Sandnes Ulf - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Re: Sandnes Ulf - Klubbtråd

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: man feb 14, 2022 10:59 pm Nye tider, og veldig gøy. Daniel Braut (er han i slekt med en viss annen Braut?) kan nå virkelig langt dersom han fortsetter utviklingen han har hatt siste året. Da blir han i såfall ikke lenge i Sandnes..
Da fikk også Daniel Braut en 3årig kontrakt. Liker at Berntsen satser på de unge, men det kan kanskje blit litt mange som får proff kontrakt av de, er de virkelig så gode, de som har fått ifjor og i år? Jeg følger ikke like godt med som jeg pleide å gjøre.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: man feb 14, 2022 10:59 pm Vi trenger flere signeringer. Vi kan ikke forvente at det er lokale unggutter som skal ta hovedansvaret for å slå fra oss i OBOS. Det er tynt på midtbanen, og skader og suspensjoner vil garantert komme. Synes også det er litt tynt bak Høiland. Bringaker kjemper og løper, men stort sett i offside. Våge Nilsen har etterhvert vist at han kan bli et godt tilskudd. Spørsmålet er om FKH har droppet ham. Bygger visst nok hus i Haugesund. Er det håp om at innfllytting kan drøye til 2024?
Jeg leste vel for en tid tilbake at de satster på å leie en eller 2 fra eliteserien? Tror det var Berntsen som uttalte dette i Aftenbladet. Sånn jeg forstod det, var det alt de skulle hente.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Mohammad Usman Aslam skal dømme cupkampen mellom Sandnes Ulf og Start den 12.mars.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Korgutt skrev: man feb 21, 2022 7:18 pm Mohammad Usman Aslam skal dømme cupkampen mellom Sandnes Ulf og Start den 12.mars.
Denne tar nok Start, men har en litt bedre følelse i år. Berntsen er en slu rev og kan plutselig finne på å gjøre livet surt for Start.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

4pLaY skrev: man feb 21, 2022 8:19 pm
Korgutt skrev: man feb 21, 2022 7:18 pm Mohammad Usman Aslam skal dømme cupkampen mellom Sandnes Ulf og Start den 12.mars.
Denne tar nok Start, men har en litt bedre følelse i år. Berntsen er en slu rev og kan plutselig finne på å gjøre livet surt for Start.
Vinneren av Sandnes Ulf vs Start skal opp mot vinneren av Raufoss vs Strømsgodset i kvartfinalen. Siden både Start, Sandnes Ulf og Raufoss var i OBOS-ligaen ifjor så vil vinneren av Sandnes Ulf vs Start få hjemmekamp mot vinneren av Raufoss vs Strømsgodset. Som jeg mener vil bli en vidåpen affære.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Solid opptur i dag, med en overbevisende 2-0 seier mot FK Jerv. Pasningsspillet satt, Tommy sprudlet og vi holdt nullen. FK Jerv hadde nok ballen minst 50%, men foruten ett skudd i tverrligger, så kom de seg ikke til klare målsjanser. Vi hadde derimot 5-6 sjanser som kunne endt med scoring (hvilket naturligvis hadde vært svært flatterende.

Særdeles viktig at Ringberg, som løp fra backen utallige ganger og også jobbet knallhardt defensivt, holder seg frisk. Stølås hadde også mange flotte raid på venstrekanten. Han tørr å utfordre, og lykkes også mye.

Får vi til samme spillet mot Start, så kan det bli en kjekk åttendedelsfinale om to uker. Utfordringen til Sandnes Ulf blir å være gode over tid.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

BB gjør mye riktig og det jeg liker best er at han gir unge spillere kontrakt. Spillere som viser at de har noe å tilby. Viktig for de unge, men også viktig for spillergruppa. For det BB sier er at veien er åpen for alle hvis de viser seg fra sin beste side. Det skaper et helt annet konkurranse klima for spillerne som Sandnes Ulf vil få mye positivt ut av tror jeg.

