Situasjonen i Ukraina

Låst
VivaLV

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av VivaLV »

Litt fra-og-til og når man følger med litt her og der, så er det nesten så man noen timer glemmer krigen pga. ikke like massivt mediatrykk lengre.

Men noen med rapporter fra Russland. Hørte at de sliter allerede med tannlegebehandling og endel legebehandling.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Man slipper det fra nå av.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Ka9nen skrev: man mar 14, 2022 11:11 pm Putin ser mer og mer stusselig ut. Dødssykdommen og cellegiftkurene (min spekulasjon) begynner å ta på nå?

Litt merkelig at de legger ut et bilde hvor han ser tjukk og redd ut. Ikke at det er krise om folk ser litt tjukke ut, men den mannen er jo over gjennomsnittet opptatt av image.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Lumanza skrev: man mar 14, 2022 10:51 pm
Oddesen skrev: man mar 14, 2022 10:48 pm Hva er den egentlige konflikten mellom NATO og Russland? Har noen tenkt noe over det? NATO er en forsikring mot fiendtlig overfall og overtagelse. Russland er et land. Muslimske utbrytergrupper i sør-øst. Men ellers stille.

Russland må være det minst truede landet i verden. Hvor mange militære operasjoner har Ukraina i Russland? Jeg mener Ukraina snarest bør sette ut bomber i Moskva. Og ikke fortell meg at det ikke er mulig. Selv lille IRA klarte å plassere bomber i London. Da må vel Ukraina klare å plassere ut litt eksplosiver i Moskva. Noe annet er en skam.
Så du ønsker terror på sivile i russiske storbyer, om jeg forstår deg rett? Da tipper jeg Kiev er ødelagt innen kort tid.
Hvis Putin velger å terrorbombe Ukraina, så bør Ukrainerne svare med samme mynt, ja. Jeg forstår ikke hvorfor Moskva skånes. Er det en psykologisk sperre? Moskva bør bombes fordi russere flest tror de er uberørt av krigen. Mange tusen døde moskovitter ville vært perfekt! Tror det ville stanset krigen i Ukraina.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Russerne går tom for tanks, så de lager seg nye.


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:12 pm
Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Man slipper det fra nå av.
Var det foten ned nå? Har ikke lest alt han skrev, så aner ikke om han begikk noen klare overtramp, utover meget spesielle meninger. Men er i utgangspunktet enig med de som mener at folk bør få ha rimelig drøye meninger før man blir slettet. Hovedproblemet her var alle som skulle konkurrere om å fortelle fyren hvor dum han var.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Ka9nen skrev: man mar 14, 2022 11:11 pm Putin ser mer og mer stusselig ut. Dødssykdommen og cellegiftkurene (min spekulasjon) begynner å ta på nå?

Ser litt sliten ut ja. Har noen skjenket han te fra samovaren som FSB hadde satt på vent til Zelensky skulle komme innenfor serveringshold?

Hmm

Legg inn av Hmm »

Tjaaah skrev: man mar 14, 2022 11:11 pm
Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Ja, det er som jeg sier, trollet er ikke det største problemet, det er alle de som ikke klarer å dy seg. Føles sikkert litt urettferdig for en del, men sånn er det jo.
Det kommer an på. Å ikke motsi åpenbare feilaktife påstander er forstemmende. Å ha en dialog, selv om ingenting besvares virker meningsløst, likevel så er der på en måte å stå opp for verdier man forfekter, og ikke minst for Ukraina.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tjaaah skrev: man mar 14, 2022 11:15 pm
AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:12 pm
Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Man slipper det fra nå av.
Var det foten ned nå? Har ikke lest alt han skrev, så aner ikke om han begikk noen klare overtramp, utover meget spesielle meninger. Men er i utgangspunktet enig med de som mener at folk bør få ha rimelig drøye meninger før man blir slettet. Hovedproblemet her var alle som skulle konkurrere om å fortelle fyren hvor dum han var.
Han har hatt sine sjanser, og den siste hadde han nå. Meningene hans er nå hans egne, men det har litt med det å underbygge de også. Og noen andre ting som dere ikke ser.
Totalen var til slutt mer enn nok for lenge siden og ikke noe som kun omhandler denne tråden.

Det sitter langt inne. Han var vel den fjerde siden vi åpnet, om vi fjerner de som har fått for dobbel.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Hmm skrev: man mar 14, 2022 11:18 pm Det kommer an på. Å ikke motsi åpenbare feilaktife påstander er forstemmende. Å ha en dialog, selv om ingenting besvares virker meningsløst, likevel så er der på en måte å stå opp for verdier man forfekter, og ikke minst for Ukraina.
I den virkelige verden er jeg enig med deg her. Men på et anonymt forum, med en person som enten troller, eller er så nedsnødd at vi ikke kan se forskjellen, så er det ingen vits i å gjøre noe annet enn igorering.

