Situasjonen i Ukraina

Låst
Knaxern

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Knaxern »

Krim er tapt, det tviler jeg på at Russland kommer til å gi tilbake. De ga Krim til Ukraina tilbake på 60-tallet, mens de nå tar det tilbake.

pct_

Legg inn av pct_ »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 8:49 pm
bundetrente skrev: søn mar 13, 2022 8:31 pm

Det beste vi kan håpe på er et kompromiss der ingen av partene får alt de ønsker seg, men som får slutt på krigen fortest mulig.
A member of the Russian negotiating team, Leonid Slutsky, has said he believes the “significant progress” he has observed in talks between Moscow and Kiev might soon lead the two sides in the conflict to sign an agreement.

Dette er fra russisk media, så det er sikkert bare løgn og trolleri, men jeg føler RT er mye mer objektive, saklige, nøytrale og lite tabloide i forhold til f.eks Se og Hør avisen VG, DB osv
VG skriver da også om framganger i forhandlingene, så vi får håpe at det stemmer. Russland kommer snart til å føle den fulle effekten av sanksjonene og ikke minst mye uro fra tusener av familier som nå mister sine unge gutter i en forferdelig urett krig.

Forresten så er vel RT cirka der Se og Hør er, useriøs tabloid blekke som ingen burde ta seriøst. Det kan være greit for å ta seg en titt på hva propagandamaskinen til Kreml sier av og til, men du kan på ingen måte tro at de er frie eller nøytrale. Anbefaler deg å høre på folk som har vært ansatt der og deretter sluttet.
Vi kan være enige i at det kan bli litt mye tabloide nyheter i VG, DB etc men de er iallfall frie nyheter med journalister som ikke må frykte for flere års fengsel for å skrive at dette faktisk er en krig.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Leoparden skrev: søn mar 13, 2022 9:02 pm
bundetrente skrev: søn mar 13, 2022 8:59 pm
kytec skrev: søn mar 13, 2022 8:45 pm

Svaret på det er naturligvis ingenting. Men vil vi ha rettferdighet eller slutt på krigen, om vi må velge?

Så lenge NATO velger å ikke knuse russland (som trolig er lurt), så må putler få noe ellers gir han seg aldri.

Den typen menneske kan aldri bakke ut uten et skinn av at det har vært en suksess.
Fint om jeg kan få snakke for meg selv.

Jeg mener selv at Ukraina bør gi permanent avkall på Krim og noen områder i øst. Ikke for å være "snille", men for å vedkjenne at de langsiktige konsekvensene av å ikke gjøre det vil bli verre enn å ikke gjøre det. Jeg mener derimot at Ukraina ikke kan gå med på å nedfelte noe løfte om nøytralitet (altså noe løfte om å ikke bli medlem av NATO eller EU) i grunnloven deres.
Blir det resultatet mener jeg verdenssamfunnet må opprettholde sanksjonene mot Russland fullt. Dersom sanksjonene heves vil jeg si det er det en form for stilltiende aksept for det Russland her har gjort, og deres inhumane aggressive metoder.
Sanksjoner rammer først og fremst de fattige, som Olga på 75 år som bor i et nedslitt Khrushchyovka kompleks og plutselig ikke har råd til mat, strøm eller klær lenger. Eliten, oligarkene og andre som er i stand til å påvirke politikken, er de som rammes minst.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

pct_ skrev: søn mar 13, 2022 9:08 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 8:49 pm
bundetrente skrev: søn mar 13, 2022 8:31 pm

Det beste vi kan håpe på er et kompromiss der ingen av partene får alt de ønsker seg, men som får slutt på krigen fortest mulig.
A member of the Russian negotiating team, Leonid Slutsky, has said he believes the “significant progress” he has observed in talks between Moscow and Kiev might soon lead the two sides in the conflict to sign an agreement.

Dette er fra russisk media, så det er sikkert bare løgn og trolleri, men jeg føler RT er mye mer objektive, saklige, nøytrale og lite tabloide i forhold til f.eks Se og Hør avisen VG, DB osv
VG skriver da også om framganger i forhandlingene, så vi får håpe at det stemmer. Russland kommer snart til å føle den fulle effekten av sanksjonene og ikke minst mye uro fra tusener av familier som nå mister sine unge gutter i en forferdelig urett krig.

Forresten så er vel RT cirka der Se og Hør er, useriøs tabloid blekke som ingen burde ta seriøst. Det kan være greit for å ta seg en titt på hva propagandamaskinen til Kreml sier av og til, men du kan på ingen måte tro at de er frie eller nøytrale. Anbefaler deg å høre på folk som har vært ansatt der og deretter sluttet.
Vi kan være enige i at det kan bli litt mye tabloide nyheter i VG, DB etc men de er iallfall frie nyheter med journalister som ikke må frykte for flere års fengsel for å skrive at dette faktisk er en krig.
Frie er de hvertfall ikke. Ingen journalister der har lov å skrive pro-russiske artikler. Da blir de irettesatt rimelig kjapt, men en blind høne finner også korn

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 8:21 pm https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=62326D0F

https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=6231FF11

https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=623251AF

Er dette også fake news? Disse krigerne som lærer barn til å bli nazister er de vi går i fakkeltog for og uttrykker vår blinde støtte til.
Men er dette ukrainske soldater?

