Hvilken film så du sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av SirJames »

The Tomorrow War (2021)

Synes den er godt laget, og den fungerer fint som en søndagsfilm når man ikke har bedre ting å finne på.

7/10


Fun fact; Ryan Armstrong (young Muri) spiller hovedrollen i rebooten av Stephen King's Firestarter.

Spent på den, husker godt originalen fra 1984 med Drew Barrymore.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ray Donovan the Movie. FLASHBACK GALORE! Var aldri seriens største fan, men syns den var ok (minus de siste sesongene som var totalt mageplask). Filmen føltes egentlig ut som en lang(!) sesongavslutning (noe den i bunn og grunn er...). Her kunne de avsluttet med et smell, men i stedet blir det et tamt og kjedelig punktum med endeløse flashbacks og kjedelige dialoger. 5/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: man apr 11, 2022 12:03 am Ray Donovan the Movie. FLASHBACK GALORE! Var aldri seriens største fan, men syns den var ok (minus de siste sesongene som var totalt mageplask). Filmen føltes egentlig ut som en lang(!) sesongavslutning (noe den i bunn og grunn er...). Her kunne de avsluttet med et smell, men i stedet blir det et tamt og kjedelig punktum med endeløse flashbacks og kjedelige dialoger. 5/10.
Takk for tips, denne skal jeg uansett se.

Forløpet av filmen burde du kanskje putte i spoilertags? :)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: man apr 11, 2022 12:37 am
Glycinello skrev: man apr 11, 2022 12:03 am Ray Donovan the Movie. FLASHBACK GALORE! Var aldri seriens største fan, men syns den var ok (minus de siste sesongene som var totalt mageplask). Filmen føltes egentlig ut som en lang(!) sesongavslutning (noe den i bunn og grunn er...). Her kunne de avsluttet med et smell, men i stedet blir det et tamt og kjedelig punktum med endeløse flashbacks og kjedelige dialoger. 5/10.
Takk for tips, denne skal jeg uansett se.

Forløpet av filmen burde du kanskje putte i spoilertags? :)
Jepp. Tar selvkritikk for den. Skal skjerpe meg til neste gang:)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nothing to Lose (1997) av Steve Oedekerk

Etter å ha kommet hjem, og funnet kona si i seng med en annen mann. Velger Nick (Tim Robbins) å dra ut på ei liten utflukt, for å ventilere litt av den innestengte frustrasjonen og raseriet. Dagen blir ikke noe bedre, når urokråka og småkjeltringen "T-Paul" (Martin Lawrence) velger å rane feil mann, på feil tid.

Sett før, og alltid hatt følelsen av at denne må jo ha vært ei mye større suksess, enn hva den endte opp som. Mye skyldes nok at samtlige kiosker, bensinstasjoner, videosjapper osv, var dekka med filmens postere og at musikkvideoen til Coolio (See U When You Get There) rulla og gikk, nærmest døgnet rundt, i sommer 1997, men ja, filmen er av typen en må være litt i det rette humøret, for å få fullt utbytte av.
Martin Lawrence, spesielt er en fyr som er ja, ingen stor fan, men synes han og Robbins har ei god kjemi her, tross mye klisjeer og en handling som godt kunne dratt strikken litt lenger.
Men som ei roadtrip/buddy-komedie, så funka den som sen søndagsfilm, men tvilsomt noe som en vil se igjen for ofte, og ved forrige besøk, ga man den kun ei 5/10, og i går, tja, litt bedre humør og ender med en veldig snill:

6/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Race with the Devil (1975) av Jack Starrett

"Hey everybody! Lighten up! It's all over!"

To ektepar på utflukt i en nyinnkjøpt campingbil, ender opp med å få litt mer spenning inn i hverdagen, enn hva de hadde ønsket seg. Spesielt i det de blir ufrivillige vitner, til et brutalt mord.

