Krigsforbrytelser i Ukraina

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:43 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:38 pm
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.
Stråmann-bonanza fra deg i dag, gitt.

Hva faen vet du om hva andre er i stand til eller ikke?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:45 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:43 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm

En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.
Stråmann-bonanza fra deg i dag, gitt.

Hva faen vet du om hva andre er i stand til eller ikke?
Bare opplyser om at du når er på ignoreringslisten min

Jack

Legg inn av Jack »

☝️Kan ikke dere ta det i en egen kjekletråd? 🤷‍♂️

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:45 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:43 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm

En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.
Stråmann-bonanza fra deg i dag, gitt.

Hva faen vet du om hva andre er i stand til eller ikke?
Han foss-ror skikkelig nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:44 pm
missChance skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:33 pm En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses

https://tiwitter.com/lesiavasylenko/sta ... 6000004099
Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.
Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!
Hva med hvis de pines mens de er i live?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:11 pm
Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 1:04 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 12:58 pm
Jeg har til gode se typer som Newsflash, Rabaghaz eller Karatel reagere på disse groteske krigsforbrytelsene i det hele tatt og de reagerte rimelig sterkt på at noen okkupanter angivelig ble skutt i beina.
Aller først takker for at du har ryggrad nok til å nevne navn, det har andre som har påstått lignende ting vært for feige til å gjøre .

Nå er de du nevner mer enn godt i stand til å svare for seg selv, men om jeg skal driste meg til å forskuttere noe så er det å mishandle krigsfanger ikke synonymt med å mishandle barneskjendere. Dersom Lev har gjennomført en slik grusomhet så kan det forstås om Lev får seg en omgang, men det er da ingen grunn til å laste Fjodor og Mikhail for at Lev er et svin.
Jeg har sagt at denne mishandlingen kan være ok under gitte omstendigheter. I motsetning til hva enkelte har prøvd å vri det til har jeg ikke sagt at det er ok under alle omstendigheter. Men så lenge Lev, Fjodor og Mikhail deltar i samme okkupasjon, så syns jeg ikke det er så urimelig å holde de ansvarlig for hverandres grusomheter. Det er forskjell på disse som bare legger ned våpnene og finner nærmeste ukrainer for å overgi seg, og de som skyter og bomber sivile, og ikke gir seg før de er nedkjempet og alternativet er å dø.
Hvis disse "visse omstendigheter" inkluderer at Fjodor og Mikhail ikke har gjort noe annet galt, i form av krigsforbrytelser og annen djevelskap, så er det vanskelig å se hva som ikke faller under "visse omstendigheter". Men men, den diskusjonen begynner vel både deltakerne generelt og modene spesielt å bli rimelig lei av så det blir siste ord fra meg i den forbindelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:47 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:44 pm
missChance skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm

https://tiwitter.com/lesiavasylenko/sta ... 6000004099
Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.
Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!
Hva med hvis de pines mens de er i live?
Det er nok en stråmann.
Bla tilbake til den første posten jeg skrev til deg i dag, og les den på nytt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 1:48 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:11 pm
Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 1:04 pm

Aller først takker for at du har ryggrad nok til å nevne navn, det har andre som har påstått lignende ting vært for feige til å gjøre .

