Vi har verdens herligste katt, og det mener jeg. Håper dog andre vil si det samme om sin katt.
Han er adoptert. Kastrert hannkatt ca 10-12 år gammel. Det startet for 6 år siden da han hoppet inn på vår veranda og ville ha kos, mye kos. Kona ville gi han mat, men da sa jeg at det gjør vi ikke før vi har snakket med eier. Eieren var kjempe glad at han hadde funnet noen som ville gi han kos, de hadde ei hunkatt med to kattunger og en hund samt to små barn, og satte pris på om vi kunne ta vare på han.
Så da flyttet han inn til oss.

Katten har enorm personlighet og er nesten mer hund enn katt. Han elsker å gå turer med oss i nabolaget. Alltid bare en meter bak, og han gleder seg når han ser vi skal ut en tur. Har han vært ute i regnet og er våt, så kommer han og vil vi skal tørke han, om sommeren liker han at vi dusjer han. Så er han litt «sleip». Om jeg gir han litt godteri, så går han en runde rundt salongbordet og er tilbake og ber om mer, som om jeg ikke har gitt han noe. Men han maser aldri, han bare står og ser på deg.
Noe av det beste vi har investert i er en kattedør, og fått han «chipet», så nå kommer han og går som han vil, og lever opp til ryktet å være kongen i nabolaget. Og det er han, alle andre katter respekterer han, og de er det mange av her. Selv skjora har respekt for han, en nabo sendte en video hun tok av han som gikk ca. 1 meter fra skjora, han stoppet bare opp og så på skjora og gikk videre

Nå er det vinter, kaldt ute og det blåser, så nå er han inne neste 24/7, bare ut for å gjøre sitt fornødne. Og han elsker kos, han ligger timesvis på fanget til matmor, han har behov for kroppskontakt og ligger minst 4 timer av gangen. Om sommeren er han ute nesten hele tiden og kommer bare inn for kos og mat.
Vi er ikke sikker på hvor gammel han er, og vet ikke om vi vil vite det. Men jeg har tenkt litt:
Hva om vi fikk tak i en kattunge som han kunne «lære opp»?
Noen som har erfaring med noe slikt?
Kanskje han er for gammel og satt til sitt.
Men vi håper nå vi får ha han en del år fremover, for bare det å se på han sove og vri litt på seg, senker pulsen sier treningsarmbåndet