FK Haugesund (Klubbtråd)

Svar
Mehell

Re: FK Haugesund (Klubbtråd)

Legg inn av Mehell »

Benson skrev: tor mar 17, 2022 4:45 pm Jokke har ikkje kontraktforslag lenger? Rart å vrake FKH og Sandnes pga lønn.. Samtidig som han skal være aktuell for Vard.
Her må jeg bare tippe, men mulig han har vært litt for grisk denne sommeren.
Prøvd å fikse overgang uten å ha agent, har takket nei til kontraktsforslag fra både FKH, Sandnes Ulf og Start og kommet med motforslag som i alle tre tilfellene har ført til at klubbene bare har endt samtalene i stedet for å forhandle videre..
Skjønner at han prøver å legge seg opp litt penger mot slutten av karrieren, men dette fungerte dessverre ikke for ham. I Vard er det vel snakk om at han får tilbud om sivil jobb i tillegg til å spille for Vard, og det er helt sikkert ikke det han drømte om på dette stadiet. Men samtidig så får han da en jobb som han også kan ha etter at fotballkarrieren er over.

Thore P takket for øvrig nei til det seneste kontraktstilbudet fra FKH, og ting kan nå tyde på at han spiller en siste sesong hos oss før han forlater oss som bosmanspiller. Skjønner veldig godt at han ønsker nye utfordringer og muligheter til å tjene en del mer enn han kan i FKH, og FKH burde kanskje solgt ham når de hadde gode bud inne på ham i vinter. Samtidig er han jo en viktig spiller, så kanskje det er fornuftig å beholde ham selv om vi da mister ham på free transfer etter sesongen?

Garbashow

Legg inn av Garbashow »

Har våget meg på en liten personlig oppsummering av 2021-sesongen, nå som en ny sesong står på trappene.

Sesongens høydepunkt for meg: Alexander Søderlunds 6-0 mål mot Mjøndalen. Søder tar til tårene.

Sesongens bunnpunkt: Ryker i 1. runde mot Stord.

Sesongen under ett: 9 seire – 8 uavgjort – 13 tap.

Hjemmetabell: 8 – 3 – 4 (8. plass)
Bortetabell: 1 – 5 – 9 (bare Godset var dårligere).

Første 10 kamper: 15 poeng (4-3-3),
neste 10 kamper: 13 poeng (4-1-5),
siste 10 kamper: 7 poeng (1-4-5).

Analyse: FKH har gått fra de høyeste tinder til de dypeste daler i 2021-sesongen. FKH kjørte over bl.a. Glimt i store deler av førsteomgangen hjemme mot dem. Vi hadde også meget gode hjemmekamper mot Viking (4-2), Kristiansund (3-0) og Vålerenga (3-1). Etter Runde 11 var FKH i nærheten av medaljekampen. Men så var det nedturene da, og de var dype. Cuptapet mot Stord var nok noe av det pinligste i klubbens historie. Men det var mange andre tap som sved også, bl.a tap borte mot Stabæk (etter lenge å ha ledet 1-0), tap mot Kristiansund borte etter lenge å ha hatt dem på gaffelen, tap mot Tromsø (for øvrig Tromsøs første hjemmeseier for sesongen) og doble bortetap med stygge sifre mot Molde (4-5) og Odd (2-4). For ikke å snakke om bortetap 3-0 mot Mjøndalen. «De-hjelpeløses-hjelper» statistikken tror jeg også vi var en soleklar ener på.

Positive ting ved sesongen:
Hjemmeformen var god i store deler av sesongen.
På gode dager hamlet vi opp med de beste.

Negative ting ved sesongen:
Borteform - Eneste seier kom mot Brann.
Lagmoral. Hva skjedde de siste 10 kampene? Det har vært snakket om sviktende lagmoral og uro i laget, bl.a. Søder og Velde har vært inne på dette.

Hvis vi skal se litt frem mot 2022-sesongen har jeg store forventninger til at man klarer å rette på lagmoralen. Humørspilleren Velde og klippekortet Sandberg er solgt. Jeg tror og håper at FKH nå har klart å finne ut av hvorfor det ble så lite poengfangst borte, og at de klarer å rette på dette i 2022 sesongen. Nye, unge og spennende spiller er på gang. Jeg er ganske optimistisk mtp 2022-sesongen. Det er mye talent i troppen, og dårlig lagmoral og borteform er ting det bør ga an å rette på.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Garbashow skrev: man mar 21, 2022 1:48 pm
Hvis vi skal se litt frem mot 2022-sesongen har jeg store forventninger til at man klarer å rette på lagmoralen. Humørspilleren Velde og klippekortet Sandberg er solgt. Jeg tror og håper at FKH nå har klart å finne ut av hvorfor det ble så lite poengfangst borte, og at de klarer å rette på dette i 2022 sesongen. Nye, unge og spennende spiller er på gang. Jeg er ganske optimistisk mtp 2022-sesongen. Det er mye talent i troppen, og dårlig lagmoral og borteform er ting det bør ga an å rette på.
Jeg varierer veldig i hvilke forventninger jeg har til denne sesongen. Vi har faktisk et ganske bra fotballag, men samtidig har vi også et veldig ungt lag som da ganske naturlig vil variere en del i prestasjonene. I tillegg har vi litt dårlig dekning i enkelte posisjoner, selv om vi har spillere som uten problemer kan gå inn i uvante posisjoner og dekke opp ved f.eks suspensjoner.

