Kaffeslabberaset

Svar
Sentry

Re: Kaffeslabberaset

Legg inn av Sentry »

Takk for hilsener! Det varmer!

Ingen ferie i sikte her, men så viser det seg altså at det i neste uke også blir snakk om å bruke en del timer på Manhattan, og da er jeg helt sikker på at gleden over å bo stille og rolig langt ute på landbygda om mulig blir enda større! Jeg er ingen stor fan av den byen, og slett ikke Manhattan, og definitivt ikke de derre finansfolkene og advokatene som holder til der. Noen av dem er riktignok ålreite dyr, men de er så stresset og preget av byen de bor i at det blir litt for mye stress for meg.

I dag spanderes det kake på meg på kontoret. Greit å ha noe å skylle ned kaffen med.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Restaurantanmeldelser er en ting, men nå er vi sulteforet på reisebrev fra DoktorS, venter i spenning!😃

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Fredag igjen. Tid kommer fort, gitt!
Her reises ikke, vi er hjemme, vi.
Skal ikke på restaurant heller, og ingen av oss deltar lengre i det ordinære arbeidsliv.
Vi har dog hage og drivhus, og er forsiktig i gang med pusling der.
Det er nå Evergood i koppen, MLE for sin del spiser fermentert kål og andre skumle ting med ris til......det er en distinkt lukt av japansk oppskrift i huset. tsjimtsji....eller ett eller annet.
Skattemeldinga er sjekket, da. Som forventet ble det restskatt å betale for min del.
Det tar man med godt humør.
Takler 451 kroner i baksmell uten å måtte selge en gitar.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

hmmm.....jeg leser i avisa at det er den nasjonale vaffeldagen i dag.
Da blir det vaffel til ettermiddagskos.
Med rømme, brunost og jordbærsyltetøy.

strandereng

Legg inn av strandereng »

Bilsnakk, ja. Her jeg bor er det greit å ha bil. Og det å komme seg til hytta for egen maskin med bagasjerommet fullt er herlig. Kjøpte meg en nyere bil i går. Toyota for første gang :P :D .
Sønn var med, han har litt peiling på bil, i motsetning til meg.
Den gamle blir kjørt på dynga til uken. den har tjent meg vel i ti år og er
nå veldig sliten. 18 år.
Gleder meg til rapport fra Gøteborg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Hvor er bennyen ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

fargeblind skrev: fre mar 25, 2022 12:22 pm hmmm.....jeg leser i avisa at det er den nasjonale vaffeldagen i dag.
Da blir det vaffel til ettermiddagskos.
Med rømme, brunost og jordbærsyltetøy.
En fyr jeg kjenner på mitt lokale senter kjøper en vaffelplate hver dag på serveringsstedet i andre etasje. han er visst 85 år.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Big George skrev: søn mar 27, 2022 12:28 am
fargeblind skrev: fre mar 25, 2022 12:22 pm hmmm.....jeg leser i avisa at det er den nasjonale vaffeldagen i dag.
Da blir det vaffel til ettermiddagskos.
Med rømme, brunost og jordbærsyltetøy.
En fyr jeg kjenner på mitt lokale senter kjøper en vaffelplate hver dag på serveringsstedet i andre etasje. han er visst 85 år.
Vaffel hver dag??
Hver sin smak. Når er vaffeldagen? Hver dag er vaffeldag?
Min svoger fra Wales om "Tea-time".
-----"It is always Tea Time"
Kaffe-Tid her jaffal. I hvertfall tidlig hver morgen. Og i dag har jeg stilt klokkene frem en time. Vi gamlinger har analoge klokker hist og pist i huset. Vet ikke hvorfor, men det bare er sånn.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

God søndag?! Reisebrev, ikke så mye tid til det. Joda, kjempeflott vårtur til Gøteborg. Akkruat som håpt på. Klarte å være fornuftig første kveld og komme meg rett på rommet etter flott middag. Tidlig oppe fredag - lang ruslerunde i sentrale områder, kaffe, kanelbulle, kaffe, Loka med sitron og enda mer kaffe. Dette i solen! Ettersom jeg ikke har vært i byen på 35 år, ble det en del å oritenteres seg om... hadde sett meg ut lunsj på Stora Saluhallen og så for meg at det ville bli avslappende og lett å finne seg et sted. Men da jeg dukket opp 12:07 var det FULLT overalt ute. Folk som spiste og drakk øl midt på dagen! Orienterte meg etter hvert mot et sted som lente seg på danske smørbrød og ditto drikke... Merkelig konsept - ingen servering ute, så lang kø og der stod det bare en fyr og tok i mot alle bestilinger - krøkkete opplegg - de kunne jo solgt mye mer med mer effektivitet - og sånn ved 13-tiden hadde de gått tom... ! Men det var godt og det var fint i solen, selv om jeg nok kunne funnet et mer behagelig sted om jeg var litt før ute. Deretter et øl andre steder...