Disse bildene av ny-nazister med "opplæring" av barn, er jo de samme som vi ser av andre ny-nazistgrupper i hele verden. Dette kunne like gjerne vært i Russland, Tyskland, Sverige, USA osv. Same shit.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

bundetrente skrev: søn mar 13, 2022 9:09 pm
Leoparden skrev: søn mar 13, 2022 9:02 pm
bundetrente skrev: søn mar 13, 2022 8:59 pm

Fint om jeg kan få snakke for meg selv.

Jeg mener selv at Ukraina bør gi permanent avkall på Krim og noen områder i øst. Ikke for å være "snille", men for å vedkjenne at de langsiktige konsekvensene av å ikke gjøre det vil bli verre enn å ikke gjøre det. Jeg mener derimot at Ukraina ikke kan gå med på å nedfelte noe løfte om nøytralitet (altså noe løfte om å ikke bli medlem av NATO eller EU) i grunnloven deres.
Blir det resultatet mener jeg verdenssamfunnet må opprettholde sanksjonene mot Russland fullt. Dersom sanksjonene heves vil jeg si det er det en form for stilltiende aksept for det Russland her har gjort, og deres inhumane aggressive metoder.
Sanksjoner rammer først og fremst de fattige, som Olga på 75 år som bor i et nedslitt Khrushchyovka kompleks og plutselig ikke har råd til mat, strøm eller klær lenger. Eliten, oligarkene og andre som er i stand til å påvirke politikken, er de som rammes minst.
De rammes ganske hardt de også. Russland vil på mange måter kollapse.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:04 pm
Canucks skrev: søn mar 13, 2022 8:41 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 8:21 pm https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=62326D0F

https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=6231FF11

https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=623251AF

Er dette også fake news? Disse krigerne som lærer barn til å bli nazister er de vi går i fakkeltog for og uttrykker vår blinde støtte til.
Hvor mange er det snakk om? Og hvor mye innflytelse har disse i Ukraina? Vi kan jo da begynne og peke på Wagner-banden, og ikke minst Aleksandr Dugin som er rådgiver til Putin, en fyr som har hevdet at han skal de-nazifisere Ukraina, når det er nok av brunt grums i egne rekker, kanksje vi i vesten burde de-nazifisere Russland? virker som å teppebombe Moskva og St. Petersburg er måten slikt gjøres på.
Det ble bestemt på et møte i Krakow i 2013 at en president skulle innsettes, og han skulle sammarbeide tett med en ledende nazist av Hitler-typen. Azov er inkorporert i Ukrainas nasjonale hær. Nazistpartiet fikk over 2 % stemmer ved valget. Det er absolutt et korrupt land som drepte en av fredsforhandlerne tidlig i invasjonen fordi han ville møte Russland i et kompromiss. USA har et balletak på Ukraina, og Zelensky kan ikke krysse en viss rød strek før de setter et gang et "folkelig opprør " igjen.

Russisk regjering støtter på ingen måte nazister i eget land å drepe minoriteter, og Wagner gruppen er ikke nazister, i såfall er det kun rykter, og deres militære operasjoner i Syria har vært av den gode sorten, nemlig å fjerne vestlig-støttede islamister.

Her var det mye og ta fatt i, Nazipartiet sitter ikke med makt i Ukraina i 2022, mens LDPR(som ikke er det spor bedre har langt mer innflytelse i Russland) selv om de ikke har direkte makt så er de langt større enn Svoboda som er et ganske irrelevant parti i dagens Ukraina.

Når det gjelder Wagner-gruppen så vet vi alle hva bakgrunnen i navnet på gruppen er, og ikke minst Dmitry Utkin.

Ellers hopper du lett over Aleksandr Dugin også ser jeg, da lenkene til Putin-regimet og nazisme er langt tettere enn til den jødiske russeren som leder Ukraina, rart om landet hatet russere såpass at de har valgt en russisk språklig jøde som leder om landet er fylt med nazister.

Også fortsetter du med dette korrupsjonsgreiene, ja Ukraina har korrupsjon, men vi kan sammenligne med Russland der, og gir det oss påskudd og rett til å invadere Russland fra Nato siden landet er mye mer pillråttent korrupt enn vestlige land.

Russland har bommet såpass grovt, og har greid å gjøre Zelensky til en folkehelt nå, trenger ikke USA sin støtte der, både russiske og ukrainsk språklige er alle samlet opp om han nå, noe man ser i byene som okkupantene har tatt over hvor protestene er store hos de russisk språklige også mot Putin og hans okkupasjonsstyrker.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

pfrog567 skrev: søn mar 13, 2022 9:11 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 8:21 pm https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=62326D0F

https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=6231FF11

https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=623251AF

Er dette også fake news? Disse krigerne som lærer barn til å bli nazister er de vi går i fakkeltog for og uttrykker vår blinde støtte til.
Men er dette ukrainske soldater?

