Situasjonen i Ukraina

Låst
Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av missChance »




Flere gode bilder i denne tråden 😁

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 3:40 pm
SirJames skrev: ons mar 09, 2022 3:33 pm
PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 3:30 pm Putin har gått seg på kvist.
Hva blir dette på norsk? Tenkte først på granbar nam, men noe sier meg at det ikke er korrekt.
Forstod du ikke uttrykket? Jeg trodde dette var brukt over hele landet.

Her oppe bruker vi det når man møter kraftig motstand.

Og uttrykket kommer jo fra når man skal sage eller skru i treverk og treffer kvist.
Aha, okay.

Ikke så mange kvister her på Østlandet, serru :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: ons mar 09, 2022 3:50 pm
PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 3:40 pm
SirJames skrev: ons mar 09, 2022 3:33 pm

Hva blir dette på norsk? Tenkte først på granbar nam, men noe sier meg at det ikke er korrekt.
Forstod du ikke uttrykket? Jeg trodde dette var brukt over hele landet.

Her oppe bruker vi det når man møter kraftig motstand.

Og uttrykket kommer jo fra når man skal sage eller skru i treverk og treffer kvist.
Aha, okay.

Ikke så mange kvister her på Østlandet, serru :lol:
Bare førstesortering på alle byggevarehus dere. Vi som får dritten sendt hit :)

Caputo

Legg inn av Caputo »

Kina ville aldri funnet på å bruke økonomiske virkemidler for å få det som de vil!

https://www.nrk.no/urix/kina-langer-ut- ... 1.15885087

Jack

Legg inn av Jack »


keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Caputo skrev: ons mar 09, 2022 3:55 pm Kina ville aldri funnet på å bruke økonomiske virkemidler for å få det som de vil!

https://www.nrk.no/urix/kina-langer-ut- ... 1.15885087
Hehe...fjerne sanksjoner fordi det går utover Kina?
Morsom kar han der Xi.

Ingen har visst fortalt ham at nato ikke har gjort noe i denne krigen..er sensuren i Kina så effektiv at selv ikke sjefen selv får vite noe?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Britene sender starstreak AA missiler til Ukraina. Lykke til med å være russisk helipilot fremover. De er dødsens.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

AxelRudi skrev: ons mar 09, 2022 2:50 pm Og disse her tror Putin han kan okkupere? Bare å glemme, det er ikke en Ukrainer igjen i live før det skjer.
Putin bør rygge ut av Ukraina med halen mellom beina asap.

Rått!
De fleste løper skremt vekk fra soldater og skyting.
Men neida, her strømmer de til for å vise avsky og skjelle de ut.
Unge som gamle sivile.
Kampvilje på et annet nivå!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

olek1970 skrev: ons mar 09, 2022 1:30 pm Noen mener krig er bra siden det øker rekrutteringen til paralympiske idretter fordi det skaper mange funksjonshemninger:

https://www.dagbladet.no/sport/tv-profi ... a/75573306

Det var jo og en måte å se krigen i Ukraina på😱😱😱.

Nå sier Anderson at sitatet er tatt ut av sammenhengen det ble sagt i da. Det får vi jo virkelig håpe😝😝😝
Litt av en utøver denne fyren.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

SirJames skrev: ons mar 09, 2022 3:50 pm
PapaSmurf skrev: ons mar 09, 2022 3:40 pm
SirJames skrev: ons mar 09, 2022 3:33 pm

Hva blir dette på norsk? Tenkte først på granbar nam, men noe sier meg at det ikke er korrekt.
Forstod du ikke uttrykket? Jeg trodde dette var brukt over hele landet.

Her oppe bruker vi det når man møter kraftig motstand.

Og uttrykket kommer jo fra når man skal sage eller skru i treverk og treffer kvist.
Aha, okay.

Ikke så mange kvister her på Østlandet, serru :lol:
Tsk, tsk - til og med jeg visste dette 😜

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Rexwiller skrev: ons mar 09, 2022 4:09 pm
olek1970 skrev: ons mar 09, 2022 1:30 pm Noen mener krig er bra siden det øker rekrutteringen til paralympiske idretter fordi det skaper mange funksjonshemninger:

https://www.dagbladet.no/sport/tv-profi ... a/75573306

Det var jo og en måte å se krigen i Ukraina på😱😱😱.

