09, 2022 11:37 am

Det er vel samme dame som nå ifølge Sky New sier at Ukraina har biologiske programmer som USA må forklare.
Haha… nå har den propagandaen mistet absolutt all substans. Nå øser de på med det de har. Nesten litt synd på dem så desperate som de er.
Vel, i følge Lavrov går vist alt etter planen https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=87652

Så Ukraina er nok snart av-militarisert, av-nazifisert, Zelenskij avsatt og en russisk Quisling innsatt.

Men nå var vist ikke målet å styrte Zelenskij allikevel.
Nei, det handler vel nok om at Zelenskij skal ta til fornuft? Nå synes jeg denne Zelenskij begynner å bli litt aggresiv og utålmodig, når det kommer til disse kampflyene. Det store spørsmålet her, blir hvordan Putler vil reagere, om han ser på dette som en NATO inngripen.

startelver

Legg inn av startelver »

Følger man med på russiske nettsider er det ingenting som tyder på at kamplysten er blitt noe mindre de siste dagene. Det selges til og med klær merket med Z , som er symbolet på frigjøring i Russland. Både mennesker og biler har påklistret Z . For russerne betyr altså dette frihet på en eller annen måte.

Hvis du vil bestille en Z t-skjorte kan det gjøres her.

Og som RT skriver :
All money from the sale of T-shirts will go to help the refugees of Donbass and the heroes of the RT "Children of War" project.


https://en.shop-rt.com/element/tshirt_z/
Sist redigert av startelver den ons mar 09, 2022 1:30 pm, redigert 2 ganger totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 1:02 pm
Solvgutt1 skrev: ons mar 09, 2022 12:34 pm
Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 11:34 am Nei, det er ikke slikt man får permisjon på ubestemt tid til. Du vet kanskje ikke så mye om hvordan arbeidslivet fungerer?
Så be om permisjon på bestemt tid da.
Har du fått for deg at det springende punktet i en slik forespørsel er hvorvidt permisjonen foretas på bestemt eller ubestemt tid? Det var den manglende forståelsen din for arbeidsliv og handelsbruk som atter tilkjennegir seg i store dimensjoner.
Det er gøy som at du later som dette faktisk er ekte, og at noen tror på det.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Noen mener krig er bra siden det øker rekrutteringen til paralympiske idretter fordi det skaper mange funksjonshemninger:

https://www.dagbladet.no/sport/tv-profi ... a/75573306

Det var jo og en måte å se krigen i Ukraina på😱😱😱.

Nå sier Anderson at sitatet er tatt ut av sammenhengen det ble sagt i da. Det får vi jo virkelig håpe😝😝😝

Oystein

Legg inn av Oystein »

Solvgutt1 skrev: ons mar 09, 2022 11:12 am
Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 11:11 am
Rainmaker skrev: ons mar 09, 2022 11:02 am Jeg har sagt det før, men sier det igjen;

Jeg skjønner at Ukraina ber om det, men å opprette flyforbudssone er strategisk usmart.

En slik sone vil føre til militære konflikter, men Russland vil være i posisjon til å velge hvor, når og hvordan. Oppretter man flyforbud, kan man likegjerne gå til direkte krigsærklering, da får man i det minste velge selv hvor, når og hvordan.
Å opprette en flyforbudssone kunne vært gjort av hensyn til å verne sivilbefolkningen mot å bli skutt og bombet av russiske fly. Det er noe den som kan nærmest har et moralsk ansvar for å gjøre. Det er noe annet enn å erklære krig på generelt grunnlag.
Har du fått lov til å reise ned og krige i Ukraina ennå?

Skulle gjerne vervet meg til krigen jeg, men jeg har så mye tannstein.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: ons mar 09, 2022 1:30 pm
Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 1:02 pm
Solvgutt1 skrev: ons mar 09, 2022 12:34 pm

Så be om permisjon på bestemt tid da.
Har du fått for deg at det springende punktet i en slik forespørsel er hvorvidt permisjonen foretas på bestemt eller ubestemt tid? Det var den manglende forståelsen din for arbeidsliv og handelsbruk som atter tilkjennegir seg i store dimensjoner.
Det er gøy som at du later som dette faktisk er ekte, og at noen tror på det.
Det mest opplagte trollet jeg har sett, men likefullt underholdende i all sin latterlighet. :lol:
Sist redigert av greyserpent den ons mar 09, 2022 1:32 pm, redigert 1 gang totalt.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 1:02 pm
Solvgutt1 skrev: ons mar 09, 2022 12:34 pm
Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 11:34 am Nei, det er ikke slikt man får permisjon på ubestemt tid til. Du vet kanskje ikke så mye om hvordan arbeidslivet fungerer?
Så be om permisjon på bestemt tid da.
Har du fått for deg at det springende punktet i en slik forespørsel er hvorvidt permisjonen foretas på bestemt eller ubestemt tid? Det var den manglende forståelsen din for arbeidsliv og handelsbruk som atter tilkjennegir seg i store dimensjoner.
Det er ingen her som tror på at du har en jobb, så bare legg fra deg dette.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Strømbrudd og risiko for økt radioaktiv stråling fra Tsjernobyl, sier operatøren for kraftverket.