Disse bildene av ny-nazister med "opplæring" av barn, er jo de samme som vi ser av andre ny-nazistgrupper i hele verden. Dette kunne like gjerne vært i Russland, Tyskland, Sverige, USA osv. Same shit.
Det er Azov-bataljonen som er innlemmet i den ukrainske nasjonalgarden

pct_

Legg inn av pct_ »

kytec skrev: søn mar 13, 2022 8:48 pm
nometalhorse skrev: søn mar 13, 2022 8:41 pm På tide med noen gode nyheter i alt det tragiske fra Ukraina.

Vestens sanksjoner rammer Russland så hardt at landet risikerer å ende i resesjon og misligholde gjelda si, mener Det internasjonale pengefondet (IMF).

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... i-resesjon
Hvorfor skal russland betale gjeld til land som har alle verdens sanksjoner mot de?

Jeg hadde ikke betalt banklånet om banken punkterte bilen min, hindret meg å gå på jobb og gjorde det slik at barna mine ikke fikk nok mat.
Fordi de er helt avhengige av det globale finansmarkedet - noe som også er hvorfor de insister på at de vil fortsette å betale statsgjelden sin. Dette handler jo om likviditet og videre drift av staten - så det er helt essensielt. Selv her i Norge har vi en relativ stor statsgjeld på rundt 550 milliarder, selvom vi selvfølgelig har ekstremt mye mer penger på bok.

Det er også derfor disse lovforslagene i Dumaen den siste uken er bekymringsfulle, når man snakker om "nasjonalisere" flyene som russiske flyselskaper har leaset fra diverse leasingselskaper. Sånt tull kan virkelig gjøre Russland til en sann Nord-Korea stat.

Falcon

Legg inn av Falcon »

pct_ skrev: søn mar 13, 2022 9:13 pm

Fordi de er helt avhengige av det globale finansmarkedet - noe som også er hvorfor de insister på at de vil fortsette å betale statsgjelden sin. Dette handler jo om likviditet og videre drift av staten - så det er helt essensielt. Selv her i Norge har vi en relativ stor statsgjeld på rundt 550 milliarder, selvom vi selvfølgelig har ekstremt mye mer penger på bok.

Det er også derfor disse lovforslagene i Dumaen den siste uken er bekymringsfulle, når man snakker om "nasjonalisere" flyene som russiske flyselskaper har leaset fra diverse leasingselskaper. Sånt tull kan virkelig gjøre Russland til en sann Nord-Korea stat.
jeg har lenge mistenkt dette, at putin vil innføre en slags "juche" i Russland. Med staten i mislighold, ute av stand til å ta opp nye lån, så virker det som den eneste veien videre.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Canucks skrev: søn mar 13, 2022 9:11 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:04 pm
Canucks skrev: søn mar 13, 2022 8:41 pm

Her var det mye og ta fatt i, Nazipartiet sitter ikke med makt i Ukraina i 2022, mens LDPR(som ikke er det spor bedre har langt mer innflytelse i Russland) selv om de ikke har direkte makt så er de langt større enn Svoboda som er et ganske irrelevant parti i dagens Ukraina.

Når det gjelder Wagner-gruppen så vet vi alle hva bakgrunnen i navnet på gruppen er, og ikke minst Dmitry Utkin.

Ellers hopper du lett over Aleksandr Dugin også ser jeg, da lenkene til Putin-regimet og nazisme er langt tettere enn til den jødiske russeren som leder Ukraina, rart om landet hatet russere såpass at de har valgt en russisk språklig jøde som leder om landet er fylt med nazister.

Også fortsetter du med dette korrupsjonsgreiene, ja Ukraina har korrupsjon, men vi kan sammenligne med Russland der, og gir det oss påskudd og rett til å invadere Russland fra Nato siden landet er mye mer pillråttent korrupt enn vestlige land.

Russland har bommet såpass grovt, og har greid å gjøre Zelensky til en folkehelt nå, trenger ikke USA sin støtte der, både russiske og ukrainsk språklige er alle samlet opp om han nå, noe man ser i byene som okkupantene har tatt over hvor protestene er store hos de russisk språklige også mot Putin og hans okkupasjonsstyrker.
Det var bare for å illustrere hvor mange ukrainere som faktisk er nazister, siden de får så høy oppslutning i et "demokratisk" valg. "Demokratisk" fordi en del russiskvennlige partier ble forbudt etter kuppet.

Richard Wagner var en komponist med Hitler-sympatier, derfor er Wagner-gruppen nazistisk? Da er jeg en nazist om jeg leser en bok av Hamsun, eller kaller sønnen min for Knut?

Nazister, sionister, islamister eller ikke. Russland hadde invadert mange flere land om det var kun pga dette. Men ledelsen i Ukraina sin behandling av innbyggerne i Donbass og russerspråklige og etniske russere i Ukraina, samt NATOs ekspansjon østover, fargerevolusjonen i Ukraina, noe de også prøvde på i Hviterussland, og "arabisk vår" i Syria, henrettelsen og regimeskiftet i Irak, Jugoslavia-krigen, Libya. Russland har fått nok. Z = endelsen på vestlige alfabeter. Ikke kryss linjen vår. Det betyr slutten for dere. Ikke glem hvem dere kødder med. En stormakt både nå og historisk sett. Russland vil overleve uansett hvor mye USA prøver å destabilisere dem.