En vellagd og tidvis så spennende roadtrip/skrekk-action film, og der en gruppe storbyfolk på tur i ei rådyr RV, bestemmer seg for å ta en lite avstikker fra motorveien, og havner så midt uti ødemarkas ubarmhjertige verden, og hvor følget ender opp med å få et satanistisk drap på menyen, og ikke før de har rukket å forstå hva som har hendt, blir de forfulgt av en rekke morderiske gærninger, som dessverre viser seg å bli vanskelig å bli kvitt.

70-tallet flommet jo over av slike naive storbyfolk i dyre biler og campingvogner, der legger ferien sin midt opp i uti ingenmannsland, men der ofte er bebodd av kjøttetende kannibaler, morderiske innavla bondetamper med motorsager eller bare din helt "vanlige" sekt av blodtørstige hippier og sexgærninger. Denne gang, er det altså en gruppe okkulte som bedriver kveldene med litt ofring av unge jomfruer, og ser nesten ut som noe Hammer Films kunne ha lagd et tiår tidligere, men deretter og ut, så blir det litt mer blanda inn i type Deliverance (1971) møter The Hills Have Eyes (1977) og nei, likte filmen veldig godt, men skulle bare ønske at mer tid, ble benyttet i kjøretøyet og utpå veien, men absolutt en, som fort kan stige noe, ved et senere besøk. Samt at versjonen man så i natt, hadde ikke all verdens til bilde/lyd kvalitet, og ingen tekst. Men det er "prisen" for å se de gratis, og denne vil jeg nok legge til lista over filmer man godt kunne tenkt seg på DVD eller Blu-ray.

7,5/10

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Satt tidligere i dag, og koste meg med ei av The Police tidligere skiver, i Ghost in the Machine (1981), og ja, Demoliton Man, kul låt og meget underholdende film.
Rotteburgere, rare kamskjell på dass, bot og lite bedring, for den minste bruk av banneord. Og tja, kjipt møte med fremtidens lov og orden, for helten.
Mens det er nærmest paradis på jord, for kjeltringer fra det forrige århundre.
Bilde
Synd det aldri ble til noen oppfølger. Men i likhet med Cobra (1986), har det jo vært hintet om det, fra tid og annen.
Men mest sannsynlig at det bare ender opp i nok ei DTV "oppfølger", ingen har bedt om, da med en knapp 5 minutters Sly cameo.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Helvete: Historien om Norsk Black Metal (2020) av Håvard Bråthen

Ei absolutt severdig og innholdsrik 4 episoders miniserie, og der samtlige episoder lå oppom 40 minutter.
Nok ei musikkdokumentar, hvor en kanskje ikke akkurat gikk inn på forhånd, med så veldig mye "peil" på de ulike artister, navn og plater, som blir nevnt/deltar. Men i likhet med de bedre og mer givende musikkfilmene en har vært innom, så makter den jo å holde på interessen, samt gjøre at en blir litt mer nysgjerrig til å kanskje forsøke å bli bedre kjent med et par av banda, og tja, høre hvordan det fenger videre.

Ser at NRK Arkivet har noen andre lignende norske musikkdokumentar om Punk/New wave og Hip-hop/rap liggende ute, så mulig det blir veien videre.
Skulle derimot gjerne likt å sett ei fortsettelse, om Norsk Black Metals historie, for "kun" 4 episoder, føltes litt for kort, og tja, mulig det kan komme mer fremover?

Ender med en absolutt godkjent rating, og ikke umulig en vil se den igjen, ved ei senere anledning.

7,5/10

Hellmaster (1992) av Douglas Schultz

En meget ond og tvilsom skoleprofessor (John Saxon), benytter sine uvitende studenter, som testkaniner og der til slutt ender opp som monstrøse drapsmaskiner.

Huff, nok ei real møkkafilm og total impulsiv bomtur fra Youtube i natt, og hvor selv ikke Saxon kan redde den fra, total kjedsomhet, tross noen ikke fullt så halvgærne kills og thrills.

3/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Total Recall (1990) av Paul Verhoeven

"If I am not me, then who the hell am I?"

