Leeds United

Svar
Strachan7

Re: Leeds United

Legg inn av Strachan7 »

Det høres spennende ut. Ifølge et innlegg på "Norske fotballspillere i utlandet" tråden ble han av treneren til Ross County beskrevet som Norges fremtidige Van Dijk.

Men Gelhardt ble også beskrevet som den nye Rooney, så vi får se...
Bielsa har vært litt for sparsommelig med å la unge spillere slippe til også. En av de få negative tingene jeg kan si om han mens han har vært hos oss.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: tor aug 12, 2021 2:40 pm Det høres spennende ut. Ifølge et innlegg på "Norske fotballspillere i utlandet" tråden ble han av treneren til Ross County beskrevet som Norges fremtidige Van Dijk.

Men Gelhardt ble også beskrevet som den nye Rooney, så vi får se...
Bielsa har vært litt for sparsommelig med å la unge spillere slippe til også. En av de få negative tingene jeg kan si om han mens han har vært hos oss.
Ser han er 188cm lang, og det er en ypperlig lengde for en stopper vertfall. Har fått mye skryt underveis av sine trenere, og spilt på brukbart nivå i Skottland fra han var 16 år, så det ville vært morsomt om han slo til.

Med fraværet av signeringer i sommer, så mistenker jeg at endel av u-spillerne som ble kjøpt i fjor vil få mer fremtredende rolle i år. Bielsa har brukt 1 år på å forme store talent, og har tro på at noen av de kan slå til allerede i år. De ser nok lenger frem enn det vi kanskje tror. Lewis Bate hadde Kinnear en kommentar om at kunne bli brukt allerede i år fordi han var så god i en alder av 18.

Jeg nevner bare at U-23 laget slo Man City sitt U-23 lag hele 4-0 i første kamp. Det gror veldig godt blant de yngste.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bielsa har nå også signert en ny 1-årskontrakt. Forventet men gledelig. Han skryter voldsomt av styre og stell i klubben, så det er ingen tvil om at han trives.

Firpo er samtidig friskmeldt, så han er tilgjengelig lørdag. Llorente er ute :roll: :x

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Likefullt godt å få det med Bielsa unnagjort selv om det vel aldri var noen tvil.
Synd med Llorente. Han og Struijk var supre på slutten av forrige sesong.
Blir spennende med Firpo og om han blir (nesten) like populær blant fansen som Raphinha og Bamford.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Meslier signerte en ny 5-års kontrakt i dag. Er ikke lenge siden den forrige, så det er vel for å sikre oss i enda lengre perspektiv.

Thorstvedt kalte det ellevilt at vi har keepere som er 19, 20 og 21 år som skal vokte målet vårt i PL. Skal ikke være uenig i det, men er litt kult også.
Er bare en liten skade på Meslier så spiller Klaesson i PL faktisk. Sykt.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Raphinha ble for første gang tatt ut i den brasilianske landslagstroppen til de kommende VM-kvalikkampene.
Gratulerer så mye, Raphi! Håper du får spille.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Det var kult og egentlig noe vi har ventet på. Utrolig at vi klarte å få kloa i ham, når du ser hva han hadde(cl spill), mot det vi hadde som nyopprykket. Hadde nok ikke gått uten Bielsas rolle i laget vårt.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Scheisse, for et fælt forsvarsspill mot The Scum i dag.
Vi MÅ bare vinne mot Everton så denne kampen blir glemt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Vi kommer tilbake, garantert. Ble litt naiv på 1-1 og ble tatt lett på kontraen av de hurtige angriperne deres. Everton blir en helt annen skål, for de mangler Pogba. Irriterende at det skjer i år igjen når vi opplevde det samme i fjor.

Hvis den hektingen av Roberts ikke er straffe i år, så lurer jeg på hva som skal til. Det var jo en soleklar straffe, og VAR griper ikke inn? Helt merkelig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Strachan7 skrev: lør aug 14, 2021 3:08 pm The Scum i dag.
Apropos, dette syns jeg er scummy (München-greiene er ikke verdt å nevne)

https://talksport.com/football/927049/l ... -trafford/

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Lezah skrev: lør aug 14, 2021 4:08 pm
Strachan7 skrev: lør aug 14, 2021 3:08 pm The Scum i dag.
Apropos, dette syns jeg er scummy (München-greiene er ikke verdt å nevne)

https://talksport.com/football/927049/l ... -trafford/
Ja, det var ufint, enig med deg i det.
Men bråkmakere er det også blant Man U supportere (og i supporterskarer av alle andre klubber).
Når fansen til Man U hadde med et banner som det stod "Istanbul" på Elland Road under ligacupkampen i 2011 for å vise at de godtet seg over at to Leedssupportere ble brutalt drept i Istanbul før møtet vårt med Galatasaray i 2000 sier det litt, det og...

