Hvor lenge vil Netflix overleve?

Svar
Folk_flesk

Re: Hvor lenge vil Netflix overleve?

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: ons apr 20, 2022 12:02 am Blir spennende å se hvordan året utvikler seg for Netflix til slutt. Virker som den siste prisøkningen har gjort at veldig mange har hoppet av toget.

https://e24.no/boers-og-finans/i/EaMkGA ... Fwww.vg.no
Hvor mye var økningen på?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Folk_flesk skrev: ons apr 20, 2022 12:32 am
Chromeback skrev: ons apr 20, 2022 12:02 am Blir spennende å se hvordan året utvikler seg for Netflix til slutt. Virker som den siste prisøkningen har gjort at veldig mange har hoppet av toget.

https://e24.no/boers-og-finans/i/EaMkGA ... Fwww.vg.no
Hvor mye var økningen på?
Netflix first alerted subscribers to its coming price increases in late January. The service's basic plan now costs $9.99 per month (up from $8.99), its standard tier costs $15.49 per month (up from $13.99), and its 4K tier costs $19.99 per month (up from $17.99).

Og nå vurderer de å innføre reklamer.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Folk_flesk skrev: ons apr 20, 2022 12:28 am
Neptun skrev: ons feb 16, 2022 11:26 pm Vurderer å si opp Netflix og ta Amazon tilbake igjen.
Netflix er som flere er inne på - mer kvantitet enn kvalitet.
De har gått i wokefella, blitt PK til fingerspissene.
Det skal være serier fra alle land og alle folk skal være representerte i serier ment for vestlig publikum. Tror folk er lei av dette påtatte tullet.
Leste tråden med interesse helt til jeg kom hit. Tydeligvis bare en plate som kan spilles, uavhengig av tema.
Geniene har talt


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er jo ikke wokeness som er problemet til Netflix, men selvsagt en enkel og populær forklaring på dette for veldig mange.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: ons apr 20, 2022 6:37 pm Det er jo ikke wokeness som er problemet til Netflix, men selvsagt en enkel og populær forklaring på dette for veldig mange.
Viser vel at Musk burde holde seg til å sende Teslaer ut i verdensrommet og droppe medie-analyse. Der vet han tydeligvis like mye som en middels 14-åring.

Eller tror han virkelig at Disney er noe mindre politisk korrekt?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 10:09 pm Samtidig som kostnadene stiger,
Med utgangspunkt i hva slags bransje vi snakker om her, hvordan/ hvorfor? Er det nå én bransje som kan gå mot prisutvikling ellers gjennom f.eks hvor mye de kan knipe inn på kostnader ved distribusjon og produksjon nå i forhold til før så er det jo denne bransjen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Chromeback skrev: ons apr 20, 2022 12:02 am Blir spennende å se hvordan året utvikler seg for Netflix til slutt. Virker som den siste prisøkningen har gjort at veldig mange har hoppet av toget.

https://e24.no/boers-og-finans/i/EaMkGA ... Fwww.vg.no
Noen med tanker om hva de burde gjøre? Jeg ville abbonnert mer om det var nyheter og sport. CNN og Tennis/Formel 1 feks.

Problemet med streaming er at forventningene er abnormt høye og betalingsviljen er lav. Ikke enkle tider for selskapene

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Neptun skrev: ons feb 16, 2022 11:26 pm Vurderer å si opp Netflix og ta Amazon tilbake igjen.
Netflix er som flere er inne på - mer kvantitet enn kvalitet.
De har gått i wokefella, blitt PK til fingerspissene.
Det skal være serier fra alle land og alle folk skal være representerte i serier ment for vestlig publikum. Tror folk er lei av dette påtatte tullet.
Enig. Takke meg til amerikansk hjernedød action og drama. For et vestlig publikum. Finnes ikke påtatt.
Fader mye pjatt man skal lese.

Strider

Legg inn av Strider »

Har en følelse av at mange "based" brukere har hoppet av woke karusellen ang streaming og gamer heller eller ser på YouTube eller laster ned eldre filmer/serier gratis.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MatsEn89 skrev: tor apr 21, 2022 1:54 am
Chromeback skrev: ons apr 20, 2022 12:02 am Blir spennende å se hvordan året utvikler seg for Netflix til slutt. Virker som den siste prisøkningen har gjort at veldig mange har hoppet av toget.

https://e24.no/boers-og-finans/i/EaMkGA ... Fwww.vg.no
Noen med tanker om hva de burde gjøre? Jeg ville abbonnert mer om det var nyheter og sport. CNN og Tennis/Formel 1 feks.

