The Duellists - hvor finnes den?

Svar
FjodorDVD

The Duellists - hvor finnes den?

Legg inn av FjodorDVD »

Juleaften jobber fruen. Det blir bare meg og to voksne sønner. Som julefilm har jeg valgt The Duellists.
https://www.primevideo.com/detail/The-D ... Z0FQDFGB3K

Er den filmen tilgjengelig på din strømmetjeneste? Netflix, HBO eller noe?
Det er litt vanskelig å søke i katalogene uten abonnement. Gidder du å sjekke?
Så tar jeg abonnement på den tjenesten. Tks.

Julemiddagen blir lutefisk - om du skulle lure på det.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Muligens litt i det seineste laget, men fikk sett denne filmen tidligere i uka, men da via ei nordisk DVD versjon en har hatt liggende på vent, en god stund nå. Absolutt verdt å se, og meget visuelt flott (ikke utypisk Ridley Scott) samt innsatsen til de to kamphanene Keitel og Carradine.
Men nok om det.

Usikker på om du fant det du letter etter, eller ei, men filmen ligger i sin helhet, gratis og med engelsk tale: (legger denne i spoiler, ettersom en er usikker på om det er lov å linke til filmsider?) Nevnte link, er ei virkelig gullgruve for fans av film, særlig den eldre typen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Om man vil vite hvor man kan finne filmer på strømmetjenester eller leie bruker jeg justwatch.com

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: fre feb 04, 2022 7:44 am Muligens litt i det seineste laget, men fikk sett denne filmen tidligere i uka, men da via ei nordisk DVD versjon en har hatt liggende på vent, en god stund nå. Absolutt verdt å se, og meget visuelt flott (ikke utypisk Ridley Scott) samt innsatsen til de to kamphanene Keitel og Carradine.
Men nok om det.

Usikker på om du fant det du letter etter, eller ei, men filmen ligger i sin helhet, gratis og med engelsk tale: (legger denne i spoiler, ettersom en er usikker på om det er lov å linke til filmsider?) Nevnte link, er ei virkelig gullgruve for fans av film, særlig den eldre typen.
The Duellists greide jeg ikke skaffe til veie i tide. Så den var til salgs på ebay så jeg kjøper den nok til neste jul. Det er jo ingen utpreget julefilm, men jeg tenkte se den sammen med to unge militære gutter. Og det var denne æreskodeksen mellom offiserer jeg ønsket å få fram. Foruten at det er en fantastisk film produsert med et lavbudsjett. Det filmen mangler av levende kavaleri og kanoner tar den igjen i nerven knyttet til æreskodeks. Jeg valgte Die Hard. Ikke av eget hjerte, men guttene hadde ikke sett den så det ble veldig bra alt sammen.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

PapaSmurf skrev: fre feb 04, 2022 7:46 am Om man vil vite hvor man kan finne filmer på strømmetjenester eller leie bruker jeg justwatch.com
Ja, flott nettsted og filmen var ikke tilgjengelig på vestlige strømmetjenester. Nettstedet Frank informerer om har tilsynelatende filmen. Det er et ru-domene. Russland? Muligens litt i gråsonen? Men det virker som ett konge-nettsted.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: fre feb 04, 2022 7:44 am Muligens litt i det seineste laget, men fikk sett denne filmen tidligere i uka, men da via ei nordisk DVD versjon en har hatt liggende på vent, en god stund nå. Absolutt verdt å se, og meget visuelt flott (ikke utypisk Ridley Scott) samt innsatsen til de to kamphanene Keitel og Carradine.
Men nok om det.

Usikker på om du fant det du letter etter, eller ei, men filmen ligger i sin helhet, gratis og med engelsk tale: (legger denne i spoiler, ettersom en er usikker på om det er lov å linke til filmsider?) Nevnte link, er ei virkelig gullgruve for fans av film, særlig den eldre typen.
Nå lærte jeg i dag fra Lyd&Bilde at Ridley Scott har regissert The Last Duel. 2021.
Dessverre uten Keitel og Carradine.

https://m.imdb.com/title/tt4244994/?ref_=m_nmfmd_dr_6

Jeg har ikke sett den ennå. Har du? Vanskelig å gjøre noe bedre enn The Duellists skulle jeg mene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tror jeg står over denne (siste til Ridley Scott), enn så lenge.

Sjekka linken du posta, og nei, hva er det med alle disse gyselig "moderne" og akk så generiske filmposterne?
Kun bare ei utvanna kjip og grå oppsamling, av overdimensjonerte huer, og noe våpen (sverd, kniv, pistol, gevær) slengt inn, og sikkert unnagjort på null komma niks, ved hjelp av Photoshop eller noe lignende, og nei, filmposterens gullalder, er så absolutt over og ut, for denne gang.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: lør apr 09, 2022 1:13 pm Tror jeg står over denne (siste til Ridley Scott), enn så lenge.

Sjekka linken du posta, og nei, hva er det med alle disse gyselig "moderne" og akk så generiske filmposterne?
Kun bare ei utvanna kjip og grå oppsamling, av overdimensjonerte huer, og noe våpen (sverd, kniv, pistol, gevær) slengt inn, og sikkert unnagjort på null komma niks, ved hjelp av Photoshop eller noe lignende, og nei, filmposterens gullalder, er så absolutt over og ut, for denne gang.
Traileren er ikke noe godt innsalg på meg heller. Heller ikke noe jeg vil se. Men jeg falt også av Game of Thrones etter en episode.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Foto, Video & Hifi»