Men pøbel eksisterer overalt, det vil det alltid gjøre. Trist, men sant.

Om du ble provosert over det jeg skrev, vil jeg bare påminne deg om at dette er Leedstråden. Hadde forstått deg godt hvis jeg f.eks. hadde skrevet det i kamptråden i dag.

Uansett, takk for kampen i dag, og gratulerer med fortjent seier.

Edit: Nå stod det riktignok bare "Istanbul" på banneret, så det kan jo hende jeg tar feil og at de bare ville hedre CL-seieren til Liverpool i 2005 :D
Sist redigert av Strachan7 den lør aug 14, 2021 8:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Strachan7 skrev: lør aug 14, 2021 8:31 pm
Ja, det var ufint, enig med deg i det.
Men bråkmakere er det også blant Man U supportere (og i supporterskarer av alle andre klubber).
Når fansen til Man U hadde med et banner som det stod "Istanbul" på Elland Road under ligacupkampen i 2011 for å vise at de godtet seg over at to Leedssupportere ble brutalt drept i Istanbul før møtet vårt med Galatasaray i 2000 sier det litt, det og...

Men pøbel eksisterer overalt, det vil det alltid gjøre. Trist, men sant.

Om du ble provosert over det jeg skrev, vil jeg bare påminne deg om at dette er Leedstråden. Hadde forstått deg godt hvis jeg f.eks. hadde skrevet det i kamptråden i dag.

Uansett, takk for kampen i dag, og gratulerer med fortjent seier.
[/quote]

Provosert? Jeg har holdt med United siden 88, har4050 kamper under belter og det er ikke noe i slike oppgjør som skrives på forumer som provoserer meg :) Istanbul er pinlig å harselere med, selv om det "måtte" bli noe etter noen tiår med München-hets. Og som jeg skrev i kamptråden, begge disse grupperingene har noen jævlige utskudd. Det er de som sloss i Manchester før kamp, ikke vanlige folk. "Vanlige" supportere lagde stort sett en kanon ramme rundt kampen i dag, begge parter.

Takk for kampen selv, trodde dere skulle være mer kyniske ala på E<R forrige sesong, men det er liksom ikke helt Bielsas stil. blir nok fort tre poeng alt neste kamp på dere. I dag betyr ikke rare greiene i det store bildet for Leeds, det er bare ekstra kjipt å tape sånne for oss supportere.

PS: Som en kuriositet, så var Strachan årsaken til at det ble United/han var også første såkalte "favorittspilleren" min før Robson stjal mitt hjerte.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Ale-Jet skrev: lør aug 14, 2021 3:37 pm Takk for kampen.
Takk i like måte. Fortjent seier.

Og sorry for det jeg kalte dere i denne tråden tidligere på dagen, men som jeg skrev til Lezah, så er det tross alt Leedstråden.
For det andre, ettersom du kan se hvor i landet jeg er fra, så skjønner du vel at jeg ikke akkurat er en svigermors drøm :D :D :D

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Patrick Bamford skal være ønsket av Tottenham som erstatning for Harry Kane som er så godt som ferdig i Tottenham.
Jeg vil ha Patrick med videre, men om vi krever en "skikkelig høy" sum for han, ville det vel være uklokt å takke nei?

startelver

Legg inn av startelver »

Strachan7 skrev: man aug 16, 2021 3:39 pm Patrick Bamford skal være ønsket av Tottenham som erstatning for Harry Kane som er så godt som ferdig i Tottenham.
Jeg vil ha Patrick med videre, men om vi krever en "skikkelig høy" sum for han, ville det vel være uklokt å takke nei?
Du verden, den så jeg ikke komme.
Det lille jeg så av Bamford i fjor var ihvertfall positivt, han vet hvor målet står.