Olsok

Legg inn av Olsok »

Tja, forventninger? Ikke de helt store, dessverre. Håper jeg tar feil, men en rekke ?
- Hvem skal score?
- Hvordan skape sjanser og bedre offensivt spill?
- Traust og kjedelig? Hvor bliver utviklingen?
- Tynn tropp noch einmal
- Skader?
- Mange lag virker å ha tatt steg og utvikling, ikke bare topplagene( Særp, Godset, Odd)

Motsatt:
- Er vel solide.
- Forsvaret slipper nok inn mindre mål
- Zafeiris er spennende
- Kan man få noe spennende utav Gong?

Benson

Legg inn av Benson »

Nordtveit ferdig i Tyskland 😮

Mehell

Legg inn av Mehell »

Benson skrev: man mar 28, 2022 8:42 pm Nordtveit ferdig i Tyskland 😮
Mannen har fyllt opp bankkontoen sin nå. På tide å komme hjem til familie og venner i Haugesund.

heborres

Legg inn av heborres »

Begynner å se litt bedre ut nå merker jeg hvis vi får landet Ekeland og Julius, og kanskje Nordtveit til sommeren?

Ser også ut som de har registrert B-liste-spillerne som i nøden kan være aktuelle for spilletid. Det ble Vegard Solheim, Sander Østraat, Eivind Helgeland, Mathias Tjoland og Sander Håvik Innvær.
I tillegg er Andre Hovland Lønning registrert i spilletroppen, men han er ikke på B-listen siden han allerede har proffkontrakt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

heborres skrev: tor mar 31, 2022 8:25 am Begynner å se litt bedre ut nå merker jeg hvis vi får landet Ekeland og Julius, og kanskje Nordtveit til sommeren?

Ser også ut som de har registrert B-liste-spillerne som i nøden kan være aktuelle for spilletid. Det ble Vegard Solheim, Sander Østraat, Eivind Helgeland, Mathias Tjoland og Sander Håvik Innvær.
I tillegg er Andre Hovland Lønning registrert i spilletroppen, men han er ikke på B-listen siden han allerede har proffkontrakt.
Ja, jeg er faktisk ganske optimistisk foran denne sesongen..
Har stor tro på øvre halvdel, og topp 4-5 skal ikke være noen umulighet med litt flyt.

heborres

Legg inn av heborres »

Mehell skrev: tor mar 31, 2022 9:40 am
heborres skrev: tor mar 31, 2022 8:25 am Begynner å se litt bedre ut nå merker jeg hvis vi får landet Ekeland og Julius, og kanskje Nordtveit til sommeren?

Ser også ut som de har registrert B-liste-spillerne som i nøden kan være aktuelle for spilletid. Det ble Vegard Solheim, Sander Østraat, Eivind Helgeland, Mathias Tjoland og Sander Håvik Innvær.
I tillegg er Andre Hovland Lønning registrert i spilletroppen, men han er ikke på B-listen siden han allerede har proffkontrakt.
Ja, jeg er faktisk ganske optimistisk foran denne sesongen..
Har stor tro på øvre halvdel, og topp 4-5 skal ikke være noen umulighet med litt flyt.
Nå skremmer du meg.... :P

Mehell

Legg inn av Mehell »

heborres skrev: tor mar 31, 2022 9:44 am
Mehell skrev: tor mar 31, 2022 9:40 am
heborres skrev: tor mar 31, 2022 8:25 am Begynner å se litt bedre ut nå merker jeg hvis vi får landet Ekeland og Julius, og kanskje Nordtveit til sommeren?