Nå er de du nevner mer enn godt i stand til å svare for seg selv, men om jeg skal driste meg til å forskuttere noe så er det å mishandle krigsfanger ikke synonymt med å mishandle barneskjendere. Dersom Lev har gjennomført en slik grusomhet så kan det forstås om Lev får seg en omgang, men det er da ingen grunn til å laste Fjodor og Mikhail for at Lev er et svin.
Jeg har sagt at denne mishandlingen kan være ok under gitte omstendigheter. I motsetning til hva enkelte har prøvd å vri det til har jeg ikke sagt at det er ok under alle omstendigheter. Men så lenge Lev, Fjodor og Mikhail deltar i samme okkupasjon, så syns jeg ikke det er så urimelig å holde de ansvarlig for hverandres grusomheter. Det er forskjell på disse som bare legger ned våpnene og finner nærmeste ukrainer for å overgi seg, og de som skyter og bomber sivile, og ikke gir seg før de er nedkjempet og alternativet er å dø.
Hvis disse "visse omstendigheter" inkluderer at Fjodor og Mikhail ikke har gjort noe annet galt, i form av krigsforbrytelser og annen djevelskap, så er det vanskelig å se hva som ikke faller under "visse omstendigheter". Men men, den diskusjonen begynner vel både deltakerne generelt og modene spesielt å bli rimelig lei av så det blir siste ord fra meg i den forbindelse.
Hva hvis jeg vet, fordi det er bevist, at Lev, Mikhail og Fjodor går rundt i samme gjeng og at de voldtar kvinner og barn, men jeg vet ikke hvem av dem som faktisk voldtar. Så får jeg tak i Lev, og selv om jeg ikke vet at det faktisk er han som gjennomfører voldtektene, så vet jeg at han vet hvor både Mikhail og Fjodor er, og hvis jeg banker ham nok så gir han meg informasjonen?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:49 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:47 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:44 pm

Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!
Hva med hvis de pines mens de er i live?
Det er nok en stråmann.
Bla tilbake til den første posten jeg skrev til deg i dag, og les den på nytt.
Vet du hva en stråmann er, eller er det bare noe du slenger ut? Det var et spørsmål.

Dette skrev du i ditt første innlegg til meg. (Blant annet).

"Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha,
Og folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde med småstein og brenne i all evighet for min del."

For meg er det to setninger som ikke gir mening sammen, for de sier jo det stikk motsatte. Hva mener du egentlig?
Sist redigert av Solvgutt1 den tor mar 31, 2022 1:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:06 pm
Man må forstå hva det er man kjemper mot før man vifter med den moralske pekefingeren sin. Det er ikke snakk om en konkurranse der man heier på de man vil skal vinne, men er mest opptatt av "fair play". Det er snakk om et land som har blitt angrepet av styrker som helt bevisst og strategisk bomber sivile områder for å presse myndighetene til å overgi landområder, som voldtar kvinner og barn til døde, og som beleirer byer og sulter ut befolkningen. Dette er det man forsvarer seg mot, og hvis det å mishandle noen av disse okkupantene når man har tatt til fange gjør det enklere å forsvare seg, så syns jeg det er ok. Hvis ikke, og det bare er snakk om ren hevn, så er det ikke noe støtter, men det er noe jeg har full forståelse for og ikke vil fordømme.

Det jeg lurer på er hvorfor noen av de som er veldig opptatte av å fortelle om disse "krigsforbrytelsene" fra Ukraina er så stille når det er snakk om langt mer groteske krigsforbrytelser fra Russland?
Du synes altså det er greit å mishandle folk som er 'uskadeliggjort'
Hvis det bidrar til forsvaret av landet mot en okkupasjon, absolutt!
Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:52 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm

Du synes altså det er greit å mishandle folk som er 'uskadeliggjort'
Hvis det bidrar til forsvaret av landet mot en okkupasjon, absolutt!
Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.
Det kan brukes for å innhente viktig informasjon.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:53 pm
Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:52 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Hvis det bidrar til forsvaret av landet mot en okkupasjon, absolutt!
Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.
Det kan brukes for å innhente viktig informasjon.
Hvor korrekt kan man anta at informasjonen er når den hentes ut under tortur?

(Dropp nedlatenhetene dine , jfr din forrige post)

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Ka9nen skrev: tor mar 31, 2022 1:27 pm Om det er greit å denge løs på folk som er uskadeliggjort? Tja, som regel ikke. Men jeg har vel en viss forståelse for at folk ga Henry Rinnan grisebank etter at han ble tatt til fange. Og skulle man nekte fanger fra konsentrasjonsleire å banke opp noen av sadistene som var igjen etter frigjøring av leirene? Muligens, men hadde vel snudd ryggen til jeg og.
Jada, enig, men det har uansett ikke noe med saken å gjøre. Ingen av partene du nevnte her var stridende parter. Men ja, nok om dette genevekonvensjongreiene nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:55 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:53 pm
Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:52 pm

Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.
Det kan brukes for å innhente viktig informasjon.
Hvor korrekt kan man anta at informasjonen er når den hentes ut under tortur?