Men kjøper ikke til enhver pris.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ser ingen grunn til at det skal skje. Men alt kan i utgangspunktet kjøpes, dog jeg finner det litt merkelig hvis han vil dit. Han har Bielsa sin fulle tillit, og vet han vil få spille under ham.
Bamford har feilet i endel klubber tidligere, og være han og ta sjansen på en ny klubb nå tror jeg han risikerer mye ved. Som innspill i ny kontrakt er nok dette gode lekkasjer.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Klaesson med strafferedning i U-23 seieren mot Palace i dag. Vant 3-1.


Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Moro for Klaesson, det.
Får vel sin debut mot Crewe om ei uke. Denne Crysencio Summerville kunne jeg ha tenkt meg å ha sett i den matchen, han har det kommet en del gode ord om.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ryktes jo også om at Bamford har takket nei til Spurs, ser jeg.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Helt supert!

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Ble sagt på gårsdagens årsmøte i LUSCOS (Leeds United Supporters Club of Scandinavia) at supporterklubben nå hadde mer enn 7800 medlemmer 😊

Ett forslag om å endre navn til LUSCON fikk ikke nok stemmer. Klubben er jo i praksis en norsk supporterklubb (98% av medlemmene er norske) så det hadde vært mest naturlig med Norway synes nå jeg da. Men slik ble det ikke.

Supportermagasinet The Peakcock News har for femte!! gang blitt kåret til årets supportermagasin :)

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har visst vært en episode med Povede, og han ryktes på vei ut. Enten lån eller salg. Helt greitt med den utviklingen han har hatt på banen. Så det vel sist kamp hvor Summerville hadde tatt plassen hans på benken.

O'Brien ryktes også bli klar nå på fredag, og er ikke helt den kvaliteten supporterne så for seg på midtbanen. Vi får se hva han kan klare å utrette før noen dom blir avsagt. Noa Lang er også et rykte som ikke vil slippe.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Synd med Poveda. I starten av forrige sesong hadde han et par veldig bra kamper etter å ha kommet inn som innbytter.
Noe som gjorde at jeg så på han som et stort talent vi kunne få mye glede av etter hvert.

Denne Lewis O`Brien har jeg aldri sett før, så det blir spennende om vi henter han.
Han var i startoppstillingen til Huddersfield i kampen deres mot Preston tirsdag, noe som gjør at jeg tviler litt på at han blir klar allerede på fredag.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Phillips ser ut til å bli klar til helgens dyst. Llorente ute enda ei uke dessverre. Skal vi tippe Koch og Cooper som stopperpar med Phillips i den vante rollen igjen?

Bielsa sier også at vi kan være ferdigkjøpt før sesongen, og om det er taktikk for å presse prisen ned på de vi er interessert i er uvisst. Vi har penger, mens andre klubber i Europa sliter med finansene. Det kan pågå en stirrekonkurranse :D

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bamford har nå signert som jeg trodde, en ny 5-årskontrakt. Så da kan den ballen legges død. Noe sier meg at han er mer opptatt av miljøvern, enn status og penger.

Jeg vil også tippe Phillips er i samme løypa, og får en ny om ikke alt for lenge.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

At Bamford signerte ny kontrakt var i hvert fall en god nyhet.

Får håpe det er en liten spøk at transfervinduet for vår del er over ellers er jeg maks skuffa... :(

Eneste spilleren vi har hentet til nå (utenom framtidsprosjektene) er jo Firpo.

Det er positivt at vi henter unge talenter, men vi kan ikke bare ha "barn" i spillerstallen...

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Phillips tilbake fra start.

I dag vinner vi!!!

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Vondt i magen før kamp. Tap her og vi har fått en veldig dårlig start.

Phillips heldigvis tilbake, men ingen Koch å se. Mystisk.

MOT

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Lite sjanser utenom de to gållene, så greit at det står uavgjort slik sett.

I 2.omgang snur vi det. Raphinha fikser 2-1 seier til vårs.

MOT!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Var ikke slik jeg hadde sett for meg lørdagen, akkurat...

Effektiviteten var det dog ingenting å si på. 2 mål etter å ha vært så ufarlige, er bra.

Men sterkt å komme tilbake to ganger, om ikke annet. Og Raphinha fremsto slik vi kjenner ham i dag, i hvert fall litt nærmere.
Meslier reddet oss fra tap i dag med noen fine redninger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»