Landslaget for herrer

Svar
Kakebart
Innlegg: 1796

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av Kakebart »

DrilloIce skrev: man aug 16, 2021 11:08 am Tipper vi får følgende lag mot Nederland, selvsagt i 4-4-2 (fra høyre mot venstre):

André Hansen
Stian Gregersen - Kristoffer Ajer - Stefan Strandberg - Birger Meling
Morten Thorsby - Sander Berge - Martin Ødegaard - Kristoffer Zachariassen
Erling Braut Haaland - Kristian Thorstvedt

Mest usikker på hvem som blir spissmakker til Haaland, men Thorstvedt blir jo regnet som spiss i uttakene, så spørs det hvilke andre som blir med i troppen (King, Strand Larsen, Ohi?)
Solbakken tok jo kraftig selvkritikk etter å ha brukt gregersen som back sist, den varianten ser vi garantert ikke igjen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: man aug 16, 2021 7:57 am
Kakebart skrev: søn aug 15, 2021 11:41 pm
Jeg tenkte Meling opp på wing back, liten justering av formasjonen, men samme spillere bortsetfra Østigård inn for King.

Østigård - Strandberg - Ajer
Pedersen - Berge - Thorsby - Meling
Ødegaard - Hauge
Haaland

Men kamp om mange plasser i min bok. Om Strandberg ikke spiller når Serie A starter så er Daland høyaktuell, og om Daland ikke fortsetter den gode starten i Belgia så er Gregersen høyaktuell. Ryerson er kanskje førstevalg til høyre fortsatt? Pedersen tar plassen før eller senere i løpet av sesongen vil jeg tro… Normann eller Thorsby er vanskelig å avgjøre synes jeg. Hauge utfordres kraftig av Dæhli, Moi, Zahid bl.a. som den som skal holde plassen til Schjelderup varm i noen år.
Ser grei ut den. Tanken var også at Ajer spiller til høyre i Brentford, men takler muligens venstresiden like greit?
Ødegaard hører slett ikke til på høyreside, og tenkte en fri rolle litt framskutt i mb fireren er bedre, men i en treer framme går det kanskje bedre. Og hvis Hauge blir/ser ut til å takle høyresiden like bra som venstre, at vi kanskje burde utnytte det, da vi har andre som kan fylle venstrerollen. Men Meling bør jo vel med, og da blir det litt kinkig hvis an skal fram i wing posisjon, for vi bør ha Thorsby med også. Jo ser den. Blir spennende å se hva Ståle kommer fram til.

Er forresten ikke Hanche-Olsen en av de aktuelle som stopper i midten?
Ajer burde spilt på høyre, ja. Men frem til Hjelde har tatt noen steg til så har vi ingen venstrebente stoppere tilgjengelig. Ajer har spilt til venstre på Celtic og Norge tidligere. Venstrefot er helt klart en fordel når man ser på pasningsvinkler og en høyrebent venstrestopper vil være utsatt for å bli satt under press fra motstander. Ajer sine egenskaper til å ta med seg ballen frem i banen og komme seg ut under press gjør han mer egna enn de andre til å spille venstre.

Hanche spiller vel høyre stopper til vanlig? Ser han mest som et alternativ til Østigård, men kan godt hende jeg tar feil.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ikke at jeg tror det skjer men lyst til å se en 3-backslinje (3-5-2) evt (3-4-1-1). Hvis dette var utgangspunktet ville jeg tatt ut følgende tropp til kommende samling:

Keepere: Andre Hansen, PK Bråtveit, Kristoffer Klaesson (tredjekeeperplassen er åpen. Jarstein ute, Nyland og Grytebust bør ikke være med pga klubbsituasjon)

Stoppere: Kristoffer Ajer, Leo Østigård, Ruben Gabrielsen, Andreas Hanche-Olsen, Stefan Strandberg

Vingbacker: Birger Meling, Fredrik Bjørkan, Jonas Svensson, Julian Ryerson (Witry og H. Pedersen nære Ryerson)

Sentral midt: Sander Berge, Fredrik Aursnes, Mathias Normann, Morten Thorsby, Fredrik Midtsjø, Kristian Thorstvedt, Martin Ødegaard

Spiss/Angrep: Erling Braut Haaland, Alexander Sørloth, Tokmac Nguen, Moi Elyounoussi (Evt Ola Kamara eller Ohi kan vurderes, King er vel skada)