Mekanismene i fotball er egentlig lette. Men alt for mange gjør ting for komplisert. BB gjør ting enkelt men genialt. Sandnes Ulf vil kjempe om kvalikk plass og kanskje opprykk denne sesongen.

obban

Legg inn av obban »

Martin Ramsland har signert for to år.
Klubben har enda ikke bestemt seg nå det gjelder Våge Nilsen.
Jeg synes Nilsen har sett bra ut i treningskampene. Vi trenger å forsterke midtbanen etter at Baidoo ble solgt.
https://www.sandnesposten.no/forsterker ... 105-524576

alseboy

Legg inn av alseboy »

obban skrev: man feb 28, 2022 11:38 am
Klubben har enda ikke bestemt seg nå det gjelder Våge Nilsen.
Jeg synes Nilsen har sett bra ut i treningskampene. Vi trenger å forsterke midtbanen etter at Baidoo ble solgt.
https://www.sandnesposten.no/forsterker ... 105-524576
Jeg forstod det slik at det ikke stod på klubben, men at spilleren ikke helt har bestemt seg. Personlig har jeg ihvertfall fått et positivt inntrykk av Våge Nilsen etter noen flere treningskamper, og håper han signerer.

obban

Legg inn av obban »

alseboy skrev: man feb 28, 2022 3:39 pm
obban skrev: man feb 28, 2022 11:38 am
Klubben har enda ikke bestemt seg nå det gjelder Våge Nilsen.
Jeg synes Nilsen har sett bra ut i treningskampene. Vi trenger å forsterke midtbanen etter at Baidoo ble solgt.
https://www.sandnesposten.no/forsterker ... 105-524576
Jeg forstod det slik at det ikke stod på klubben, men at spilleren ikke helt har bestemt seg. Personlig har jeg ihvertfall fått et positivt inntrykk av Våge Nilsen etter noen flere treningskamper, og håper han signerer.
l artikkelen står det at Våge Nilsen ikke har blitt tilbudt kontrakt enda, men at klubben skulle ta en helhetsvurdering om et par dager.
Jeg håper også at det ordner seg og han blir Sandnes spiller.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Åpenbart at Sandnes Ulf har gått bort fra strategien med å basere lagbygget hovedsakelig på avdankede spillere med bakgrunn i Viking. Nå har de utvidet horisonten, slik at avdankede spillere fra FKH og Start også er aktuelle.

alseboy

Legg inn av alseboy »

CliffC skrev: man feb 28, 2022 7:06 pm Åpenbart at Sandnes Ulf har gått bort fra strategien med å basere lagbygget hovedsakelig på avdankede spillere med bakgrunn i Viking. Nå har de utvidet horisonten, slik at avdankede spillere fra FKH og Start også er aktuelle.
Hm, du har tydeligvis ikke fulgt veldig mye med dersom du tror vi startet med å hente avdankede Start-spillere i dag. Snakk med noen Start-supportere..

Klubber med begrenset økonomi må bruke den verktøykassen som er tilgjengelig. Det kan nevnes at vi i løpet av siste året har vi også signert 6 juniorspillere fra egen stall. Noen bedre?

alseboy

Legg inn av alseboy »

Da ser det litt lettere ut mot serieåpningen mot Bryne, da toppscoreren Joacim Holtan virker å være mer eller mindre klar for FKH.

Det ble offentliggjort i januar at Holtan hadde signert ny kontrakt ut 2023, men i dagens Sandnesposten står det at denne ikke ble gyldig, da Bryne hadde rotet med papirene, og at han følgelig kun hadde kontakt ut 2022.

Det må igjen bety at sportslig leder Roger Eskeland ikke står veldig høyt i kurs hos Bryne sine supportere. Hvilket ikke var så høyt i utgangspunktet da de ikke fant plass til klubbhelten Even Sel som ny trener.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

alseboy skrev: ons mar 02, 2022 1:11 pm Da ser det litt lettere ut mot serieåpningen mot Bryne, da toppscoreren Joacim Holtan virker å være mer eller mindre klar for FKH.

Det ble offentliggjort i januar at Holtan hadde signert ny kontrakt ut 2023, men i dagens Sandnesposten står det at denne ikke ble gyldig, da Bryne hadde rotet med papirene, og at han følgelig kun hadde kontakt ut 2022.

Det må igjen bety at sportslig leder Roger Eskeland ikke står veldig høyt i kurs hos Bryne sine supportere. Hvilket ikke var så høyt i utgangspunktet da de ikke fant plass til klubbhelten Even Sel som ny trener.
Helt utrolig om dette er sant, at rot i papirene gjør at en spiller ikke signerer ny kontrakt. Nå skulle jo den kontrakten signeres slik at Holtan skulle bli solgt enten nå, i sommer eller før neste sesong. Holtan ville ikke gå gratis fra Bryne, så hvis han går nå så vil mest sannsynlig ikke dette rotet ha så mye å si.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Ryktes om signering(er) fredag. Joakim Våge Nilsen, som har spilt 5-6 treningskamper i vinter, bør være rimelig bankers.