Hmm

Legg inn av Hmm »

AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:15 pm Russerne går tom for tanks, så de lager seg nye.

Dette er nok utstyr fra Kadyrov og co, mye av slikt i Midtøsten og lengre sør.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:19 pm Han har hatt sine sjanser, og den siste hadde han nå. Meningene hans er nå hans egne, men det har litt med det å underbygge de også. Og noen andre ting som dere ikke ser.
Totalen var til slutt mer enn nok for lenge siden og ikke noe som kun omhandler denne tråden.

Det sitter langt inne. Han var vel den fjerde siden vi åpnet, om vi fjerner de som har fått for dobbel.
Ok, skjønner det forsåvidt godt uansett.

Så er det veldig hyggelig at vi nå er på et forum hvor moderatorne faktisk tåler at vi spør, og til og med gir skikkelige svar.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Lumanza skrev: man mar 14, 2022 10:51 pm
Oddesen skrev: man mar 14, 2022 10:48 pm Hva er den egentlige konflikten mellom NATO og Russland? Har noen tenkt noe over det? NATO er en forsikring mot fiendtlig overfall og overtagelse. Russland er et land. Muslimske utbrytergrupper i sør-øst. Men ellers stille.

Russland må være det minst truede landet i verden. Hvor mange militære operasjoner har Ukraina i Russland? Jeg mener Ukraina snarest bør sette ut bomber i Moskva. Og ikke fortell meg at det ikke er mulig. Selv lille IRA klarte å plassere bomber i London. Da må vel Ukraina klare å plassere ut litt eksplosiver i Moskva. Noe annet er en skam.
Så du ønsker terror på sivile i russiske storbyer, om jeg forstår deg rett? Da tipper jeg Kiev er ødelagt innen kort tid.
Har jeg trykt på feil knapp på dette forumet? Jeg kommenterte nettopp dette svaret, men finner ikke min kommentar. Men jeg kan gjerne gjenta min kommentar: Det er helt uforståelig at Moskva ikke er bombet - da av terrorister som arbeider innenfor Russland. Finnes det ikke eksplosiver i hendene på russiskfientlige mennesker innenfor Moskvas grenser?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ka9nen skrev: man mar 14, 2022 11:11 pm Putin ser mer og mer stusselig ut. Dødssykdommen og cellegiftkurene (min spekulasjon) begynner å ta på nå?

Rykter om uhelbredelig magekreft. Måtte han ta kveld kjapt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Fernandovonarb skrev: man mar 14, 2022 11:25 pm Rykter om uhelbredelig magekreft. Måtte han ta kveld kjapt.
Hvor kommer sånne rykter fra?

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Lumanza skrev: man mar 14, 2022 10:51 pm
Oddesen skrev: man mar 14, 2022 10:48 pm Hva er den egentlige konflikten mellom NATO og Russland? Har noen tenkt noe over det? NATO er en forsikring mot fiendtlig overfall og overtagelse. Russland er et land. Muslimske utbrytergrupper i sør-øst. Men ellers stille.

Russland må være det minst truede landet i verden. Hvor mange militære operasjoner har Ukraina i Russland? Jeg mener Ukraina snarest bør sette ut bomber i Moskva. Og ikke fortell meg at det ikke er mulig. Selv lille IRA klarte å plassere bomber i London. Da må vel Ukraina klare å plassere ut litt eksplosiver i Moskva. Noe annet er en skam.
Så du ønsker terror på sivile i russiske storbyer, om jeg forstår deg rett? Da tipper jeg Kiev er ødelagt innen kort tid.
Hva er den egentlige konflikten mellom NATO og Russland? Det var vel egentlig det jeg spurte om. Hva har russere og innbyggere i NATO-land grunn til å krige for?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Oddesen skrev: man mar 14, 2022 11:27 pm
Lumanza skrev: man mar 14, 2022 10:51 pm
Oddesen skrev: man mar 14, 2022 10:48 pm Hva er den egentlige konflikten mellom NATO og Russland? Har noen tenkt noe over det? NATO er en forsikring mot fiendtlig overfall og overtagelse. Russland er et land. Muslimske utbrytergrupper i sør-øst. Men ellers stille.