Ser også ut som de har registrert B-liste-spillerne som i nøden kan være aktuelle for spilletid. Det ble Vegard Solheim, Sander Østraat, Eivind Helgeland, Mathias Tjoland og Sander Håvik Innvær.
I tillegg er Andre Hovland Lønning registrert i spilletroppen, men han er ikke på B-listen siden han allerede har proffkontrakt.
Ja, jeg er faktisk ganske optimistisk foran denne sesongen..
Har stor tro på øvre halvdel, og topp 4-5 skal ikke være noen umulighet med litt flyt.
Nå skremmer du meg.... :P
Haha. Den evige pessimisten som plutselig blir positiv. Jo, ser den :D
Men det er liksom noe der denne sesongen. Selv i treningskamper hvor de har slitt med å skape sjanser så føler jeg at det har vært noe trygt og samtidig spennende som ligger og ulmer. Får bare håpe at skadesituasjonen ikke knekker oss, og jeg melder allerede nå at vi igjen blir best i Rogaland.

heborres

Legg inn av heborres »

Mehell skrev: tor mar 31, 2022 9:56 am
heborres skrev: tor mar 31, 2022 9:44 am
Mehell skrev: tor mar 31, 2022 9:40 am

Ja, jeg er faktisk ganske optimistisk foran denne sesongen..
Har stor tro på øvre halvdel, og topp 4-5 skal ikke være noen umulighet med litt flyt.
Nå skremmer du meg.... :P
Haha. Den evige pessimisten som plutselig blir positiv. Jo, ser den :D
Men det er liksom noe der denne sesongen. Selv i treningskamper hvor de har slitt med å skape sjanser så føler jeg at det har vært noe trygt og samtidig spennende som ligger og ulmer. Får bare håpe at skadesituasjonen ikke knekker oss, og jeg melder allerede nå at vi igjen blir best i Rogaland.
Da går vi for det 🙂
Husker Bodø/Glimt slet litt i preseason-kampene før rekordsesongen i 2020, så alt er mulig.

heborres

Legg inn av heborres »

Huhei hvor det går!

Da ble det ikke noe av Ekeland-overgangen, men Eskeland er klar.
Og nå er etter all sannsynlighet Bilal Njie på vei inn fra KFUM.. Det kan jeg like!

Så er det interessant å se at eks FKHere ser ut til å dukke opp igjen i Eliteserien med Ammitzbøll til AaFK og Wadji til VIF.

Charlie70

Legg inn av Charlie70 »

Ble Wadji til VIF noe av?

heborres

Legg inn av heborres »

Charlie70 skrev: fre apr 01, 2022 12:30 am Ble Wadji til VIF noe av?
Nei. Det var heldigvis bare noen løse rykter som TV2 hadde plukket opp.

heborres

Legg inn av heborres »

For de som er interessert i draktnumre, så har de nyankomne fått disse numrene:

Nikolas Walstad: 3
Søren Reese: 5
Christos Zafeiris: 10
Joacim Holtan: 11
Hilary Gong: 17
Julius Eskesen: 21
Ibrahima Cissoko: 30
Bilal Njie: 99

Andre endringer:
Egil Selvik går fra nr 12 til nr 1 og Martin Samuelsen går fra nr 13 til nr 14

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Mehell skrev: tor mar 31, 2022 4:27 am
Benson skrev: man mar 28, 2022 8:42 pm Nordtveit ferdig i Tyskland 😮
Mannen har fyllt opp bankkontoen sin nå. På tide å komme hjem til familie og venner i Haugesund.
Var på benken for Hoffheim i dag hvertfall. Nordtveit har ambisjon om å komme på landslaget igjen, 31 år er ikke noen alder for en stopper. Tipper han forsøker jobbe seg tilbake på laget der nede.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Interessert skrev: lør apr 02, 2022 9:06 pm
Mehell skrev: tor mar 31, 2022 4:27 am
Benson skrev: man mar 28, 2022 8:42 pm Nordtveit ferdig i Tyskland 😮
Mannen har fyllt opp bankkontoen sin nå. På tide å komme hjem til familie og venner i Haugesund.
Var på benken for Hoffheim i dag hvertfall. Nordtveit har ambisjon om å komme på landslaget igjen, 31 år er ikke noen alder for en stopper. Tipper han forsøker jobbe seg tilbake på laget der nede.
Han har vel selv sagt at han gir seg i Hoffenheim til sommeren og at han ønsker seg hjem til Norge. Jeg mener å også ha hørt han si at Haugesund er den eneste norske klubben han vil spille for igjen. Så mye tyder på at det blir Haugesund fra sommeren av.