Oppstilling:

Andre Hansen

Østigård - Gabrielsen - Ajer

Svensson - Thorsby - Berge - Ødegaard - Meling

Haaland - Sørloth

Mot Nederland kunne man dyttet opp Ødegaard i mellomrommet for Sørloth(pga suspensjon) og dytte inn f.eks Normann. Som sagt tror ikke dette skjer, blir nok 4-4-2 men synes laget passer litt en slik variant nå. Mange av stopperne spiller som dette i sine klubblag.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Zach på V kant, når vi har hvertfall Hauge m.fl, seriøst?

( var til Drilloice, orket bare ikke trimme sitatet, og så kom 2 innlegg i mellom akkurat da jeg postet :) )
Sist redigert av Interessert den man aug 16, 2021 12:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

DrilloIce skrev: man aug 16, 2021 11:08 am Tipper vi får følgende lag mot Nederland, selvsagt i 4-4-2 (fra høyre mot venstre):

André Hansen
Stian Gregersen - Kristoffer Ajer - Stefan Strandberg - Birger Meling
Morten Thorsby - Sander Berge - Martin Ødegaard - Kristoffer Zachariassen
Erling Braut Haaland - Kristian Thorstvedt

Mest usikker på hvem som blir spissmakker til Haaland, men Thorstvedt blir jo regnet som spiss i uttakene, så spørs det hvilke andre som blir med i troppen (King, Strand Larsen, Ohi?)
Da gir jeg helt opp Solbakken/Bergersen.

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Ønsker også å se en tre manns rekke bak, selv om det er vanskelig å komponere en. Tror de trenger å forsvare seg med antall. Synes også vi må slutte å tenke på hvordan vi skal få plass til alle "profilene". Det være seg Sørloth, Moi, Hauge, selv Ødegaard.
Det bør handle alt om Haaland, hvordan får vi han god og matet. Spillere må ikke være i veien og ta opp hans rom. De fleste sliter med å skaffe seg spilletid, mens Haaland er verdens beste spiss.

Hansen
Ajer, Hanche-Olsen, Østigård
Holmgren Pedersen, Berge, Berg, Meling
Ødegaard, Thorstvedt
Haaland

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Interessert skrev: man aug 16, 2021 11:56 am Zach på V kant, når vi har hvertfall Hauge m.fl, seriøst?

( var til Drilloice, orket bare ikke trimme sitatet, og så kom 2 innlegg i mellom akkurat da jeg postet :) )
Dette er ikke min ønskeoppstilling, heller det motsatte, men er redd det bare fortsetter med 4-4-2 og spillere i feil posisjon...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DrilloIce skrev: man aug 16, 2021 12:24 pm
Interessert skrev: man aug 16, 2021 11:56 am Zach på V kant, når vi har hvertfall Hauge m.fl, seriøst?

( var til Drilloice, orket bare ikke trimme sitatet, og så kom 2 innlegg i mellom akkurat da jeg postet :) )
Dette er ikke min ønskeoppstilling, heller det motsatte, men er redd det bare fortsetter med 4-4-2 og spillere i feil posisjon...
442-trenere er rimelig ofte konsistente og lite endringsvillige. i høyde kan det bli 4411 eller 4231. Som oftest 4411 da de i større grav skyver indreløpere ut på kant enn å bruke mer utpregede vingspisstyper.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er Thorstvedt også i karantene mot Nederland?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

DrilloIce skrev: man aug 16, 2021 12:24 pm
Interessert skrev: man aug 16, 2021 11:56 am Zach på V kant, når vi har hvertfall Hauge m.fl, seriøst?