Det er år 2084, og hvor en skulle jo tro at den hverdagslige sliteren Douglas Quaid (Arnold Schwarzenegger), har det egentlig ganske så greit. Ei vakker og kjærlig kone, brysomme venner, en fin leilighet samt en fast jobb. Men likevel så dukker en stadig tilbakevennende følelse opp, da av at livet var ment for noe større og viktigere. Og tross store motsigelser fra kone og kolleger, velger så Quaid å oppsøke det beryktede Rekall. Et selskap der tilbyr sine kunder, en helt unik opplevelse, alt for ei billig penge. Men bakom det fristende tilbudet, ligger det en ganske så kjip sideeffekt, og hvor feriedrømmen, raskt kan ende opp som et altfor levende mareritt.

Paul Verhoeven teamer opp med Arnold Schwarzenegger, i en av de villeste, mest fartsfylte og underholdende sci-fi/action filmene fra tampen av 80 og tidlig 90-tallet. Her får Verhoeven virkelig trå til, med det som var den gang, blant de mest robuste budsjettene og talentene tilgjengelig.
Total Recall er definitivt blant de aller beste og mest minneverdige klassiske filmene til Schwarzenegger, og der tempoet flyr av sted, og bys opp til en massiv overdose med over-the-top vold, satire, mørk humor, banning, sleaze, cheese samt et mindre galleri av gjennomført latterlige og uforglemmelige karakterer, der popper opp, i alle mulige størrelser.

Løst basert på Phil K. Dicks "We Can Remember It for You Wholesale", har Verhoeven fått boltre seg rikelig, med massive scene sett og spesial effekter, der fortsatt ser imponerende ut. Make-up bidraget, er det Rob Bottin som står for, og det spares ikke på litervis av blodsprut og søl, selv om en kan jo undre på hvor langt det kunne gått, dersom filmen fikk ei lignende Directors Cut (ala RoboCop), men likevel, både skurker og anti-helter, får gjennomgå rikelig, og sjeldent har vel helten selv, fått såpass store fysiske og psykiske påkjenninger, som det Arnie blir utsatt for, med tortur og gang på gang balleknasende spark mot familiejuvelene, eller øyeepler som buler ut av hodeskallen, og nei, nasty og brutalt som pokker, men skurkene får selvsagt så hatten passer, de med.
Bilde
I andre roller, finner vi flotte Rachel Ticotin, som Quaids drømmekvinne, og totale motpart, til hans "kjærlige" kone, spilt av Sharon Stone. Sistnevnte, var jo ikke langt unna sitt store gjennombrudd, og hvor hennes kalde og forførende skikkelse, ville bli spilt enda lengre, i klassikeren Basic Instinct (1992), også den av Verhoeven.
Bilde
Dama har kanskje aldri sett bedre ut, og er smellheit i hver bidige scene, og som nevnt, viser seg også som en meget nevedyktig og treffsikker motstander. Noe som er kjipt for Arnie, der blir utsatt for noen brutale ballespark, gang på gang.
Bilde
Ronny Cox, fortsetter der han slapp, fra RoboCop, som nok en ond og sadistisk businessmann, mulig nå enda mektige enn forrige gang, og med seg har han nok ei like kjip håndlanger, denne gang godt hjulpet av Michael Ironside.
Mel Johnson Jr. er også en høydare, da som den litt for "hjelpsomme" taxisjåføren og "fembarnspappaen" Benny, der leverer også mye komiske saker.

Så filmen via en nordisk Blu-ray, og oversetteren har virkelig gjort ei solid innsats, der Bennys: "EVER FUCK A MUTANT?" ble plutselig om til: "Er du en mutant?"