(Dropp nedlatenhetene dine , jfr din forrige post)
Rimelig korrekt, såfremt de faktisk har informasjonen.

Jeg sliter faktisk med å forstå når du sier "Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha" i en setning, før du i bokstavelig talt neste setning sier at folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde. Som jo er mishandling i mine øyne.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:58 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:55 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:53 pm
Det kan brukes for å innhente viktig informasjon.
Hvor korrekt kan man anta at informasjonen er når den hentes ut under tortur?

(Dropp nedlatenhetene dine , jfr din forrige post)
Rimelig korrekt, såfremt de faktisk har informasjonen.

Jeg sliter faktisk med å forstå når du sier "Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha" i en setning, før du i bokstavelig talt neste setning sier at folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde. Som jo er mishandling i mine øyne.
Det er trolig fordi du er i blodtåka og ikke klarer å se helheten, eller sammenhengen i innlegget.
Men det er nok om dette nå som flere har uttrykt. Eventuelt kan du lage en egen tråd for å fortsette der.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 2:01 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:58 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:55 pm

Hvor korrekt kan man anta at informasjonen er når den hentes ut under tortur?

(Dropp nedlatenhetene dine , jfr din forrige post)
Rimelig korrekt, såfremt de faktisk har informasjonen.

Jeg sliter faktisk med å forstå når du sier "Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha" i en setning, før du i bokstavelig talt neste setning sier at folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde. Som jo er mishandling i mine øyne.
Det er trolig fordi du er i blodtåka og ikke klarer å se helheten, eller sammenhengen i innlegget.
Men det er nok om dette nå som flere har uttrykt. Eventuelt kan du lage en egen tråd for å fortsette der.
Eventuelt så var innlegget usammenhengende.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:49 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:47 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:44 pm

Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!
Hva med hvis de pines mens de er i live?
Det er nok en stråmann.
Bla tilbake til den første posten jeg skrev til deg i dag, og les den på nytt.
Kan du vennligst snart respektere kravet fra mod om å ta dette i en annen tråd i stedet for å forsøple denne her med slikt uopplyst piss?

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:52 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm

Du synes altså det er greit å mishandle folk som er 'uskadeliggjort'
Hvis det bidrar til forsvaret av landet mot en okkupasjon, absolutt!
Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.
Hvis alternativet er at de må slippes fri (f.eks. fordi de er for mange) eller rømmer og dukker opp igjen sammen med egne styrker i et nytt angrep, har det åpenbart en hensikt å uskadeliggjøre dem.
Sist redigert av slankebrusmannen den tor mar 31, 2022 2:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

slankebrusmannen skrev: tor mar 31, 2022 2:05 pm
Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:52 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Hvis det bidrar til forsvaret av landet mot en okkupasjon, absolutt!
Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.
Hvis alternativet er at de må slippes fri (f.eks. fordi de er for mange) eller rømmer og dukker opp igjen sammen med egne styrker i et nytt angrep, har det åpenbart en hensikt å uskadeliggjøre dem.
Og det kan være bedre å skade dem enn å drepe dem hvis russerne da må bruke ressurser på å behandle dem.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

slankebrusmannen skrev: tor mar 31, 2022 2:03 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:49 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:47 pm
Hva med hvis de pines mens de er i live?
Det er nok en stråmann.
Bla tilbake til den første posten jeg skrev til deg i dag, og les den på nytt.
Kan du vennligst snart respektere kravet fra mod om å ta dette i en annen tråd i stedet for å forsøple denne her med slikt uopplyst piss?
Vittig at det første du gjorde etter dette innlegget var å fortsette selv...
(Og jeg hadde allerede skrevet at det skulle tas i egen tråd)