Russland må være det minst truede landet i verden. Hvor mange militære operasjoner har Ukraina i Russland? Jeg mener Ukraina snarest bør sette ut bomber i Moskva. Og ikke fortell meg at det ikke er mulig. Selv lille IRA klarte å plassere bomber i London. Da må vel Ukraina klare å plassere ut litt eksplosiver i Moskva. Noe annet er en skam.
Så du ønsker terror på sivile i russiske storbyer, om jeg forstår deg rett? Da tipper jeg Kiev er ødelagt innen kort tid.
Hva er den egentlige konflikten mellom NATO og Russland? Det var vel egentlig det jeg spurte om. Hva har russere og innbyggere i NATO-land grunn til å krige for?
Slutt å siter vedkommende og les hva AxelRudi har skrevet om vedkommende lenger opp på siden.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:12 pm
Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Man slipper det fra nå av.
Her er jeg uenig utfra hva jeg har sett fra Lumanza her. Er dypt uenig i hva han står for, men nå har jeg ikke sett alle innleggene, og noe har sikkert blitt luket bort og fjernet. Derimot å være pro-Putin og Russland mener jeg at burde være innenfor, og spre russisk propaganda likeså.

Så håper at det er noen personangrep og annet som har blitt luket bort som er årsaken, og ikke og spre pro-russisk propaganda.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: man mar 14, 2022 11:15 pm
AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:12 pm
Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Man slipper det fra nå av.
Var det foten ned nå? Har ikke lest alt han skrev, så aner ikke om han begikk noen klare overtramp, utover meget spesielle meninger. Men er i utgangspunktet enig med de som mener at folk bør få ha rimelig drøye meninger før man blir slettet. Hovedproblemet her var alle som skulle konkurrere om å fortelle fyren hvor dum han var.
Nei, de andre var ikke hovedproblemet her.

Jeg ville i de aller fleste tilfeller vært enig med deg, men dette var over grensen.

Jeg forstår forsåvidt hva du mener. I en perfekt verden greier 100% å overse slikt løgnaktig møl, men slik har ingen debattforum noensinne fungert. Og når først én svarer så er sirkuset i gang.

Jeg greide ikke forholde meg til løgnene og det jeg vil kalle ondskapen i utspillene, så jeg forlot tråden.

Et menneske som håper norske soldater dør i en krig mot Russland og som beskylder ofrene for denne krigen for sin egen skjebne må rett og slett knebles. Det handler ikke om ytringsfrihet, dette var uverdig, ufint og upassende.

Det er mange her i tråden jeg ikke deler syn med, men det var kun én jeg nektet å forholde meg til, jeg følte jeg bidro til at han fikk spre løgnene sine om jeg deltok, og det kunne jeg ikke forsvare ovenfor meg sjøl.

Men nå skal jeg ikke unne vedkommende en eneste tanke mer.
Sist redigert av PapaSmurf den man mar 14, 2022 11:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:12 pm
Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Man slipper det fra nå av.
Tommel opp for det!!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Tjaaah skrev: man mar 14, 2022 10:57 pm Hvorfor i alle dager gidder dere?
Godt spørsmål, da jeg satt halen på grisen ble jeg visst moderert bort.
Jeg følte det var innafor å si min mening om tilstanden til vedkommende, men får bare akseptere at det ble slettet.
Er på ingen måte ute etter å ta moderatorene her inne

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

For trådens skyld bør fokus flyttes bort fra trollet som sprakk og tilbake til topic.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Canucks skrev: man mar 14, 2022 11:29 pm
AxelRudi skrev: man mar 14, 2022 11:12 pm
Deila skrev: man mar 14, 2022 11:06 pm Lumanza styrer showet i denne tråden nå, og dere biter virkelig på trollingen.
Man slipper det fra nå av.
Her er jeg uenig utfra hva jeg har sett fra Lumanza her. Er dypt uenig i hva han står for, men nå har jeg ikke sett alle innleggene, og noe har sikkert blitt luket bort og fjernet. Derimot å være pro-Putin og Russland mener jeg at burde være innenfor, og spre russisk propaganda likeså.

Så håper at det er noen personangrep og annet som har blitt luket bort som er årsaken, og ikke og spre pro-russisk propaganda.
Lumanza sitt først innlegg her i tråden var 21 Februar, så meningene hans har selvsagt fått være i fred. Men som sagt, det er mange tråder på forumet og en lang historie bak dette. Vi er ikke usikre på avgjørelsen.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man mar 14, 2022 11:29 pm Nei, de andre var ikke hovedproblemet her.

