Skøytesesongen 2021/2022

Svar
helvis

Re: Skøytesesongen 2021/2022

Legg inn av helvis »

sprekken sin

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Verste jeg har sett :)

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Hehe, Kongshaug øyner muligheten for seier i paret!

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

sertono skrev: søn mar 06, 2022 5:16 pm Verste jeg har sett :)
Dette er verre en Stenshjemmet i 1981. Må innrømme at jeg synes litt synd på Roest her. Han er jo ikke i nærheten av å være på sitt beste. Men uansett gøy at et annet land enn Nederland får verdensmesteren.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Om Roest og VdP hadde gått i par hadde Van der Poel passert Roest.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kongshaug slo Koss såvidt :P

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Skulle hatt Engebråten i OL-form her. Kunne blitt veldig morsomt....

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Dette var jo ganske spesielt. Ville aldri i verden trodd på dette på forhånd. Da han gikk 37.3 på 500m i går, trodde jeg kanskje det kunne bli medalje på VdP, men ikke gull. Men etter 1500m fikk jeg trua. Og etter hans 10000m ville jeg nesten blitt overrasket om Roest klarte det, da jeg synes han hadde vist klare svakhetstegn.

Men Roest bør nå virkelig lære seg å toppe formen i internasjonale mesterskap. Det er rett og slett ræva at han nesten konsekvent er bedre i oktober og i romjula enn han er i internasjonale mesterskap. Han traff i VM i allround i 2019 og 20, men ellers har han vært godt unna form i omtrent hvert mesterskap han har gått.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Nils van der Poel er et unikum, men for en svikt av Roest midtveis i løpet. Klarer å ta seg sammen på slutten, men det var rett og slett svakt av nederlenderen.

Ser veldig bra ut for Norge da, 4. og 5. plass på to unge løpere!

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Centrist skrev: søn mar 06, 2022 4:38 pm Wetten og Viasat/TV3 gjør uansett ett fantastisk stykke arbeid med skøytesporten kontra de siste årene på NRK, hvor det ble gjemt bort på NRK2 og NRK3, eller gud forby, NRK TV.
Det er den beste skøytedekningen vi noensinne har hatt. Måtte det fortsette.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Puttemans skrev: søn mar 06, 2022 5:37 pm
Centrist skrev: søn mar 06, 2022 4:38 pm Wetten og Viasat/TV3 gjør uansett ett fantastisk stykke arbeid med skøytesporten kontra de siste årene på NRK, hvor det ble gjemt bort på NRK2 og NRK3, eller gud forby, NRK TV.
Det er den beste skøytedekningen vi noensinne har hatt. Måtte det fortsette.
Enig i dette og forhåpentligvis blir den enda betre når Wetten og co får litt meir erfaring

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: søn mar 06, 2022 5:40 pm Enig i dette og forhåpentligvis blir den enda betre når Wetten og co får litt meir erfaring
Wetten som var en verdensklasseskøyteløper i flere år og har kommentert skøyter i 7-8 år nå, burde klare dette ganske greit. Slik regnestykker kunne jeg allerede som 8-åring!

Tucan

Legg inn av Tucan »

CrazyHorse skrev: søn mar 06, 2022 4:23 pm Under tidligere sammenlagtmesterskap , har tiden en løper må gå på for å overta ledelsen sammenlagt kommet opp på skjermen før paret starter . Har ikke sett dette på Hamar . Det unnskylder ikke Wettens bom , men ville kanskje fått han til å ta regnestykket en gang til


Det gjorde det. Det som er rart var at de rett før snakket om at hun måtte slå de jong med 8s. Og sa at det var samme som i Stavanger.


De 6 hundredelene var vel 500- m sekunder.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Noen som har oversikt over hvor de neste mesterskapene arrangeres?

Hadde vært spennende med Poel i mesterskap i nord-amerika!

Under 6 min på 5000 og under 12.30 på 10000m :)

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Puttemans skrev: søn mar 06, 2022 5:37 pm
Centrist skrev: søn mar 06, 2022 4:38 pm Wetten og Viasat/TV3 gjør uansett ett fantastisk stykke arbeid med skøytesporten kontra de siste årene på NRK, hvor det ble gjemt bort på NRK2 og NRK3, eller gud forby, NRK TV.
Det er den beste skøytedekningen vi noensinne har hatt. Måtte det fortsette.
Enig. Dekningen er veldig bra!

ms_8

Legg inn av ms_8 »

JohnTiger skrev: søn mar 06, 2022 5:49 pm Noen som har oversikt over hvor de neste mesterskapene arrangeres?

Hadde vært spennende med Poel i mesterskap i nord-amerika!