Men for å pense tilbake til topic, jeg fikk ikke med meg så mye av Støre sin samtale med Putin. Var det noe nyttig som kom opp? Får ikke sett den før i kveld

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
men det er grotesk at du mener meningsmotstanderne dine dermed tar med silkehansker i voldtektsforbrytere, og egentlig trekker en slutning om at alle tilfangetatte har utført slike motbydelige handlinger.
Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Jeg er en av de som synes du har generelt mye vettug å skrive om, men synes du bør revurdere ditt syn på behandling av krigsfanger.
Ja, det er mye søppel og berme som har kommet inn i Ukraina, men det er også flere blåøyde som ikke hadde det minste aning om hva de ble sendt ut i. og dette er essensielt, når du som soldat sendes i krigen så er det vanskelig å gjøre opprør.
Og, uansett om du skulle være søppel, en krigsfange skal ikke tortureres.
Henstiller igjen til den fornuftige Søvgutt1 jeg har sett debattert her tidligere om å tenke igjennom holdningen i denne saken en gang til. det er lov.
Og, dette er ikke ment som stråmann

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

seriemester2013 skrev: tor mar 31, 2022 2:15 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
men det er grotesk at du mener meningsmotstanderne dine dermed tar med silkehansker i voldtektsforbrytere, og egentlig trekker en slutning om at alle tilfangetatte har utført slike motbydelige handlinger.
Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Jeg er en av de som synes du har generelt mye vettug å skrive om, men synes du bør revurdere ditt syn på behandling av krigsfanger.
Ja, det er mye søppel og berme som har kommet inn i Ukraina, men det er også flere blåøyde som ikke hadde det minste aning om hva de ble sendt ut i. og dette er essensielt, når du som soldat sendes i krigen så er det vanskelig å gjøre opprør.
Og, uansett om du skulle være søppel, en krigsfange skal ikke tortureres.
Henstiller igjen til den fornuftige Søvgutt1 jeg har sett debattert her tidligere om å tenke igjennom holdningen i denne saken en gang til. det er lov.
Og, dette er ikke ment som stråmann
Mitt syn på behandling av krigsfanger er at man når er under okkupasjon av en makt som overhodet ikke respekterer noen regler om krigsføring, så gjør man det som er nødvendig for å forsvare landet sitt. Om det innebærer en røff behandling av noen krigsfanger, så får det så være, men det bør i hovedsak ha et formål utover å bare mishandle.

Så er det noen spesielle situasjoner der jeg har full forståelse for mishandling som ren og skjær hevn. Som sagt: Hvis noen får tak i disse russerne som voldtar barn fordi sine drepte foreldre og filmer det, og man finner disse videoene på mobilen deres, skal man da fordømme de ukrainerne som grisebanker disse? Kanskje til og med slå dem i hjel?

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Samme gjengen daglig som skal diskutere alt annet enn Ukraina.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

LD-Johnson skrev: tor mar 31, 2022 2:23 pm Samme gjengen daglig som skal diskutere alt annet enn Ukraina.
Heldigvis kom du innom for å restaurere en viss orden og få oss alle på riktig spor igjen med dype analyser, sylskarp og reflekterende tenkning og fortinnlig visdom i hver bokstav.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvor er kilden som sier at 2 millioner tyske kvinner ble voldtatt av russere under WW2 ? Det ble postet på twitter av en ukrainsk kvinne. Var det ingen tyske Nazisoldater som voldtok?

Synes dere drar denne diskusjonen litt vel langt og skaper et bilde av at alle russere er fæle.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:55 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:53 pm
Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:52 pm

Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.
Det kan brukes for å innhente viktig informasjon.
Hvor korrekt kan man anta at informasjonen er når den hentes ut under tortur?

