Tidenes dårligste filmreplikker
Tidenes dårligste filmreplikker
Her skal vi se på tidenes dårligste linjer som er levert i filmverdenen, så jeg håper at det blir mye snadder her!
Joda, man kan jo alltid vende seg til "Lisa, you are tearing me apart" eller "They´re eating her.....and then they are going to eat me...............OH MY GAAAAAAAAAAAAAAAAAAWD!" fra Troll 2 eller lignende, men jeg tenkte at det blir litt for enkelt.
Så jeg tenkte at vi kunne komme frem til filmer og dialoger hvor man faktisk forventer litt mer, men som allikevel har fått deg til å klødd deg i hodet over hvordan dette har kommet med i sluttproduksjonen.
Jeg starter med det som kanskje er primaeksempelet for dette temaet, nemlig Hayden Christian sin samtale med Natalie Porter i Star Wars: Episode II om sand. At dette faktisk kom med i filmen er helt sykehus, og det sier jo veldig mye om hva skuespillerne hadde å jobbe med i disse filmene. I det store og det hele så kan man vel nevne flere linjer George Lucas har skrevet, for dette er virkelig ikke hans sterkeste side, men dette er min kandidat fra han.
Hele Fifty Shades serien er en cringe-fest, ut i fra hva jeg har skjønt, jeg slapp heldigvis unna med å se kun den første med eksen siden hun syntes den var like dårlig som meg. Denne her toppet hele dritten. Den er enda verre når man så filmen, fordi det skulle egentlig være ett ganske nervepirrende øyeblikk, men absolutt alle startet å le etter dette.
Jeg tenkte også å få med noe fra Sam Raimi sine Spider-Man filmer, men noe av poenget er vel at det skal være litt over the top, selv om det er ekstremt mye dialog som er hysterisk på helt feil tidspunkt. Spider-Man 3 er jo en gullgruve når det kommer til dette. Spesielt Emo-Peter er noe for seg selv.
Avslutter med denne gullbiten. Dette er så dårlig at det blir bra;
Joda, man kan jo alltid vende seg til "Lisa, you are tearing me apart" eller "They´re eating her.....and then they are going to eat me...............OH MY GAAAAAAAAAAAAAAAAAAWD!" fra Troll 2 eller lignende, men jeg tenkte at det blir litt for enkelt.
Så jeg tenkte at vi kunne komme frem til filmer og dialoger hvor man faktisk forventer litt mer, men som allikevel har fått deg til å klødd deg i hodet over hvordan dette har kommet med i sluttproduksjonen.
Jeg starter med det som kanskje er primaeksempelet for dette temaet, nemlig Hayden Christian sin samtale med Natalie Porter i Star Wars: Episode II om sand. At dette faktisk kom med i filmen er helt sykehus, og det sier jo veldig mye om hva skuespillerne hadde å jobbe med i disse filmene. I det store og det hele så kan man vel nevne flere linjer George Lucas har skrevet, for dette er virkelig ikke hans sterkeste side, men dette er min kandidat fra han.
Hele Fifty Shades serien er en cringe-fest, ut i fra hva jeg har skjønt, jeg slapp heldigvis unna med å se kun den første med eksen siden hun syntes den var like dårlig som meg. Denne her toppet hele dritten. Den er enda verre når man så filmen, fordi det skulle egentlig være ett ganske nervepirrende øyeblikk, men absolutt alle startet å le etter dette.
Jeg tenkte også å få med noe fra Sam Raimi sine Spider-Man filmer, men noe av poenget er vel at det skal være litt over the top, selv om det er ekstremt mye dialog som er hysterisk på helt feil tidspunkt. Spider-Man 3 er jo en gullgruve når det kommer til dette. Spesielt Emo-Peter er noe for seg selv.
Avslutter med denne gullbiten. Dette er så dårlig at det blir bra;
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Holdt på å kopiere gullkorna fra Samurai Cop (1991) og ei hyllesten til so-bad-its-great b-film underholdning, men nå var jo de faktisk så dårlige at de ble morsomme, og ikke av typen man smeller håndflaten rett i panna reaksjon over, grunnet hvor tamt eller flaut det hele er.