Mehell

Legg inn av Mehell »

trønderen skrev: søn apr 03, 2022 12:49 am
Interessert skrev: lør apr 02, 2022 9:06 pm
Mehell skrev: tor mar 31, 2022 4:27 am

Mannen har fyllt opp bankkontoen sin nå. På tide å komme hjem til familie og venner i Haugesund.
Var på benken for Hoffheim i dag hvertfall. Nordtveit har ambisjon om å komme på landslaget igjen, 31 år er ikke noen alder for en stopper. Tipper han forsøker jobbe seg tilbake på laget der nede.
Han har vel selv sagt at han gir seg i Hoffenheim til sommeren og at han ønsker seg hjem til Norge. Jeg mener å også ha hørt han si at Haugesund er den eneste norske klubben han vil spille for igjen. Så mye tyder på at det blir Haugesund fra sommeren av.
Kona og ungene har flyttet hjem til huset de har rett utenfor Haugesund. Men det er jo uansett ikke umulig at han kan bli fristet av en tur til Qatar eller noe i den duren, eller kanskje noen sesonger i Vålerenga, Rosenborg eller andre norske lag som kan være villige til å kaste millioner etter ham for å få en signatur.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Det er seriøst heilt umulig å spore framgang i spillet til FKH som Jos hele tiden maser om at er på gang. Resultatene er jo dårlig. Det offensive spillet er totalt fraværende. Nå skal vi til Åråsen og få slakt neste helg.

Dette er helt krise, det er ut som i vi er på vei ned i obos nå. Det nærmer seg at hoder må rulle nå. Formpila har pekt rett ned helt siden i fjor sommer nå.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sekse skrev: man apr 18, 2022 7:45 pm Det er seriøst heilt umulig å spore framgang i spillet til FKH som Jos hele tiden maser om at er på gang. Resultatene er jo dårlig. Det offensive spillet er totalt fraværende. Nå skal vi til Åråsen og få slakt neste helg.

Dette er helt krise, det er ut som i vi er på vei ned i obos nå. Det nærmer seg at hoder må rulle nå. Formpila har pekt rett ned helt siden i fjor sommer nå.
Krise ja. Vi kan gjerne si at vi er tannløse offensivt, men det vile vært en hån mot de stakkarene som faktisk er tannløse.
Kanskje Kolla kan få prøve seg? Kunne vært en relativt billig løsning, og han får i hvert fall skryt av de som har eller har hatt ham som trener.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Men vi bør prøve oss på Jørgen Isnes i KFUM. Han har levert med små ressurser og levere offensiv fotball og det trur jeg den menige supporter er desperat etter. Alternativ Christian Johnsen som har levert bra resultater flere sesonger for Raufoss? Svein Maalen ex Ranheim? No må ihvertfall skje!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Sekse skrev: man apr 18, 2022 8:16 pm Men vi bør prøve oss på Jørgen Isnes i KFUM. Han har levert med små ressurser og levere offensiv fotball og det trur jeg den menige supporter er desperat etter. Alternativ Christian Johnsen som har levert bra resultater flere sesonger for Raufoss? Svein Maalen ex Ranheim? No må ihvertfall skje!
Isnes har vel takket nei til klubber som er mer atraktive enn FKH så han trur jeg dere kan stryke. Johnsen liker jeg men syn han fortjener en hel preseason for å implementere treningsregimet inkl det å rydde stall,

heborres

Legg inn av heborres »

Noe drastisk må gjøres hvert fall.
Rykker vi ikke ned i år, så kommer vi aldri til å rykke ned.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

heborres skrev: man apr 18, 2022 9:29 pm Noe drastisk må gjøres hvert fall.
Rykker vi ikke ned i år, så kommer vi aldri til å rykke ned.
Jo da bare spør LSK.

dzk

Legg inn av dzk »

Uwe Rosler er ledig. Blir kanskje en dyr mann, men kan kanskje gå med på en kontrakt ut sesongen ?

heborres

Legg inn av heborres »

Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂

Everenga

Legg inn av Everenga »

heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Dere har jo en interessant relativt ung trener i en klubb i byen :D

Mehell

Legg inn av Mehell »

Everenga skrev: tor apr 21, 2022 2:16 pm
heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Dere har jo en interessant relativt ung trener i en klubb i byen :D
Vi har vel strengt tatt flere i den kategorien. Grindheim som er i ungdomsavdelingen i FKH du tenker på? Eller Fosen som er hovedtrener i Vard? Eller Eide som er hovedtrener i Djerv1919 (altså uavgjort.)?

Mehell

Legg inn av Mehell »

heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Hadde vært artig hvis vi hadde klart å få et bra publikumssnitt på dem. De er gode representanter for klubben, så håper flest mulig tar turen og ser dem spille kamper.
5-0 mot Stord I serieåpningen lar seg høre, så fikk vi jo også se Velde herje på venstrekanten igjen :D

Everenga

Legg inn av Everenga »

Mehell skrev: fre apr 22, 2022 10:34 am
Everenga skrev: tor apr 21, 2022 2:16 pm
heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Dere har jo en interessant relativt ung trener i en klubb i byen :D
Vi har vel strengt tatt flere i den kategorien. Grindheim som er i ungdomsavdelingen i FKH du tenker på? Eller Fosen som er hovedtrener i Vard? Eller Eide som er hovedtrener i Djerv1919 (altså uavgjort.)?
Det var mer et forsøk på å være morsom jfr Avaldsnes. :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»