... tabbe å ikke ha bestilt bord til fredagen. Det var ikke å åpenbart lett finne ønskelig sted utpå kvelden. Ble mye trakking etter at kineseren også var full... Endte på en liten japansk en bak hotellet, som jeg hadde vurdert på foråhånd også, var bra mat, men det begynte å bli litt sent så jeg var litt kjapp. Bodde på Raddison BLU og var middels fornøyd med få et rom mot atrium. Utsikten er ikke så farlig, men det er svært kjedelig å ikke kunne åpne et vindu for å lufte litt om morgenen og etter dusjen!

Det stod at det var et slags party-opplegg i baren/foajeen fredager - og sannelig - der begynte de tidlig. Det synes å være en salig blanding av kilentell der - unge gamle, forretningsfolk, yngre folk - turister. Tok derfor turen innom igjen sånn 2030 - og det var særdeles hyggelig... Litt av hvert der, mest hyggelig når en skikkelig svensk Skanska-dame ville prate med meg i baren. Mest opptatt av hvor fint det var i Hemsedal... :-) Roet seg ved midnatt, men tok et par whisky etterpå..... Så vel hjemme ved 2-tiden.

Like fint vær lørdag. Da var det bare shopping på agendaen. En Glengoyne 21 sparte jeg vel en 1.000-lapp på ift Polpris. Ellers Prestost, lakris (byen har flere lakris-butikker!!!), ansjos, urøkt kaviar - litt Anthon Berg-påskegodis som koster halvparten i Sverige.

Nuvel - flott reise, alt i alt. Det er jo meget bekvemt med buss med brede seter i 2 etasjer. Ser ikke ut til at prisene øker nærmere avreise heller, så her kan man ta en tur mer eller mindre på sparket. Det kan jeg fort gjøre igjen - bare følge med på værmeldingen og reise avgårde om man vil ha litt avveksling. Mye god mat, hyggelige folk og i det hele tatt veldig bra!

strandereng

Legg inn av strandereng »

Big George skrev: søn mar 27, 2022 12:26 am Hvor er bennyen ?
Er ikke her. Jeg oppfattet det slik at bennyen tok et bevisst valg om ikke å bli med over hit.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

strandereng skrev: søn mar 27, 2022 11:16 pm
Big George skrev: søn mar 27, 2022 12:26 am Hvor er bennyen ?
Er ikke her. Jeg oppfattet det slik at bennyen tok et bevisst valg om ikke å bli med over hit.
Bennyen hadde problemer med å komme inn . Tror det var noe passord-greie.
Du får jo et nesten uleselig som du skal gjengi.

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargeblind skrev: fre mar 25, 2022 9:35 am Fredag igjen. Tid kommer fort, gitt!
Her reises ikke, vi er hjemme, vi.
Skal ikke på restaurant heller, og ingen av oss deltar lengre i det ordinære arbeidsliv.
Vi har dog hage og drivhus, og er forsiktig i gang med pusling der.
Det er nå Evergood i koppen, MLE for sin del spiser fermentert kål og andre skumle ting med ris til......det er en distinkt lukt av japansk oppskrift i huset. tsjimtsji....eller ett eller annet.
Skattemeldinga er sjekket, da. Som forventet ble det restskatt å betale for min del.
Det tar man med godt humør.
Takler 451 kroner i baksmell uten å måtte selge en gitar.
Det høres ut som kimchi og det er koreansk og faktisk veldig godt! Og veldig sunt! Jeg har vurdert å få en av mine koreanske kompiser til å gi meg sin oppskrift (ja, for enhver koreaner med respekt for seg selv har egen oppskrift på kimchi, må vite!).