I det minste kan jo filmer som Samurai Cop lene seg på trashy b-film sjarm, masser av "talent" og en regissør/manusforfatter som åpenbart hadde sett mer porno enn Hollywood film, men ja, det funka utmerket.
Antar at denne type "emosjonelle" filmscener/sitater, er hva tråden var ment for? Uansett, Lost in Space (1998) hadde jo et vanvittig budsjett, svære og talentfulle navn (mer eller mindre) og ja, alt lå jo til rette for en gedigen sommer kinosuksess, men ja, sett den nå 2 ganger for mye, og en real møkkafilm, som ja, scenen under burde være i grunn nok, til å oppsummere hvor mye "innsats" William Hurt legger ned i arbeidet og hvor mye "kjemi" det var på gang, mellom han og Mimi Rogers:
I det minste kan jo filmer som Samurai Cop lene seg på trashy b-film sjarm, masser av "talent" og en regissør/manusforfatter som åpenbart hadde sett mer porno enn Hollywood film, men ja, det funka utmerket.
Antar at denne type "emosjonelle" filmscener/sitater, er hva tråden var ment for? Uansett, Lost in Space (1998) hadde jo et vanvittig budsjett, svære og talentfulle navn (mer eller mindre) og ja, alt lå jo til rette for en gedigen sommer kinosuksess, men ja, sett den nå 2 ganger for mye, og en real møkkafilm, som ja, scenen under burde være i grunn nok, til å oppsummere hvor mye "innsats" William Hurt legger ned i arbeidet og hvor mye "kjemi" det var på gang, mellom han og Mimi Rogers:
Haha, ja her treffer du klokkerent på trådens intensjon! For et mesterverk av en replikk!Frank.N.Steen skrev: ↑fre aug 13, 2021 11:32 pm
Antar at denne type "emosjonelle" filmscener/sitater, er hva tråden var ment for? Uansett, Lost in Space (1998) hadde jo et vanvittig budsjett, svære og talentfulle navn (mer eller mindre) og ja, alt lå jo til rette for en gedigen sommer kinosuksess, men ja, sett den nå 2 ganger for mye, og en real møkkafilm, som ja, scenen under burde være i grunn nok, til å oppsummere hvor mye "innsats" William Hurt legger ned i arbeidet og hvor mye "kjemi" det var på gang, mellom han og Mimi Rogers:
"I did not hit her, its not true, its bullshit, i did not hit her, I did not. Oh hi Mark!"
Kommer ikke på enkelt-replikker (bortsett fra av den ufrivillig morsomme sorten), men når det gjelder dårlig dialog er vel noe av det verste fra franske New Wave-filmer fra tidlig 1960-tall.
Det absolutt dårligste av totalt intetsigende, banal dialog jeg har sett var i Last Year at Marienbad.
Jean-Luc Goddards filmer Breathless og Contempt er noe bedre, men skjemmes av fryktelig banal og kjedelig dialog.
Hva hjelper det med alskens avant-garde teknikker med lys, kameravinkler, rumpen til Brigitte Bardot osv. hvis dialogen er så gudsjammerlig kjedelig?
Det absolutt dårligste av totalt intetsigende, banal dialog jeg har sett var i Last Year at Marienbad.
Jean-Luc Goddards filmer Breathless og Contempt er noe bedre, men skjemmes av fryktelig banal og kjedelig dialog.
Hva hjelper det med alskens avant-garde teknikker med lys, kameravinkler, rumpen til Brigitte Bardot osv. hvis dialogen er så gudsjammerlig kjedelig?
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Slenger ut en til, og klart, her snakker vi nok langt mer trashy overmelking av suksessen til lignende storfilmer fra samme periode ala Basic Instinct (1992). Og hvor noen tenkte seg at det å gjøre en enda frekkere og mer vulgær film, men siden Sharon Stone var busy, (tror hun lagde en annen erotisk thriller samme året, i Sliver) så tja, hvorfor ikke gå for en av musikkbransjens største og mest kontroversielle navn, Madonna, som i samme periode hadde jo utlevert så og si alt, da med skivene Erotica og Bedtime Stories.
Resultatet ble "fantastiske" scener som:
"They just do. Men lie!" hvor hun senere i filmen, virkelig spicer ting opp med: "I fuck, that is what I do. I fuck!"