Ellers må også det fantastisk tøffe og stemningsfulle soundtracket til Jerry Goldsmith nevnes, et der pangåpner med noe som må jo være ei liten hyllest, til Conan themet fra Conan the Barbarian (1982), av Basil Poledouris, med et buldrende og intenst åpningstema, og nei, det kom jo ei tv-serie, mye senere, som jeg fortsatt har til gode å se, men angrer på at man ikke handlet inn, for en mindre evighet siden, da man hadde den i klypa, og til ei billig pris attpåtil.

Og siden den gang, har jo en remake fra 2012, da med Colin Farrell blitt lagd. Og den så man vel kun deler av, på tv, og nei, den hadde noen fine damer, men ellers gikk resten kjapt i glemmeboka.

Så nei, en perfekt fredagsfilm, hvert fall med tanke på underholdningsbiten. Og dersom en ikke har sett den før, eller gjort så på en god stund, så kan det trygt anbefales å følge Quaids tips, da om å få ræva i gir, og sette kursen øyeblikkelig mot den røde planet.

10/10

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Har Total Recall på en gammel VHS kassett på loftet. Var en relativt populær science fiction film på den tiden. I 1991 året etter kom Terminator 2.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Asylum

Engelsk antologi skrekkfilm fra 1972




Terningkast 5,6

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Heat(1995)
Gjensyn med en av de bedre heist/krimdrama fra Michael Mann. Al Pacino og Robert de Niro i storform. 8,5/10.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
The Chill Factor (1993) av Christopher Webster

En gjeng med festglade snøskuterførere, blir fastlåst i vinterhytte med en heller tvilsom historie bakom seg.

Usikker på hvem som har rett. IMDb eller Letterboxd. Ene sier 1993, andre 1989, selv synes jeg nå at filmen både ser, og høres ut som den like gjerne kunne ha blitt gjort i 1986, men ja, ideen om en vinterslasher virka jo kul nok, og var nære på, å handle inn filmen fra Arrow Films og Blu-ray utgaven deres. Men dæven så "glad" for at en holdt igjen og heller så den gratis, for vel sparte penger. Bare så synd en derimot kasta bort 85, laaaaaange minutter, som en aldri vil få tilbake.

Mye snøskuter kjøring, noe cheesy sexscener, flotte damer, men fy fader så kjedelig og overlang film, og hadde det ikke vært for at en hadde tidligere på kvelden, storkost seg med Total Recall, ville nok ratingen vært et hakk strengere. For dette var lite å juble over.

3/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Aspen Extreme (1993) av Patrick Hasburgh

To eventyrlystne karer, søker lykken blant de rike og velstående skituristene i Aspen. Men det tar ikke lange tiden før vennskapet blir satt på en real test, når flotte damer og raske penger, plutselig gjør hverdagen om til en real fest, full av moro og fristelser, men der kommer med en ganske så kjip bakside.

Sett før, hvert fall deler av, men som nattfilm for en mindre evighet siden. DVDen man handla inn i fjor, forsøker å selge den som "Top Gun satt til skiløypene", blanda med rølpete teen-sex komedier, og ja, det er en del kule stunts og mye flotte damer osv, men den helt store feel-good stemningen snur jo brått om, og havner litt i ei ubalanse av såpe-opera og krim-drama, der ingen av delene, funker særlig godt i det lengste.
For lang er filmen, med sine oppunder 2 timer, som fint kunne vært nedjustert med minst ei halvtime.

Starta å planlegge neste film, før timen var gått, og slikt er jo aldri godt nytt. Spesielt når neste film ble en enda større nedtur, men nok om det.
Aspen Extreme har en del kjente fjes, og kunne ikke unngå å legge merke til flotte Nicolette Scorsese, den smellheite kassadama i undertøysavdelingen, i åpningen av Christmas Vacation (1989), hvor Clark blir såpass oppspilt over hennes usynlige undertøy, at han bruker ei truse til å tørke svetten av panna med.

Vel, alt i alt, en heller skuffende gjensyn, og ikke noe man vil samle videre på. Men jamner seg ut, grunnet flotte damer, en del tøffe stunts, men finnes helt klart bedre ski og vinter filmer fra tidlig 90-tallet, der Michael Biehn filmen, K2 (1991) er helt klart verdt å nevne.

