Skyting i New York

Svar
pfrog567

Re: Skyting i New York

Legg inn av pfrog567 »

Texas_John skrev: tor apr 14, 2022 4:33 pm
pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 2:12 pm
Men som et tips om drap i USA, så er det bare å se på alle drapsdokumentarer på krimkanalen, ID. Der er det drapsmenn i alle kulører. Der kan man også se at amerikanerne blir feitere og feitere uansatt sosial status. For de som bruker å unnskylde feite amerikanere pga at de spiser mye billig fast food.
Når det gjelder den voksne befolkningen er det en litt høyere andel overvektige i USA enn i Norge, men ikke så mye som du gir uttrykk for å tro
Her er det ikke snakk om å "tro", da jeg selv har vært flere ganger i USA og overvektige folk finner du overalt der. Mer feite enn gjennomsnittet på nordmenn, som også er blitt feitere med årene.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 10:28 pm
Texas_John skrev: tor apr 14, 2022 4:33 pm
pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 2:12 pm
Men som et tips om drap i USA, så er det bare å se på alle drapsdokumentarer på krimkanalen, ID. Der er det drapsmenn i alle kulører. Der kan man også se at amerikanerne blir feitere og feitere uansatt sosial status. For de som bruker å unnskylde feite amerikanere pga at de spiser mye billig fast food.
Når det gjelder den voksne befolkningen er det en litt høyere andel overvektige i USA enn i Norge, men ikke så mye som du gir uttrykk for å tro
Her er det ikke snakk om å "tro", da jeg selv har vært flere ganger i USA og overvektige folk finner du overalt der. Mer feite enn gjennomsnittet på nordmenn, som også er blitt feitere med årene.
Det som overrasker meg mest når jeg ser amerikanere er hvor smellfeite barna er. Man kan liksom identifisere en amerikansk familie på en flyplass på 200 meters avstand på bare fedmen. De har en kultur hvor du skal sitte i bilen din den tiden du ikke sitter og ser på TV, så selv om vi muligens har blitt feitere ved å ta etter deres kultur, så er vi stadig vekk et godt stykke bak den ubestridte verdensmesteren i junk food-basert fatso-kultur.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Folk_flesk skrev: fre apr 15, 2022 12:24 am
pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 10:28 pm
Texas_John skrev: tor apr 14, 2022 4:33 pm

Når det gjelder den voksne befolkningen er det en litt høyere andel overvektige i USA enn i Norge, men ikke så mye som du gir uttrykk for å tro
Her er det ikke snakk om å "tro", da jeg selv har vært flere ganger i USA og overvektige folk finner du overalt der. Mer feite enn gjennomsnittet på nordmenn, som også er blitt feitere med årene.
Det som overrasker meg mest når jeg ser amerikanere er hbir smellfeite barna er. Man kan liksom identifisere en amerikansk familie på en flyplass på 200 meters avstand på bare fedmen. De har en kultur hvor du skal sitte i bilen din den tiden du ikke sitter og ser på TV, så selv om vi muligens har blitt feitere ved å ta etter deres kultur, så er vi stadig vekk et godt stykke bak den ubestridte verdensmesteren i junk food-basert fatso-kultur.
Selv om det er sant, viser det seg at amerikanerne har enormt med gym-medlemskap sml. med europeere. Usikker på faktisk bruk, men tipper de er over oss på faktisk bruk. De har cirka 2,5 ganger så mange gym-medlemskap som oss pr. innbygger.

Nå kan du kontre med at de tar bil til gymmen, men mitt inntrykk er at mange amerikanerne er sterke og har mye energi. Rimelig undervurdert faktor skal du ha høy samfunnsmessig produktivitet.

