Krigsforbrytelser i Ukraina

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av greyserpent »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:06 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:02 pm

Nå trekker du virkelig ut noen skikkelig drøye stråmenn her synes jeg.
Diskusjonen gikk på hvorvidt man skal torturere og mishandle tilfangetatte, eller krigsfanger som har overgitt seg.
Her er du skikkelig ute og kjører.

Du skrev at det var ok å mishandle krigsfanger, noe folk selvfølgelig er uenig med deg i.
Det er ikke sånn å forstå at disse ikke mener man skal straffe sykt groteske og forjævelige handlinger som voldtekt av barn (og voksne forsåvidt)
Det har jo ingen sammenheng, og det er heller ikke sånn at alle russiske tilfangetatte er i stand til å utføre slike groteske handlinger.

Jeg er sterkt i mot mishandling av krigsfanger. Å sidestille det med å behandle voldtektsforbrytere slik du gjør er jo helt utrolig at får deg til å gjøre.
Det er drøyt uredelig måte å debattere på.
Og det virker som du tror at alle russiske krigsfanger har gjort noe slikt.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til det innlegget ditt engang, så fjernt er det.

Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha,
Og folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde med småstein og brenne i all evighet for min del.
Og selvfølgelig fordømmer man samtidig russland for krigen.

Lurer litt på om du faktisk har skrudd på hodet ditt når du skrev det innlegget.
Drøyt...
Man må forstå hva det er man kjemper mot før man vifter med den moralske pekefingeren sin. Det er ikke snakk om en konkurranse der man heier på de man vil skal vinne, men er mest opptatt av "fair play". Det er snakk om et land som har blitt angrepet av styrker som helt bevisst og strategisk bomber sivile områder for å presse myndighetene til å overgi landområder, som voldtar kvinner og barn til døde, og som beleirer byer og sulter ut befolkningen. Dette er det man forsvarer seg mot, og hvis det å mishandle noen av disse okkupantene når man har tatt til fange gjør det enklere å forsvare seg, så syns jeg det er ok. Hvis ikke, og det bare er snakk om ren hevn, så er det ikke noe støtter, men det er noe jeg har full forståelse for og ikke vil fordømme.

Det jeg lurer på er hvorfor noen av de som er veldig opptatte av å fortelle om disse "krigsforbrytelsene" fra Ukraina er så stille når det er snakk om langt mer groteske krigsforbrytelser fra Russland?
Du synes altså det er greit å mishandle folk som er 'uskadeliggjort'
Det synes ikke jeg, men det er grotesk at du mener meningsmotstanderne dine dermed tar med silkehansker i voldtektsforbrytere, og egentlig trekker en slutning om at alle tilfangetatte har utført slike motbydelige handlinger.
Det er så jeg nesten ikke tror det jeg leser.
Hva hjelper det å gjøre grove krigsforbrytelser mot noen som er uskadeliggjort?
Da mister man all form for menneskelighet
Og om man mister menneskeligheten sin, hva er det igjen å kjempe for?

Synes disse innleggene dine er noe av det drøyeste jeg har lest, og jeg er ikke videre lett-sjokkert.
Men dette ble rett og slett kvalmt.
Jeg kommer aldri til å ta et eneste ord fra den brukeren seriøst igjen.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:02 pm

Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha,
Og folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde med småstein og brenne i all evighet for min del.
Og selvfølgelig fordømmer man samtidig russland for krigen.
Det er der problemet er. hva gjør en med tre soldater som blir tatt på fersk gjerning i voldtekt av barn og som overgir seg?
Det rette er å ta dem til fange, men det er forståelig at de blir utsatt for ting som ikke er bra.
krigens lover skal bli fulgt, men det er forståelig at den ikke blir gjort i spesielle tilfeller.

Så er det også spørsmålet om alle de som kjemper for Ukraina har fått opplæring i krigens lover, om det er det som er blitt prioritert i utdannelsen av sivile til soldater. Jeg mistenker at det er lavt prioritert.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:06 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:02 pm

Nå trekker du virkelig ut noen skikkelig drøye stråmenn her synes jeg.
Diskusjonen gikk på hvorvidt man skal torturere og mishandle tilfangetatte, eller krigsfanger som har overgitt seg.
Her er du skikkelig ute og kjører.