Ellers høres det ut til at Hr. Docteuren har hatt en fin tur til Stockholm - en by jeg aldri har besøkt og som nok heller aldri kommer til å havne på to-do listen. Ikke noe galt med Stockholm, altså, men skal man først til Europa er det nok heller andre steder som må besøkes først. Slektninger og sånn...dere skjønner hva jeg mener.

Venter på skatteoppgjøret her også. Har et lønnlig håp om å slippe baksmell, men det derre får andre finne ut av. Jeg bruker et regnskapsfirma til å sørge for at alt blir riktig - det er litt mer komplisert når man bedriver gårdsbruk og skal finne ut av hvilke utgifter som skal plasseres hvor. Greit med fagfolk til slikt.

Nå: kapsel-Starbucks i koppen og halv dag på kontoret før turen går til flyplassen.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Sentry :
Det høres ut som kimchi og det er koreansk og faktisk veldig godt! Og veldig sunt! Jeg har vurdert å få en av mine koreanske kompiser til å gi meg sin oppskrift (ja, for enhver koreaner med respekt for seg selv har egen oppskrift på kimchi, må vite!).
.........................................................................
Sikkert sunt, og oppskriften er kanskje Korea, ikke Japan...... men lukten setter seg i kjøleskapet, alle redskaper og det lukter sogar etter at oppvaskmaskinen har gjort sitt. Freske saker. Men durian er nok heftigere, da.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Glemte å nevne en ting......
Min lokale REMA kvitter seg med Sfinx-lageret etter juletid, og en julesfinx selges nå for 89 kroner.
Det er jo halva priset-ish!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

En rødrev våget seg ut på en liten bytur etter mørkets frembrudd på Eidsvoll plass utenfor Stortinget i Oslo mandag kveld

Er vel ikke så mange lure skapninger inne på Tinget.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Big George skrev: man mar 28, 2022 10:26 pm En rødrev våget seg ut på en liten bytur etter mørkets frembrudd på Eidsvoll plass utenfor Stortinget i Oslo mandag kveld

Er vel ikke så mange lure skapninger inne på Tinget.
Rev trives godt der det er mennesker, og er nok ganske vanlige i byer.
Der det er mennesker er det mus og rotter og andre ting å spise.
Reven er ofte rundt og rusler her ute i skogbrynet også, i tillegg til noen andre små og store dyr.
Men byrever er nok ikke spesielt uvanlig.
MLE og jeg var på langhelg i London for noen år siden, og en sen kveld når jeg satt på en trapp utenfor hotellet og røykte en sigarett, kom en rødrev raskende forbi rett foran meg.
For noe mer enn tretti år siden hadde jeg et krypinn midt i Fredrikstad sentrum, og der var det et grevlinghi i nabohuset.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg kjøpte forresten denne sofaen forleden dag, siden strømregningene har vært overkommelige og vi ikke skal reise noe sted og kan rappe litt fra reisebudsjettet.
Tre måneder leveringstid ( ! )
Lurte litt på hvorfor, og ringte til butikken for å få svar nå.
Det er slik at fabrikken i Danmark bygger èn og en sofa når de får en bestilling, og får skinn og hud fra en italiensk leverandør....og på toppen av det blir treverket produsert i en fabrikk i Polen.
Så derfor tar ting tid.
Kunne sikkert funnet kinesisk hyllevare og fått det i går muligens ti- tyve lapper billigere, men det er jo litt stas å tenke på at noen akkurat nå bygger en sofa speselt til meg.
Uansett....barnebarna får en god sofa de kan arve.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Hytta i dag. Nydelig vær, kaffe, stillhet, motorsag, en pst og bikkja. Kan nesten ikke ha det bedre. Det lukter godt av nykløyvd furu. (I motsetning ti eik) jobber med øks. En liten tv stund før jeg køyer. Men det er rett ut elendig. Else Koss nå. Bråk og helt uten noe interessant. Men jeg skal må bare tømme glasset med jegermeister førvtannpuss og dyna skal pakkes over den slitne skrotten.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

