Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Svar
Fernandovonarb

Re: Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Legg inn av Fernandovonarb »

Kan sikkert sies mye om Azovgutta, men sloss kan de virkelig. Tapene på russisk side i Mariupol må være "staggering".

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

En av mange Lukavarianter, men den her var litt morsomt for oss som ikke skjønner språket.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Da er fake McDonald's åpen

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

🤣🤣Ligger en hysterisk putinvideo i samme twittertråd også.

Jack

Legg inn av Jack »


startelver

Legg inn av startelver »

Hva mener russere i gata om invasjonen ?






Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Fikk litt Stalingrad og Berlin 45 vibber av denne. Nå skulle jeg ønske å kunne litt russisk/Ukrainsk, men har fått med med ordet suka, og det brukes mye her. Lurer på hvor mange det opprinnelig var i denne bygningen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Han er virkelig utrolig! 😂

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Slik nedkjemper man russere. Droner er ekstremt viktig på denne slagmarken.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Fernandovonarb skrev: tor mar 31, 2022 3:14 pm Fikk litt Stalingrad og Berlin 45 vibber av denne. Nå skulle jeg ønske å kunne litt russisk/Ukrainsk, men har fått med med ordet suka, og det brukes mye her. Lurer på hvor mange det opprinnelig var i denne bygningen.
Russerne bruker hvite og røde markeringsbånd på uniformene. Ukrainerne gule og blå. Hvorfor bruker noen russere røde bånd, som på filmen ? Er dette marinesoldater ? De bruker i hvertfall ikke vanlige hæruniformer. Mon tro hva den siste skuddsalven var. Ble fangene henrettet ? Ser ikke bort fra det. Ukrainerne virket å være hissige, og da er ikke alle handlinger like rasjonelle.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Crazy Horse skrev: fre apr 01, 2022 9:28 pm
Russerne bruker hvite og røde markeringsbånd på uniformene. Ukrainerne gule og blå. Hvorfor bruker noen russere røde bånd, som på filmen ? Er dette marinesoldater ? De bruker i hvertfall ikke vanlige hæruniformer. Mon tro hva den siste skuddsalven var. Ble fangene henrettet ? Ser ikke bort fra det. Ukrainerne virket å være hissige, og da er ikke alle handlinger like rasjonelle.
de med røde armbånd skal visstnok være okkupantmilitsen fra donbas og lugansk

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

En av få Javelin videoer hittil. Ser missilet fly opp av dronen, tross elendig kvalitet på film. Målet ødelagt uten at jeg ser hva det er.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Heldigvis finnes det også mange russere som vet bedre, men dette er vilt:


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

HarryH skrev: man apr 04, 2022 2:11 pm Heldigvis finnes det også mange russere som vet bedre, men dette er vilt:

De er jo rasister. Ser ukrainere som undermennesker. Hun siste innbiller seg tydeligvis at Ukraina er en ren bakevje.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



🤯

HarryH

Legg inn av HarryH »

missChance skrev: tir apr 05, 2022 12:39 pm
HarryH skrev: man apr 04, 2022 2:11 pm Heldigvis finnes det også mange russere som vet bedre, men dette er vilt:
De er jo rasister. Ser ukrainere som undermennesker. Hun siste innbiller seg tydeligvis at Ukraina er en ren bakevje.
Ja, helt enig.
Jeg opplevde på nært hold denne ekstremt nedlatende holdningen til ukrainere da jeg besøkte Russland på 90-tallet.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Die Hard Ukrainsk T-64 kommandør. Går løs på en hel kolonne med russere. Lå igjen flere vrak etter at de hastet tilbake til Hviterussland.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Resultatet av et trolig Javelin missil med topattack mode. Aldri har et Tankstårn vært så plantet i asfalten/betongen. Her snakker vi høyderekord.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Mer enn 35 forskjellige kjøretøy tatt ut med artilleri. Slikt liker vi å se. I tråden finnes bekreftelse på ødeleggelsen litt nedover.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Javelin til Ukraina i mengder, og russernes hær vil slutte å eksistere.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Noe jeg aldri har sett festet på film før er counter artillery ild. Deiligste var at russerne fikk unngjelde. Jeg sitter med en følelse at de er ekstremt presset rundt Kherson og at Ukrainerne har veldig god oversikt over slagmarken her. Mangler bare å presse de vekk fra byen.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Perspektiv fra den russiske siden i Mariupol.

Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»