( var til Drilloice, orket bare ikke trimme sitatet, og så kom 2 innlegg i mellom akkurat da jeg postet :) )
Dette er ikke min ønskeoppstilling, heller det motsatte, men er redd det bare fortsetter med 4-4-2 og spillere i feil posisjon...
Skjønner, og det kan jo hende du får rett i, og hadde ikke noen innvending mot akkurat det. Men det forklarer ikke hvorfor du velger Zach på V kant framfor Hauge eller Moi, som jo har bevist at de behersker den rollen. King også for den saks skyld.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Sikret meg billetter til både Nederland- og Gibraltarkampen :D

Deila

Legg inn av Deila »

Lilleborg skrev: man aug 16, 2021 2:17 pm Sikret meg billetter til både Nederland- og Gibraltarkampen :D
Noe info om hvor mange tilskuere som tillates?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Lilleborg skrev: man aug 16, 2021 2:17 pm Sikret meg billetter til både Nederland- og Gibraltarkampen :D
Bra, da ser jeg frem til å høre på rapportene derfra. Skal dere ned til østfold en tur og se u19 også?

startelver

Legg inn av startelver »

Nederland er ingen stormakt i fotball lenger, blir skuffet hvis vi ikke greier minst U på hjemmebane med det laget vi stiller.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Tipper at Solbakken får opp øynene for Aursnes sine kvaliteter nå når han representerer en utenlandsk klubb. Blir overrasket om han ikke er å finne i startoppstillingen de neste kampene. Hadde en meget god debut for Feyenoord mot Willem II etter kun to treninger sammen med de nye medspillerne.

Deila

Legg inn av Deila »

HarryH skrev: man aug 16, 2021 4:03 pm Tipper at Solbakken får opp øynene for Aursnes sine kvaliteter nå når han representerer en utenlandsk klubb. Blir overrasket om han ikke er å finne i startoppstillingen de neste kampene. Hadde en meget god debut for Feyenoord mot Willem II etter kun to treninger sammen med de nye medspillerne.
Gregersen har vel vært fast inventar i troppen hos Solbakken, så ikke helt umulig at Solbakken også har tittet litt på Aursnes i samme slengen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Noen som tør prøve seg på hva uttaket til de kommende kampene vil være?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Hansen
Gregersen-Gabrielsen-Ajer
Linnes-Berge-Thorsby-Meling
Ødegaard-Hauge
Braut

Hanche og Østigård utfordrere i 3ern
Bjørkan og H.Pedersen på vingbacker
Berg og Tronstad sentralt
King, Moi offensivt.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: man aug 16, 2021 12:37 am
Norgefoot skrev: søn aug 15, 2021 11:56 pm
Kakebart skrev: søn aug 15, 2021 11:41 pm

Jeg tenkte Meling opp på wing back, liten justering av formasjonen, men samme spillere bortsetfra Østigård inn for King.

Østigård - Strandberg - Ajer
Pedersen - Berge - Thorsby - Meling
Ødegaard - Hauge
Haaland

Men kamp om mange plasser i min bok. Om Strandberg ikke spiller når Serie A starter så er Daland høyaktuell, og om Daland ikke fortsetter den gode starten i Belgia så er Gregersen høyaktuell. Ryerson er kanskje førstevalg til høyre fortsatt? Pedersen tar plassen før eller senere i løpet av sesongen vil jeg tro… Normann eller Thorsby er vanskelig å avgjøre synes jeg. Hauge utfordres kraftig av Dæhli, Moi, Zahid bl.a. som den som skal holde plassen til Schjelderup varm i noen år.
Nå er jeg pån igjen, men noe av problemet med en treer er også at flere av de aktuelle er en blanding av unge, nye på landslaget og ikke spiller fast. Spiller ikke Strandberg og Daland skal inn (mener jeg leste han brakk nesa i dag) så er det to helt nye fjes - Østigård og Daland i en helt ny formasjon. Det funker ikke. Daland har også såvidt kommet seg fra OBOS til Belgia og har knapt spilt på U21 så vi må la han få tid og utvikle seg. Samme med Pedersen.
Norrmann ble skadet mener jeg at jeg leste.

Daland har så vidt jeg vet aldri spilt en kamp i OBOS? Om han brakk nesa i dag så kan det umulig ha vært fotballrelatert? Han spilte ikke i dag etter å ha fått en smell i hodet i forrige runde, at nesa røyk har jeg ikke fått med meg. Synes ikke den ser så brukket ut:



Men alt dette blir flisespikkeri. Kan være Gregersen er en tryggere løsning, om Strandberg er ute av det. Jeg er alltid litt uvillig til å svekke u-landslagene også.
Du har jammen rett i begge deler :)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 7:33 pm
Kakebart skrev: man aug 16, 2021 12:37 am
Norgefoot skrev: søn aug 15, 2021 11:56 pm

Nå er jeg pån igjen, men noe av problemet med en treer er også at flere av de aktuelle er en blanding av unge, nye på landslaget og ikke spiller fast. Spiller ikke Strandberg og Daland skal inn (mener jeg leste han brakk nesa i dag) så er det to helt nye fjes - Østigård og Daland i en helt ny formasjon. Det funker ikke. Daland har også såvidt kommet seg fra OBOS til Belgia og har knapt spilt på U21 så vi må la han få tid og utvikle seg. Samme med Pedersen.
Norrmann ble skadet mener jeg at jeg leste.