Kan jo også legge til, at ei lignende setting, med to gode kompiser og et vennskap som blir satt på prøve, i det de endelig når Aspen, kom jo ut året etter, og selvsagt mer komisk, men også overlegent mer underholdende, i Dum og Dummere (1994).

5/10

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

The Tenant

Fransk psykologisk skrekkfilm med engelsk tale. 1976



Terningkast 5,9

SirJames

Legg inn av SirJames »

B.E. skrev: søn apr 17, 2022 11:21 pm Terningkast 5,9
Regner med det var 70-tallets hårstil som trakk den ned fra en ren sekser på terningen 8-)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Goodfellas. Trenger vel ingen nærmere introduksjon. Det er rett og slett en perle av en film innenfor gangster-sjangeren. 8,8/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

B.E. skrev: søn apr 17, 2022 11:21 pm The Tenant

Fransk psykologisk skrekkfilm med engelsk tale. 1976



Terningkast 5,9
Roman Polanski...fantastisk regissør, men får grøsninger av fyren selv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Polanski kan brenne, for en jævla møkkaperson.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: søn apr 03, 2022 10:58 pm Gleder meg voldsomt til jeg kan streame den i deilig 4K (hei SirJames) på tven hjemme :D
Hei på deg også :)

I kveld var kvelden, hvor denne lekkerbisken av en film ble sett i 4K på flatskjermen, med meg godt plantet i reclineren.

The Batman (2022)

OBS! Bitte, bitte, bitte, bittesmå spoilere kan forekomme her, men jeg gidder ikke å putte alt dette i en boks.

For å ta det første først; Robert Pattinson leverer varene i sin rolle som Batman, derom hersker det ingen tvil. Og mens man er inne på rolleprestasjoner; jeg er også meget godt fornøyd med Paul Dano som The Riddler. Måten han trekker ut endel av ordene og virkelig legger følelsene i det han skal formidle, gjorde seg spesielt bra i samtalen de to imellom.

Jeg synes også Matt Reeves gjør en meget god jobb i å sy sammen denne historien, og jeg liker spesielt bruken av bakgrunns"musikk" i de mest intense scenene. Herunder i siste del hvor samme intense score holder seg konstant.

Visuelt vakkert, selvsagt, hvor de lykkes å fange den mørke, depressive atmosfæren som alltid preger Gotham. Her også illustrert ved mye bruk av mørke og regn. De går heller ikke overboard med CGI, som var tilfellet i siste Spider-Man.

Sist, men ikke minst, så går de ikke i komediefella, slik mange superheltfilmer dessverre har en tendens til å gjøre. Not so much i Batmanfilmer, men i endel andre finnes det ofte en nerd og en "komiker", begge deler like irriterende.

Jeg lot som jeg var på kino, skrudde av alt lys bortsett fra baklyset jeg har bak flatskjermen, og så hele filmens 180 minutter i ett strekk, uten pause. Slik man skal se film, altså. Og det gjør man ikke bare for å best mulig kunne leve seg inn i filmen, men også for å få en feeling av hvorvidt de har strukket filmen for langt hva tidsbruk angår. Som feks i nevnte Spider-Man, hvor jeg ble sittende å vri meg med tilnærmet 4-sifret blodtrykk. Der syntes jeg 150 minutter var altfor mye i forhold til filmens historie. I dagens perle gikk imidlertid de 3 timene unna uten at man kjedet seg én gang.

En flott opplevelse ble det altså. Den er der oppe og snuser på toppkarakter, men jeg skal ha et gjensyn med The Dark Knight før jeg setter den endelige scoren på Pattinsons bidrag. Nedturen etter i dag blir jo at alt annet man ser er ræl 8-)


? /10 (you see what I did there..?)