Det siste avsnittet ditt viser hvor lettlurt du er av vestlig MSM-media og makten de har på mange av oss. Dessverre. Ta ikke alt for god fisk

pct_

Legg inn av pct_ »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:10 pm
pct_ skrev: søn mar 13, 2022 9:08 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 8:49 pm

A member of the Russian negotiating team, Leonid Slutsky, has said he believes the “significant progress” he has observed in talks between Moscow and Kiev might soon lead the two sides in the conflict to sign an agreement.

Dette er fra russisk media, så det er sikkert bare løgn og trolleri, men jeg føler RT er mye mer objektive, saklige, nøytrale og lite tabloide i forhold til f.eks Se og Hør avisen VG, DB osv
VG skriver da også om framganger i forhandlingene, så vi får håpe at det stemmer. Russland kommer snart til å føle den fulle effekten av sanksjonene og ikke minst mye uro fra tusener av familier som nå mister sine unge gutter i en forferdelig urett krig.

Forresten så er vel RT cirka der Se og Hør er, useriøs tabloid blekke som ingen burde ta seriøst. Det kan være greit for å ta seg en titt på hva propagandamaskinen til Kreml sier av og til, men du kan på ingen måte tro at de er frie eller nøytrale. Anbefaler deg å høre på folk som har vært ansatt der og deretter sluttet.
Vi kan være enige i at det kan bli litt mye tabloide nyheter i VG, DB etc men de er iallfall frie nyheter med journalister som ikke må frykte for flere års fengsel for å skrive at dette faktisk er en krig.
Frie er de hvertfall ikke. Ingen journalister der har lov å skrive pro-russiske artikler. Da blir de irettesatt rimelig kjapt, men en blind høne finner også korn
Har da vært en flust med artikler som har prøvd å forklare dette med russiske briller. Men sannheten er jo at denne invasjonen er så brutal og urett at det er helt umulig å kalle den noe annet.
Men hva tenker du om lovene i Russland nå, hvor man ikke får lov til å skrive at dette er en invasjon eller krig? At man risikerer langvarig straff for dette. At den siste uavhengige tv-stasjonen ble skrudd av, at Ekko Moskva måtte stoppes, at aviser som Novoya Gazeta har helt stoppet å skrive om Ukraina-krisen i frykt for represalier?

Vi kan si mye dårlig om norsk media, og vestlig media generelt, men at de er frie til å skrive det dem vil er det liten tvil om. Heller ingen som vil stoppe mindre publikasjoner som feks Document. Tenk om russerne kunne få gjøre som vi gjorde i 2003 med 60.000 nordmenn på youngstorget? Eller våre protester mot Libya-krigen, den forferdelige Cast Lead-operasjonen etc? Det er helt latterlig å skulle argumentere for at russisk media kan engang likestilles med vestlig.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Falcon skrev: søn mar 13, 2022 9:05 pm
Leoparden skrev: søn mar 13, 2022 9:02 pm
Blir det resultatet mener jeg verdenssamfunnet må opprettholde sanksjonene mot Russland fullt. Dersom sanksjonene heves vil jeg si det er det en form for stilltiende aksept for det Russland her har gjort, og deres inhumane aggressive metoder.
en annen faktor er at man ikke kan være sikker på hvorvidt putin vil trekke tilbake styrkene.

Kan ikke se at Ukraina vil godta det, og at vesten heller vil presse de for å godkjenne noe sånt, eneste jeg kan se at de kan bli presset til og godta vil være Krim,Donbass og Luhansk, kan ikke se at man lar Russland okkupere og få resten av områdene i sør som de ønsker og at det blir godtatt, og uansett burde heller målet være å intensivere utestengelsen av Russland med mål om null handel med landet, og hvor andre land som velger å handle med Russland får et valg om handel med EU+USA eller Russland som det langsiktige målet, og rett og slett sette hardt mot hardt. Miste EU+USA som handelspartnere, eller fortsette med Russland, noe som kan sette press på Kina og India, slik at Russland får stå der alene.

pct_

Legg inn av pct_ »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:19 pm
Canucks skrev: søn mar 13, 2022 9:11 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:04 pm

Her var det mye og ta fatt i, Nazipartiet sitter ikke med makt i Ukraina i 2022, mens LDPR(som ikke er det spor bedre har langt mer innflytelse i Russland) selv om de ikke har direkte makt så er de langt større enn Svoboda som er et ganske irrelevant parti i dagens Ukraina.

Når det gjelder Wagner-gruppen så vet vi alle hva bakgrunnen i navnet på gruppen er, og ikke minst Dmitry Utkin.

Ellers hopper du lett over Aleksandr Dugin også ser jeg, da lenkene til Putin-regimet og nazisme er langt tettere enn til den jødiske russeren som leder Ukraina, rart om landet hatet russere såpass at de har valgt en russisk språklig jøde som leder om landet er fylt med nazister.

Også fortsetter du med dette korrupsjonsgreiene, ja Ukraina har korrupsjon, men vi kan sammenligne med Russland der, og gir det oss påskudd og rett til å invadere Russland fra Nato siden landet er mye mer pillråttent korrupt enn vestlige land.