Jeg ville i de aller fleste tilfeller vært enig med deg, men dette var over grensen.

Jeg forstår forsåvidt hva du mener. I en perfekt verden greier 100% å overse slikt løgnaktig møl, men slik har ingen debattforum noensinne fungert. Og når først én svarer så er sirkuset i gang.

Jeg greide ikke forholde meg til løgnene og det jeg vil kalle ondskapen i utspillene, så jeg forlot tråden.

Et menneske som håper norske soldater dør i en krig mot Russland og som beskylder ofrene for denne krigen for sin egen skjebne må rett og slett knebles. Det handler ikke om ytringsfrihet, dette var uverdig, ufint og upassende.

Det er mange her i tråden jeg ikke deler syn med, men det var kun én jeg nektet å forholde meg til, jeg følte jeg bidro til at han fikk spre løgnene sine om jeg deltok, og det kunne jeg ikke forsvare ovenfor meg sjøl.

Men nå skal jeg ikke unne vedkommende en eneste tanke mer.
Ok, da skjønner jeg litt mer av det. Skjønte at han trollet, så jeg gadd ikke lese det han skrev mer, bare ignorerte, som jeg pleier i sånne tilfeller.

Men om du reagerte såpass sterkt, og Axel vurderte at han måtte gå, så stoler jeg på dere.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Oddesen skrev: man mar 14, 2022 11:13 pm
Lumanza skrev: man mar 14, 2022 10:51 pm
Oddesen skrev: man mar 14, 2022 10:48 pm Hva er den egentlige konflikten mellom NATO og Russland? Har noen tenkt noe over det? NATO er en forsikring mot fiendtlig overfall og overtagelse. Russland er et land. Muslimske utbrytergrupper i sør-øst. Men ellers stille.

Russland må være det minst truede landet i verden. Hvor mange militære operasjoner har Ukraina i Russland? Jeg mener Ukraina snarest bør sette ut bomber i Moskva. Og ikke fortell meg at det ikke er mulig. Selv lille IRA klarte å plassere bomber i London. Da må vel Ukraina klare å plassere ut litt eksplosiver i Moskva. Noe annet er en skam.
Så du ønsker terror på sivile i russiske storbyer, om jeg forstår deg rett? Da tipper jeg Kiev er ødelagt innen kort tid.
Hvis Putin velger å terrorbombe Ukraina, så bør Ukrainerne svare med samme mynt, ja. Jeg forstår ikke hvorfor Moskva skånes. Er det en psykologisk sperre? Moskva bør bombes fordi russere flest tror de er uberørt av krigen. Mange tusen døde moskovitter ville vært perfekt! Tror det ville stanset krigen i Ukraina.
Surr, man skal da vel ikke ty til terror mot sivile fordi man angripes av styrkene til en satan. Da er man ikke bedre selv

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Heltinnen som protesterte på russisk TV ikke uventet arrestert, og ikke uventet så velger russiske myndigheter også å nekte hennes advokat adgang til henne.


FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hetfield skrev: man mar 14, 2022 9:40 pm
greyserpent skrev: man mar 14, 2022 8:53 pm Kina har signalisert vilje til å støtte Russland militært... Autoritære regimer må holdes små, slik at situasjoner som dette ikke skjer.
Demokratiet mot kommunismen, Vietnam om igjen..
Hvilke av disse landene er kommunistisk?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Canucks skrev: man mar 14, 2022 11:36 pm Heltinnen som protesterte på russisk TV ikke uventet arrestert, og ikke uventet så velger russiske myndigheter også å nekte hennes advokat adgang til henne.

En plakat som misjonerer fred = fengsel.

Trist.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Canucks skrev: man mar 14, 2022 11:36 pm Heltinnen som protesterte på russisk TV ikke uventet arrestert, og ikke uventet så velger russiske myndigheter også å nekte hennes advokat adgang til henne.

Nesten vanskelig å forstå at noen kan være så modige som det der. Vet ikke hvor bra man kan håpe at det går med en sånn person akkurat nå, men man må jo håpe at hun kommer seg gjennom dette på sett og vis.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Canucks skrev: man mar 14, 2022 11:36 pm Heltinnen som protesterte på russisk TV ikke uventet arrestert, og ikke uventet så velger russiske myndigheter også å nekte hennes advokat adgang til henne.

Noen som vet hva de arresterte risikerer. Ikke nødvendigvis henne her, men de som gatedemonstrerer.
Trur de slippes fri samme/dagen etter, men ikke helt sikker og ikke sikker på om de senere må møte i retten, får bot, får det på rullebladet osv.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»