Problemet med streaming er at forventningene er abnormt høye og betalingsviljen er lav. Ikke enkle tider for selskapene
Først og fremst så tror jeg aldri at jeg leser at wokeness er ett problem på de internasjonale forumene jeg leser, særlig inne på Reddit har jeg gjennom x antall poster knapt sett ordet bli nevnt.

Sånn som innlegget til Neptun ovenfor her, kan det enkelt tilbakevises med suksessen til La Casa De Papel, Bridgerton og Squid Game.

Den faktiske problemstillingen til Netflix kan man nok bryte ned til et felles paraplybegrep:

Strategi.

Med flere plattformer å konkurrere mot, så har mange plattformer tatt tilbake sitt innehold som Netflix nok har nytt godt av, uten noe mer arbeid enn å betale for rettighetene. Med det følger at Netflix må ut med mer originale filmer og serier.

Og her er strategien til Netflix helt klart å kaste ut mest mulig kvantitet for å se hva som fester seg. Her er det nok også en del tilfeldigheter, La Casa De Papel var jo feks en spansk serie som måtte avslutte etter to sesonger i Spania pga medioker seertall, men suksessen på Netflix «gjenopplivet» serien.

Dette fører de en del problemer, egentlig splittet opp i film- og serieverdenen.

Når det kommer til filmer er tydeligvis den nye suksessformelen å kaste mest mulig penger etter kjente profiler foran skjermen, mens filmene i beste fall er mediokre. Jeg vet ikke om jeg takler enda en Netflix Original film hvor Ryan Reynolds spiller seg selv i en film som bare blir dårligere og dårligere for hvert sekund som går.

Innenfor serier så er det største problemet til Netflix den tilfeldige forlegningen/kanselleringen av serier. Det jeg leser mest nå er at folk ikke gidder å bruke tid på en Netflix original serie fordi de aner ikke om den plutselig blir kansellert etter sesong to eller tre uten grunn.

Samtidig er nok denne duppen delvis naturlig etter pandemien hvor mange har sett det meste de har liggende, og alle plattformer har falt litt nå som sommeren nærmer seg.

Det var bare ett mye større fall enn de så for seg, og særlig den spådde flukten av to millioner brukere virker å stresse dem.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Chromeback skrev: tor apr 21, 2022 8:05 am
MatsEn89 skrev: tor apr 21, 2022 1:54 am
Chromeback skrev: ons apr 20, 2022 12:02 am Blir spennende å se hvordan året utvikler seg for Netflix til slutt. Virker som den siste prisøkningen har gjort at veldig mange har hoppet av toget.

https://e24.no/boers-og-finans/i/EaMkGA ... Fwww.vg.no
Noen med tanker om hva de burde gjøre? Jeg ville abbonnert mer om det var nyheter og sport. CNN og Tennis/Formel 1 feks.

Problemet med streaming er at forventningene er abnormt høye og betalingsviljen er lav. Ikke enkle tider for selskapene
Først og fremst så tror jeg aldri at jeg leser at wokeness er ett problem på de internasjonale forumene jeg leser, særlig inne på Reddit har jeg gjennom x antall poster knapt sett ordet bli nevnt.

Sånn som innlegget til Neptun ovenfor her, kan det enkelt tilbakevises med suksessen til La Casa De Papel, Bridgerton og Squid Game.

Den faktiske problemstillingen til Netflix kan man nok bryte ned til et felles paraplybegrep:

Strategi.

Med flere plattformer å konkurrere mot, så har mange plattformer tatt tilbake sitt innehold som Netflix nok har nytt godt av, uten noe mer arbeid enn å betale for rettighetene. Med det følger at Netflix må ut med mer originale filmer og serier.

Og her er strategien til Netflix helt klart å kaste ut mest mulig kvantitet for å se hva som fester seg. Her er det nok også en del tilfeldigheter, La Casa De Papel var jo feks en spansk serie som måtte avslutte etter to sesonger i Spania pga medioker seertall, men suksessen på Netflix «gjenopplivet» serien.

Dette fører de en del problemer, egentlig splittet opp i film- og serieverdenen.

Når det kommer til filmer er tydeligvis den nye suksessformelen å kaste mest mulig penger etter kjente profiler foran skjermen, mens filmene i beste fall er mediokre. Jeg vet ikke om jeg takler enda en Netflix Original film hvor Ryan Reynolds spiller seg selv i en film som bare blir dårligere og dårligere for hvert sekund som går.

Innenfor serier så er det største problemet til Netflix den tilfeldige forlegningen/kanselleringen av serier. Det jeg leser mest nå er at folk ikke gidder å bruke tid på en Netflix original serie fordi de aner ikke om den plutselig blir kansellert etter sesong to eller tre uten grunn.

Samtidig er nok denne duppen delvis naturlig etter pandemien hvor mange har sett det meste de har liggende, og alle plattformer har falt litt nå som sommeren nærmer seg.