Ellers var Lars Erik Sødal på omvisning på ØsterHus Arena i dag, og så at en blanding av 1. og 2. laget slo Sola 4-0 i kveld. Sannsynligvis leie ut sesongen. Ellers er Simen Kva-Egeskog en dark horse.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: tor mar 03, 2022 9:59 pm Ryktes om signering(er) fredag. Joakim Våge Nilsen, som har spilt 5-6 treningskamper i vinter, bør være rimelig bankers.

Ellers var Lars Erik Sødal på omvisning på ØsterHus Arena i dag, og så at en blanding av 1. og 2. laget slo Sola 4-0 i kveld. Sannsynligvis leie ut sesongen. Ellers er Simen Kva-Egeskog en dark horse.
Det blir nok Joakim Våge Nilsen og Lars Erik Sødal, om ikke sistnevnte heller velger Åsane, er vel muligens større sjanse for spilletid der.

Simen Kvia-Egeskog kjenner jeg ikke noe til, men han er vel spiss? da må de mene at våre yngre gutter ikke er bra nok, eventuelt at noen av dem skal leies ut.

alseboy

Legg inn av alseboy »

4pLaY skrev: fre mar 04, 2022 12:57 am

Simen Kvia-Egeskog kjenner jeg ikke noe til, men han er vel spiss? da må de mene at våre yngre gutter ikke er bra nok, eventuelt at noen av dem skal leies ut.
Off. midtbane/kant har blitt meg fortalt.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Da ble det ikke Joakim Våge Nilsen, som går til Start (sannsynligvis) I stedet kommer Lars Erik Sødal. Mister en erfaren, men får en svært spennende midtbanespiller som det snakkes varmt om.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: søn mar 06, 2022 4:00 pm Da ble det ikke Joakim Våge Nilsen, som går til Start (sannsynligvis) I stedet kommer Lars Erik Sødal. Mister en erfaren, men får en svært spennende midtbanespiller som det snakkes varmt om.
Er det snakk om lån ut sesongen, eller signerer vi han permanent?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

4pLaY skrev: søn mar 06, 2022 10:58 pm
alseboy skrev: søn mar 06, 2022 4:00 pm Da ble det ikke Joakim Våge Nilsen, som går til Start (sannsynligvis) I stedet kommer Lars Erik Sødal. Mister en erfaren, men får en svært spennende midtbanespiller som det snakkes varmt om.
Er det snakk om lån ut sesongen, eller signerer vi han permanent?
Blir overrasket om det er snakk om noe annet enn lån. De har stor tro på Sødal i Viking.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/k6GK ... ng-spiller

obban

Legg inn av obban »

alseboy skrev: søn mar 06, 2022 4:00 pm Da ble det ikke Joakim Våge Nilsen, som går til Start (sannsynligvis) I stedet kommer Lars Erik Sødal. Mister en erfaren, men får en svært spennende midtbanespiller som det snakkes varmt om.
Det var synd at ikke ble en overgang for Våge Nilsen. Det tror jeg hadde blitt en bra signering, men antar at klubben ikke hadde økonomi til å signere ham.

Klubben har da gått for en låneavtale Lars Erik Sødal etter hva jeg skjønner?
Klart det er gunstigere økonomisk, men lånespillere blir sjelden en stor suksess. Dersom han får en bra utvikling blir han gjerne hentet tilbake, eller solgt uten at vi sitter igjen med noe.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

obban skrev: man mar 07, 2022 11:28 am
alseboy skrev: søn mar 06, 2022 4:00 pm Da ble det ikke Joakim Våge Nilsen, som går til Start (sannsynligvis) I stedet kommer Lars Erik Sødal. Mister en erfaren, men får en svært spennende midtbanespiller som det snakkes varmt om.
Det var synd at ikke ble en overgang for Våge Nilsen. Det tror jeg hadde blitt en bra signering, men antar at klubben ikke hadde økonomi til å signere ham.

Klubben har da gått for en låneavtale Lars Erik Sødal etter hva jeg skjønner?
Klart det er gunstigere økonomisk, men lånespillere blir sjelden en stor suksess. Dersom han får en bra utvikling blir han gjerne hentet tilbake, eller solgt uten at vi sitter igjen med noe.
Vi hadde litt samme holdning når Viking var inObos. Men Nakkim og Østigård var stor suksess. Så BB har god erfaring med å låne spillere. Åsane har også lånt Viking spillere med stor suksess.

