Svada om reiser

Svar
DoktorS

Re: Svada om reiser

Legg inn av DoktorS »

GiPazzini_85 skrev: fre apr 15, 2022 2:17 pm
tomi skrev: fre apr 15, 2022 1:39 pm Ikke at jeg var norgesmester i sjangeranalyse, men å kalle dette en kronikk er vel i overkant raust?
Det er vel mer et kåseri.
Tja, det er kronikker det kalles av NRK i hvert fall, men om det er ment som kåseri, så burde det merkes som det.

https://www.nrk.no/ytring/send-oss-din-ytring-1.8271030

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: lør apr 16, 2022 9:00 pm
GiPazzini_85 skrev: fre apr 15, 2022 2:17 pm
tomi skrev: fre apr 15, 2022 1:39 pm Ikke at jeg var norgesmester i sjangeranalyse, men å kalle dette en kronikk er vel i overkant raust?
Det er vel mer et kåseri.
Tja, det er kronikker det kalles av NRK i hvert fall, men om det er ment som kåseri, så burde det merkes som det.

https://www.nrk.no/ytring/send-oss-din-ytring-1.8271030
NRK er nok ikke så sjangerbevisste mer, i alle fall ikke hos NRK Ytring.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DoktorS skrev: lør apr 16, 2022 9:00 pm
GiPazzini_85 skrev: fre apr 15, 2022 2:17 pm
tomi skrev: fre apr 15, 2022 1:39 pm Ikke at jeg var norgesmester i sjangeranalyse, men å kalle dette en kronikk er vel i overkant raust?
Det er vel mer et kåseri.
Tja, det er kronikker det kalles av NRK i hvert fall, men om det er ment som kåseri, så burde det merkes som det.

https://www.nrk.no/ytring/send-oss-din-ytring-1.8271030
Det er vel litt som alle stryker på norsk eksamen på ungdomsskolen som trodde de skrev kåseri.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Herlig Kaja! Endelig har vi fått vår egen Sanna Sarromaa, "finne, feminist og forfatter". Hva skal Kaja begynne å skrive under med fremover?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Folk_flesk skrev: lør apr 16, 2022 9:35 pm Herlig Kaja! Endelig har vi fått vår egen Sanna Sarromaa, "finne, feminist og forfatter". Hva skal Kaja begynne å skrive under med fremover?
Hadde jeg opplevd at Sanna kom inn i rommet, hadde jeg løpt derifra svintere enn lynet.

Bare meg

Legg inn av Bare meg »

@Folk_flesk påskelørdag kl 21:35
For to første setninger: SIer som dommere i Høyesterett ofte skriver i dommer: "Førstevoterende tiltredes hva gjelder alt vesentlig og konklusjonen" For sist setning: Hva fr Melsom signerer med betyr da ingenting, skriver man godt holder "skribent" eller "meningsytrer" lenge.

@fargeblind i går kl 17:55
Følger din logikk helt utmerket siden reaksjonen lett blir enten flukt eller forsåk på sverting/latterliggjøring av meningsytrer hos slike som føler seg truffet og tråkket på tærne så det svir av  slike meningsytreres poenger . Begge deler er etter min vurdering nå observert her på tråden, og jeg mener også til en viss grad ha observert sammenheng mellom forsøk på sverting/ latterliggjøring av fr Melsom  og hva som skrives (enn si fortelles mellom linjene) på  f els  viewtopic.php?t=1801.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»