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Videodrome

Kanadisk science fiction skrekk fra 1983. (science fiction body horror)



Terningkast 5,35

Tror jeg ga den terningkast 2 første gang jeg så den. Var litt for ung den gangen. Men nå er jeg vel egentlig litt for gammel :lol:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Creatures from the Abyss aka Plankton (1994) av Alvaro Passeri

"THIS IS THE LAST FUCKING CRUISE, I'LL EVER TAKE!"

Når en gruppe med festglade unge mennesker, søker litt moro og spenning, langt utpå havet. Ender det så, med at ting går litt for kjapt i svingene. For plutselig har følget greid å rote seg bort på sjøen, og med ingen mulighet til en kvikk hjemkomst, finner de trøst i en nærliggende, men fullstendig tom luksusyacht, der snart kommer med en kjip forklaring på situasjonen.

Akkurat hva man trengte, når påsken gikk mot slutten. Lett, idiotisk og utrolig vill italiensk b-film cheese, der i perioder føles ut som noe der kunne vært sterkt inspirert av H.P. Lovecraft, bare uten særlig til budsjett og tid for å virkeliggjøre det hele, men ja, dette var rimelige heftige saker, og mulig en som vil være god match, med Stuart Gordons Dagon (2001), med tanke på fiskemutanter og småsyke hendelser, gørr og annen b-film galskap.

Selve hovedfølget, består av noen absolutt latterlige karakterer, der roter seg bort på sjøen, og ender opp med å søke ly, i en tom luksusyacht, hvor følgets offisielle klovn, hinter om at det er et resultat av ei dopdeal, gone very bad, mens "hjernen" blant gjengen (selvsagt han med briller), konkluderer med at det hele, er en høyteknologisk marineforskningsbåt, og ja, de lander til slutt på sistnevnte, og der kombinasjonen av giftig plankton, sultne fisker og ja, de finner snart ut hva som skjedde med resten av mannskapet.

Kjøttende muterte fisk, der kan både bevege seg på overflaten (og attpåtil fly i lufta) er mye av grunnen, og nei, her får man også en skikkelig syk-komisk fiskemutant sexscene, da med en av de mest heavy orgasmebrølene i filmhistorien.

Mye flotte babes her, men også noen ganske så småsyke og direkte nasty scener, som dukker opp utover.
Men absolutt ei godkjent film, som en aldri hadde hørt om, før for kun et par dager siden, og denne kunne en gjerne tenkt seg i samlingen, for slike filmer kommer en ikke over, for ofte.

Alt i alt, er man fan av undervanns skrekkfilmer, der jo hadde sin korte storhetstid på tampen av åttitallet, så tja, er jo denne slettes ikke så gæren, og gir den ei velfortjent rating av:

6,5/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bloodlust: My Bloody Valentine and the Rise of the Slasher Film (2009) av George Mihalka

Ei underkant av 20 minutters bonus feature, fra den nylig sette 2009 DVD utgaven, av My Bloody Valentine (1981).
Tar jo greit for seg (i meget kjapt tempo), litt av historien og innflytelsen til de tidlig 80-talls slashere, der fokus på mer gørr, sjokk og kreative kills, ble etter hvert, nesten viktigere, enn å levere et godt og velskrevet galleri av karakter og handling. Men hvor likevel, det fantes rom til noen små perler, der maktet å konkurrere med de større og mer kjente slasher-filmene.

Kult å vite at gruvesjaktene var the real deal, og litt komisk at de som leide dem ut, ønsket å imponere filmskaperne, så de gjorde sitt beste i å rengjøre dem, og fikk så rimelig med pes igjen for slitet, da mye av grunnen til at gruvesjaktene nettopp ble valgt, var jo fordi de kom med en allerede ferdig og guffen, skitten og ekkel stemning, der ikke kunne gjenskapes i et filmstudio. Men det ordna seg jo til, heldigvis.
Dessverre blir den elendige 2009 remaken inkludert, men var vel en pris for at Lionsgate sto bakom, og tja, de ga nå fansen heldigvis en fullstendig ukutta 1981 film, utgitt for første gangen, så overlever et par minutter med random folk fra remaken, hvor han ene forsøker å selge 3D formatet som "fremtiden" i horror.

