Stopp for Start

Svar
DoktorS

Stopp for Start

Legg inn av DoktorS »

Åneiånei, Start-kjeksen er på veg ut....
Må vel innrømme at denne har jeg aldri kjøpt, men den fantes hjemme i gamle dager, ble brukt når det var ost og kjeks, men ellers ikke. Mener den var litt søt og rar på smak.

Andre som savner Start - eller, spurt på en annen måte: Er det noen skikkelig gamle folk her inne?

https://www.tv2.no/underholdning/14647116/

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jupp, spiste tre Startkjeks med gulost til kveldsmat i går!

Men må nok innrømme at det er noen år siden forrige gang jeg kjøpte, så jeg overlever nok. Men det var godt.😋

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Vi hadde alltid start-kjeks i skapet hjemme. Sammen med kornmo og rosiner var det alternativene om vi hadde lyst på noe godt.

Har aldri kjøpt den selv og vil derfor heller ikke savne den.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Jeg husker egentlig ikke, men mulig den var med i slike store esker med assortert smørbrødkjeks som var i handelen for hvor lenge siden, sånn egentlig? De jeg husker best fra disse eskene er Kapteinkjeks og Kornmo. Men mulig Startkjeksene var med. Jeg måtte søke opp og her er resultatet. https://oda.com/no/products/13504-saetre-start-kjeks/

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg var sikker på at det omsider var kroken på døra for IK Start da jeg leste trådtittelen.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Har nesten alltid en pakke startkjeks i skapet. Godt som en lett lunch. 2-3 startkjeks, raust med godtsmør, og toppes med et raust lag med den typen gulost som tilfeldigvis er i kjøleskapet.
Smøret og osten overdøver pappsmaken som selve kjeksen har. Men den er tynn, og gjør det enkelt å løfte smør og ost opp til munnen. Å maule smør pg ost uten startkjeks under er klissete og upraktisk.
Men kjenner jeg meg selv rett, så klarer jeg å finne noe annet å løfte smør og ost når behovet kommer.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Bjoro33 skrev: ons mar 23, 2022 10:14 pm Har nesten alltid en pakke startkjeks i skapet. Godt som en lett lunch. 2-3 startkjeks, raust med godtsmør, og toppes med et raust lag med den typen gulost som tilfeldigvis er i kjøleskapet.
Smøret og osten overdøver pappsmaken som selve kjeksen har. Men den er tynn, og gjør det enkelt å løfte smør og ost opp til munnen. Å maule smør pg ost uten startkjeks under er klissete og upraktisk.
Men kjenner jeg meg selv rett, så klarer jeg å finne noe annet å løfte smør og ost når behovet kommer.
hehehe...pappsmak husker jeg, selv om jeg ikke har smakt den siden langt tilbake i forrige århundre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»