Det var bare ett mye større fall enn de så for seg, og særlig den spådde flukten av to millioner brukere virker å stresse dem.
Noe av det har også med hvordan aksjonærer "oppfører" seg. De forventer statdig vekst i aksjekursen, som igjen er linket opp til antall abonnenter. De virker ikke å ta inn over seg at "infinite growth" ikke er mulig i et marked hvor kundegrunnlaget rett og slett er begrenset.

Vi ser gang på gang at aksjekurser faller fordi virksomhetene når sitt "metningspunkt", og påfølgende irrasjonell oppførsel fra aksjonærene.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Netflix i dag: Færre titler og mer kvalitet i fremtiden.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Syntes Netflix det siste året bare har blitt verre. Utrolig mange intetsigende woke/PK serier om sex og drama av alle farger, alle legninger, alle mulige situasjoner, alle mulige land- man gidder liksom ikke å tråle gjennom ørten serier som handler om det samme.
Det er nok nå.

Hvor er det blitt av de virkelig gode krimseriene? Det som er fra før er bra, men det kommer ikke noe nytt i den sjangeren på Netflix, bare tulleserier av dårlig kvalitet og dårlige skuespillere. Jeg gidder ikke en gang å stikke innom lenger for å se hva som er nytt. Jeg har fortsatt "min liste" med filmer og serier som holder meg til, men det blir sjelden lagt noe nytt til listen så hvis dette er veien det går, så gidder jeg ikke ha Netflix lenger når listen er sett.
Mye av det som kommer på Netflix virker som det er den type filmer som er produsert for TV, dårlige "soaps" type sjanger.
Skal de drite i kvalitet og kjøre kvantitet så vil de blø kunder som bare juling nå som man har så mange andre strømmetjeneste som tilbyr kvalitet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Tapt seg veldig ja

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Interessant video fra Captain Midnight, som går litt dypere i noe av det jeg har skrevet om tidligere her i tråden. Synes spesielt delen om BoJack Horseman og animasjonsavdelingen til Netflix, samt markedsføringen av serier og filmer er veldig interessant.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Virker ikke helt som om at Netflix blir helt klok på hva slags type løsning de ønsker å gå for når det kommer til jakten for å stoppe kontodelinger.

Først skulle det stoppes helt, så skulle man gå for en løsning som føltes så «masete» at man ikke orket å dele konto, og nå ser det altså ut som om at de går for å øke prisene for kontodeling utenfor hjemmet. Noe som virker merksnodig, da man allerede i deres dyreste pakke betaler for fire skjermtilganger, samt tilgang til 4K. Som man ikke kan få i andre pakker.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/q1m7 ... ea205dd1fb

Blir virkelig ikke klok på det de driver med om dagen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Chromeback skrev: man feb 13, 2023 9:59 pm Virker ikke helt som om at Netflix blir helt klok på hva slags type løsning de ønsker å gå for når det kommer til jakten for å stoppe kontodelinger.

Først skulle det stoppes helt, så skulle man gå for en løsning som føltes så «masete» at man ikke orket å dele konto, og nå ser det altså ut som om at de går for å øke prisene for kontodeling utenfor hjemmet. Noe som virker merksnodig, da man allerede i deres dyreste pakke betaler for fire skjermtilganger, samt tilgang til 4K. Som man ikke kan få i andre pakker.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/q1m7 ... ea205dd1fb

Blir virkelig ikke klok på det de driver med om dagen.
Virker ikke mye gjennomtenkt.
Om de vil gjøre Netflix masete og irriterende med stadige pålogginger, godkjenning av enheter, tilmålt tid i utlandet osv så sier jeg takk for meg for godt.
Regner med det er mange som vil si opp kontoen da.

Strengt tatt holder det i massevis med Amazon Prime, HBO Max og Viaplay for min del.
Netflix satser tungt på kvantitet og woke fremfor kvalitet. Sjelden det er noe kvalitet derfra lengre, så de må bare realisere sine planer om å irritere så det blir enkelt å si dem opp.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Netflix er fantastisk på film. Tenker da ikke på egenprodusert.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Forstod som sagt ikke hva Netflix holder på med innenfor media og strategi, og nå skjønner jeg enda mindre.

Etter å ha pratet om prisøkning i lange tider, så snakkes det nå om å kutte prisen i 30 land.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i ... Fwww.vg.no

Man sitter jo igjen med noen spørsmål. Det sier ingenting om hvilke pakker dette skal gå over. Er det reklamepakken som skal bli billigere?

Og er det bare en den av strategien til Netflix hvor de «hører» på brukerne sine? At de bare har pratet om dårlige løsninger for forbrukerne, før de nå snur?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»