Ingenting å bekymre seg for, melder ekspertene på Fridiskusjon.

HarryH

Legg inn av HarryH »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:28 pm Hvis du vil bestille en Z t-skjorte kan det gjøres her.
Hva faen? Er du lønnet av Putin?

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Ormen den lange skrev: ons mar 09, 2022 1:24 pm
olek1970 skrev: ons mar 09, 2022 11:50 am
PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 11:40 am

Haha… nå har den propagandaen mistet absolutt all substans. Nå øser de på med det de har. Nesten litt synd på dem så desperate som de er.
Vel, i følge Lavrov går vist alt etter planen https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=87652

Så Ukraina er nok snart av-militarisert, av-nazifisert, Zelenskij avsatt og en russisk Quisling innsatt.

Men nå var vist ikke målet å styrte Zelenskij allikevel.
Nei, det handler vel nok om at Zelenskij skal ta til fornuft? Nå synes jeg denne Zelenskij begynner å bli litt aggresiv og utålmodig, når det kommer til disse kampflyene. Det store spørsmålet her, blir hvordan Putler vil reagere, om han ser på dette som en NATO inngripen.
Neppe, siden han påsto at det går etter planen. Og jaggu sa ikke Zakharova det samme gitt. Så de prøver nok å innbille folk-i alle fall på hjemmebane-at invasjonen går sånn russerne ønsker. Det er nok først og fremst myter på den russiske befolkninga vil jeg tro. Men registrerer jo at kravlista og målsetninga til russerne blir mindre og mindre for hver dag, så hvor godt en som Lavrov egentlig tror det går er jammen ikke godt å si.

Selvsagt ønsker Zelenskij hjelp til å forsvare landet sitt, det er helt naturlig det. Om det er en klok politikk å sende feks fly er en annen sak. Bla fordi vi ikke vet hvordan Putin vil reagere på det som du påpeker.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Oystein skrev: ons mar 09, 2022 1:30 pm
Solvgutt1 skrev: ons mar 09, 2022 11:12 am
Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 11:11 am
Å opprette en flyforbudssone kunne vært gjort av hensyn til å verne sivilbefolkningen mot å bli skutt og bombet av russiske fly. Det er noe den som kan nærmest har et moralsk ansvar for å gjøre. Det er noe annet enn å erklære krig på generelt grunnlag.
Har du fått lov til å reise ned og krige i Ukraina ennå?

Skulle gjerne vervet meg til krigen jeg, men jeg har så mye tannstein.
Aiaiai, ja den er lei. Du kan jo ikke dra med den tilstanden.
God bedring, Du har min medfølelse! :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:39 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:28 pm Hvis du vil bestille en Z t-skjorte kan det gjøres her.
Hva faen? Er du lønnet av Putin?
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »




HarryH

Legg inn av HarryH »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:39 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:28 pm Hvis du vil bestille en Z t-skjorte kan det gjøres her.
Hva faen? Er du lønnet av Putin?
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
Så derfor legger du ut lenke til en side der folk kan kjøpe russisk propagandamateriell? Har du tørna helt?

Visa

Legg inn av Visa »

Hehe. Tyskerne har skakkjørt landet sitt så voldsomt.

startelver

Legg inn av startelver »

RT News hevder dette i dag :
Russia Demands US Explain Biological Labs in Ukraine
Russia claims to have uncovered US-linked bioweapon facilities in Ukraine, apparently intended solely for military use.
Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova has said that Washington owes Moscow and the world an explanation. Firstly, as Ukraine is Russia’s neighbor, and secondly that it might make the US' anti-WMD efforts around the world somewhat hypocritical.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:48 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:39 pm

Hva faen? Er du lønnet av Putin?
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
Så derfor legger du ut lenke til en side der folk kan kjøpe russisk propagandamateriell? Har du tørna helt?
Er du redd for å motstå fristelsen siden du reagerer så voldsomt?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »


VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Visa skrev: ons mar 09, 2022 1:51 pm Hehe. Tyskerne har skakkjørt landet sitt så voldsomt.
Men de kan jo umulig stå imot i lengden hvis denne krigen eskalerer og blir værre og værre.
De vil jo da direkte finansiere krigen i Ukraina og også ha "blod på hendene sine".