Du skrev at det var ok å mishandle krigsfanger, noe folk selvfølgelig er uenig med deg i.
Det er ikke sånn å forstå at disse ikke mener man skal straffe sykt groteske og forjævelige handlinger som voldtekt av barn (og voksne forsåvidt)
Det har jo ingen sammenheng, og det er heller ikke sånn at alle russiske tilfangetatte er i stand til å utføre slike groteske handlinger.

Jeg er sterkt i mot mishandling av krigsfanger. Å sidestille det med å behandle voldtektsforbrytere slik du gjør er jo helt utrolig at får deg til å gjøre.
Det er drøyt uredelig måte å debattere på.
Og det virker som du tror at alle russiske krigsfanger har gjort noe slikt.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til det innlegget ditt engang, så fjernt er det.

Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha,
Og folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde med småstein og brenne i all evighet for min del.
Og selvfølgelig fordømmer man samtidig russland for krigen.

Lurer litt på om du faktisk har skrudd på hodet ditt når du skrev det innlegget.
Drøyt...
Man må forstå hva det er man kjemper mot før man vifter med den moralske pekefingeren sin. Det er ikke snakk om en konkurranse der man heier på de man vil skal vinne, men er mest opptatt av "fair play". Det er snakk om et land som har blitt angrepet av styrker som helt bevisst og strategisk bomber sivile områder for å presse myndighetene til å overgi landområder, som voldtar kvinner og barn til døde, og som beleirer byer og sulter ut befolkningen. Dette er det man forsvarer seg mot, og hvis det å mishandle noen av disse okkupantene når man har tatt til fange gjør det enklere å forsvare seg, så syns jeg det er ok. Hvis ikke, og det bare er snakk om ren hevn, så er det ikke noe støtter, men det er noe jeg har full forståelse for og ikke vil fordømme.

Det jeg lurer på er hvorfor noen av de som er veldig opptatte av å fortelle om disse "krigsforbrytelsene" fra Ukraina er så stille når det er snakk om langt mer groteske krigsforbrytelser fra Russland?
Du synes altså det er greit å mishandle folk som er 'uskadeliggjort'
Hvis det bidrar til forsvaret av landet mot en okkupasjon, absolutt!

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 12:58 pm
Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 12:10 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 11:49 am

Grotesk! Håper de blir tatt og likvidert.

Men noen reagerer altså sterkere hvis disse monstrene ikke blir behandlet med silkehansker når de, som de feige rottene de er, overgir seg, enn de reagerer på avskyelighetene russerne utfører.
Det synes jeg du burde starte med å vise til noen eksempler på.
Jeg har til gode se typer som Newsflash, Rabaghaz eller Karatel reagere på disse groteske krigsforbrytelsene i det hele tatt og de reagerte rimelig sterkt på at noen okkupanter angivelig ble skutt i beina.
Sier seg selv hvorfor.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:13 pm
pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Selvfølgelig er det vel ingen i sine fulle fem som mener at det er ok å mishandle krigsfanger.

Dessuten er det vel fare for at de russiske soldatene som har begått overgrep mot både barn og sivile ellers, er døde for lenge siden. Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller slik som i fredelige tider.
I følge MINST 1 her inne så er det helt innafor å mishandle krigsfanger. Også tortur og drap på disse.
Har notert meg det, og det er fra en som jeg synes er en oppegående og flink debattant som kan mye om ting og tang. Behandling av krigsfanger vil jeg tro er noe av det som blir innprentet godt i militæret. Og det klarer nok de fleste soldater å forholde seg til.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Albania skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 12:58 pm
Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 12:10 pm

Det synes jeg du burde starte med å vise til noen eksempler på.
Jeg har til gode se typer som Newsflash, Rabaghaz eller Karatel reagere på disse groteske krigsforbrytelsene i det hele tatt og de reagerte rimelig sterkt på at noen okkupanter angivelig ble skutt i beina.
Sier seg selv hvorfor.
Hva mener du? Sier du at de tre nevnte debattantene støtter slikt?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:13 pm
pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Selvfølgelig er det vel ingen i sine fulle fem som mener at det er ok å mishandle krigsfanger.

