Situasjonen i Ukraina

Låst
NoDabForYou
Innlegg: 1951

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av NoDabForYou »

12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:09 pm Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.
Da så. En skikkelig dyptgående analyse du kom med der.
Jeg trenger minst 2 dager på å fordøye den originale vinklingen din. Håper du har varslet Zelenskyj, slik at dette ikke går under radaren.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:10 pm
NoDabForYou skrev: ons mar 09, 2022 2:06 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:02 pm

Ta deg en bolle, dette er som å selge nazieffekter for "å redde barna". Du skjønner hvor dumt det er.

Modent språk du har. Imponert.
Jeg skinner på innhold, imotsetning til deg....
Du mangler ikke tro på deg selv, det er en god start.

SirJames

Legg inn av SirJames »

12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:11 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:39 pm

Hva faen? Er du lønnet av Putin?
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
Jeg ønsker meg noen IS-effekter. Sånn for balansen sin skyld, har du en link?
Værsågod
► Show Spoiler

startelver

Legg inn av startelver »

Eurosport.RU stanser sine sendinger i Russland! Eurosport er visstnok store der borte.


Hmm

Legg inn av Hmm »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:28 pm Følger man med på russiske nettsider er det ingenting som tyder på at kamplysten er blitt noe mindre de siste dagene. Det selges til og med klær merket med Z , som er symbolet på frigjøring i Russland. Både mennesker og biler har påklistret Z . For russerne betyr altså dette frihet på en eller annen måte.

Hvis du vil bestille en Z t-skjorte kan det gjøres her.

Og som RT skriver :
All money from the sale of T-shirts will go to help the refugees of Donbass and the heroes of the RT "Children of War" project.


https://en.shop-rt.com/element/tshirt_z/
zorro?

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:09 pm Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.
Det som er viktig nå er hvor fort Ukraina klarer å få sine reservister og de utenlandske frivillige med kamperfaringer utstyrt og flyttet til frontene. Russland har tatt i bruk rundt 95% av styrkene de har utplassert før krigen, så de har ikke mye mer å fylle på. Går det en uke til uten store forandringer på hvor frontene er , så vil Ukraina være i en bedre situasjon.

startelver

Legg inn av startelver »

Tydeligvis noen russere som har fått panikk, dette var filmet i Moskva i natt utenfor minibanken.

Sist redigert av startelver den ons mar 09, 2022 2:42 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

silkyglenjohnson skrev: ons mar 09, 2022 2:08 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
HarryH skrev: ons mar 09, 2022 1:39 pm

Hva faen? Er du lønnet av Putin?
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
Altså, ja det var litt dumt det det med Hitler og de greiene. Du vet. Men han hadde jo sine grunner. Kom ikke inn på kunstskole og sikkert noen andre kjipe greier. Da blir det fort folkemord. Viktig å se det fra to sider og sånn. Du vet. Være nøytral og sånn. Viktig det.

Noen som vil ha en hakekors-t-skjorte? Du kan kjøpe det her. Visstnok veldig populært hos nazister om dagen. Spennende kultur det der, altså. Visste dere at hakekors opprinnelig er et religiøst symbol? Det er intensjonen min når jeg bruker det. Er så interessert i rellllllligion vett. Og så synes jeg røde t-skjorter er fine.
Disse gjør kanskje susen?

[img]https://www.google.com/search?q=dunphy+ ... W5LP1M/img]

Hmm

Legg inn av Hmm »

Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 2:37 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:09 pm Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.
Det som er viktig nå er hvor fort Ukraina klarer å få sine reservister og de utenlandske frivillige med kamperfaringer utstyrt og flyttet til frontene. Russland har tatt i bruk rundt 95% av styrkene de har utplassert før krigen, så de har ikke mye mer å fylle på. Går det en uke til uten store forandringer på hvor frontene er , så vil Ukraina være i en bedre situasjon.
Det sies at russerne har fått inn en god del soldater fra andre land som allerede er med og kriger rundt Kyiv. Antar dett er frivillge fra Syria og andre leiesoldater osv

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Og disse her tror Putin han kan okkupere? Bare å glemme, det er ikke en Ukrainer igjen i live før det skjer.
Putin bør rygge ut av Ukraina med halen mellom beina asap.


12dd

Legg inn av 12dd »

Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 2:37 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:09 pm Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.
Det som er viktig nå er hvor fort Ukraina klarer å få sine reservister og de utenlandske frivillige med kamperfaringer utstyrt og flyttet til frontene. Russland har tatt i bruk rundt 95% av styrkene de har utplassert før krigen, så de har ikke mye mer å fylle på. Går det en uke til uten store forandringer på hvor frontene er , så vil Ukraina være i en bedre situasjon.
Det er sant. Men vet du hvor stor andel av hæren Russland har satt inn i Ukraina? Hvis det i det hele tatt finnes noen tall på det.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Bilde

Mulig noen er sivilere enn andre, men i det store og hele...