fargeblind skrev: man mar 28, 2022 5:50 pm Glemte å nevne en ting......
Min lokale REMA kvitter seg med Sfinx-lageret etter juletid, og en julesfinx selges nå for 89 kroner.
Det er jo halva priset-ish!
Merkelig - men lokal Rema hadde satt opp haugevis med Sfinx med 30 prosent rabatt over kjøledisken der utgåtte varer selges... mente jeg sjekket etter jul en gang, at det svære partiet de hadde, og som de ikke satte ned, hadde dato omtrent på denne tiden. Sjekket ikke dato da jeg så 30 prosent avslag, men antar jeg jeg hadde rett - for to dager etter var hele partiet borte vekk - antakelig ikke solgt, men bare kasta - for det var utgått på dato.... Idiotisk opplegg. Synes ikke 30 prosent avslag er tilstrekkelig for såpass dårlig dato... Ganske triste greier, men de har jo ødlagt for seg selv ved å selge varen til om lag 60 kroner før jul i mange, mange år - og så setter de ned til kanksje 110 kroner rett før datoen går ut..Håpløst. Sikket forskjellig praksis fra butikk til butikk her....

Nuvel.

Ellers omtales det i tråden at en doktor har vært i Stockholm, det er for så vidt korrekt, men ikke i år... faktisk lenge tiden. I Stockholm har jeg faktisk bare vært i jobbsammeheng. Må si jeg foretrekker mer avslappet i Gøteborg. Skjønt - Stockholm har jo den store attraksjonen da, selveste knekkebrømusset - kjent som Wasa-museet, eller noe sånt.

Kåss til kvelds. Grusomme greier. Finnes en egen tråd om det. Det er jo nå komplett umulig å forstå hva hun sier. Høres ut som hun er i ferd med å miste musklene i munnen helt også. Eller ikke gidder å artikulere...

... nuvel, her en liten Arran 9 (spesialtapning for Norge) før jeg tar en relativt tidlig kveld også her.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Litt fra Ukraina

Hunden Patron skal allerede ha blitt en internetthelt i Ukraina. Jack Russel-terrieren hjelper soldatene å sniffe frem landminer i Tsjernihiv-regionen, viser bilder gitt ut av nødetatene i Ukraina.

Og det trengs mange soldater og flere hunder som Patron de neste årene.

Sentry

Legg inn av Sentry »

DoktorS skrev: lør apr 02, 2022 10:42 pm
fargeblind skrev: man mar 28, 2022 5:50 pm Glemte å nevne en ting......
Min lokale REMA kvitter seg med Sfinx-lageret etter juletid, og en julesfinx selges nå for 89 kroner.
Det er jo halva priset-ish!
Merkelig - men lokal Rema hadde satt opp haugevis med Sfinx med 30 prosent rabatt over kjøledisken der utgåtte varer selges... mente jeg sjekket etter jul en gang, at det svære partiet de hadde, og som de ikke satte ned, hadde dato omtrent på denne tiden. Sjekket ikke dato da jeg så 30 prosent avslag, men antar jeg jeg hadde rett - for to dager etter var hele partiet borte vekk - antakelig ikke solgt, men bare kasta - for det var utgått på dato.... Idiotisk opplegg. Synes ikke 30 prosent avslag er tilstrekkelig for såpass dårlig dato... Ganske triste greier, men de har jo ødlagt for seg selv ved å selge varen til om lag 60 kroner før jul i mange, mange år - og så setter de ned til kanksje 110 kroner rett før datoen går ut..Håpløst. Sikket forskjellig praksis fra butikk til butikk her....

Nuvel.

Ellers omtales det i tråden at en doktor har vært i Stockholm, det er for så vidt korrekt, men ikke i år... faktisk lenge tiden. I Stockholm har jeg faktisk bare vært i jobbsammeheng. Må si jeg foretrekker mer avslappet i Gøteborg. Skjønt - Stockholm har jo den store attraksjonen da, selveste knekkebrømusset - kjent som Wasa-museet, eller noe sånt.

Kåss til kvelds. Grusomme greier. Finnes en egen tråd om det. Det er jo nå komplett umulig å forstå hva hun sier. Høres ut som hun er i ferd med å miste musklene i munnen helt også. Eller ikke gidder å artikulere...

... nuvel, her en liten Arran 9 (spesialtapning for Norge) før jeg tar en relativt tidlig kveld også her.
Stockholm...Gøteborg....same, same. Begge deler er svensk og jeg ar bare så vidt vært i den ene av dem. Sorry.