Dessuten er det vel fare for at de russiske soldatene som har begått overgrep mot både barn og sivile ellers, er døde for lenge siden. Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller slik som i fredelige tider.
I følge MINST 1 her inne så er det helt innafor å mishandle krigsfanger. Også tortur og drap på disse.
Har notert meg det, og det er fra en som jeg synes er en oppegående og flink debattant som kan mye om ting og tang. Behandling av krigsfanger vil jeg tro er noe av det som blir innprentet godt i militæret. Og det klarer nok de fleste soldater å forholde seg til.
Jeg tror det har mye med ens egen moral og empati å gjøre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
men det er grotesk at du mener meningsmotstanderne dine dermed tar med silkehansker i voldtektsforbrytere, og egentlig trekker en slutning om at alle tilfangetatte har utført slike motbydelige handlinger.
Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
men det er grotesk at du mener meningsmotstanderne dine dermed tar med silkehansker i voldtektsforbrytere, og egentlig trekker en slutning om at alle tilfangetatte har utført slike motbydelige handlinger.
Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:21 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
men det er grotesk at du mener meningsmotstanderne dine dermed tar med silkehansker i voldtektsforbrytere, og egentlig trekker en slutning om at alle tilfangetatte har utført slike motbydelige handlinger.
Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.
Det er ingen stråmann, men en observasjon.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:06 pm
Jeg kommer aldri til å ta et eneste ord fra den brukeren seriøst igjen.
Nei, det som kommer frem her fra vedkommende er så drøyt at det er vanskelig å vri tankene rundt at det faktisk er mulig å tenke slik.
Ikke ofte jeg blir opprørt av det jeg leser, men det vedkommende skrev ga faktisk litt 'fyr i teltet' her i gården. Og det tenker jeg er et godt tegn.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:21 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm

Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.
Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:23 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:21 pm

Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.
Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?
Karatel

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:21 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm

Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.
Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Jo, det er soleklare stråmenn!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:24 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:23 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm

Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?
Karatel
Han har ikke skrevet noe etter at disse påstandene om voldtekt av barn ble lagt ut? Har han sendt deg det telepatisk eller via PM?

Fago

Legg inn av Fago »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:02 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 11:49 am
Jack_Daniels skrev: tor mar 31, 2022 11:33 am Jævla udyr.


Men noen reagerer altså sterkere hvis disse monstrene ikke blir behandlet med silkehansker når de, som de feige rottene de er, overgir seg, enn de reagerer på avskyelighetene russerne utfører.
Nå trekker du virkelig ut noen skikkelig drøye stråmenn her synes jeg.
Diskusjonen gikk på hvorvidt man skal torturere og mishandle tilfangetatte, eller krigsfanger som har overgitt seg.
Her er du skikkelig ute og kjører.

Du skrev at det var ok å mishandle krigsfanger, noe folk selvfølgelig er uenig med deg i.
Det er ikke sånn å forstå at disse ikke mener man skal straffe sykt groteske og forjævelige handlinger som voldtekt av barn (og voksne forsåvidt)
Det har jo ingen sammenheng, og det er heller ikke sånn at alle russiske tilfangetatte er i stand til å utføre slike groteske handlinger.

Jeg er sterkt i mot mishandling av krigsfanger. Å sidestille det med å behandle voldtektsforbrytere slik du gjør er jo helt utrolig at får deg til å gjøre.
Det er drøyt uredelig måte å debattere på.
Og det virker som du tror at alle russiske krigsfanger har gjort noe slikt.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til det innlegget ditt engang, så fjernt er det.

Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha,
Og folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde med småstein og brenne i all evighet for min del.
Og selvfølgelig fordømmer man samtidig russland for krigen.

Lurer litt på om du faktisk har skrudd på hodet ditt når du skrev det innlegget.
Drøyt...
Du har fortsatt ikke forstått at diskusjonen rundt krigsfanger og genevekonvensjonen er over i denne tråden?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Om det er greit å denge løs på folk som er uskadeliggjort? Tja, som regel ikke. Men jeg har vel en viss forståelse for at folk ga Henry Rinnan grisebank etter at han ble tatt til fange. Og skulle man nekte fanger fra konsentrasjonsleire å banke opp noen av sadistene som var igjen etter frigjøring av leirene? Muligens, men hadde vel snudd ryggen til jeg og.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:26 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:24 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:23 pm

Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?
Karatel
Han har ikke skrevet noe etter at disse påstandene om voldtekt av barn ble lagt ut? Har han sendt deg det telepatisk eller via PM?
Kvinner og barn skrev jeg.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: tor mar 31, 2022 1:27 pm Om det er greit å denge løs på folk som er uskadeliggjort? Tja, som regel ikke. Men jeg har vel en viss forståelse for at folk ga Henry Rinnan grisebank etter at han ble tatt til fange. Og skulle man nekte fanger fra konsentrasjonsleire å banke opp noen av sadistene som var igjen etter frigjøring av leirene? Muligens, men hadde vel snudd ryggen til jeg og.
Si at man hadde fått tak i en fra Rinnanbanden mens de fortsatt drev på, og man visste at de hadde fanger som de torturerte på et sted, men man ikke visste hvor. Og man hadde banket denne informasjonen ut av Rinnanbanden-medlemmet, som hadde resultert i at disse fangene ble frigjort. Hadde det vært å foretrekke at Rinnanbande-medlemmet ble behandlet pent?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

missChance skrev: tor mar 31, 2022 12:07 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 11:49 am
Jack_Daniels skrev: tor mar 31, 2022 11:33 am Jævla udyr.