God bless the US of A. Jeg aner ikke hva tråden handler om engang, men litt nyanser til thread.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MatsEn89 skrev: fre apr 15, 2022 12:31 am
Folk_flesk skrev: fre apr 15, 2022 12:24 am
pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 10:28 pm

Her er det ikke snakk om å "tro", da jeg selv har vært flere ganger i USA og overvektige folk finner du overalt der. Mer feite enn gjennomsnittet på nordmenn, som også er blitt feitere med årene.
Det som overrasker meg mest når jeg ser amerikanere er hbir smellfeite barna er. Man kan liksom identifisere en amerikansk familie på en flyplass på 200 meters avstand på bare fedmen. De har en kultur hvor du skal sitte i bilen din den tiden du ikke sitter og ser på TV, så selv om vi muligens har blitt feitere ved å ta etter deres kultur, så er vi stadig vekk et godt stykke bak den ubestridte verdensmesteren i junk food-basert fatso-kultur.
Selv om det er sant, viser det seg at amerikanerne har enormt med gym-medlemskap sml. med europeere. Usikker på faktisk bruk, men tipper de er over oss på faktisk bruk. De har cirka 2,5 ganger så mange gym-medlemskap som oss pr. innbygger.

Nå kan du kontre med at de tar bil til gymmen, men mitt inntrykk er at mange amerikanerne er sterke og har mye energi. Rimelig undervurdert faktor skal du ha høy samfunnsmessig produktivitet.

God bless the US of A. Jeg aner ikke hva tråden handler om engang, men litt nyanser til thread.
Det er vel det samme klasseskillet der som for alle andre ting i det samfunnet. Noen kjører bil til gymen mens andre bor i trailer-camp. Bil er det uansett. Når det gjelder fedme så er imidlertid USA ganske demokratisk. Både rike og fattige blir lett feite der borte. For de fleskbergene jeg ser på flyplasser verden over er ikke akkurat fattigfolk.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: ons apr 13, 2022 2:32 pm
Guttorm123 skrev: ons apr 13, 2022 2:03 pm
Folk_flesk skrev: ons apr 13, 2022 1:51 pm
Hvis de tror på løgn om valgfusk og løgn om at det var andre enn Trump-tilhengerne som stormet kongressen så er det selvsagt et kjempeproblem for demokratiet der borte. Men du synes kanskje det er bra at en stor del av befolkningen har kjøpt slike løgner?

(Hva pokker har NRK med saken å gjøre?)
NRK opplyser oss her hjemme.

Så da mener du at en eventuell Trump-seier bør ikke respekteres, fordi amerikanerne ikke har fått med seg hva som skjer i USA, og dermed stemmer feil?
Han og tilhengerne hans respekterer jo fortsatt ikke valgresultatet fra 2020, så hvorfor skal andre respektere han om han vinner neste gang? Eller er det en standard for han og en annen standard for andre?
Så da skal man senke seg selv ned på det nivået man selv mener Trump befinner seg på?
Da er ikke demokratene noe bedre de i det hele tatt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Corvus skrev: lør apr 16, 2022 10:39 pm
Folk_flesk skrev: ons apr 13, 2022 2:32 pm
Guttorm123 skrev: ons apr 13, 2022 2:03 pm

NRK opplyser oss her hjemme.

Så da mener du at en eventuell Trump-seier bør ikke respekteres, fordi amerikanerne ikke har fått med seg hva som skjer i USA, og dermed stemmer feil?
Han og tilhengerne hans respekterer jo fortsatt ikke valgresultatet fra 2020, så hvorfor skal andre respektere han om han vinner neste gang? Eller er det en standard for han og en annen standard for andre?
Så da skal man senke seg selv ned på det nivået man selv mener Trump befinner seg på?
Da er ikke demokratene noe bedre de i det hele tatt.
Tviler på om de kommer til å gjøre det, men de skylder iallefall ikke Trump noe når det gjelder å innrømme et valgnederlag.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: lør apr 16, 2022 10:47 pm
Corvus skrev: lør apr 16, 2022 10:39 pm
Folk_flesk skrev: ons apr 13, 2022 2:32 pm

Han og tilhengerne hans respekterer jo fortsatt ikke valgresultatet fra 2020, så hvorfor skal andre respektere han om han vinner neste gang? Eller er det en standard for han og en annen standard for andre?
Så da skal man senke seg selv ned på det nivået man selv mener Trump befinner seg på?
Da er ikke demokratene noe bedre de i det hele tatt.
Tviler på om de kommer til å gjøre det, men de skylder iallefall ikke Trump noe når det gjelder å innrømme et valgnederlag.
Det er vel heller alle andre de bør tenke på.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Denne tråden startet om skyting i New York. Interessant å se hvordan det har dreid til å bli diskusjon om hvor feite de er i USA i forhold til Norge.