Klart det er ikke garanti og jeg aner ikke hvor god Sødal er. Men BB pleier å få mye ut av lite penger

alseboy

Legg inn av alseboy »

[/quote]

Klubben har da gått for en låneavtale Lars Erik Sødal etter hva jeg skjønner?
Klart det er gunstigere økonomisk, men lånespillere blir sjelden en stor suksess. Dersom han får en bra utvikling blir han gjerne hentet tilbake, eller solgt uten at vi sitter igjen med noe.
[/quote]

Som lånende klubb så er det jo aller kjekkest med kjøpsopsjon, slik at vi sitter på win-win. Men skjønner jo veldig godt at klubb som låner ut ikke er interessert i det alltid hvis de har store forhåpninger for ham. Vi hadde vel på Hustad, men forutsetningen er jo uansett at spilleren selv vil...

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

HamKam-spiller Kristian Eriksen vil til Rosenborg og leve ut drømmen. Det skal klubben nekte han.

https://www.eurosport.no/fotball/publik ... tory.shtml

Slikt pleier jo å "ordne seg" når en spiller vil vekk, kan dette da bety at Ham Kam blir desperate på slutten nå og slenger nok penger på bordet for Ekeland?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

TAdams6 skrev: man mar 07, 2022 3:56 pm Klart det er ikke garanti og jeg aner ikke hvor god Sødal er. Men BB pleier å få mye ut av lite penger
Kjenner ikke til spilleren selv, men de var vistnok veldig fornøyd med han i EIK ifjor, på nivået under Obos.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Herlig og fortjent seier mot Start i går. For en gangs skyld så leveres det på banen når det er invitert til fest.
Mye positivt som skjer nå. Vi spiller god fotball, det leveres bra administrativt. Og Tommy Høiland har funnet passordet til twitterkontoen igjen.

Strømsgodset neste helg. Hard nøtt, men ikke umulig. En mulig hjemmekamp mot Viking i semifinalen hadde vært magisk. Seminfinalene spilles onsdag 6. april.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Espen Hammer Berger har kommet tilbake i varmen og signert en 2-årskontrakt. Han spilte SAMTLIGE kamper de to sesongene han spilte i lyseblått sist, så vi vet hva vi får. Det gir oss god dekning på midtstoppplass sammen med Heggem, Hay og Stålinho.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

alseboy skrev: søn mar 13, 2022 12:07 pm Herlig og fortjent seier mot Start i går. For en gangs skyld så leveres det på banen når det er invitert til fest.
Mye positivt som skjer nå. Vi spiller god fotball, det leveres bra administrativt. Og Tommy Høiland har funnet passordet til twitterkontoen igjen.

Strømsgodset neste helg. Hard nøtt, men ikke umulig. En mulig hjemmekamp mot Viking i semifinalen hadde vært magisk. Seminfinalene spilles onsdag 6. april.
Kommer dere til semifinalen og trekker Bodø/Glimt der så er det en mulighet for at den kampen spilles i helgen før eller etter. Dersom Bodø/Glimt avanserer til kvartfinalen i ECL så ligger kvartfinalene i Europa opp på semifinalen i NM. Og da er den eneste muligheten at man utsetter en serierunde for Bodø/Glimt slik at de får spilt denne semifinalen.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Korgutt skrev: man mar 14, 2022 1:40 pm

Kommer dere til semifinalen og trekker Bodø/Glimt der så er det en mulighet for at den kampen spilles i helgen før eller etter. Dersom Bodø/Glimt avanserer til kvartfinalen i ECL så ligger kvartfinalene i Europa opp på semifinalen i NM. Og da er den eneste muligheten at man utsetter en serierunde for Bodø/Glimt slik at de får spilt denne semifinalen.
Satser på at det blir Bodø/Glimt hjemme i semifinalen. Vi pleier å slå dem..3-0 sist vi møttes i Sandnes. :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

alseboy skrev: man mar 14, 2022 1:48 pm
Korgutt skrev: man mar 14, 2022 1:40 pm

Kommer dere til semifinalen og trekker Bodø/Glimt der så er det en mulighet for at den kampen spilles i helgen før eller etter. Dersom Bodø/Glimt avanserer til kvartfinalen i ECL så ligger kvartfinalene i Europa opp på semifinalen i NM. Og da er den eneste muligheten at man utsetter en serierunde for Bodø/Glimt slik at de får spilt denne semifinalen.
Satser på at det blir Bodø/Glimt hjemme i semifinalen. Vi pleier å slå dem..3-0 sist vi møttes i Sandnes. :D
Hadde ikke vært meg imot. Men som sagt så vil en eventuell semifinale mot Bodø/Glimt bli plassert i helgen før eller etter der hvor semifinalen er terminfestet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»