Grotesk! Håper de blir tatt og likvidert.

Men noen reagerer altså sterkere hvis disse monstrene ikke blir behandlet med silkehansker når de, som de feige rottene de er, overgir seg, enn de reagerer på avskyelighetene russerne utfører.


Det er så fortvilende. Og det kommer til å bli glemt.
Rett og slett kvalmende. Finnes ikke sterk nok straff til slike udyr.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

fargeblind skrev: tor mar 31, 2022 12:13 pm
startelver skrev: tor mar 31, 2022 12:01 pm Vi får håpe rapportene ikke stemmer, men er ikke overrasket.

Er ellers enig med OrmenLange om at det er viktig å se dennne krigen fra begge sider.
Det er i hvertfall viktig å holde hodet kaldt, og ikke ukritisk kjøpe propaganda. Uansett om det kommer fra de som angriper eller de som forsvarer landet sitt.
Sannheten vil komme for en dag etter at krigen er over.
Det er mange vitner.
Russland har forøvrig angrepet alle naboland de har felles grense med, unntatt NATO-medlemmet Norge.
Den der var litt festlig faktisk. Hvor mange land har ikke vært i territorielle konflikter med naboland egentlig?
Jeg tror du trygt kan anta at det samme gjelder for de fleste land i verden. Jeg kunne nevne mange, men ingen nevnt, ingen glemt.

Og til denne voldtektssaken, så må selvsagt dette etterforskes og de skyldige må dras for retten.
Sist redigert av Garindan den tor mar 31, 2022 1:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:32 pm Rett og slett kvalmende. Finnes ikke sterk nok straff til slike udyr.
Og tenk at de samme udyrene skaper virkelighetsfjerne konspirasjons-teorier som jeg gjenga i mitt forrige innlegg.

Provoserende gjeng..

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller i fredelige tider.
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
Sist redigert av Solvgutt1 den tor mar 31, 2022 1:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:33 pm En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses



Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.

(Og nei, russerne er ikke de eneste som gjør dette, men nå er det de det gjelder.)

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:38 pm
pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller i fredelige tider.
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 12:52 pm
startelver skrev: tor mar 31, 2022 12:01 pm Vi får håpe rapportene ikke stemmer, men er ikke overrasket.

Er ellers enig med OrmenLange om at det er viktig å se dennne krigen fra begge sider.
Faen meg det dummeste jeg hører. Uten den ene siden ville det ikke vært krig.
Hadde neppe vært krig uten kuppet i 2014 heller.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:38 pm
pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller i fredelige tider.
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:32 pm
fargeblind skrev: tor mar 31, 2022 12:13 pm
startelver skrev: tor mar 31, 2022 12:01 pm Vi får håpe rapportene ikke stemmer, men er ikke overrasket.

Er ellers enig med OrmenLange om at det er viktig å se dennne krigen fra begge sider.
Det er i hvertfall viktig å holde hodet kaldt, og ikke ukritisk kjøpe propaganda. Uansett om det kommer fra de som angriper eller de som forsvarer landet sitt.
Sannheten vil komme for en dag etter at krigen er over.
Det er mange vitner.
Russland har forøvrig angrepet alle naboland de har felles grense med, unntatt NATO-medlemmet Norge.
Den der var litt festlig faktisk. Hvor mange land har ikke vært i territorielle konflikter med naboland egentlig?
Jeg tror du trygt kan anta at det samme gjelder for de fleste land i verden. Jeg kunne nevne mange, men ingen nevnt, ingen glemt.

Og til denne voldtektssaken, så må selvsagt dette etterforskes og de skyldige må dras for retten.
Andre land i verden har ingen ting med dette å gjøre.
Russland grenser til 14 land og har vært i krig med 13 av dem.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

missChance skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:33 pm En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses

https://tiwitter.com/lesiavasylenko/sta ... 6000004099
Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.
Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»