Antivirus og torrentklienter

Svar
Salihovic91

Antivirus og torrentklienter

Legg inn av Salihovic91 »

Jeg har hatt pcen i 1 år og hatt både avast og BitTorrent siden da. Idag da jeg slo på pcen så var det brått et problem for Avast og ha BitTorrent som app og jeg får ikke gjort noe med det, har prøvd forskjellige ting. Er det noen som vet hvordan jeg kan komme rundt det?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »


Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Jepp. Det er KUN jeg som bruker torrents i 2022

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Salihovic91 skrev: man mar 21, 2022 7:55 pm Jeg har hatt pcen i 1 år og hatt både avast og BitTorrent siden da. Idag da jeg slo på pcen så var det brått et problem for Avast og ha BitTorrent som app og jeg får ikke gjort noe med det, har prøvd forskjellige ting. Er det noen som vet hvordan jeg kan komme rundt det?

Hva slags OS bruker du?
Om du bruker Windows (10/11), så kan du jo bare bruke AV'en som følger med Windows (duger mer enn nok), og heller bruke litt penger på en god vpn -da burde torrent funke helt greit, og tryggere er du nok også med vpn i kombinasjon med f.eks. ms-antivirus 😏
Mener f.eks. µtorrent (Microtorrent) kan fås med vpn integrert (betalt versjon), og det gjelder sikkert bitTorrent m.fl. også.
Så først deaktivere/avinstallere Avast, og se hva som skjer, og heller bygge opp sikkerheten med en god vpn..

At Haugzu hinter til at du bedriver piratvirksomhet, bare fordi du benytter torrents -vel, det er jo noe han selv får stå for(domsfullt😉) selv..
Neste blir vel å hinte til at de som bruker vpn sprer vestlig..(ulovlig) propaganda også, som flere i Russland for tiden må, da om de skal kunne nå ut på et "normalt" (vestlig) nett.
Suspect & kill them all -som Putin... (og Haugzu?) ville sagt.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Så det du mener er at jeg kan drite helt i Avast og bruke Windows Defender eller noe slikt? Forøvrig det jeg bruker torrent på er ting som ikke er tilgjengelig i Norge så det er det.

ms-antivirus? Og hva er en god VPN? Er Nord-VPN en god nok?

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Salihovic91 skrev: tir mar 22, 2022 6:28 pm Så det du mener er at jeg kan drite helt i Avast og bruke Windows Defender eller noe slikt? Forøvrig det jeg bruker torrent på er ting som ikke er tilgjengelig i Norge så det er det.

ms-antivirus? Og hva er en god VPN? Er Nord-VPN en god nok?
Hvilken vpn som er god, er nok mer lagt til antallet/mengden servere ditto nettv.hastighet - leverandøren har rundt om i verden, og hva den koster -selvsagt.
Selv bruker jeg ExpressVpn privat, koster ca 1000,- i året, og kan (om jeg ikke husker helt feil) brukes på 6-8(?) enheter samtidig, og man opprettholder en god hastighet. I jobb sammenheng brukes Global Protect.
Antivirus, brannmur.. som følger med Windows er som regel vel så bra som et hvilket som helst annet kjøpt AV-programvare (men sunt (nett)vett, bør man også bruke 😉).

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Bruker bare Avast sin gratisversjon så den er ikke kjøpt engang :) Nettvett har man tildels!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Data & Internett Generelt»