Russland har bommet såpass grovt, og har greid å gjøre Zelensky til en folkehelt nå, trenger ikke USA sin støtte der, både russiske og ukrainsk språklige er alle samlet opp om han nå, noe man ser i byene som okkupantene har tatt over hvor protestene er store hos de russisk språklige også mot Putin og hans okkupasjonsstyrker.
Det var bare for å illustrere hvor mange ukrainere som faktisk er nazister, siden de får så høy oppslutning i et "demokratisk" valg. "Demokratisk" fordi en del russiskvennlige partier ble forbudt etter kuppet.

Richard Wagner var en komponist med Hitler-sympatier, derfor er Wagner-gruppen nazistisk? Da er jeg en nazist om jeg leser en bok av Hamsun, eller kaller sønnen min for Knut?

Nazister, sionister, islamister eller ikke. Russland hadde invadert mange flere land om det var kun pga dette. Men ledelsen i Ukraina sin behandling av innbyggerne i Donbass og russerspråklige og etniske russere i Ukraina, samt NATOs ekspansjon østover, fargerevolusjonen i Ukraina, noe de også prøvde på i Hviterussland, og "arabisk vår" i Syria, henrettelsen og regimeskiftet i Irak, Jugoslavia-krigen, Libya. Russland har fått nok. Z = endelsen på vestlige alfabeter. Ikke kryss linjen vår. Det betyr slutten for dere. Ikke glem hvem dere kødder med. En stormakt både nå og historisk sett. Russland vil overleve uansett hvor mye USA prøver å destabilisere dem.

Det siste avsnittet ditt viser hvor lettlurt du er av vestlig MSM-media og makten de har på mange av oss. Dessverre. Ta ikke alt for god fisk
Når det gjelder Wagner gruppen så burde du ikke forsvare den, og kanskje du burde google lederen dems? Fordi han har nazisymboler tatovert på nakken sin..... Resten av dette er bare tull.

Ingen tvil om at Russland begynner å nærme seg en fascistisk tankegang.


pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 4:23 pm
missChance skrev: søn mar 13, 2022 4:14 pm
Når ble hun valgt av befolkningen?
Det bor 38 % russere i Melitopol, så kan ikke se for meg at det er så veldig upopulært at hun tar over ettersom russerne har blitt behandlet svært dårlig i Ukraina siden 2014.

Man får venne seg til en ny virkelighet, som ikke diskriminerer russere, og de vil nok ha fred nå først og fremst, så får demokrati spørsmålet i Russland tas på et senere tidspunkt.
Jeg kan nå heller ikke se for meg at 62% ukrainere i Melitopol synes det er så veldig "populært" at ordføreren blir kidnappet av russiske styrker og en Putin-lakei blir innsatt som ordfører i stedet..

Og for at disse "diskriminerte" russerne i Melitopol skal få fred og ro nå, så må liksom resten av Ukraina, t.o.m. byer som ligger 70-100 mil unna, bombes i hjel..
Ja, nå blir det nok fred og ro skal du se..

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:19 pm
Canucks skrev: søn mar 13, 2022 9:11 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:04 pm

Her var det mye og ta fatt i, Nazipartiet sitter ikke med makt i Ukraina i 2022, mens LDPR(som ikke er det spor bedre har langt mer innflytelse i Russland) selv om de ikke har direkte makt så er de langt større enn Svoboda som er et ganske irrelevant parti i dagens Ukraina.

Når det gjelder Wagner-gruppen så vet vi alle hva bakgrunnen i navnet på gruppen er, og ikke minst Dmitry Utkin.

Ellers hopper du lett over Aleksandr Dugin også ser jeg, da lenkene til Putin-regimet og nazisme er langt tettere enn til den jødiske russeren som leder Ukraina, rart om landet hatet russere såpass at de har valgt en russisk språklig jøde som leder om landet er fylt med nazister.

Også fortsetter du med dette korrupsjonsgreiene, ja Ukraina har korrupsjon, men vi kan sammenligne med Russland der, og gir det oss påskudd og rett til å invadere Russland fra Nato siden landet er mye mer pillråttent korrupt enn vestlige land.

Russland har bommet såpass grovt, og har greid å gjøre Zelensky til en folkehelt nå, trenger ikke USA sin støtte der, både russiske og ukrainsk språklige er alle samlet opp om han nå, noe man ser i byene som okkupantene har tatt over hvor protestene er store hos de russisk språklige også mot Putin og hans okkupasjonsstyrker.
Det var bare for å illustrere hvor mange ukrainere som faktisk er nazister, siden de får så høy oppslutning i et "demokratisk" valg. "Demokratisk" fordi en del russiskvennlige partier ble forbudt etter kuppet.

Richard Wagner var en komponist med Hitler-sympatier, derfor er Wagner-gruppen nazistisk? Da er jeg en nazist om jeg leser en bok av Hamsun, eller kaller sønnen min for Knut?

Nazister, sionister, islamister eller ikke. Russland hadde invadert mange flere land om det var kun pga dette. Men ledelsen i Ukraina sin behandling av innbyggerne i Donbass og russerspråklige og etniske russere i Ukraina, samt NATOs ekspansjon østover, fargerevolusjonen i Ukraina, noe de også prøvde på i Hviterussland, og "arabisk vår" i Syria, henrettelsen og regimeskiftet i Irak, Jugoslavia-krigen, Libya. Russland har fått nok. Z = endelsen på vestlige alfabeter. Ikke kryss linjen vår. Det betyr slutten for dere. Ikke glem hvem dere kødder med. En stormakt både nå og historisk sett. Russland vil overleve uansett hvor mye USA prøver å destabilisere dem.