Nå sier Anderson at sitatet er tatt ut av sammenhengen det ble sagt i da. Det får vi jo virkelig håpe😝😝😝
Litt av en utøver denne fyren.
Hadde autisme vært en funksjonshemming man kunne deltatt med hadde man rekruttert enda flere, for det er vel ikke mulig å ikke forstå poenget hans?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ser ut som det neppe blir noe av disse flyene fra Polen!

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Nå må Ukraina slutte å bygge sykehus og barnehager midt i frontlinjen! Er jo steike umulig for russerne å unngå å bombe de. Stakkars russere. Her gjør de sitt ytterste for å være greie og de har absolutt ikke brutt hverken internasjonale lover eller avtaler med vilje, filmer og bilder av det motsatte er absolutt ikke bevis må vite, også blir de sabotert av Ukraina sin iver på å ha sykehus til innbyggerne sine! /s

Hmm

Legg inn av Hmm »

Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 3:32 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:56 pm
Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 2:37 pm

Det som er viktig nå er hvor fort Ukraina klarer å få sine reservister og de utenlandske frivillige med kamperfaringer utstyrt og flyttet til frontene. Russland har tatt i bruk rundt 95% av styrkene de har utplassert før krigen, så de har ikke mye mer å fylle på. Går det en uke til uten store forandringer på hvor frontene er , så vil Ukraina være i en bedre situasjon.
Det er sant. Men vet du hvor stor andel av hæren Russland har satt inn i Ukraina? Hvis det i det hele tatt finnes noen tall på det.
Leste i går at de har satt inn 75% av det de har tilgjengelig i hele Russland. Så de har ikke så mye igjen hvis det stemmer
Det kom melding om de satt inn tilnærmet 100% av styrkene sine, i går tror jeg. Og så har de hentet litt her igjen der i tillegg. Tipper der er over 220000 stridende for Russland i Ukraina, inkludert Hviterussere (som egentlig ikke er der) minus tap og fanger

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hmm skrev: ons mar 09, 2022 4:29 pm
Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 3:32 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:56 pm

Det er sant. Men vet du hvor stor andel av hæren Russland har satt inn i Ukraina? Hvis det i det hele tatt finnes noen tall på det.
Leste i går at de har satt inn 75% av det de har tilgjengelig i hele Russland. Så de har ikke så mye igjen hvis det stemmer
Det kom melding om de satt inn tilnærmet 100% av styrkene sine, i går tror jeg.
100% av styrkene som var utplassert langs grensa til Ukraina før invasjonen, that is.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Hmm skrev: ons mar 09, 2022 4:29 pm
Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 3:32 pm
12dd skrev: ons mar 09, 2022 2:56 pm

Det er sant. Men vet du hvor stor andel av hæren Russland har satt inn i Ukraina? Hvis det i det hele tatt finnes noen tall på det.
Leste i går at de har satt inn 75% av det de har tilgjengelig i hele Russland. Så de har ikke så mye igjen hvis det stemmer
Det kom melding om de satt inn tilnærmet 100% av styrkene sine, i går tror jeg. Og så har de hentet litt her igjen der i tillegg. Tipper der er over 220000 stridende for Russland i Ukraina, inkludert Hviterussere (som egentlig ikke er der) minus tap og fanger
Ja nær 100% av det de hadde marsjert opp ved grensa. 75% er det de totalt har i hele Rusland

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Russland har en stående hær på ca en million mann.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Jeg skjønner godt at han er forbannet.


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

AxelRudi skrev: ons mar 09, 2022 5:01 pm Jeg skjønner godt at han er forbannet.

"Losing humanity" kan vel fort bli en realitet om man stenger luftrommet, det er vel i praksis en krigserklæring fra putins ståsted.
Hjertet sier steng luftrommet og jag russerne til h... ut,
mens hjernen sier at konsekvensene av det potensielt er utslettende.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Helt enig med Zelensky

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

GoingKronos skrev: ons mar 09, 2022 3:14 pm
startelver skrev: ons mar 09, 2022 1:46 pm
Nei, jeg mener bare det er viktig å se på to sider av en krig, hva som skjer i Russland er også viktig.
På hvordan måte er det at du reklamerer for russisk krigspropaganda med på å se "to sider"? Snakk om skamløst.