Under 6 min på 5000 og under 12.30 på 10000m :)
Er kun verdenscup avslutning i Heerenveen og han legger opp etter det dessverre.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

JohnTiger skrev: søn mar 06, 2022 5:49 pm Noen som har oversikt over hvor de neste mesterskapene arrangeres?

Hadde vært spennende med Poel i mesterskap i nord-amerika!

Under 6 min på 5000 og under 12.30 på 10000m :)
Neste år er det vel kun enkeltdistanser og det er i Heerenveen. I 2024 er det både allround og enkeltdistanser. I hhv Inzell og Calgary.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

KongOlav2 skrev: søn mar 06, 2022 5:53 pm
JohnTiger skrev: søn mar 06, 2022 5:49 pm Noen som har oversikt over hvor de neste mesterskapene arrangeres?

Hadde vært spennende med Poel i mesterskap i nord-amerika!

Under 6 min på 5000 og under 12.30 på 10000m :)
Neste år er det vel kun enkeltdistanser og det er i Heerenveen. I 2024 er det både allround og enkeltdistanser. I hhv Inzell og Calgary.
Comeback til 2024 sesongen da! :)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Artig med Wiklund på pallen i dag, og et bra 1000m løp av Lorentzen., og selvfølgelig.. et knall-løp av svensken.

Kan ikke si disse "nest-beste" nederlandske distanseløperne imponerer så voldsomt, så det må være fullt mulig for et par av våre å slå ut i full blomst neste sesong. Med unntak av Roest og Fish, så er vel de antatt sterkeste langdistanseløperne godt oppi åra, og det er vel uvisst om Bergsma og Bloemen fortsetter (noen som vet?) Svensken gir seg, og Kramer gir seg, og hva skjer med Fish, om Bloemen gir seg?

Centrist

Legg inn av Centrist »

For en helg av Ragne Wiklund! Dette kan bli helt fantastisk neste sesong.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Schouten snek seg foran Wiklund på 3000 m! Synd med den sisterunden til Ragne, der hun gikk opp rundetiden med et sekund.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Sååå nære for Ragne. Litt for svak sisterunde..

Men FANTASTISK 😊😊😊

Centrist

Legg inn av Centrist »

Hehe, de sikrer seg når det kommer til kalkulasjonen i verdenscupen. Høyst uoffisielt! Mon tro hva som skyldes det..

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

JohnTiger skrev: søn mar 13, 2022 2:56 pm Sååå nære for Ragne. Litt for svak sisterunde..

Men FANTASTISK 😊😊😊
Ja, hun snek seg foran Sablikova med et hundredel. Veldig sterkt med andreplass, både i løpet og i verdenscupen på 3000 m totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Årets beste skøyteløp fra en norsk løper av Ragne i dag? Jeg synes iallfall det.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

KongOlav2 skrev: søn mar 13, 2022 5:25 pm Årets beste skøyteløp fra en norsk løper av Ragne i dag? Jeg synes iallfall det.
I konkurranse med Engebråtens 5000 i OL. Et kjempeløp var det i hvert fall.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Det begynner å bli en vane at løperne i Nederland hopper fra et profflag til et annet , og da kanskje spesielt etter OL sesonger . Siste er at Marcel Bosker og Patrick Roest flytter fra Jumbo Visma til Reggeborgh ( laget til bl a Kjeld Nuis) . Kanskje litt overraskende at Roest flytter på seg , men som noen i denne tråden har påpekt så har Roest slitt med å få ut sitt beste i mesterskap , (sett bort i fra allround ) så kanskje det er en av grunnene til at han skifter beite . Reggeborghs løpere gjorde det også jevnt over noe bedre i OL utifra forventningene enn de som representerte Jumbo Visma .

Jumbo Visma står ikke helt tomhendt tilbake på langdistansene . Jorrit Bergsma bryter det lange samarbeidet med Jillert Anema , og går til Jumbo/Visma . Jeg lurer likevel på om ikke de beste årene til Bergsma er bak han, men dette tyder kanskje på at Bergsma satser mot OL i 2026

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

CrazyHorse skrev: søn mar 27, 2022 9:40 pm Jeg lurer likevel på om ikke de beste årene til Bergsma er bak han, men dette tyder kanskje på at Bergsma satser mot OL i 2026
Jeg tipper han har som ambisjoner å være den første som vinner 10 000m 2 ganger i OL-sammenheng.

Sjaksjakbajev

Legg inn av Sjaksjakbajev »

Bergsma har skrevet en kontrakt for to år med Jumbo-Visma. Han vil fylle 40 rett før OL i 2026 begynner; jeg tviler på at han vil holde på så lenge.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»