12dd

Legg inn av 12dd »

NoDabForYou skrev: ons mar 09, 2022 1:55 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:48 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm

Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
Så derfor legger du ut lenke til en side der folk kan kjøpe russisk propagandamateriell? Har du tørna helt?
Er du redd for å motstå fristelsen siden du reagerer så voldsomt?
Ta deg en bolle, dette er som å selge nazieffekter for "å redde barna". Du skjønner hvor dumt det er.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:55 pm RT News hevder dette i dag :
Russia Demands US Explain Biological Labs in Ukraine
Russia claims to have uncovered US-linked bioweapon facilities in Ukraine, apparently intended solely for military use.
Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova has said that Washington owes Moscow and the world an explanation. Firstly, as Ukraine is Russia’s neighbor, and secondly that it might make the US' anti-WMD efforts around the world somewhat hypocritical.
Hvis de bruker biologiske våpen vil vel det gjøre sannsynligheten for no-fly-zone betydelig større.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:55 pm RT News hevder dette i dag :
Russia Demands US Explain Biological Labs in Ukraine
Russia claims to have uncovered US-linked bioweapon facilities in Ukraine, apparently intended solely for military use.
Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova has said that Washington owes Moscow and the world an explanation. Firstly, as Ukraine is Russia’s neighbor, and secondly that it might make the US' anti-WMD efforts around the world somewhat hypocritical.
Heldigvis så hadde ikke USA\Ukraina onde hensikter med denne forskningen. Men hvis russerne får tak i det så blir det fort misbrukt....


Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Ah, ja, de biologiske labene som skulle brukes i krigføring mot Russland. Så dette i propagandamanualene på russisk sosiale medier for ei uke siden.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:02 pm
NoDabForYou skrev: ons mar 09, 2022 1:55 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:48 pm

Så derfor legger du ut lenke til en side der folk kan kjøpe russisk propagandamateriell? Har du tørna helt?
Er du redd for å motstå fristelsen siden du reagerer så voldsomt?
Ta deg en bolle, dette er som å selge nazieffekter for "å redde barna". Du skjønner hvor dumt det er.

Modent språk du har. Imponert.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Daniel skrev: ons mar 09, 2022 2:05 pm Ah, ja, de biologiske labene som skulle brukes i krigføring mot Russland. Så dette i propagandamanualene på russisk sosiale medier for ei uke siden.
Hvorfor trenger Ukraina slike biolaber i utgangspunktet?

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:39 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:28 pm Hvis du vil bestille en Z t-skjorte kan det gjøres her.
Hva faen? Er du lønnet av Putin?
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
Altså, ja det var litt dumt det det med Hitler og de greiene. Du vet. Men han hadde jo sine grunner. Kom ikke inn på kunstskole og sikkert noen andre kjipe greier. Da blir det fort folkemord. Viktig å se det fra to sider og sånn. Du vet. Være nøytral og sånn. Viktig det.

Noen som vil ha en hakekors-t-skjorte? Du kan kjøpe det her. Visstnok veldig populært hos nazister om dagen. Spennende kultur det der, altså. Visste dere at hakekors opprinnelig er et religiøst symbol? Det er intensjonen min når jeg bruker det. Er så interessert i rellllllligion vett. Og så synes jeg røde t-skjorter er fine.
Sist redigert av silkyglenjohnson den ons mar 09, 2022 2:11 pm, redigert 1 gang totalt.

12dd

Legg inn av 12dd »

Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Denne krigen er ikke over, hansken er kastet, det viktigste er å fortsette å sette Russland ute av stand til å føre en ny krig på lang, lang tid.

12dd

Legg inn av 12dd »

NoDabForYou skrev: ons mar 09, 2022 2:06 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:02 pm
NoDabForYou skrev: ons mar 09, 2022 1:55 pm

Er du redd for å motstå fristelsen siden du reagerer så voldsomt?
Ta deg en bolle, dette er som å selge nazieffekter for "å redde barna". Du skjønner hvor dumt det er.

Modent språk du har. Imponert.
Jeg skinner på innhold, imotsetning til deg....

12dd

Legg inn av 12dd »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:39 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:28 pm Hvis du vil bestille en Z t-skjorte kan det gjøres her.
Hva faen? Er du lønnet av Putin?
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
Jeg ønsker meg noen IS-effekter. Sånn for balansen sin skyld, har du en link?

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»