Men Stamford var bra, om enn i kaldeste laget! Første kvelden ble det en restaurant der vi spiste tunfisktartar til forrett og biff til hovedrett. Og fikk en grei påminnelse om hvorfor det ikke er nødvendig å bestille biff når man befinner seg utenfor Texas. Men vinen var god og diskusjonen upåklagelig, så alt i alt ble det likevel terningtast fem. Neste dag: lunch i New York. En østers-restaurant inne på Grand central Station. Jeg fikk en salat med diverse krabbe og skjell og snadder, og den var super! Tilbake i Stamford ble det middag på en restaurant som het Fish. Og ja, det var sjømat! Nydelig sådan, selv om jeg synes tre dollar for en liten tass av en østers er litt i overkant. Men så hadde de en fenomenal lobster bisque, og hovedretten chilensk havabbor var tilberedt til 10 i stil, og servicen var upåklagelig, og reisefølget liker ikke Chardonnay så det ble en Pinot Grigio i stedet og alt i alt helt greit. Enda en femmer på terningen.

Men det var godt å komme hjem igjen også!

Sentry

Legg inn av Sentry »

fargeblind skrev: man mar 28, 2022 5:32 pm Sentry :
Det høres ut som kimchi og det er koreansk og faktisk veldig godt! Og veldig sunt! Jeg har vurdert å få en av mine koreanske kompiser til å gi meg sin oppskrift (ja, for enhver koreaner med respekt for seg selv har egen oppskrift på kimchi, må vite!).
.........................................................................
Sikkert sunt, og oppskriften er kanskje Korea, ikke Japan...... men lukten setter seg i kjøleskapet, alle redskaper og det lukter sogar etter at oppvaskmaskinen har gjort sitt. Freske saker. Men durian er nok heftigere, da.
Durian er nok for spesielt interesserte. Jeg har bare smakt durian-iskrem, og det fristet ikke til gjentakelse.

Og så gikk det aldeles plutselig opp for meg at det jo nærmer seg påske! Vi merker ikke så mye til det her, annet enn at det er litt fredeligere med færre telefoner fra Norge. Kanskje jeg må lage en porsjon marsipan, sånn for gammel tradisjons skyld?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, påske er det vel litt ymse med rundt om i verden. Norge er vel et av landene som tøyer den lengst av alle. Som vanlig er jeg nærmest ensom majestet på jobb disse dagene, dog med tildlig avslutning på tirsdagen, så jeg får tatt flyet til fra OSL til AES. Reiser relativt tidlig på dagen, slik at jeg får vært med på innkjøp på fastlandet før en setter turen mot ferga. Og det blir vel sannynligvis nest siste gang jeg tar den ferga. Neste gang blir det en bro og tre tunneler...

... rolig også her i Gamle Oslo. Det var vel 4 besøkende på puben på hjørnet her i går. 2 av gjestene beboere i samme gata, har vokst opp på samme øy, nesten samme alder og for tiden samme jobbtittel. Verden er ikke så stor....

... biff er nevnt over her. Ja - tipper det kan være ymse når man er vant til godsaker. Så en liten snutt om Bulgaria og hvordan det er å bo der for utlendinger. To ting som spesifikt var nevnt var at det var nærmest umulig å få en god biff. En annen ting var manglende muligheter for Fine Dining.

Ellers må jeg vel bare nevne her også, ettersom det er så morsomt (for meg, helt sikkert ikke for mange andre), at jeg fikk kr 473,50 for å bruke strøm i mars måned. Støtten overgår det jeg betaler med lav fastpris, nemlig. Det er jo lettere absurd, men på den annen side, så er det vel litt fortjent når man har vært smartere enn alle landets altfor godt betalte forbrukerøkonomer som får altfor mye spalteplass.

Sentry

Legg inn av Sentry »

DoktorS skrev: søn apr 10, 2022 12:21 pm Ja, påske er det vel litt ymse med rundt om i verden. Norge er vel et av landene som tøyer den lengst av alle. Som vanlig er jeg nærmest ensom majestet på jobb disse dagene, dog med tildlig avslutning på tirsdagen, så jeg får tatt flyet til fra OSL til AES. Reiser relativt tidlig på dagen, slik at jeg får vært med på innkjøp på fastlandet før en setter turen mot ferga. Og det blir vel sannynligvis nest siste gang jeg tar den ferga. Neste gang blir det en bro og tre tunneler...