Kanskje ikke helt Showgirls (1995) kvalitet over seg, men Body of Evidence er definitivt sleazy og meget vulgær, og ja, Madonna dro selvsagt hjem noen nominasjoner for bidraget, men tja, det vanka ikke akkurat Oscar statuetter over innsatsen.
Resultatet ble "fantastiske" scener som:
"They just do. Men lie!" hvor hun senere i filmen, virkelig spicer ting opp med: "I fuck, that is what I do. I fuck!"
Kanskje ikke helt Showgirls (1995) kvalitet over seg, men Body of Evidence er definitivt sleazy og meget vulgær, og ja, Madonna dro selvsagt hjem noen nominasjoner for bidraget, men tja, det vanka ikke akkurat Oscar statuetter over innsatsen.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Må være en av de kjøligste replikkene jeg har vært borti, kanskje også mer iskald enn de mange Mr. Freeze linjene til Arnie i Batman & Robin, som er nærmest varm og rørende poesi i forhold.Chromeback skrev: ↑fre aug 13, 2021 11:35 pm Haha, ja her treffer du klokkerent på trådens intensjon! For et mesterverk av en replikk!
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
- Big George
- Innlegg: 7859
Har tenkt litt og kommet til at svake replikker egentlig kan være troverdige så som i Saturday Night Fever.
Hvis disse replikkene er pretendiøse og svulstige og tydelig en dårlig ide fra regissøren er det noe helt annet.
Hvis disse replikkene er pretendiøse og svulstige og tydelig en dårlig ide fra regissøren er det noe helt annet.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Norsk film, burde vel ha en del potensielle bidrag her?
Men dårlig? Mer fantastisk spør du meg.
Men dårlig? Mer fantastisk spør du meg.
Snurp igjen smella di, du maser jo som et lokomotiv.Frank.N.Steen skrev: ↑lør aug 14, 2021 12:05 am Norsk film, burde vel ha en del potensielle bidrag her?
Men dårlig? Mer fantastisk spør du meg.
Nei, dette var Ryan O'Neal i sitt mindre stolte øyeblikk.Frank.N.Steen skrev: ↑lør aug 14, 2021 12:00 am Var det forresten Thomas Haden Church som gikk ekstra dypt inn i rollen sin?
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Samurai Cop er jo i grunn fantastisk cheesy og topp b-film underholdning, ikke noe jeg forbinder med dårlig, som i flaut eller fælt, bare tøft og latterlig underholdende.
Uansett, nevnte film er jo i grunn i egen klasse med tanke cheesy og campy replikker, "fantastisk" skuespill osv.
Selv mener jeg at den sinte sjefen, stikker av med filmens sterkeste bidrag, virker nå hvert fall meget godt fornøyd med innsatsen, i det han lener seg tilbake i godstolen, mulig han tenker på den klubba?
Reb Brown tok en kort pause fra all skrikingen og skyting, og forsøkte seg jo på et meget følelsesmessig drama, hvor han legger ut om Disneyland og Mikke Mus til en døende unge, i jungelen. De lager ikke slik b-film lenger:
Fantastisk bra og dårlig på en gang Det er til og med laget en 2'er ganske nylig. Potensielt en av få ganger 2'ern er objektivt sett en bedre film, uten at jeg har fått sett den enda.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Mulig jeg var så hypa opp på ei ny Terminator film, at man i sommer 2003 "godtok" de elendige og utrolig tafatte forsøkene på å gjenta gamle bragder, men da med utvanna og mer "oppdatert" humor. Og tenker jo selvsagt på "Talk to the hand" scenen i begynnelsen, og siden den var jo så fordømt "morsom", blir det gjort et nytt forsøk, senere ut.
Husker det var litt små humring i salen, men ja, ikke mer.
Drapsmaskinen gikk altså fra å røske ut blodige hjerter, til å knekke samtlige bein i kroppen på en gjeng bikere, til ja, å ende opp i en veldig gayal nattklubb og prøvde vel også ut noen Elton John aktige briller, for et øyeblikk, før han ombestemte seg, men heller ikke det var særlig morsomt.
Nei, slikt ble langt mer brutalt ved senere besøk, og humorinnslagene stoppet jo ikke der. De mye senere filmene bare fortsatt å kødde det til, men ja, den scenen her var brutal å bevitne, særlig når man hadde så mye håp og venta så lenge på en ny Terminator film, og dette var alt de greide å koke i hop.