Caputo

Legg inn av Caputo »

fazz skrev: tor apr 14, 2022 4:55 pm
Texas_John skrev: tor apr 14, 2022 4:33 pm
pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 2:12 pm Ok, men nå driter jeg stort sett i hvem som dreper hvem både i Norge og USA. Er det gjengmedlemmer, så får de drepe hverandre så mye de vil for meg, både i Norge og utlandet. Utskudd finnes overalt.

Men som et tips om drap i USA, så er det bare å se på alle drapsdokumentarer på krimkanalen, ID. Der er det drapsmenn i alle kulører. Der kan man også se at amerikanerne blir feitere og feitere uansatt sosial status. For de som bruker å unnskylde feite amerikanere pga at de spiser mye billig fast food.
Tror du bør oppdatere deg litt, norske barn er like feite som amerikanske ifølge statistikken. Norske barn er også langt mindre aktive enn amerikanske, så spådommen blant de som kan noe om dette er at de snart har gått forbi.

Når det gjelder den voksne befolkningen er det en litt høyere andel overvektige i USA enn i Norge, men ikke så mye som du gir uttrykk for å tro.

Hvem som dreper er litt viktig å ha begreper om, ikke minst når man skal diskutere innvandring, våpenlovgivning, påstått rasisme hos politiet osv.
I USA så er over 70% av den voksne befolkningen definert som overvektige ( eller høyere ). Og ser vi på bare de som er ekstremt overvektig/fedme ( BMI > 30 ) så er det 43% av de voksne. I Norge er for øvrig, ca 50% av den voksne befolkningen definert som overvektige ( BMI > 25). Ca 25% av den voksne befolkningen i Norge er definert med fedme ( BMI > 30 ) så jo, amerikanerne leder ganske så klart.

Ser man på personer under 18 år så ligger antallet med fedme i USA på 17% og i Norge på ca. 5%.
Fakta er som tryllestøv på enkelte debattanter, de simpelthen fordufter ut av løse lufta når fakta kommer på bordet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

sexxes skrev: søn apr 17, 2022 11:36 am Denne tråden startet om skyting i New York. Interessant å se hvordan det har dreid til å bli diskusjon om hvor feite de er i USA i forhold til Norge.
Den kom noen konkrete tall, så fatso-konkurransen er over for denne gang :)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Skal si de har våknet fra dvalen i "the shithole country" post covid. Er vel flere masseskytinger per dag nå?

Strider

Legg inn av Strider »

Hva skjedde med saken med han svarte som kjørte inn i en folkemengde i sommer i USA? Husker jeg tilfeldigvis leste om det på diskusjon.no. MSM tiet jo helt om saken da man fant ut agendaen for angrepet

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Tror det er tre grunner til skyting. Narkotikabruk, tilgang til skytevåpen og kultur

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Texas_John skrev: tor apr 14, 2022 4:33 pm
pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 2:12 pm Ok, men nå driter jeg stort sett i hvem som dreper hvem både i Norge og USA. Er det gjengmedlemmer, så får de drepe hverandre så mye de vil for meg, både i Norge og utlandet. Utskudd finnes overalt.

Men som et tips om drap i USA, så er det bare å se på alle drapsdokumentarer på krimkanalen, ID. Der er det drapsmenn i alle kulører. Der kan man også se at amerikanerne blir feitere og feitere uansatt sosial status. For de som bruker å unnskylde feite amerikanere pga at de spiser mye billig fast food.
Tror du bør oppdatere deg litt, norske barn er like feite som amerikanske ifølge statistikken. Norske barn er også langt mindre aktive enn amerikanske, så spådommen blant de som kan noe om dette er at de snart har gått forbi.

Når det gjelder den voksne befolkningen er det en litt høyere andel overvektige i USA enn i Norge, men ikke så mye som du gir uttrykk for å tro.
73,1% av den voksne befolkningen i USA er overvektig. For Norge er tallet 48%. For USA er tallene basert på måte data, for Norge er det selv-rapportert. Det selvrapporterte tallet for USA er 66,6% OECD-tall

Når det gjelder barn (5-9 år), så er 29,2% av norske barn overvektige. 43% i USA. Igjen, OECD-tall

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

sexxes skrev: søn apr 17, 2022 11:36 am Denne tråden startet om skyting i New York. Interessant å se hvordan det har dreid til å bli diskusjon om hvor feite de er i USA i forhold til Norge.
Slik er det i alle tråder at man kommer inn på andre temaer også. Men det er bare å komme med mer om skytingen i NY, så er vi på rett spor igjen :)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Da er de igang igjen. Denne gangen er det riktignok ikke byen New York, men delstaten:

https://www.pressherald.com/2022/05/14/ ... -new-york/

10 bekreftet døde så langt. Person i militært utstyr er arrestert.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Enligt nyhetsbyrån BNO News livesände gärningsmannen händelseförloppet på Twitch. Han ska också ha publicerat ett manifest där han beskrivit sig själv som vit makt-sympatisör.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wj ... flera-doda


De beskriver ham som en hvit mann sent i tenårene eller tidig i 20-årene, ikledd militæruniform og svart hjelm.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0G ... upermarked

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ti døde etter masseskyting på supermarked: − Rasistisk motivert:

Erie County Sheriff John Garcia sier skytingen var rasistisk motivert og «ren ondskap», skriver nyhetsbyrået.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0G ... k-motivert

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

fazz skrev: tor apr 14, 2022 4:55 pm
Texas_John skrev: tor apr 14, 2022 4:33 pm
pfrog567 skrev: tor apr 14, 2022 2:12 pm Ok, men nå driter jeg stort sett i hvem som dreper hvem både i Norge og USA. Er det gjengmedlemmer, så får de drepe hverandre så mye de vil for meg, både i Norge og utlandet. Utskudd finnes overalt.

Men som et tips om drap i USA, så er det bare å se på alle drapsdokumentarer på krimkanalen, ID. Der er det drapsmenn i alle kulører. Der kan man også se at amerikanerne blir feitere og feitere uansatt sosial status. For de som bruker å unnskylde feite amerikanere pga at de spiser mye billig fast food.
Tror du bør oppdatere deg litt, norske barn er like feite som amerikanske ifølge statistikken. Norske barn er også langt mindre aktive enn amerikanske, så spådommen blant de som kan noe om dette er at de snart har gått forbi.

Når det gjelder den voksne befolkningen er det en litt høyere andel overvektige i USA enn i Norge, men ikke så mye som du gir uttrykk for å tro.

Hvem som dreper er litt viktig å ha begreper om, ikke minst når man skal diskutere innvandring, våpenlovgivning, påstått rasisme hos politiet osv.
I USA så er over 70% av den voksne befolkningen definert som overvektige ( eller høyere ). Og ser vi på bare de som er ekstremt overvektig/fedme ( BMI > 30 ) så er det 43% av de voksne. I Norge er for øvrig, ca 50% av den voksne befolkningen definert som overvektige ( BMI > 25). Ca 25% av den voksne befolkningen i Norge er definert med fedme ( BMI > 30 ) så jo, amerikanerne leder ganske så klart.

Ser man på personer under 18 år så ligger antallet med fedme i USA på 17% og i Norge på ca. 5%.
Har sett noen videoer på YT om ting som overrasker amerikanere når de flytter til et annet land. En av tingene som går igjen, er at de spiser samme mengde som før, men går ned i vekt, fordi amerikansk mat er så gjennombearbeidet (heter det det?).

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Guttorm123 skrev: lør mai 14, 2022 11:34 pm Enligt nyhetsbyrån BNO News livesände gärningsmannen händelseförloppet på Twitch. Han ska också ha publicerat ett manifest där han beskrivit sig själv som vit makt-sympatisör.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wj ... flera-doda


De beskriver ham som en hvit mann sent i tenårene eller tidig i 20-årene, ikledd militæruniform og svart hjelm.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0G ... upermarked
18 sies det.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Guttorm123 skrev: søn mai 15, 2022 12:28 am Ti døde etter masseskyting på supermarked: − Rasistisk motivert:

Erie County Sheriff John Garcia sier skytingen var rasistisk motivert og «ren ondskap», skriver nyhetsbyrået.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0G ... k-motivert
Sier man sånt ellers, dvs. under det daglige bombardementet i storbyene?
Da er vel skytingen bare "hendelser".