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Texas_John skrev: ons mar 09, 2022 11:34 am
Solvgutt1 skrev: ons mar 09, 2022 11:12 am Har du fått lov til å reise ned og krige i Ukraina ennå?
Nei, det er ikke slikt man får permisjon på ubestemt tid til. Du vet kanskje ikke så mye om hvordan arbeidslivet fungerer?
Kan du ikke si at du skal på pilgrimsreise?

Bilde

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hmm skrev: ons mar 09, 2022 2:42 pm
Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 2:37 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:09 pm Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.
Det som er viktig nå er hvor fort Ukraina klarer å få sine reservister og de utenlandske frivillige med kamperfaringer utstyrt og flyttet til frontene. Russland har tatt i bruk rundt 95% av styrkene de har utplassert før krigen, så de har ikke mye mer å fylle på. Går det en uke til uten store forandringer på hvor frontene er , så vil Ukraina være i en bedre situasjon.
Det sies at russerne har fått inn en god del soldater fra andre land som allerede er med og kriger rundt Kyiv. Antar dett er frivillge fra Syria og andre leiesoldater osv
Hvordan fikk de fri fra jobb?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
På hvordan måte er det at du reklamerer for russisk krigspropaganda med på å se "to sider"? Snakk om skamløst.

Uten at jeg klikker inn på sånt svineri, så vil jeg gå utfra at de ikke kan ta betalt eller sende til Norge uansett, så din krigspropaganda er slik sett ikke så farlig og forteller mest om deg.

startelver

Legg inn av startelver »

GoingKronos skrev: ons mar 09, 2022 3:14 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
På hvordan måte er det at du reklamerer for russisk krigspropaganda med på å se "to sider"? Snakk om skamløst.

Uten at jeg klikker inn på sånt svineri, så vil jeg gå utfra at de ikke kan ta betalt eller sende til Norge uansett, så din krigspropaganda er slik sett ikke så farlig og forteller mest om deg.
Men i alle dager, du er jo helt fjern , jeg poster bare fra krigen som er hentet fra Twitter og annen media, støtter selvsagt ikke Putin. Tror du ikke skjønner ironi engang. Du får åpne øynene dine.

startelver

Legg inn av startelver »

Dessuten selger Amazon disse T-skjortene og de er i ferd med å bli fjernet fra lageret as we speak.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: ons mar 09, 2022 3:16 pm Fra nettsiden:

International Shipping:

We can ship your order internationally via EMS and Shiptor.

Due to air traffic restrictions, Shiptor can only deliver to the EU countries at the moment. Shipments might be delayed. We apologize for the inconvenience.
The Shiptor delivery service picks up outgoing packages on Fridays. Orders placed before noon on a Tuesday, will be shipped out the same week. All other orders will be processed the following week.
Høres ut som en verdig konkurrent til "Helt Hjem", dette :lol:

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 3:19 pm Tror du ikke skjønner ironi engang.
Forkarer gjerne hvordan det er ironi å sende reklamelink for russisk krigspropaganda? For det har du rett i, det skjønner jeg ikke.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Hmm skrev: ons mar 09, 2022 2:42 pm
Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 2:37 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:09 pm Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.
Det som er viktig nå er hvor fort Ukraina klarer å få sine reservister og de utenlandske frivillige med kamperfaringer utstyrt og flyttet til frontene. Russland har tatt i bruk rundt 95% av styrkene de har utplassert før krigen, så de har ikke mye mer å fylle på. Går det en uke til uten store forandringer på hvor frontene er , så vil Ukraina være i en bedre situasjon.
Det sies at russerne har fått inn en god del soldater fra andre land som allerede er med og kriger rundt Kyiv. Antar dett er frivillge fra Syria og andre leiesoldater osv
Det kan hende jeg husker feil, men jeg tror Ukraina har 100 000 reservister. Det er snakk om opptil 20 000 utenlandske frivillige. i tillegg er det rundt 80 000 ukrainerne i utlandet som vender hjem og jeg vil tro at endel av dem har militær opplæring. La oss si det samlet antallet de kan sette inn om en uke er 120 000. det vil avlaste den regulære hæren, som kan brukes mer offensivt i motangrep. Tror ikke russerne har slike styrker tilgjengelig fra utlandet. Russerne har vel rundt 200 000 totalt i hele Ukraina.

Edit: Wikipedia sier 220 000 reseervister, vet ikke om det tallet stemmer
Sist redigert av Gaute65 den ons mar 09, 2022 3:36 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg blir stolt på menneskehetens vegne når jeg ser ser hvordan ukrainerne står sammen mot angriperne.

Putin har gått seg på kvist.

jrza59

Legg inn av jrza59 »

SirJames skrev: ons mar 09, 2022 3:22 pm
Justice 97 skrev: ons mar 09, 2022 3:16 pm Fra nettsiden:

International Shipping:

We can ship your order internationally via EMS and Shiptor.

Due to air traffic restrictions, Shiptor can only deliver to the EU countries at the moment. Shipments might be delayed. We apologize for the inconvenience.
The Shiptor delivery service picks up outgoing packages on Fridays. Orders placed before noon on a Tuesday, will be shipped out the same week. All other orders will be processed the following week.
Høres ut som en verdig konkurrent til "Helt Hjem", dette :lol:
Tror man skal unngå russiske "helt hjem"tilbud 😬 de stiller opp med 150k mann og jeg har null interesse i trafikkork når jeg skal kjøre ungene til skolen!

startelver

Legg inn av startelver »

GoingKronos skrev: ons mar 09, 2022 3:25 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 3:19 pm Tror du ikke skjønner ironi engang.
Forkarer gjerne hvordan det er ironi å sende reklamelink for russisk krigspropaganda? For det har du rett i, det skjønner jeg ikke.
Jeg kunne like gjerne sendt deg linken fra Amazon, dette er offisielle nettbutikker.

Jeg tror Z-symbolet på T-skjortene eksisterte lenge før krigen brøt ut.


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:56 pm
Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 2:37 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:09 pm Jeg er redd dette ikke er over. Jeg frykter at Russland samler krever og forsyninger nå. De har sluttet med bakkestyrker og holder kun stand og benytter artilleri og raketter. De har skjønt at de taper på bakken. Dette kan bli svært utmattende for de forsvarende styrker på sikt.

Tror vi skal være forsiktig med å tenke at denne krigen er over.
Det som er viktig nå er hvor fort Ukraina klarer å få sine reservister og de utenlandske frivillige med kamperfaringer utstyrt og flyttet til frontene. Russland har tatt i bruk rundt 95% av styrkene de har utplassert før krigen, så de har ikke mye mer å fylle på. Går det en uke til uten store forandringer på hvor frontene er , så vil Ukraina være i en bedre situasjon.
Det er sant. Men vet du hvor stor andel av hæren Russland har satt inn i Ukraina? Hvis det i det hele tatt finnes noen tall på det.
Leste i går at de har satt inn 75% av det de har tilgjengelig i hele Russland. Så de har ikke så mye igjen hvis det stemmer

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 3:30 pm Putin har gått seg på kvist.
Hva blir dette på norsk? Tenkte først på granbar nam, men noe sier meg at det ikke er korrekt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 3:32 pm
Jeg kunne like gjerne sendt deg linken fra Amazon, dette er offisielle nettbutikker.
Det gjør det ikke mindre til krigspropaganda, men du skulle jo forklare meg hva som var ironien i å drive med slik reklame? I stede så sendte du bare mer slik reklame...

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg poster alt jeg kommer over, hvis du tar deg nær av det får du heller ignorere meg. Orker ikke å bruke tid på dette. Hold deg til fotballen, er visst det du kan best.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 3:30 pm Jeg blir stolt på menneskehetens vegne når jeg ser ser hvordan ukrainerne står sammen mot angriperne.

Putin har gått seg på kvist.
Han har undervurdert kampviljen deres kraftig.

Og samtidig overvurdert hvor villige store deler av militæret hans var for å invadere nabolandet.

Det er rett og slett stadig færre som er gira på krig i dagens moderne samfunn, det hører fortiden til når verdenen ikke var så globalisert og hang sammen som nå, og folk vil ha fredlige liv.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

startelver skrev: ons mar 09, 2022 3:36 pm Jeg poster alt jeg kommer over, hvis du tar deg nær av det får du heller ignorere meg. Orker ikke å bruke tid på dette. Hold deg til fotballen, er visst det du kan best.
Hehe! Kongen av ironi!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: ons mar 09, 2022 3:33 pm
PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 3:30 pm Putin har gått seg på kvist.
Hva blir dette på norsk? Tenkte først på granbar nam, men noe sier meg at det ikke er korrekt.
Forstod du ikke uttrykket? Jeg trodde dette var brukt over hele landet.

Her oppe bruker vi det når man møter kraftig motstand.

Og uttrykket kommer jo fra når man skal sage eller skru i treverk og treffer kvist.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»