Det og masse gjentagende actionsekvenser og klisjeer, vel, siste scenen var nå hvert fall noenlunde godt utført, resten ikke.
Husker det var litt små humring i salen, men ja, ikke mer.
Drapsmaskinen gikk altså fra å røske ut blodige hjerter, til å knekke samtlige bein i kroppen på en gjeng bikere, til ja, å ende opp i en veldig gayal nattklubb og prøvde vel også ut noen Elton John aktige briller, for et øyeblikk, før han ombestemte seg, men heller ikke det var særlig morsomt.
Nei, slikt ble langt mer brutalt ved senere besøk, og humorinnslagene stoppet jo ikke der. De mye senere filmene bare fortsatt å kødde det til, men ja, den scenen her var brutal å bevitne, særlig når man hadde så mye håp og venta så lenge på en ny Terminator film, og dette var alt de greide å koke i hop.
Det og masse gjentagende actionsekvenser og klisjeer, vel, siste scenen var nå hvert fall noenlunde godt utført, resten ikke.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Har enda ikke fått sett oppfølgeren, kanskje av frykt grunnet vissheten om at det vil mest sannsynlige bli en mindre nedtur, og sitter med følelsen av at de har gått inn for å lage en underholdende dårlig film, mens førstefilmen, vel, det er ikke godt å si, men det ble nå fantastisk artig.
Får se om jeg kan få sjekka ut 2ern, for må liksom få det ut av systemet. Tenk om den faktisk er bedre enn forgjengeren.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Ålreit, denne kunne jo like gjerne vært blant de mest cheesy og komiske, fremfor dårlig, og er selvsagt (vel, har faktisk til gode å se filmen) en av disse, som ble tidlig ut berømt via Youtube, tilbake i 2006-07, og i hop med Troll 2 og lignende b-filmer, ble ofte dratt frem i all slags sammenheng, og godt mulig denne korte scenen er filmens eneste "høydepunkt", men tja, en man følte var verdig å dra inn her:
Shark Attack 3: Megaladon (2002)
Ser at dette er tredjefilmen, i en serie av lignende killer-sharks b-film underholdning, og kanskje på høy tid å se noen av dem, dersom dette er stilen de kjører fullt ut med.
Virker langt mer givende, enn de mange Sharknado filmene, som tja, jeg aldri helt greide å få teken på.
Shark Attack 3: Megaladon (2002)
Ser at dette er tredjefilmen, i en serie av lignende killer-sharks b-film underholdning, og kanskje på høy tid å se noen av dem, dersom dette er stilen de kjører fullt ut med.
Virker langt mer givende, enn de mange Sharknado filmene, som tja, jeg aldri helt greide å få teken på.
- Frank.N.Steen
- Innlegg: 3879
- Sted: Oslo
Igjen en som ikke har noe som helst med dårligste replikker å gjøre, men kanskje mer i retningen dårligste valg av filmreplikk, ettersom ja, når man nettopp har kidnappet den viktigste personen i livet til en nær ustoppelig drapsmaskin, som attpåtil står og veiver med et gevær foran nesa di, og du sitter komfortabel og cocky i mannens stue, med et hjemmelaget hjerte (skrevet av hans datter) og er smart nok, til å forlange at han skal spille etter skurkenes regler, uten noen motstand. Ja, da fortjener man alt som måtte komme ens vei:
Random sleazy bad guy - "My people, they got some business with you. And if you want your kid back, then you gotta cooperate, right?"
John Matrix - "WROOOOOONG!"
Random sleazy bad guy - "My people, they got some business with you. And if you want your kid back, then you gotta cooperate, right?"
John Matrix - "WROOOOOONG!"
Husker følgende dialog fra GoldenEye:
Russisk kjerring: "But I don't know anything!"
Bond - "Then let's start with what you DO know!"
Gir vel ikke helt mening, gjør det? Og det oser ikke akkurat Shakespearisk talekunst av dette.
Russisk kjerring: "But I don't know anything!"
Bond - "Then let's start with what you DO know!"
Gir vel ikke helt mening, gjør det? Og det oser ikke akkurat Shakespearisk talekunst av dette.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute