Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
boombis

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av boombis »

Rent personlig har jeg aldri skjønt det med å skulle takke for kampen, nær sagt uansett idrett. Men det er vel en helt annen debatt.

Det er jo også et poeng at rundt lunsjbordet på jobben så er jo oppfatningen av helgas kamper og hendelser en helt annen enn det man opplever på twitter og tildels her. Kanskje har det noe med hvem man diskuterer med?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: man apr 25, 2022 9:41 am
Kalle73 skrev: man apr 25, 2022 9:18 am Hvem er forresten disse unggutta Benjamin Wiig Feldt og Mads Fagerli Halsøy som bøtter inn mål for andrelaget?
Noen som aspirerer til å få prøvd seg på A-laget?


Halsøys mål mot Melhus. Halsøy er jo tidligere U-landslagsspiller som nesten gav seg med fotballsatsingen etter at moren ble alvorlig syk og jeg lurer nesten på om han donerte nyren sin eller noe til henne. Han har fått et ekstra år på akademiet til å ta ut potensialet sitt og man ser jo at han er en lovende spiller, men er han Glimt-god? Spilte kant mot Melhus, men tror han er aller best som indreløper.
Ser ikke bildet pga blokkert side, men nå husker jeg. Han donerte vel beinmarg til mora, og ga seg nesten helt på Glimt i fjor. Hvis Ulrik må ut i karantene, Victor sannsynligvis får 2 kamper og Espejord er usikker, så må vi være litt framme i skoa her. Tviler på at Nordås er eneste spissalternativ vi kan ha med til Ullevål.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

boombis skrev: man apr 25, 2022 9:45 am Rent personlig har jeg aldri skjønt det med å skulle takke for kampen, nær sagt uansett idrett. Men det er vel en helt annen debatt.

Det er jo også et poeng at rundt lunsjbordet på jobben så er jo oppfatningen av helgas kamper og hendelser en helt annen enn det man opplever på twitter og tildels her. Kanskje har det noe med hvem man diskuterer med?
Det er snakk om sportsånd og normal høflighet.
Twitter er i likhet med SoMe ellers et totalt ormebol hvor rasshøla regjerer.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Twitter er en boble som samler mange av de mer aktive og mest engasjerte i fotball-Norge, men det er jo på ingen måte veldig representativt sånn helhetlig. Tror bare problemet er at det er der de mest ivrige (og mest sinte) er og det former de involvertes syn på hvordan ståa er. Gauseth er på twitter selv og får vel med seg mye av kritikken mot Glimt så han føler vel han har grei ryggdekning for alt han lirer av seg.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

boombis skrev: man apr 25, 2022 9:45 am Det er jo også et poeng at rundt lunsjbordet på jobben så er jo oppfatningen av helgas kamper og hendelser en helt annen enn det man opplever på twitter og tildels her. Kanskje har det noe med hvem man diskuterer med?
Jeg tenker det har mer med filtrering å gjøre. Rundt lunsjbordet sitter mennesker du kjenner og har relasjoner til. De sier neppe det de ville ha tvitret. De samme folka du møter rundt lunsjbordet kan godt finne på å være diametrale motsetninger av seg selv på Twitter og ande SoMe-kansler.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Så er også twitter et sted de som roper høyest regjerer så det er nok flere faktorer som spiller inn

HarryH

Legg inn av HarryH »

Albino skrev: søn apr 24, 2022 10:27 pm Fy faen for en ekkel jævel Saltnes er. Æsj. Håper han får lang karantene, men det er vel NFF som avgjør, så da er vel avgjørelsen gitt.
Jeg tror at Saltnes egentlig er en snill fyr som har hatt for mye styr rundt seg over lengre tid og derfor er litt ute av balanse. Kan tenke meg at han er preget av hendelsen i går og etterspillet. Forhåpentligvis vil det påvirke spillet hans i cupfinalen.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Nordlys skrev: man apr 25, 2022 10:12 am Så er også twitter et sted de som roper høyest regjerer så det er nok flere faktorer som spiller inn
Absolutt. Der kan du rope så høyt du bare vil. Og muligens må man det og for å få oppmerksomhet. Mens rundt lunsjbordet så trenger man ikke rope for å få oppmerksomhet.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

HarryH skrev: man apr 25, 2022 10:12 am
Albino skrev: søn apr 24, 2022 10:27 pm Fy faen for en ekkel jævel Saltnes er. Æsj. Håper han får lang karantene, men det er vel NFF som avgjør, så da er vel avgjørelsen gitt.
Jeg tror at Saltnes egentlig er en snill fyr som har hatt for mye styr rundt seg over lengre tid og derfor er litt ute av balanse. Kan tenke meg at han er preget av hendelsen i går og etterspillet. Forhåpentligvis vil det påvirke spillet hans i cupfinalen.
Etter alt rop og skrik er jeg ikke i tvil om at ha får karantene.
NFF formerlig elsker å svare slike massemønstringer med å gi straff kjapt for å statuere et eksempel.
Så spørs det hvor mange det blir. 3 eller fler gjør at han må sone i cupfinalen.

Hvor ille var skaden på Hussain i går? Så også Brynhildsen satt med ispose i lysken etter han bytta.
Kan jo bli en noe amputert cupfinale dersom både Hussain, Brynhildsen og Hussain er ute.

dani07

Legg inn av dani07 »

HarryH skrev: man apr 25, 2022 10:12 am
Albino skrev: søn apr 24, 2022 10:27 pm Fy faen for en ekkel jævel Saltnes er. Æsj. Håper han får lang karantene, men det er vel NFF som avgjør, så da er vel avgjørelsen gitt.
Jeg tror at Saltnes egentlig er en snill fyr som har hatt for mye styr rundt seg over lengre tid og derfor er litt ute av balanse. Kan tenke meg at han er preget av hendelsen i går og etterspillet. Forhåpentligvis vil det påvirke spillet hans i cupfinalen.
Tror nok dette er spot on. Saltnes har egentlig ikke vært i vater siden skaden sin. Har knapt levert en god kamp, er ofte direkte svak, og bommer også mye i sine uttalelser etter kampen. Kan virke som at Glimt burde gitt han mye mer tid i sin opptrening. Hjelper lite å være tilbake om du ikke har mulighet til å prestere på ditt vante nivå. Skaper tydeligvis mye frustrasjon.

Internt i vennegjengen og flere andre plasser har han blitt omtalt som Surnes i lang tid. Og det er jo en artig spøk når det går bra for laget, men det ligger jo fortsatt noe der.

Er f.eks flere intervjuer i pausen osv hvor han sier at "Vi er ikke i nærheten" og så er realiteten at det er hans side, med Brice, seg selv og Solbakken som ikke er i nærheten, og mye av det er pga Saltnes ikke spiller Brice eller Solbakken god. Havner ofte i pasningsskyggen, klarer i liten grad og time det riktig når han slipper til Solbakken osv.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: man apr 25, 2022 10:20 am
HarryH skrev: man apr 25, 2022 10:12 am
Albino skrev: søn apr 24, 2022 10:27 pm Fy faen for en ekkel jævel Saltnes er. Æsj. Håper han får lang karantene, men det er vel NFF som avgjør, så da er vel avgjørelsen gitt.
Jeg tror at Saltnes egentlig er en snill fyr som har hatt for mye styr rundt seg over lengre tid og derfor er litt ute av balanse. Kan tenke meg at han er preget av hendelsen i går og etterspillet. Forhåpentligvis vil det påvirke spillet hans i cupfinalen.
Etter alt rop og skrik er jeg ikke i tvil om at ha får karantene.
NFF formerlig elsker å svare slike massemønstringer med å gi straff kjapt for å statuere et eksempel.
Så spørs det hvor mange det blir. 3 eller fler gjør at han må sone i cupfinalen.

Hvor ille var skaden på Hussain i går? Så også Brynhildsen satt med ispose i lysken etter han bytta.
Kan jo bli en noe amputert cupfinale dersom både Hussain, Brynhildsen og Hussain er ute.
Den jeg er mest usikker på er Hussain. Tenker at Bryn Nilsen vil bli klar. Men dette er synsing fra min side.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kalle73 skrev: man apr 25, 2022 10:20 am 3 eller fler gjør at han må sone i cupfinalen.

Hvor ille var skaden på Hussain i går? Så også Brynhildsen satt med ispose i lysken etter han bytta.
Karantenereglene er en IQ-test som jeg feiler på. Men ja takk hvis Saltnes må stå over finalen.

Jeg har ikke hørt noe angående skadene. Hussain sin så ut som en real hamstring-strekk. Det virker usannsynlig for meg at han skal klare å spille som normalt om seks dager.
Han mer trua på Brynhildsen som er ung og gror fort.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hvem vil komme inn for Saltnes ved en evt karantene? Fet? Konradsen?

boombis

Legg inn av boombis »

Eller Vetti på sentralt midt og Hagen som indreløper? Noe lignende ble jo gjort i fjor.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg vil gjerne se yngstebror Konradsen med jevnlig spilletid på indreløperen. Tror han kan prestere bedre enn Saltnes

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: man apr 25, 2022 12:33 pm Jeg vil gjerne se yngstebror Konradsen med jevnlig spilletid på indreløperen. Tror han kan prestere bedre enn Saltnes
Nei, Morten Konradsen gjør alt for mye rart hjemover på indreløperplass.
Tikkende bombe ift førløsende pasning til motstander.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

FranciscoM skrev: man apr 25, 2022 12:22 pm Hvem vil komme inn for Saltnes ved en evt karantene? Fet? Konradsen?
Tipper Fet, og det kan trenges. Han er ihvertfall en terrier i presspillet.
Synes Glimt har vært ekstremt slappe i sitt eget presspill helt siden serieåpninga.
.Begge målene til RBK kom i bunn og grunn av manglende press på ballfører, hvor Glimt enten rygger og rygger eller hele tiden er de to metrene for langt unna som gir ballfører tid til overblikk og pasning.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Problemet er ikke at vi mangler Fet, det er at vi mangler Fet OG Berg. Hugo har utviklet seg veldig bra på press og gjenvinninger, men Saltnes ser enda ut som han prøver å spille seg i form etter skade, sykdom, skade, oppkjøring og ECL. Hagen er for puslete defensivt og må jobbe mye med det.
Vetti ser veldig interessant ut i så måte, virker å ha litt mer trøkk i spillet sitt uten ball. Med mindre Hagen utvikler seg raskt i det defensive duell -og markeringsspillet, kan vi fort se Vetti - Saltnes - Vetlesen i løpet av sesongen, tror jeg.

boombis

Legg inn av boombis »

Forsetter kampene slik, så kommer Glimt sine kamptråder i år til å runde 20 sider per kamp! :lol: :lol:

Jeg venter bare på at noen skal anklage spillerne for å stille med balltre på banen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Dette burde KK gjort! Paco fremstår som en meget god kandidat til å overta den dagen Knutsen forsvinner.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: ons apr 27, 2022 9:05 am

Dette burde KK gjort! Paco fremstår som en meget god kandidat til å overta den dagen Knutsen forsvinner.
Hørte intervju med han før/ under kampen mot Ålesund.
Gud bedre for en snodig dialekt.
Hørte det lå et Brønnøy-tonefall baki der en plass, men det hørtes mer ut som noe halvkvalt trøndersk.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Bohinen er på ballen:
– Jeg synes kritikken er overdrevet. Glimt har vært det beste laget lenge. Da er det dessverre den menneskelige mekanismen sånn at hvis man finner noe å pirke i, så gjør man det. Folk er litt misunnelige og vil ha dem ned på bakken, sier Lars Bohinen til VG.

– De har gjort noen feil, det er det ingen tvil om, men kritikken blir for mye. De har ikke gjort noe feil med vilje. Så fort det skjer noe som ikke er i tråd med det alle forventer, kommer kritikken. Det tror jeg de har lært seg å leve med, sier Bohinen.
Han er av den samme oppfatning som både venner og kolleger av undertegnede. Mulig det stiller seg anderledes enkelte plasser på vest- og østlandet, men tror de fleste tenker det samme som Bohinen, hvis de i det hele tatt har fått med seg kritikken.

Link: https://www.vg.no/sport/fotball/i/7dvK0 ... overdrevet

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Da va dommen inne, 2 kampa for Saltnes. Helt greit førr den idiotoppførselen.
Noen som vet om Boniface fikk en eller 2 kampa?
Som regel bare 1 etter rødt kort, men kan økes til 2 om dommer rapporterer inn at spiller ikke forlater banen rolig etter utvisningen.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Greit nok med straffen når sånne ting skjer, fotball SKAL være fotball!

Håper dette blir glemt nå, fotballen kan være vakker, la det bli det igjen :)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kalle73 skrev: ons apr 27, 2022 6:57 pm Da va dommen inne, 2 kampa for Saltnes. Helt greit førr den idiotoppførselen.
Noen som vet om Boniface fikk en eller 2 kampa?
Som regel bare 1 etter rødt kort, men kan økes til 2 om dommer rapporterer inn at spiller ikke forlater banen rolig etter utvisningen.
Aldri mer en 1 kamp for utvisning som følge av 2 gule.
Men Boniface tar vel med seg det ene gule videre i sesongen, slik at han fortere må sone for gule kort?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

netrebske skrev: ons apr 27, 2022 7:15 pm
Kalle73 skrev: ons apr 27, 2022 6:57 pm Da va dommen inne, 2 kampa for Saltnes. Helt greit førr den idiotoppførselen.
Noen som vet om Boniface fikk en eller 2 kampa?
Som regel bare 1 etter rødt kort, men kan økes til 2 om dommer rapporterer inn at spiller7 ikke forlater banen rolig etter utvisningen.
Aldri mer en 1 kamp for utvisning som følge av 2 gule.
Men Boniface tar vel med seg det ene gule videre i sesongen, slik at han fortere må sone for gule kort?
Nei og nei. Blir det rødt i en kamp soner man for begge gule. Og man kan få mer enn en kamps karantene dersom man protesterer voldsomt eller nekter å forlate banen.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Edvartsen skrev at det kunne bli to kamper pga Bonifaces oppførsel etter kortet.

Fortjent karantene til Saltnes. Håper han bruker tiden til å korrigere oppførselen sin.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kalle73 skrev: ons apr 27, 2022 7:31 pm
netrebske skrev: ons apr 27, 2022 7:15 pm
Kalle73 skrev: ons apr 27, 2022 6:57 pm Da va dommen inne, 2 kampa for Saltnes. Helt greit førr den idiotoppførselen.
Noen som vet om Boniface fikk en eller 2 kampa?
Som regel bare 1 etter rødt kort, men kan økes til 2 om dommer rapporterer inn at spiller7 ikke forlater banen rolig etter utvisningen.
Aldri mer en 1 kamp for utvisning som følge av 2 gule.
Men Boniface tar vel med seg det ene gule videre i sesongen, slik at han fortere må sone for gule kort?
Nei og nei. Blir det rødt i en kamp soner man for begge gule. Og man kan få mer enn en kamps karantene dersom man protesterer voldsomt eller nekter å forlate banen.
Da er det vel bare om man får direkte rødt etter førat å ha fått gult man drar med seg det første kortet.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Zanick skrev: ons apr 27, 2022 7:32 pm Edvartsen skrev at det kunne bli to kamper pga Bonifaces oppførsel etter kortet.

Fortjent karantene til Saltnes. Håper han bruker tiden til å korrigere oppførselen sin.
Er det noen som bryr seg hva Edvardsen mener?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ja. Han kan regelverket inn og ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»