(Dropp nedlatenhetene dine , jfr din forrige post)
Da kan man for eksempel si at man har drept kusina si..
Og det etter å ha vært sperret inne med en etterforsker i norsk fengsel, tenkt hva for noe man vil finne på å si under skikkelig tortur. Man kan ikke forvente å få sannheten ut av tortur, da får man høre det man ville høre i utgangspunktet, men vet fortsatt ikke om det er rett.
Men å ha på samvittigheten at man var kapabel til å gjennomføre slik handling det vil man bestandig ha.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

seriemester2013 skrev: tor mar 31, 2022 3:30 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:55 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:53 pm
Det kan brukes for å innhente viktig informasjon.
Hvor korrekt kan man anta at informasjonen er når den hentes ut under tortur?

(Dropp nedlatenhetene dine , jfr din forrige post)
Da kan man for eksempel si at man har drept kusina si..
Og det etter å ha vært sperret inne med en etterforsker i norsk fengsel, tenkt hva for noe man vil finne på å si under skikkelig tortur. Man kan ikke forvente å få sannheten ut av tortur, da får man høre det man ville høre i utgangspunktet, men vet fortsatt ikke om det er rett.
Men å ha på samvittigheten at man var kapabel til å gjennomføre slik handling det vil man bestandig ha.
Akkurat det jeg tenker på også, og
Til slutt vil man si hva som helst for å få det til å slutte.
Hvordan folk kan få seg til å gjøre sånne ting, eller å mene at det er ok er for meg ufattelig.

Og det er nok å anse som et godt tegn vil jeg tro.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

seriemester2013 skrev: tor mar 31, 2022 3:30 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:55 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:53 pm
Det kan brukes for å innhente viktig informasjon.
Hvor korrekt kan man anta at informasjonen er når den hentes ut under tortur?

(Dropp nedlatenhetene dine , jfr din forrige post)
Da kan man for eksempel si at man har drept kusina si..
Og det etter å ha vært sperret inne med en etterforsker i norsk fengsel, tenkt hva for noe man vil finne på å si under skikkelig tortur. Man kan ikke forvente å få sannheten ut av tortur, da får man høre det man ville høre i utgangspunktet, men vet fortsatt ikke om det er rett.
Men å ha på samvittigheten at man var kapabel til å gjennomføre slik handling det vil man bestandig ha.
Birgitte Tengs-fetteren innrømmet jo ikke noe han fant på selv. Han ble mer eller mindre foret hva han skulle si.
Folk som sitter på informasjon vil sannsynligvis dele denne hvis de blir utsatt for tortur. Risikoen er at folk uten informasjon dikter opp informasjon, så da må man jo vite at personen faktisk vet noe matnyttig. Det er ingen tvil om at tortur er effektivt for å få informasjon ut av folk som har informasjon å dele.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

startelver skrev: tor mar 31, 2022 3:27 pm Hvor er kilden som sier at 2 millioner tyske kvinner ble voldtatt av russere under WW2 ? Det ble postet på twitter av en ukrainsk kvinne. Var det ingen tyske Nazisoldater som voldtok?

Synes dere drar denne diskusjonen litt vel langt og skaper et bilde av at alle russere er fæle.
"The exact number of German women and girls raped by Soviet troops during the war and occupation is uncertain, but western historians estimate their numbers are likely in the hundreds of thousands and possibly as many as two million." [Naimark, Norman M. (1995). The Russians in Germany: A History of the Soviet Zone of Occupation, 1945–1949. Cambridge: Belknap Press. ISBN 0-674-78405-7.]
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_duri ... of_Germany

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

startelver skrev: tor mar 31, 2022 3:27 pm Var det ingen tyske Nazisoldater som voldtok?

Synes dere drar denne diskusjonen litt vel langt og skaper et bilde av at alle russere er fæle.
Stemmer, voldtektene til nazistene nuller ut russerne sine og vel så det. Russerne er ikke så fæle egentlig, nazistene var jo verre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»