Uten at jeg klikker inn på sånt svineri, så vil jeg gå utfra at de ikke kan ta betalt eller sende til Norge uansett, så din krigspropaganda er slik sett ikke så farlig og forteller mest om deg.
Hvordan måte?

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Daniel skrev: ons mar 09, 2022 5:08 pm Helt enig med Zelensky
Du er villig til å risikere kjernefysisk krig med russerne?

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Ja

pct_

Legg inn av pct_ »

Rexwiller skrev: ons mar 09, 2022 4:55 pm Russland har en stående hær på ca en million mann.
Russland har visstnok rundt 350k stående bakkestyrker, så om alle som var stasjonert Ukraina har gått inn i Russland så er det en betydelig andel av hæren deres. Husk at mye av militæret er andre styrker også.
Nå innrømmer også Russland at de har "dessverre" brukt vernepliktige soldater i invasjonen. https://ria.ru/20220309/spetsoperatsiya-1777325478.html

DennisB

Legg inn av DennisB »

Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 4:46 pm
Hmm skrev: ons mar 09, 2022 4:29 pm
Gaute65 skrev: ons mar 09, 2022 3:32 pm

Leste i går at de har satt inn 75% av det de har tilgjengelig i hele Russland. Så de har ikke så mye igjen hvis det stemmer
Det kom melding om de satt inn tilnærmet 100% av styrkene sine, i går tror jeg. Og så har de hentet litt her igjen der i tillegg. Tipper der er over 220000 stridende for Russland i Ukraina, inkludert Hviterussere (som egentlig ikke er der) minus tap og fanger
Ja nær 100% av det de hadde marsjert opp ved grensa. 75% er det de totalt har i hele Rusland
Perfekt tid å innta Moskva på for oss andre, så kan vi bytte litt land. Smi mens russerne er som mest sårbare.
Russland blir en ny fri, demokratisk europasone, og så kan de 75% av russiske styrkene få Ukraina, og leke i den sandkassa isteden. Putin på sokkel der, han kan ta over ruinene i Kharkiv.
Det ukrainske folk får da Russland, sammen med hele Europa.

Problem solved. Selv ikke Nostradamus hadde klart å forutse den der.

pct_

Legg inn av pct_ »

AxelRudi skrev: ons mar 09, 2022 5:01 pm Jeg skjønner godt at han er forbannet.

Er ikke vanskelig å sympatisere med han, men NFZ er helt umulig å gjennomføre uten å starte en direkte krig mellom Russland og NATO.

Vi er allerede helt på grensen ved å gi enormt med militært materiale - og ved å sanksjonere Russland til det ekstreme.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Daniel skrev: ons mar 09, 2022 5:13 pmJa
Med deg ved roret ville vi med andre ord vært fucked. Alle som en.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

For noe tull.
Risikoen for verdens utslettelse som en angivelig dominoeffekt av å hindre russere i å bombe Ukraina er forsvinnende liten. Men Putin tjener enormt på dem som tror det motsatte.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Daniel skrev: ons mar 09, 2022 5:24 pm For noe tull.
Risikoen for verdens utslettelse som en angivelig dominoeffekt av å hindre russere i å bombe Ukraina er forsvinnende liten. Men Putin tjener enormt på dem som tror det motsatte.
Støttes. Jeg tror Putin er helt låst angående atomvåpen. Alt han har er trusler. Han vet at han og Russland er dønn ferdige, om han bare slipper en liten fis av et a-våpen. Da er det definitivt over for Putin.

Jeg tror sjansen er så liten som 0.1 % for at det slippes en a-bombe i denne krigen. Russland er så underlegen i militær målestokk, at de vet at de ikke har noe å stille opp med.
Det de har vist i denne krigen, har vært totalt fiasko.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

DennisB skrev: ons mar 09, 2022 5:34 pm
Daniel skrev: ons mar 09, 2022 5:24 pm For noe tull.
Risikoen for verdens utslettelse som en angivelig dominoeffekt av å hindre russere i å bombe Ukraina er forsvinnende liten. Men Putin tjener enormt på dem som tror det motsatte.
Støttes. Jeg tror Putin er helt låst angående atomvåpen.
Dere tror. Men dere vet ikke. Og når det kommer til grep som kan lede til menneskehetens undergang bør man helst vite.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»