... rolig også her i Gamle Oslo. Det var vel 4 besøkende på puben på hjørnet her i går. 2 av gjestene beboere i samme gata, har vokst opp på samme øy, nesten samme alder og for tiden samme jobbtittel. Verden er ikke så stor....

... biff er nevnt over her. Ja - tipper det kan være ymse når man er vant til godsaker. Så en liten snutt om Bulgaria og hvordan det er å bo der for utlendinger. To ting som spesifikt var nevnt var at det var nærmest umulig å få en god biff. En annen ting var manglende muligheter for Fine Dining.

Ellers må jeg vel bare nevne her også, ettersom det er så morsomt (for meg, helt sikkert ikke for mange andre), at jeg fikk kr 473,50 for å bruke strøm i mars måned. Støtten overgår det jeg betaler med lav fastpris, nemlig. Det er jo lettere absurd, men på den annen side, så er det vel litt fortjent når man har vært smartere enn alle landets altfor godt betalte forbrukerøkonomer som får altfor mye spalteplass.
Du må ha en riktig god tur til et av de vakreste områder Norge har å by på!

Her er det tilnærmet vanlig arbeidsuke. Vinteren har sluppet taket og varmen er tilbake. Det spirer og gror så man nesten kan høre det, og stakkarene som er allergiske mot pollen har ikke en sjans. Det gule støvet er over alt, og folk nyser og klager med røde, hovne øyne og tydelig mangel på skikkelig søvn. Vi som ikke er allergiske er i sannhet heldige!

Strømstøtte er fortsatt ikke tema her. Ikke gass eller bensin heller. Men vi klarer oss, og hvis det er prisen vi må betale for at det skal legges press på Putin så er jeg gjerne med på akkurat det spleiselaget!

Og så blir det jo spennede å se om Støre og Vedum kan finne noen som a) har peiling, b) vil ha jobben, og c) ikke har fusket med reiseregninger eller pendlerbolig eller hoppet i høyet med noen man ikke skulle hoppet i høyet med eller noe annet i samme duren. Jeg begynner å lure på om det i det hele tatt er mulig.....

Sentry

Legg inn av Sentry »

God påske, slabberanter!

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Sentry skrev: tor apr 14, 2022 1:13 pm God påske, slabberanter!
God påske, ja. Til alle slabbeanter forøvrig også.
Vi gjør ikke noe spesielt ut av påske, da. Hverken spiser eller drikker mer eller anderledes, reiser heller ikke til fjells lengre.
Vi har ikke påskeferie heller, siden ingen av oss arbeider lengre.
Vi har egentlig aldri ferie, vi.
Men det var seremoni for to her i går, da. Songkran Day, og da skal en liten seremoni gjøres. Litt vann og røkelse.
Godt nyttår!

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

God påske til alle herfra også. Hyttepåske. Stille og rolig her, bortsett fra mine økseslag, bokfink og nyoppsatt vindmølle på nabohytta. Dvs lite som plager meg. Fuglesang og høyfrekvente vindmøllelyder er ikke for m7n hørsel. Og hvert økseslag vet jeg når kommer.
Litt snø igjen her. Men sola er raus med varmen nå, så det er deilig å sitte i solveggen. Snary en tur med bikkja.
Men som sagt....god påske

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

På VGtv ser vi dyrene i dyrepark få påske-egg. Herlig å se de får litt ny impuls.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Takk - ja, da var påska over. Og allerede første arbeidsuke etter påske, for min del, om en times tid. Påska var fin den - utrolig flott vær. Jeg fikk dratt på topptur - til og med. Ikke så høy fjell dog - men øya høyeste. Også hyggelig med besøk. God mat og vin. Tiden går på en måte litt fort og seint på en gang...

.. denne arbeidsuka har gått fryktelig fort. Det er fredag og sommeren er kommet til Oslo. I alle fall for dager/timer. Jeg skal i alle fall ha meg en eller to øl på veien hjem. Så er det helg, to arbeidsdager, og deretter settes snuten mot Wien for et par dager. Gleder meg til det.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Denne helga er jeg i Trondheim på landskonferanse i en særinteresseforening jeg er engasjert i. Lungekreftforeningen. Bare rapporterer at det spyttes ikke i glassene. Jeg har fått nok. Melder meg ikke ut....men kryperb i køya. Fin by, men usle venner som får en til hele tiden å ta en til. Og her er det bortgjemt smugrøyk7n som gjelder. Natta

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»