Synd ikke Paul Zaza ikke fikk mer å rutte med, et navn og talent, som står oppført bakom ei vanvittig mengde av kjente og kjære film soundtracks, spesielt innen skrekkfilm genren, da gjennom store deler av åtti og utover 90-tallet.
Filmens main theme, Ballad of Harry Warden er jo fantastisk, og blir heldigvis nevnt, helt på tampen.

Alt i alt, en kort men helt ålreit gjennomgang, der innehar folka bakom og foran kamera, så ender med en snill:

6/10

Cabal

Legg inn av Cabal »

SirJames skrev: tir apr 19, 2022 2:30 am I kveld var kvelden, hvor denne lekkerbisken av en film ble sett i 4K på flatskjermen, med meg godt plantet i reclineren.

The Batman (2022)
Så den i går kveld sjøl. Veldig fornøyd. Tror jeg gir den 8/10.

Musikken i filmen var helt spot on, men den minner meg fantastisk mye om musikken i en annen film uten at jeg klarer å huske hvilken. Kan det være 300? Må jeg se den på nytt for å finne ut? Farken.

spårt

Legg inn av spårt »

Cabal skrev: tir apr 19, 2022 7:06 pm Musikken i filmen var helt spot on, men den minner meg fantastisk mye om musikken i en annen film uten at jeg klarer å huske hvilken.
Minner så smått om Imperial March fra Star Wars-filmene vil jeg påstå.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Daughter of Darkness (1990) av Stuart Gordon

"If your dad is a vampire. Then what does that make you?"

Ei ung amerikansk kvinne (Mia Sara), havner øyeblikkelig dypt inn i en mørk og mystisk underverden, når hun ankommer Romania, og hvor hun er opprinnelig på søken etter sin far.

Nok et "Youtube" funn, og fikk litt av "støkk", når en så navnet til Stuart Gordon, og undret over hvordan man kunne ha unngått å sett denne filmen før.
Vel, viser seg jo å være en tv-film, og kanskje ikke så lett å spore opp, hvert fall på DVD/Blu-ray format.
Uansett, den føles i perioder, nesten ut som noe der kunne ha vært tiltenkt en tv-serie, men ja, hadde det ikke vært for Gordons navn, ville en nok ikke vært så veldig skuffa, men ja, en forventer liksom litt ekstra, når en ser slike stødige skrekkfilm regissører er involvert.

Tross av flotte Mia Sara i hovedrollen, samt veteran Anthony Perkins, er resten av galleriet, ikke all verdens å skryte av, og som filmen kunne trengt en av Jeffrey Combs kvaliteter, til å sprite opp stemningen litt, for det blir raskt noe søvndyssende over alt sammen.
Men helt okei nattfilm, men av typen som er glemt før dagen er omme.

5/10

Saliph

Legg inn av Saliph »

The Batman

Mye bra her - av det jeg husker. Skuespillerne gjør alt de kan, og Reeves fortjener skryt for å ha forsøkt å lage noe originalt. Men filmen gjorde rett og slett ikke noe voldsomt inntrykk. Og for min del er det i stor kontrast til Batman Begins, som jeg fortsatt elsker.

Det største problemet jeg hadde med filmen er at jeg ikke bryr meg om noen av karakterene. Vi blir ikke introdusert til Batman/Bruce Wayne på noen meningsfull måte. Så hvorfor skal jeg bry meg om ham (eller Selina)? Filmen klarer ikke gi noe fullgodt svar på det spørsmålet. Og det preger hele filmen.

Terningkast 4.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

The Ballad of Arthur Morgan - A Red Dead Redemption Movie
8/10
Vellaget med knistrende skuespill.
Det som trekker ned er at vi alle vet hvordan den ender.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ex Machina 8/10

Artig historie omkring kunstig intelligens, digget slutten for en gangs skyld :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»