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

missChance skrev: søn mai 15, 2022 1:31 am

18 sies det.
Stemmer nok sikkert det:

En 18 år gammel mann iført skuddsikker vest begynte å skyte med en rifle inne på et supermarked.

Den antatte gjerningsmannen, som er hvit, hadde reist i flere timer til matbutikken hvor hendelsen skjedde.

https://www.nrk.no/urix/flere-dode-ette ... 1.15967837

Mehell

Legg inn av Mehell »

Guttorm123 skrev: søn mai 15, 2022 1:51 am
missChance skrev: søn mai 15, 2022 1:31 am

18 sies det.
Stemmer nok sikkert det:

En 18 år gammel mann iført skuddsikker vest begynte å skyte med en rifle inne på et supermarked.

Den antatte gjerningsmannen, som er hvit, hadde reist i flere timer til matbutikken hvor hendelsen skjedde.

https://www.nrk.no/urix/flere-dode-ette ... 1.15967837
Ligger mange bilder og filmer av dette ute på nettet, uten at jeg føler noe behov for å se på disse.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Mehell skrev: søn mai 15, 2022 2:07 am

Ligger mange bilder og filmer av dette ute på nettet, uten at jeg føler noe behov for å se på disse.
Vi får nok de opplysningene vi gidder å ta til oss om denne saken. Norges største medier med NRK og VG i spissen vil nok opplyse oss om alt som er vesentlig.

Bilder og filmer fra hendelsen styrer jeg også unna!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: søn mai 15, 2022 1:44 am

Sier man sånt ellers, dvs. under det daglige bombardementet i storbyene?
Da er vel skytingen bare "hendelser".
I noen av disse sakene, mener du?

Minst 233 personer skal være skutt og drept og 618 skadet i over 500 skyteepisoder i USA i løpet av 4. juli-helgen. Det skriver CNN, med oppjusterte tall. Tallene kan fortsatt stige.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... av-en-helg

Dette er nok bare hendelser ja.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Guttorm123 skrev: søn mai 15, 2022 2:17 am

Vi får nok de opplysningene vi gidder å ta til oss om denne saken. Norges største medier med NRK og VG i spissen vil nok opplyse oss om alt som er vesentlig.

Bilder og filmer fra hendelsen styrer jeg også unna!
Navnet er offentliggjort på amerikanske medier, og det er også bilde av arrestasjonen. Så finnes det bilder og klipp av livesendingen han hadde, og det er derfor jeg ikke går inn på bilder og videoer av denne saken.
Men det var helt tydelig hatkriminalitet, hvor han aktivt gikk etter mørkhudede personer, og han har visst også klart å lage et manifest på 180 sider hvor han bekrefter at han er rasist.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Neptun skrev: søn mai 15, 2022 1:44 am Sier man sånt ellers, dvs. under det daglige bombardementet i storbyene?
Hvilket rasistisk bombardement?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

pfrog567 skrev: tir apr 19, 2022 10:19 am
sexxes skrev: søn apr 17, 2022 11:36 am Denne tråden startet om skyting i New York. Interessant å se hvordan det har dreid til å bli diskusjon om hvor feite de er i USA i forhold til Norge.
Slik er det i alle tråder at man kommer inn på andre temaer også. Men det er bare å komme med mer om skytingen i NY, så er vi på rett spor igjen :)
Mna må scrolle en god del når det blir påtatt myt OT-støy.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Fra jeg var 0 til 7, var jeg en av byens 8 millioner innbyggere. Men skyting har jeg gjort andre steder, aldri der. Det er fortsatt en veldig kul by, men er bare passe stor nå som vi er i Kinas århundre.
For øvrig, burde all byskyting i fredstid foregå med lyddempere. Folk skal på jobb dagen etter.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

TylerDurdenNorway skrev: man apr 18, 2022 2:40 am Hva skjedde med saken med han svarte som kjørte inn i en folkemengde i sommer i USA? Husker jeg tilfeldigvis leste om det på diskusjon.no. MSM tiet jo helt om saken da man fant ut agendaen for angrepet
Dakar, dere mørkeredde har det ikke så lett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»