Daland har så vidt jeg vet aldri spilt en kamp i OBOS? Om han brakk nesa i dag så kan det umulig ha vært fotballrelatert? Han spilte ikke i dag etter å ha fått en smell i hodet i forrige runde, at nesa røyk har jeg ikke fått med meg. Synes ikke den ser så brukket ut:



Men alt dette blir flisespikkeri. Kan være Gregersen er en tryggere løsning, om Strandberg er ute av det. Jeg er alltid litt uvillig til å svekke u-landslagene også.
Du har jammen rett i begge deler :)
Hmm, vi er virkelig ikke på vgd lenger. Du skal spørre når jeg plutselig ble ekspert på nesebrudd og si at nesa ser brukket ut. Så må du si at det er samme om han har spilt i obos eller ikke når han var dårlig nok til å rykke ned fra eliteserien. :)

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Blir sikkert noen dårlige valg her, men kjører på

Hanche Ajer Østigård

Linnes Berg Thorsby Meling

Ødegaard Thorstvedt

Haaland

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Det var da voldsomt basert på et rykte… så ikke kampen selv, men på whoscored var han en av de bedre og fikk bedre score enn i forrige kamp. Litt av problemet hans er vel at det forventes at han skal dominere totalt, samtidig som han bare har spilt 3? kamper etter et langt skadeopphold og spiller på et lag som ikke får det til å fungere om dagen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kakebart skrev: man aug 16, 2021 8:02 pm
MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Det var da voldsomt basert på et rykte… så ikke kampen selv, men på whoscored var han en av de bedre og fikk bedre score enn i forrige kamp. Litt av problemet hans er vel at det forventes at han skal dominere totalt, samtidig som han bare har spilt 3? kamper etter et langt skadeopphold og spiller på et lag som ikke får det til å fungere om dagen.
Eirik Aase er Norge beste på feltet og sier han "hadde mange uheldige involveringer."

Høres jo jævla kjent ut, dette er basic shit, som han varierer noe fryktelig på.

Taururu

Legg inn av Taururu »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Jeg så kampen. Han var ikke så mye involvert, men når han tar med seg ballen fremover er han strålende. Men han er altfor "soft" i duellspillet. Med 2 meter og 100 kg må det gå an å klinke til litt, ja.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

To kommentarer fra twitter (alt som er skrevet)

- Potensialet hans er ubrukelig så lenge han ikke leverer varene

- Han tør ikke heade ballen

Ingen ros, noe det alltid er fra Blades-twitter, etter han leverer.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Tinkler skrev: man aug 16, 2021 8:13 pm Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?
Jeg er pinlig berørt over det han leverte i Sheffield (hvor jeg så alt tilgjengelig)

Det endte med nedrykk mye fordi Berge kom inn og Lundstram ut.
Hvilket sier mest om hvor god Lundstram var for så vidt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Tinkler skrev: man aug 16, 2021 8:13 pm Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?
Jeg er drittlei av at han er selvsagt på landslaget, jf. oppstillingene her.
Det er min eneste agenda.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 8:15 pm
Tinkler skrev: man aug 16, 2021 8:13 pm Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?
Jeg er pinlig berørt over det han leverte i Sheffield (hvor jeg så alt tilgjengelig)

Det endte med nedrykk mye fordi Berge kom inn og Lundstram ut.
Hvilket sier mest om hvor god Lundstram var for så vidt.
Pinlig berørt av hva sa du? Berge var regnet som en av lagets beste spillere før han ble skadet, det er et faktum. Han har også vært klubbens heteste salgsobjekt siden nedrykket ble klart, for klubben selv innser at han burde spille på et høyere nivå enn CH. Å gi en som var skadet halve sesongen skylden for nedrykk blir for dumt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»