Det siste avsnittet ditt viser hvor lettlurt du er av vestlig MSM-media og makten de har på mange av oss. Dessverre. Ta ikke alt for god fisk
Din illustrasjon viser jo ganske laber oppslutning for disse, da man vet at alle slaviske land har et høyt innslag av høyreekstremisme fra Polen til Balkan, og videre til Ukraina og Russland, noe man ser med LDPR i Russland også og deres ultranasjonalisme.

Som jeg sa, sjekk opp Dmitry Utkin som lederen av gruppen, så er det 2+2 der med valget av Wagner som gjør det annerledes. Konteksten betyr selvsagt noe der, på samme måten som f.eks tallet 88 i seg selv er ganske ufarlig, så vet man godt hva slags symbol det har, og når det kommer fra visse personer.

Du ber også meg om og ta ting som god fisk, når du kjøper alt fra Russiske myndigheter og eventyr om et land som har en økonomi på størrelse med Spania, Spania er ikke en stormakt, ei heller Russland, dette er siste krampetrekninger fra Putin rett og slett, og hadde det ikke vært for Atomvåpen så hadde Moskva og St. Petersburg nå fått oppleve det som Kharkiv og Kyiv har fått oppleve fra de russiske nazzene.
Sist redigert av Canucks den søn mar 13, 2022 9:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

pct_ skrev: søn mar 13, 2022 9:21 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:10 pm
pct_ skrev: søn mar 13, 2022 9:08 pm

VG skriver da også om framganger i forhandlingene, så vi får håpe at det stemmer. Russland kommer snart til å føle den fulle effekten av sanksjonene og ikke minst mye uro fra tusener av familier som nå mister sine unge gutter i en forferdelig urett krig.

Forresten så er vel RT cirka der Se og Hør er, useriøs tabloid blekke som ingen burde ta seriøst. Det kan være greit for å ta seg en titt på hva propagandamaskinen til Kreml sier av og til, men du kan på ingen måte tro at de er frie eller nøytrale. Anbefaler deg å høre på folk som har vært ansatt der og deretter sluttet.
Vi kan være enige i at det kan bli litt mye tabloide nyheter i VG, DB etc men de er iallfall frie nyheter med journalister som ikke må frykte for flere års fengsel for å skrive at dette faktisk er en krig.
Frie er de hvertfall ikke. Ingen journalister der har lov å skrive pro-russiske artikler. Da blir de irettesatt rimelig kjapt, men en blind høne finner også korn
Har da vært en flust med artikler som har prøvd å forklare dette med russiske briller. Men sannheten er jo at denne invasjonen er så brutal og urett at det er helt umulig å kalle den noe annet.
Men hva tenker du om lovene i Russland nå, hvor man ikke får lov til å skrive at dette er en invasjon eller krig? At man risikerer langvarig straff for dette. At den siste uavhengige tv-stasjonen ble skrudd av, at Ekko Moskva måtte stoppes, at aviser som Novoya Gazeta har helt stoppet å skrive om Ukraina-krisen i frykt for represalier?

Vi kan si mye dårlig om norsk media, og vestlig media generelt, men at de er frie til å skrive det dem vil er det liten tvil om. Heller ingen som vil stoppe mindre publikasjoner som feks Document. Tenk om russerne kunne få gjøre som vi gjorde i 2003 med 60.000 nordmenn på youngstorget? Eller våre protester mot Libya-krigen, den forferdelige Cast Lead-operasjonen etc? Det er helt latterlig å skulle argumentere for at russisk media kan engang likestilles med vestlig.
Tja, er ikke mye ytringsfrihet her lenger heller. Og det merkes de siste ukene. Partiet rødt valgte å ekskludere en av sine egne fordi han gratulerte Donbass med å bli frigjort.

Pål Steigan mistet lederstilling i Parkteatret pga hans støtte til Putin.

Russland har sin kultur og historie. Og de tenker først og fremst på sin egen sikkerhet. Man kan kalle det et selvforsvar, og en opptrappelse av en krig som har vart i åtte år. Ikke sikkert at et demokrati i Russland ville vært det beste for folk flest. De kunne ført til kaos og borgerkrig om feil folk fikk makt og ble stemt frem. Det er mulig de trenger en sterk leder som Putin har vært og er.

Jeg vil ikke kalle det et demokrati i Norge heller. Det er hvertfall så store svakheter med det at i praksis så har vi null makt. Det ble bare tredd nedover hodene våre at USA skulle ha full frihet til å ruste opp i Norge og kan putte atomvåpen på norsk jord uten at vi kan nekte dem det. Så vi fremstår som dobbeltmoralske, og USAs løpegutter som provoserer Russland unødvendig.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Gøy med et nytt jernteppe og Ukraina, Russland som Sør og Nord-Vietnam

Not..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:19 pm
Canucks skrev: søn mar 13, 2022 9:11 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:04 pm

Her var det mye og ta fatt i, Nazipartiet sitter ikke med makt i Ukraina i 2022, mens LDPR(som ikke er det spor bedre har langt mer innflytelse i Russland) selv om de ikke har direkte makt så er de langt større enn Svoboda som er et ganske irrelevant parti i dagens Ukraina.

Når det gjelder Wagner-gruppen så vet vi alle hva bakgrunnen i navnet på gruppen er, og ikke minst Dmitry Utkin.

Ellers hopper du lett over Aleksandr Dugin også ser jeg, da lenkene til Putin-regimet og nazisme er langt tettere enn til den jødiske russeren som leder Ukraina, rart om landet hatet russere såpass at de har valgt en russisk språklig jøde som leder om landet er fylt med nazister.

Også fortsetter du med dette korrupsjonsgreiene, ja Ukraina har korrupsjon, men vi kan sammenligne med Russland der, og gir det oss påskudd og rett til å invadere Russland fra Nato siden landet er mye mer pillråttent korrupt enn vestlige land.

Russland har bommet såpass grovt, og har greid å gjøre Zelensky til en folkehelt nå, trenger ikke USA sin støtte der, både russiske og ukrainsk språklige er alle samlet opp om han nå, noe man ser i byene som okkupantene har tatt over hvor protestene er store hos de russisk språklige også mot Putin og hans okkupasjonsstyrker.
Det var bare for å illustrere hvor mange ukrainere som faktisk er nazister, siden de får så høy oppslutning i et "demokratisk" valg. "Demokratisk" fordi en del russiskvennlige partier ble forbudt etter kuppet.

Richard Wagner var en komponist med Hitler-sympatier, derfor er Wagner-gruppen nazistisk? Da er jeg en nazist om jeg leser en bok av Hamsun, eller kaller sønnen min for Knut?

Nazister, sionister, islamister eller ikke. Russland hadde invadert mange flere land om det var kun pga dette. Men ledelsen i Ukraina sin behandling av innbyggerne i Donbass og russerspråklige og etniske russere i Ukraina, samt NATOs ekspansjon østover, fargerevolusjonen i Ukraina, noe de også prøvde på i Hviterussland, og "arabisk vår" i Syria, henrettelsen og regimeskiftet i Irak, Jugoslavia-krigen, Libya. Russland har fått nok. Z = endelsen på vestlige alfabeter. Ikke kryss linjen vår. Det betyr slutten for dere. Ikke glem hvem dere kødder med. En stormakt både nå og historisk sett. Russland vil overleve uansett hvor mye USA prøver å destabilisere dem.

Det siste avsnittet ditt viser hvor lettlurt du er av vestlig MSM-media og makten de har på mange av oss. Dessverre. Ta ikke alt for god fisk
Mener du at Russland har en legitim rett til å angripe Ukraina militært?

Falcon

Legg inn av Falcon »

Canucks skrev: søn mar 13, 2022 9:22 pm
Kan ikke se at Ukraina vil godta det, og at vesten heller vil presse de for å godkjenne noe sånt, eneste jeg kan se at de kan bli presset til og godta vil være Krim,Donbass og Luhansk, kan ikke se at man lar Russland okkupere og få resten av områdene i sør som de ønsker og at det blir godtatt, og uansett burde heller målet være å intensivere utestengelsen av Russland med mål om null handel med landet, og hvor andre land som velger å handle med Russland får et valg om handel med EU+USA eller Russland som det langsiktige målet, og rett og slett sette hardt mot hardt. Miste EU+USA som handelspartnere, eller fortsette med Russland, noe som kan sette press på Kina og India, slik at Russland får stå der alene.
problemet er at muskovittene nok må jages bort fysisk. Det hjelper ikke med tonnevis av ødelagte putinkonvoier om man ikke vinner terreng i motangrep.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Wagner gruppen.


Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Falcon skrev: søn mar 13, 2022 9:29 pm
Canucks skrev: søn mar 13, 2022 9:22 pm
Kan ikke se at Ukraina vil godta det, og at vesten heller vil presse de for å godkjenne noe sånt, eneste jeg kan se at de kan bli presset til og godta vil være Krim,Donbass og Luhansk, kan ikke se at man lar Russland okkupere og få resten av områdene i sør som de ønsker og at det blir godtatt, og uansett burde heller målet være å intensivere utestengelsen av Russland med mål om null handel med landet, og hvor andre land som velger å handle med Russland får et valg om handel med EU+USA eller Russland som det langsiktige målet, og rett og slett sette hardt mot hardt. Miste EU+USA som handelspartnere, eller fortsette med Russland, noe som kan sette press på Kina og India, slik at Russland får stå der alene.
problemet er at muskovittene nok må jages bort fysisk. Det hjelper ikke med tonnevis av ødelagte putinkonvoier om man ikke vinner terreng i motangrep.
Hadde de ikke hatt den A-bomben, og en gal leder så burde man gått inn for å kjeppjage russerne tilbake på russisk jord, selvsagt ikke bombe Russland direkte, men bli invitert inn på samme måten som Assad inviterte Russere til Syria.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

President Vladimir Putin har satt to av sjefene i etterretningstjenesten FSB i husarrest, fordi de har gitt for dårlig informasjon, melder to fremtredende russiske journalister. En norsk ekspert mener det kan tyde på sprekker i eliten.
Vi vet ikke hvor langt det vil gå, eller om det betyr starten på større utrenskninger. Men det er et tegn på at det er sprekker i eliten. Det er ikke umulig at det kan skje et palasskupp, som har ført til at autoritære regimer har falt før. Men det er for tidlig å si.
sier Sjefsforsker ved Forsvarets forskningsinstitutt, Tor Bukkvoll.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

AxelRudi skrev: søn mar 13, 2022 9:30 pm Wagner gruppen.

Ikke noe nazister det der nei. Helt klart kun fan av Wagner sin musikk.

Falcon

Legg inn av Falcon »

AxelRudi skrev: søn mar 13, 2022 9:30 pm Wagner gruppen.

tror du "speiltesten" funker på de gutta der? At de er istand til å gjenkjenne seg selv foran speilet? ;) jeg tviler litt

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Unpopular opinion: The day Putin accepts a ceasefire in 🇺🇦 will be the worst day in Ukrainian history.
The entire world will pressure Kyiv (@ZelenskyyUa) to accept the offer, he must/will, and whatever is under Russian control at this moment will never be given back to Ukraine.

---

De kan angre på at de lot seg kjøpe av USA. Dette handler i bunn og grunn at USA vil ta over energi-avtalene Tyskland har med Russland.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:19 pm
Det var bare for å illustrere hvor mange ukrainere som faktisk er nazister, siden de får så høy oppslutning i et "demokratisk" valg. "Demokratisk" fordi en del russiskvennlige partier ble forbudt etter kuppet.

Richard Wagner var en komponist med Hitler-sympatier, derfor er Wagner-gruppen nazistisk? Da er jeg en nazist om jeg leser en bok av Hamsun, eller kaller sønnen min for Knut?
Kanskje du skulle bruke noen minutter til å lese deg opp på Wagner-gruppen? Bare et godt tips.

Og når vi først snakker om nazi sympatier så trenger vi ikke gå ut av Norge før vi finner en russer som også har vært i Ukraina å kriget. Så hvis du finner Azov med slike symboler på ene siden så er de like godt fremme på andre siden.

Enemy of the State or its founding element? Yan Petrovsky, Russian nationalist accused of war crimes in Ukraine, was deported from Norway
https://meduza.io/en/feature/2017/01/20 ... ng-element

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

nometalhorse skrev: søn mar 13, 2022 9:33 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:19 pm
Det var bare for å illustrere hvor mange ukrainere som faktisk er nazister, siden de får så høy oppslutning i et "demokratisk" valg. "Demokratisk" fordi en del russiskvennlige partier ble forbudt etter kuppet.

Richard Wagner var en komponist med Hitler-sympatier, derfor er Wagner-gruppen nazistisk? Da er jeg en nazist om jeg leser en bok av Hamsun, eller kaller sønnen min for Knut?
Kanskje du skulle bruke noen minutter til å lese deg opp på Wagner-gruppen? Bare et godt tips.

Og når vi først snakker om nazi sympatier så trenger vi ikke gå ut av Norge før vi finner en russer som også har vært i Ukraina å kriget. Så hvis du finner Azov med slike symboler på ene siden så er de like godt fremme på andre siden.

Enemy of the State or its founding element? Yan Petrovsky, Russian nationalist accused of war crimes in Ukraine, was deported from Norway
https://meduza.io/en/feature/2017/01/20 ... ng-element
https://www.businessinsider.com/aleksan ... ?r=US&IR=T

Litt flere her som har vært og kjempet på russisk side, og de er sikkert på plass nå også.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Canucks skrev: søn mar 13, 2022 9:32 pm
AxelRudi skrev: søn mar 13, 2022 9:30 pm Wagner gruppen.

Ikke noe nazister det der nei. Helt klart kun fan av Wagner sin musikk.
Det snedige er jo at denne gjengen teller 4000 stk, azov er typ 900 mann. Så det er 4 nazister mot 1 fordel Russerne mens de fjerner Nazismen i Ukraina.

Selv håper man jo disse utsletter hverandre. Kanskje dette er Putins geniale plan? Litt langt å gå vel.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 9:11 pm
pfrog567 skrev: søn mar 13, 2022 9:11 pm
Lumanza skrev: søn mar 13, 2022 8:21 pm https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=62326D0F

https://scontent.fosl3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=6231FF11

https://scontent.fosl3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=623251AF

Er dette også fake news? Disse krigerne som lærer barn til å bli nazister er de vi går i fakkeltog for og uttrykker vår blinde støtte til.
Men er dette ukrainske soldater?

Disse bildene av ny-nazister med "opplæring" av barn, er jo de samme som vi ser av andre ny-nazistgrupper i hele verden. Dette kunne like gjerne vært i Russland, Tyskland, Sverige, USA osv. Same shit.
Det er Azov-bataljonen som er innlemmet i den ukrainske nasjonalgarden
Ok. Men det gir da ikke Russland mer "lov" til å invadere Ukraina, for dette er noe ukrainerne må rydde opp i selv.

Gir deg en link her som Fakta.no har sjekket om nynazisme i Ukraina:

https://www.tv2.no/a/14639802

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»